![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie? | |||
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
26 | 33,33% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
18 | 23,08% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,28% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,41% |
SP.a |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,13% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,85% |
"partij van Sleeckx" |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,69% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,28% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,28% |
BUB |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,85% |
blanco |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,82% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Ik zie eerder Coveliers overlopen naar NVA dan uitgerangeerd te worden. Nu Dedecker zijn keuze heeft gemaakt komt coveliers er als de grote verliezer uit.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen belet het cordon sanitair dit. De N-VA beweert wel tegen het CS te zijn maar ze houdt het tegelijkertijd mee overeind. Dat hebben we wel gezien toen ze Robert T schorste omdat hij wél met het VB besloot samen te werken. Dat De Decker voor de N-VA koos inplaats van voor Vlot wijst erop dat ook hij niet over het CS heenkan.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zou Coveliers het VB de rug toekeren en bij de N-VA aansluiten dan nog blijven ze veel te klein om tegen een belgicistisch blok van alle klassieke partijen op te boksen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 december 2006 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1+1+1 = 5, indien er voor de bedrogen centrum rechtse kiezers bij VLD en CD&V een alternatief zou worden geboden.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij niet gelaten, maar Leterme wordt momenteel zowat "heilg verklaard" in Vlaanderen.
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie trouwens dat veel mensen op het VB stemmen (ook in deze peiling). Maar dat is in het echte leven alleen maar een garantie voor Paars III (of ten minste een nieuwe regering met rood..). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Op korte termijn moet ik je gelijk geven. Maar wie weet wat er op lange termijn kan gebeuren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Belgische politiek is nu éénmaal frustrerend en je moet de minst slechte kandidaat premier steunen. En als ik moet kiezen tussen Verhofstadt, Vandelanotte of Leterme voor kandidaat premier, dan kies ik voor Leterme. Mijn inziens de minst slechte van de drie. De andere twee zijn ultra-progressief en links-liberaal. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 december 2006 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moh da's niet waar met JMD is de NVA de sterkste van het land. Enkel een stem op het NVA kan de vlaamse zaak nog redden. Het VB heeft zijn beste tijd gehad. De vlamingen kunnen nu kiezen voor verandering of anders worden ze net als u verbitterd en eenzaam, gemeden in eigen rangen, belachelijk gemaakt door anderen en bovenal een leven leiden zonder enige zin.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Mja het heeft zo zijn voor- en nadelen, zo kunnen ze daar een enorm populair iemand zetten als premierskandidaat maar die eigenlijk niet geschikt is voor zo'n functie om een land te leiden.
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Blijkbaar de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet gevolgd. We zijn goed op weg naar zulke verkiezingen.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 2 december 2006 om 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, als je kijkt naar het verleden van Nederland, dan zie je het tegenovergestelde. Balkenende wordt verweten zich te veel op de achtergrond te houden, en te weinig regie te hebben. Voor de kabinetten Balkenende had je Paars. Toen hadden de regeringspartijen PvdA en VVD in de achterkamertjes besloten wie de premier zou worden, mochten ze winnen. Dit soort taferelen wil ik graag voorkomen door het volk rechtstreeks de meest spraakzame en (hopelijk) bekwame premier te kiezen. Hoe het in België zit, tja.. dat weet ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() In België is het normaal gezien de gewoonte dat de sterkste (meerderheids)fractie de premier levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regimepers iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is dat ook. Maar dat kan ook helaas tot overmoed leiden en een niet-bekwaam leider voor de kiezer voorschotelen. Neem bijvoorbeeld Melkert en Dijkstal. Omdat de mensen uit een van de twee moesten (beide waardeloze kandidaten, goede mensen, maar niet bekwaam) kiezen kwam uiteindelijk Pim Fortuijn op. Een raspopulist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |