Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 14:32   #61
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik begrijp de hele heisa ook niet.

Dedecker gaat de NV-A volledig overnemen, Dedecker is een ruziemaker, een brulboei en iemand die aan anti-politiek doet?
Zoals de berichtgeving in het journaal over de decker. Hij werd er bijna afgeschildert als de duivel zelf. Toevallig genoeg gebruikten de journalisten net dezelfde woorden als somers indertijd.

Of zoals in de 7de dag, dat debat was afschuwelijk.

Vandelanotte heb ik nog nooit zo arrogant horen doen, over bart dewever, over dedecker en tegen vandeurzen ...
Somers die naast de kwestie komt lullen om te zeggen hoe goed paars het wel doet ...
Mooi vond ik ook dat eerst bart dewever z¡jn zeg mag doen en dan de drie andere partijen vrolijk konden roddelen over de hele gebeurtenissen zonder dat de betrokken er zelf bij zijn.
En dat is dan openbare televisie.
Ze wrijven zich al in hun handen, goed nieuws voor paars.

Ik ben eens benieuwd of paars BHV gaat oplossen, of ze weer een trukje gaan bovenhalen om het nog 4 jaar op te schuiven.
Wat moeten de vele Belgisch-gezinden dan niet zeggen? Wij MOGEN niet eens op TV. Een flutpartijtje als de NVA wel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 14:54   #62
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat moeten de vele Belgisch-gezinden dan niet zeggen? Wij MOGEN niet eens op TV. Een flutpartijtje als de NVA wel.
Er zijn zo al genoeg Belgicistische regimepartijen in dit land dat de kiezer wellicht geen behoefte meer heeft aan nog ééntje in de marge.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 14:56   #63
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zal het nu zijn? Voordien liep U met de media-aandacht op te scheppen dat journalisten Uw persberichten lezen en nu mag U weer niet op tv. Waar blijft het groot VlaemSSch-Natioonael Complot?

Als U eens fatsoenlijk aan politiek zou doen en bv niet de grondprincipes van de democratie of van de belgische in twijfel trekt, dan zou u misschien eens op tv mogen komen. belgicisten komen vaak op tv, alleen wil U het niet zien.

Er bestaat zelfs een journalist die dezelfde ideen vertolkt over belgique en "Vlaenderen" als Uw Partij.

Toch hoop ik dat U eens uitgebreid op tv mag komen, echt waar.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 08:45   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoeft niet te vragen hoe het flut-flut-flutpartijtje van Hans van de Cauter wordt gepercipieerd als noch de BRT, noch de RTBF met hun volle, Belgische gewicht, op de Redders des Vaderlands springen. Als zelfs de staatszenders niet willen meewerken met staatsnationalisten dan zegt dat toch wel iets, dacht ik.
Oud 6 december 2006, 18:33   #65
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat zal het nu zijn? Voordien liep U met de media-aandacht op te scheppen dat journalisten Uw persberichten lezen en nu mag U weer niet op tv. Waar blijft het groot VlaemSSch-Natioonael Complot?

Als U eens fatsoenlijk aan politiek zou doen en bv niet de grondprincipes van de democratie of van de belgische in twijfel trekt, dan zou u misschien eens op tv mogen komen. belgicisten komen vaak op tv, alleen wil U het niet zien.

Er bestaat zelfs een journalist die dezelfde ideen vertolkt over belgique en "Vlaenderen" als Uw Partij.

Toch hoop ik dat U eens uitgebreid op tv mag komen, echt waar.
Ik heb een visioen!

Bart Dewever in debat met Hans...
Prime-time... In de plaats van thuis ofzo.
Nee beter! Op alle zenders na het journaal!

wow...

vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 18:46   #66
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik heb een visioen!

Bart Dewever in debat met Hans...
Prime-time... In de plaats van thuis ofzo.
Nee beter! Op alle zenders na het journaal!

wow...

Neen neen, Bart Dewever zou Hans vermorzelen en dan hebben we weer dat geklaag aan ons been van een VlaemSSch-Nationael Media Komplot.

Laat Hans enkel geïnterviewd worden door vanderlooverbosch, dat is een echt objectieve journalist, zeker over alles wat met belgique te doen heeft
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 18:52   #67
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen neen, Bart Dewever zou Hans vermorzelen en dan hebben we weer dat geklaag aan ons been van een VlaemSSch-Nationael Media Komplot.

Laat Hans enkel geïnterviewd worden door vanderlooverbosch, dat is een echt objectieve journalist, zeker over alles wat met belgique te doen heeft
Dan moet je eens naar 'De Wetstraatwatcher' van deze week luisteren:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ER/index.shtml
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 10:18   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Tja, het kan verkeren, zei Bredero...

De sympathie die ik had voor de NVA omdat ze als kleine partij zich wou meten met de groten en haar principes toch min of meer trouw bleef, is nu wel weggeëbd.

Als Dewever en Bourgeois zich terug willen aanschurken bij de lavabo's, als het werkelijk hun ambitie is om als kleine flutpartij van nog geen 5% in de schaduw van hun ACW-gezellen te vertoeven, so be it.

Met de dégout van paars langs de ene kant, en de onderhuidse schrik voor de oude standenpartij CVP langs de andere kant, was er electoraal gezien echt geen betere moment en opportuniteit om zich als onafhankelijke aan de kiezer voor te stellen. In plaats daarvan kiest men echter voor "postjes" en "plaatsjes op de CD&V lijst" waarvan men gvd goed genoeg weet hoe weinig ze gaan opbrengen (zie gemeenteraadsverkiezingen 2006).

Ik had anders en beter verwacht van Bart Dewever... Nu mag hij zich echter qua allure meten met die andere mossel-voorzitter met dezelfde voornaam.
Oud 10 december 2006, 11:16   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Tja, het kan verkeren, zei Bredero...

De sympathie die ik had voor de NVA omdat ze als kleine partij zich wou meten met de groten en haar principes toch min of meer trouw bleef, is nu wel weggeëbd.

Als Dewever en Bourgeois zich terug willen aanschurken bij de lavabo's, als het werkelijk hun ambitie is om als kleine flutpartij van nog geen 5% in de schaduw van hun ACW-gezellen te vertoeven, so be it.

Met de dégout van paars langs de ene kant, en de onderhuidse schrik voor de oude standenpartij CVP langs de andere kant, was er electoraal gezien echt geen betere moment en opportuniteit om zich als onafhankelijke aan de kiezer voor te stellen. In plaats daarvan kiest men echter voor "postjes" en "plaatsjes op de CD&V lijst" waarvan men gvd goed genoeg weet hoe weinig ze gaan opbrengen (zie gemeenteraadsverkiezingen 2006).

Ik had anders en beter verwacht van Bart Dewever... Nu mag hij zich echter qua allure meten met die andere mossel-voorzitter met dezelfde voornaam.
Turkje,
Niet akkoord. Zich meten met grote partijen als je erg klein bent en er een kiesdrempel is van 5% dat is bijna zelfmoord.
Principes zijn belangrijk, maar je moet wel in eerste plaats overleven. Jij noemt dat postjes ipv pincipes. Het kan ook zijn: postjes om toch iets van die principes te verwezenlijken.
BDW hoop om samen met CD&V meer Vlaams zelbstuur te kunnen verwezelijken. Dat is op zich een eerbaar pogen. Ten minste als die mogelijkheid bestaat.
Ikzelf vrees dat de CD&V onbetrouwbaar is en niet durft in te gaan tegen de PS en Di rupo.
Verhofstadt die in zijn eerste burgermanifesten een juiste diagnoze maakte heeft alles verloochend toen hij eerste minister werd. Wij weten dus zeker dat Verhofstadt en Di Rupo de bestaande wantoestanden niet aangepakt worden.
Daarom is de eerste prioriteit: de paarse meerderheid breken. CD&V-NVA samen kunnen dat bereiken.
Daarom, als VB-er denk dat NVA de juist beslissing nam.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:35   #70
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Turkje,
Niet akkoord. Zich meten met grote partijen als je erg klein bent en er een kiesdrempel is van 5% dat is bijna zelfmoord.
Principes zijn belangrijk, maar je moet wel in eerste plaats overleven. Jij noemt dat postjes ipv pincipes. Het kan ook zijn: postjes om toch iets van die principes te verwezenlijken.
Uw raad is natuurlijk de ultieme droom van elke "status quo"-aanhanger. De realiteit is echter dat niemand kan voorspellen hoeveel de N-VA als onafhankelijke partij (eventueel ook met het binnenhalen van VLOTT) zou gehaald hebben. De enige zekerheid is echter dat je als kleine garnaal bij zo'n grote loebas als de CD&V in feite niets in de pap hebt te brokken, en je enkel dient om de kritische massa van de grootste partij nog wat te versterken.

Het is daarom ook dat ik niets geloof van de "eerst de postjes, dan de principes"-aanpak. Immers, om aan de postjes te raken, zet je eerst op papier dat je je principes overboord gooit. Of gelooft u echt dat de CD&V zou toelaten dat de N-VA roet in het eten komt strooien (bvb. door al te radicale standpunten in te nemen) in haar hernieuwde streven naar de federale macht?

Ik vermoed dan ook eerder dat het ministerschap van Bourgeois op de helling stond, dan dat Bart Dewever, hoe naïef hij ook zou zijn, erin gelooft dat ze samen met de CD&V de Belgische staat eens grondig zullen gaan hervormen. Daarvoor zitten er, me dunkt, toch wat teveel Belgisch-gezinden bij de CD&V hoor...

Citaat:
Daarom is de eerste prioriteit: de paarse meerderheid breken. CD&V-NVA samen kunnen dat bereiken.
Daarom, als VB-er denk dat NVA de juist beslissing nam.
Wat is het nut van het breken van paars, als het alternatief een rooms-rood verder-borduren is?

Laatst gewijzigd door Turkje : 11 december 2006 om 14:36.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be