Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2006, 17:42   #61
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zie ergens hierboven.

Blijkbaar zijn +18-jarige Turkse racisten nog niet meerderjarig volgens de rechter. +18-jarige autochtone racisten zijn dat wel.

Bij de les blijven Metten!
Jawel juffrouw!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 18:16   #62
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Vreemde kronkels van justitie.
De 'jongeren' (waaronder 4 meerderjarigen) verschenen voor de parketmagistraat die hen alternatieve straffen oplegde.
Ik dacht dat een parket vervolgde ipv zelf straffen uit te spreken en dat een uitspraak de jeugd- of strafrechter toekwam.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:08   #63
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Als ik met mijn kameraden morgen een schoolbus marokkaanse kinderen , die een uitstapje doen in mijn buurt, met bakstenen ga bekogelen, ze nog achterna loop tot waar ze slapen, en daar de ruiten aan diggelen gooi? Wat zou ik dan krijgen, volgens u?Denkt ge echt dat ik er met 30 uurtjes werkstraf van af zou komen?
Uiteraard niet. De rechter zou rekening houden met uw bijdragen alhier en zou niet anders kunnen dan ze als verzwarende omstandigheden beschouwen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:09   #64
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Vreemde kronkels van justitie.
De 'jongeren' (waaronder 4 meerderjarigen) verschenen voor de parketmagistraat die hen alternatieve straffen oplegde.
Ik dacht dat een parket vervolgde ipv zelf straffen uit te spreken en dat een uitspraak de jeugd- of strafrechter toekwam.
Dan moet u maar klacht neerleggen bij de Raad van State.
Houdt u ons op de hoogte?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:05   #65
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

nog een staaltje...

een schietpartij in St Niklaas... 1vd 3 gewonden is Marokkaan... Dus racisme...
(www.vrtnieuws.net)

Maar in Beringen... Wat ondeugd...

pff...
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:17   #66
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Doki, ik zie twee mogelijkheden: 1.ofwel ken je de mohammedaanse leer en de mohammedaanse schrifturen niet, waardoor je die op gelijke voet stelt met de joodse en de christelijke leer en schrifturen, 2. of je kent de mohammedaanse leer en schrifturen wél en poogt de lezer te misleiden door deze op dezelfde manier te benaderen als de joodse en christelijke, daarbij gebruik makend van het denkkader van de modale lezer hier die alle drie als “godsdienst” beschouwt, iets wat tot de privé sfeer hoort.(...)
Basy Lys,
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd op je uitgebreide bijdrage (gebrek aan tijd).

Even kort :
1) Je hebt zeker een punt met je stelling dat de islam in tegenstelling tot andere godsdiensten een leer is die invloed heeft op alle aspecten van het dagelijks leven, en in sommige landen ook op het bestuur.

2) Onrechtstreeks refereer je naar Sharia en het meest besproken onderdeel daarvan, Jihad, welke de plicht is van elke Moslim. Ik zou daar graag dieper op in gaan met jou, maar beperk me hier tot het feit dat de militante interpretatie van Jihad, die in het verleden de dominante is geweest, in de huidige Westerse context marginaal is. De meeste Moslims die hier wonen zijn aanhangers van een morele interpretatie van Jihad.

3) Het is onwaarschijnlijk dat de jongeren die in Beringen die ontoelaatbare daad begingen zich reëel gemotiveerd voelden door teksten uit de Koran. Veel waarschijnlijker gaat het hier om racisme in zijn meest voorkomende vorm : haat uit angst voor degene die anders is (...).

4) Ik denk dat je je ernstig vergist van vijand. Niet de Mohammedaanse leer, die overigens dezelfde waarden propageert dan het Christendom, is verantwoordelijke voor misdaden in de maatschappij, maar de mensen zelf. Je afzetten tegen een leer of tegen een volledige bevolkingsgroep zal alleen maar koren op de molen zijn van die kleine harde kern echte fundamentalisten, die dat als een oorlogsverklaring zullen zien. Wees gerust, het aantal gevaarlijke Moslimfundamentalisten in België is verwaarloosbaar klein in vergelijking met pakweg de leden van de Poolse maffia of de Vlaamse drugdealertjes die hier hun business doen. De problemen die er zijn zijn dus geenszins eenvoudig te linken aan één bevolkingsgroep.

5) Sommigen hier, niet alleen jij, zijn er blijkbaar van overtuigd dat er een onomstotelijk verband bestaat tussen misdaad en Islam. Ik zie nergens het bewijs van dat verband, maar los daarvan zou ik van die mensen wel eens willen weten wat zij vanuit die optiek voorstellen als oplossing? Op grond van religie of ethnische afkomst mensen massaal het land uitzetten? Is dat het grote plan? Of een hard repressief bewind installeren in België dat jongeren de met stenen gooien voor 10 jaar in de gevangenis draait? Onzin. Laat ons de realiteit eens onder ogen zien : We gaan met alle burgers van dit land (ook de rotjochies die zich misdragen) moeten proberen van een leefbare maatschappij te handhaven, er is geen keuze, als we tenminste in een relatieve democratie willen blijven leven.

Voor jou bestaan er blijkbaar maar twee opties : ofwel geloof je in de keiharde aanpak, ofwel ben je een permissieve softie die alles maar laat gebeuren. Dat er ook nog zoiets bestaat als een gulden middenweg is blijkbaar nog niet bij je opgekomen.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be