Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie?
Vlaams Belang 26 33,33%
N-VA 18 23,08%
CD&V 1 1,28%
VLD 5 6,41%
SP.a 4 5,13%
Groen! 3 3,85%
"partij van Sleeckx" 6 7,69%
LSP 1 1,28%
PVDA 1 1,28%
BUB 3 3,85%
blanco 10 12,82%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2006, 21:29   #61
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
laat ons hopen dat Dedecker en Coveliers, toch twee vrienden, de maynonaise tussen Vlaams Belang en NVA wel laten pakken in plaats van ze te laten schiften !
Ik zie eerder Coveliers overlopen naar NVA dan uitgerangeerd te worden. Nu Dedecker zijn keuze heeft gemaakt komt coveliers er als de grote verliezer uit.
Oud 2 december 2006, 21:30   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
En dan ? Een Tripartite, geen staatshervorming (laat staan Vlaamse onafhankelijkheid), en een verderzetting van het paarse geklooi. Misschien dat Leterme eerste minister mag worden, maar dan met een mandaat om NIETS te doen. De PS, de VLD, het ACW willen geen verandering. Of de NVA de kiesdrempel haalt of niet is onbelangrijk.

Indien de NVA, het VB, Vlott, en de blauwe achterban van Dedecker de handen in elkaar zouden slaan, dan zou er een serieus centrum rechts alternatief kunnen ontstaan.
Juist.
Alleen belet het cordon sanitair dit.
De N-VA beweert wel tegen het CS te zijn maar ze houdt het tegelijkertijd mee overeind. Dat hebben we wel gezien toen ze Robert T schorste omdat hij wél met het VB besloot samen te werken.
Dat De Decker voor de N-VA koos inplaats van voor Vlot wijst erop dat ook hij niet over het CS heenkan.
Oud 2 december 2006, 21:34   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik zie eerder Coveliers overlopen naar NVA dan uitgerangeerd te worden. Nu Dedecker zijn keuze heeft gemaakt komt coveliers er als de grote verliezer uit.
Zelfs al zou Coveliers het VB de rug toekeren en bij de N-VA aansluiten dan nog blijven ze veel te klein om tegen een belgicistisch blok van alle klassieke partijen op te boksen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 december 2006 om 21:35.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 21:36   #64
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De breuk met CD&V het het binnenhalen van Dedecker kwamen er wat mij betreft net op tijd.

Wanneer de N-VA samenging met CD&V naar de federale verkiezingen, ging mijn stem waarschijnlijk naar het VB gegaan zijn (zelfs al ben ik N-VA lid).

Nu hoef ik echter niet meer te twijfelen, ik ben trots op mijn partij en gesterkt in mijn keuze: het wordt nu zeker en vast N-VA!
Nogmaals een illustratie dat de N-VA momenteel gouden zaken doet. Hopelijk krijgt de CD&V wat het verdiend... slaag!
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 21:46   #65
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist.
Alleen belet het cordon sanitair dit.
De N-VA beweert wel tegen het CS te zijn maar ze houdt het tegelijkertijd mee overeind. Dat hebben we wel gezien toen ze Robert T schorste omdat hij wél met het VB besloot samen te werken.
Dat De Decker voor de N-VA koos inplaats van voor Vlot wijst erop dat ook hij niet over het CS heenkan.
Stel even het scenario waarin NVA, Vlott en Vlaams Belang een kartel vormen voor de federale verkiezingen, welke afspraken zouden er dan nodig zijn om dit te laten werken ? Ze hebben alle drie al ervaring met gekartel.
1+1+1 = 5, indien er voor de bedrogen centrum rechtse kiezers bij VLD en CD&V een alternatief zou worden geboden.
Oud 2 december 2006, 21:53   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Nogmaals een illustratie dat de N-VA momenteel gouden zaken doet. Hopelijk krijgt de CD&V wat het verdiend... slaag!
Mij niet gelaten, maar Leterme wordt momenteel zowat "heilg verklaard" in Vlaanderen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 21:59   #67
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mij niet gelaten, maar Leterme wordt momenteel zowat "heilg verklaard" in Vlaanderen.
En dat terwijl minder dan 4 jaar geleden Stevaert nog god was.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:01   #68
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie trouwens dat veel mensen op het VB stemmen (ook in deze peiling). Maar dat is in het echte leven alleen maar een garantie voor Paars III (of ten minste een nieuwe regering met rood..).
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:02   #69
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zelfs al zou Coveliers het VB de rug toekeren en bij de N-VA aansluiten dan nog blijven ze veel te klein om tegen een belgicistisch blok van alle klassieke partijen op te boksen.
Op korte termijn moet ik je gelijk geven. Maar wie weet wat er op lange termijn kan gebeuren...
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:46   #70
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Dan blijft de VLD van Verhofstadt erin, mijn beste Verhofstadt(hater?) ....

Belgische politiek is nu éénmaal frustrerend en je moet de minst slechte kandidaat premier steunen. En als ik moet kiezen tussen Verhofstadt, Vandelanotte of Leterme voor kandidaat premier, dan kies ik voor Leterme. Mijn inziens de minst slechte van de drie. De andere twee zijn ultra-progressief en links-liberaal.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 december 2006 om 22:49.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 22:54   #71
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Moh da's niet waar met JMD is de NVA de sterkste van het land. Enkel een stem op het NVA kan de vlaamse zaak nog redden. Het VB heeft zijn beste tijd gehad. De vlamingen kunnen nu kiezen voor verandering of anders worden ze net als u verbitterd en eenzaam, gemeden in eigen rangen, belachelijk gemaakt door anderen en bovenal een leven leiden zonder enige zin.
Oud 2 december 2006, 22:56   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Belgische politiek is nu éénmaal frustrerend en je moet de minst slechte kandidaat premier steunen. En als ik moet kiezen tussen Verhofstadt, Vandelanotte of Leterme voor kandidaat premier, dan kies ik voor Leterme. Mijn inziens de minst slechte van de drie. De andere twee zijn ultra-progressief en links-liberaal.
Dan zouden er eigenlijk in België (en ik vind ook in Nederland) presidentsverkiezingen (of premiersverkiezing, maar dat klink weer zo...)gehouden moeten worden. Dan komen er hoogstwaarschijnlijk wat spraakmakendere personen om uit te kiezen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 23:02   #73
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan zouden er eigenlijk in België (en ik vind ook in Nederland) presidentsverkiezingen (of premiersverkiezing, maar dat klink weer zo...)gehouden moeten worden. Dan komen er hoogstwaarschijnlijk wat spraakmakendere personen om uit te kiezen.
Mja het heeft zo zijn voor- en nadelen, zo kunnen ze daar een enorm populair iemand zetten als premierskandidaat maar die eigenlijk niet geschikt is voor zo'n functie om een land te leiden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 23:03   #74
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Blijkbaar de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet gevolgd. We zijn goed op weg naar zulke verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 2 december 2006 om 23:03.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 23:05   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja het heeft zo zijn voor- en nadelen, zo kunnen ze daar een enorm populair iemand zetten als premierskandidaat maar die eigenlijk niet geschikt is voor zo'n functie om een land te leiden.
Nou, als je kijkt naar het verleden van Nederland, dan zie je het tegenovergestelde. Balkenende wordt verweten zich te veel op de achtergrond te houden, en te weinig regie te hebben. Voor de kabinetten Balkenende had je Paars. Toen hadden de regeringspartijen PvdA en VVD in de achterkamertjes besloten wie de premier zou worden, mochten ze winnen. Dit soort taferelen wil ik graag voorkomen door het volk rechtstreeks de meest spraakzame en (hopelijk) bekwame premier te kiezen. Hoe het in België zit, tja.. dat weet ik niet.
Oud 2 december 2006, 23:06   #76
bartje
Minister-President

Standaard

In België is het normaal gezien de gewoonte dat de sterkste (meerderheids)fractie de premier levert.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 23:08   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Regimepers iemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 23:19   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België is het normaal gezien de gewoonte dat de sterkste (meerderheids)fractie de premier levert.
In Nederland is dat ook. Maar dat kan ook helaas tot overmoed leiden en een niet-bekwaam leider voor de kiezer voorschotelen. Neem bijvoorbeeld Melkert en Dijkstal. Omdat de mensen uit een van de twee moesten (beide waardeloze kandidaten, goede mensen, maar niet bekwaam) kiezen kwam uiteindelijk Pim Fortuijn op. Een raspopulist.
Oud 2 december 2006, 23:32   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naam: t-shirt-patrick_over.jpg
Bekeken: 25
Grootte: 18,5 KB
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 14:30   #80
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
En dan ? Een Tripartite, geen staatshervorming (laat staan Vlaamse onafhankelijkheid), en een verderzetting van het paarse geklooi. Misschien dat Leterme eerste minister mag worden, maar dan met een mandaat om NIETS te doen. De PS, de VLD, het ACW willen geen verandering. Of de NVA de kiesdrempel haalt of niet is onbelangrijk.

Indien de NVA, het VB, Vlott, en de blauwe achterban van Dedecker de handen in elkaar zouden slaan, dan zou er een serieus centrum rechts alternatief kunnen ontstaan.
Wie zegt dat ik tegen zo een centrum rechts alternatief ben? Ik heb helemaal niets tegen een samenwerking met het VB. Echter niet in kartel, wel als coalitiepartner.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be