![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() de kans op 1 overblijvende terrorist bestond, natuurlijk, maar de 'kans' bestond ook dat dat mengseltje geen overlevenden had gegeven. Soms moet men risico durven nemen, zeker zo'n ingecalculeerd.
Mijn kritiek op de Russen doet niet af aan kritiek op de VS, want dat gedode Amerikanen idd een nationale ramp is, maar een koppel Russen niet, is onrechtvaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Deense regering heeft een man verdacht van medewerking aan de gijzeling in Moskou (een terrorist dus), gisteren vrijgelaten.
Hij kan zich nu dus vrij rondbewegen in de EU en zal denkelijk zelfs asiel krijgen in Denemarken. 'k Hoop van harte dat de volgende aanslag in Denemarken plaatsvindt, want daar krijg ik nu het schijt van! Had Khomeini ook geen asiel in Frankrijk? Ik dacht dat een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stootte, maar de Denen zijn blijkbaar nog dommer als een ezel!
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Voor zover ik het heb gehoord, was het een woordvoerder van een Tsjetsjeense leider, dus geen bommenlegger of zo, en was het bewijsmateriaal tegen hem van de Russen verre van toereikend. Is het dan niet meer dan logisch dat hij wordt vrijgelaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Voor Moi is het feit dat hij moslim is, al genoeg om hem achter slot en grendel te houden.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() In een rechtstaat mag dat niet volstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof ik volg Moi's gedachtengang wel.
Dat je paranoide bent wil nog niet zeggen dat er niemand achter de bosjes zit. Onze machthebbers(en dat is overal en in alle tijden zo) "Eerst oompje ,dan oompjes kinderen." Als iets niet goed uitkomt zal het wel weggemoffeld worden ,of ondergedompeld in een zee van halfwaarheden.
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Maar hebben ze nu eigenlijk een serieuze reden om het weg te mofelen? Ik kan geen reden ontdekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
-Van welk land maakt Tsjetsjenië deel uit? -Wat kan je vinden in Tsjetsjenië? -Wie zou graag hebben dat Tsjetsjenië zich afscheurt van Rusland? -Wie zou wel wat willen hebben uit Tsjetsjenië? -Wat zocht de Navo eigenlijk in Kosovo? ![]() De antwoorden hierop zijn wel degelijk redenen om paranoïde te worden
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsjetsjenië heeft een paar dingen ,waaronder de makkelijkste weg om oliepijpleidingen te leggen.
Het zijn de Moslim extremisten die het land willen afscheuren van het represieve Rusland.(Dat ten tijde van stalin zulke pogingen geen kans hadden word effe verzwegen) Die Kosovovraag is een goeie.Eigenlijk waren we er niks kwijt, althans niets wat duidelijk is.
![]() |
#72 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="Moi
-Wat zocht de Navo eigenlijk in Kosovo? ![]() [/quote] Een voorwendsel om de laatste post-communistische staat in Europa te ontmantelen, én tegelijk een waarschuwing voor wie dan ook in Europa die het gezag van de VS in vraag zou durven stellen. Met "humanitaire"motieven had dat niets te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() De Tsjetsjeense oorlog is gekaapt door de moslim-extremisten, maar was dat niet vanin het begin. Natuurlijk speelt de islam een rol, maar het waren vooral anti-Russische ressentimenten.
Voor de rest kan ik weinig toevoegen aan Maddox. Ik mag het dan af en toe niet met hem eens zijn, hierin ben ik het wel met hem eens. Chr., de Amerikaanse overheid speelt hier en daar idd een vuil spelletje, maar een dergelijke complottheorie, vind ik toch overdreven. mvg |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Terrorist terug opgepakt!
Eindelijk, het Verenigd Koninkrijk denkt tenminste aan haar onderdanen i.p.v. aan olie. OK olie is wel nodig, maar daar ga je geen terroristen voor laten vrij rondlopen!
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Hij moet idd voorkomen voor de rechter, omdat om zijn uitlevering is gevraagd door Rusland. Voorlopig ziet het er wel niet naar uit, dat ook de Britse overheid voldoende reden zien om dat ook te doen. Onvoldoende bewijzen...?
|
![]() |
![]() |