![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Miscchien omdat het VB de vrt en de moslimgemeenschap vaak ervan beschuldigt wandaden van hun "jongeren" niet te veroordelen. Wat nu wel gebeurde. Vandaag is het zelf de quote van de dag. De berichtgeving over het lidmaatschap van dedecker waren pure vld en sp.a-woorden, want enkel de vld vonden hem een brulboei, ruziemaker en nestbevuiler. De vrt maakte dan een reportage over dedecker om dan te eindigen met te zeggen dat dedecker weeral brokken heeft gemaakt terwijl het wel de cd&v was die overhaast het kartel opbliezen. De VRT �*s anti-VB en ook andere rechtse politici zoals dedecker, Coveliers, Decrem of velen van de NV-A Sterker nog, de behandeling van het VB staat zelfs in hun mediadecreet en er gelden speciale regels voor VB-politici. Verder staat het vast dat de meeste jourmalisten een pvda+, groen! en sp.a kleur hebben. Dat die "groet" later aan bod kwam heeft me ook erg verbaasd, maar dat komt omdat de gemeenteraadsleden én de burgemeester van CDh van Jette zelf zegt dat de "groet" geen groet was. En ik ben geen VB, wel NV-a
Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 december 2006 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() de nazi's hadden ook een methode om het teveel aan gevangenen goedkoop op te lossen. ze stookten ze op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb ge meer informatie omtrent de dossiers van die 55 die vrijgelaten zijn zodat men weet of het inderdaad om zware criminelen gaat?
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een evenwichting strafbeleid in te voeren moet men weer de doodstraf invoeren, en niet alleen invoeren als uitspreekbare straf, maar ook effectief executeren moet mogelijk zijn in bepaalde gevallen. Bepaalde misdaden zijn nu eenmaal "halsmisdrijven" Pedofilie, Ontvoering van minderjarigen, roofmoord, lustmoord etc... Als die 100 % bewezen zijn, (DNA tests etc, bieden die mogelijkheden nu) dan kan men met een gerust geweten de straf uitvoeren. Het gaat niet om afschrinking, ook niet om wraak, maar puur zakkelijk om het oplossen van een aantal problemen, 1 overbevolking 2 het duidelijk maken dat er een bepaald level is in bestraffing, een horloge pieken, uw vrouw halfdoodkloppen, etc, ok, dat is nog te bespreken, daar kunt ge met een paar jaar bak, of een paar decenia bak, als straf nog ergens iets mee duidelijk maken. Maar wat moet ge doen met een roofmoordenaar, 10 jaar cel en nie meer doen jongen ! Op wat trekt dat nu ? Ook voor zo'n kinderverkrachter of een kerel die 5 vrouwen doodgeklopt heeft en ze daarna verkracht heeft, (al dan niet in die volgorde... ) moet ge die 20 jaar geven ? allé dat is er toch gewoon mee lachen, en om problemen vragen, iedereen weet dat ze dutroux nooit meer kunnen lossen, ... Waarom die dan niet gewoon tegen de muur zetten, ? (en er zitten nog zo'n paar serie / lust moordenaars in t gevang) Horion bv, gaat ge die werkelijk lossen, wie durft daar het risico voor nemen, er is maar een oplossing voor en dat is levenslang opsluiten, enig alternatief, is executie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Als Laurette de deuren openzet hoeven zij niet te gaan lopen om zich rap-rap voort te planten zoals Kaplan Murat (HLN 05/12/06)
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() De rondzendbrief moest de procedure verstrengen. Maar volgens CD&V-Kamerlid Servais Verherstraeten (foto) zijn er sinds september nog 55 buitenlandse zware criminelen vrijgelaten.
Volgens het kabinet van premier Guy Verhofstadt (VLD) kunnen er van die 55 vrijgelaten criminelen maar vier worden beschouwd als zware misdadigers. Volgens VLD-voorzitter Bart Somers manipuleert CD&V de cijfers doelbewust. "Een zware crimineel is iemand die een gevangenisstraf heeft van meer dan tien jaar. De vier zware criminelen zijn vrijgelaten met instemming van de slachtoffers van het misdrijf, zoals in de nieuwe regeling was bepaald", zegt Somers. MAW als je de slachtoffers genoeg kan onderdrukken, dan krijg je als minister vrijgeleide om deze gangsters vrij te laten... zowel Somers als Onkie tonen hun beperkte intellect voor de zoveelste keer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zware criminelen 15 jaar, ja, zoals ge zelf zegt, ge moet al een serieus varken zijn eer ze u 15 jaar geven, de strafmaat is dan ook veel te laag, net omwille van het feit dat de doodstraf niet meer kan uitgesproken worden, omdat ze niet meer kan worden uitgevoerd. 15 jaar lijkt lang te zijn, is ook lang, maar voor smeerlappen als Hoxha, is da voor te lachen hé, dat is verdomme, Maffia de capo himself van een groepje totaal losgeslagen criminelen. en da krijgt 15 jaar en wordt na 5 jaar gelost, ... Zo'n mannen steekt ge minsten 20 jaar effectief in 't gevang, dat ze uitgeteld zijn tegen dat ze terug buiten komen. Misdaad mag niet lonen daar komt het op neer, maar reken eens mee, ? Als we vandaag 200 000 euro verdienen met afpersing, prostitutie, en nog wa drughandel, en we vliegen straks elk voor 4 jaar in 't gevang, ... dat is 50 000 euro per jaar netto, hé, Da is nie slecht, ok, da kan beter, zelf met eerlijk werken, maar hoogstwaarschijnlijk zitten we die 4 jaar toch niet uit, en lossen ze ons al na een jaar. Nie slecht geboerd zeg ik dan. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 december 2006 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Als de slachtoffers niet instemmen met de vrijlating worden zij door de pc bende misschien bestempeld als rancuneus en haatdragers!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan je nog een bijkomende schaal zetten in de straf, naargelang de feiten: voor de ene een snelle en pijnloze dood, voor de andere een lange en pijnlijke dood.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelf al dan niet publiek executeren. Maar als een executie puur zakkelijk, is, dan is het armke bloot, spuitje erin X cc, met een of ander gif, of medicijn, (wat insuline bv, of morfine) en hop de executie is voltrokken. u sleurt er de middeleeuwen bij, maar zoals ik het zie, gaat het hier gewoon om het oplossen van een probleem in de maatschappij. Figuren als een Horion, Dutroux, de wurger van Muizen enz... zouden er zelf mee geholpen zijn. U kan die mensen immers nooit meer loslaten, ge weet dat ze gaan recidiveren dat het losse kanonen zijn, ... dus moet ge als overheid daar ook een redelijke oplossing voor creëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, ik herleid een mens niet tot de economische kost die hij met zich meebrengt. EDIT btw: in deze zaak is de oplossing nog eenvoudiger: vervroegd vrijlaten en het land uitzetten, goedkoper kan bijna niet.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 december 2006 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Het is ongehoord om aan slachtoffers goodwill te vragen zodat "overtolligen" weer vrij zouden kunnen rondlopen. Ik begrijp zelfs niet welk zinnig mens het op z'n minst gezegd boertige lef heeft om dit te vragen aan een slachtoffer van een misdrijf. Veroordeelden horen hun gevangenisstraf uit te zitten, en als er geen plaats is kan je altijd stapelen. Is dit mensonwaardig? mss maar je zit meestal wel voor iets mensonwaardigs in de gevangenis.. dus waarom al die commotie. Als je wat mispeuterd moet je de gevolgen maar dragen!
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet. Dit is België.
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees gerust, niet alle slachtoffers vragen dat de dader tot het einde van zijn straf blijft zitten, of onmenselijk wordt behandeld, verre van zelfs. Maar dat is een realiteit die weinigen zich kunnen inbeelden.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wat Onkelinx hier doet, is juist gedetineerden van vreemde afkomst vrijlaten om ze het land uit te zetten. 2. Bij uitwijzingen wordt er absoluut geen rekening gehouden met het "comfort" van de gevangenis in het land van herkomst... Het grootste obstakel is meestal het land van herkomst zelf (getuige Polen die als enige weigert om een EU-besluit te ondertekenen waarbij gedetineerden naar hun land van herkomst worden overgebracht om daar hun straf uit te zitten en dit, zonder dat het land van herkomst noch de gedetineerde nog toelating moet geven).
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Waar leest U ergens dat voor mij de kous af zou zijn? Mijn voornaamste bekommernis zou uitgaan naar het vinden van adequate begeleiding teneinde de toekomst van het kind zoveel mogelijk te vrijwaren. Op emotionele momenten zou ik de dader wellicht ook aan de galg willen zien bengelen, maar ik maak me sterk dat ik rationeel genoeg zou blijven denken om te beseffen dat ik niks geholpen ben met "zware" straffen voor de dader. En daar ging mijn post over, niet over de gevolgen van kindermisbruik. |
|
![]() |
![]() |