Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2003, 08:22   #61
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

én ze kregen géén gratis cola, géén popcorn, géén ijsjes, ze mochten niet aan de aanwezige meisjes prutsen en ze mochten geen geldomhaling doen
het was nochtans feest die dag maar niet voor iedereen
Helaba, niet klagen hé ! Dat krijgen Blokkertjes allemaal op (en na, voor de verstaanders!) de jaarlijkse familiedag + gratis busvervoer...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 10:25   #62
Domme Nik
Vreemdeling

Standaard

De slogan van Brugge Veilig en Leefbaar :
Het Blok in navolging van J. Goebbels: "Steeds moeten slogans en parolen herhaald worden, tot ook de domste mens ze kan onthouden."

Praktische toepassing :

Op zaterdag in "prime time" (uren met meeste kijkers) op de VRT :
- tussen 20 en 21 uur Steven Stevaert zonder tegenspraak aan het woord. Lanceert de slogan dat CDA Minister-President Balkenende (met de bezuinigingen) in Nederland een slechte politiek voert voor de "mèèèènsen".
- tussen 22 en 23 Steven Stevaert in nog een solo-showtje van een uur. Herhaalt de slogan dat Minister-President Balkenende...

De volgende morgen in "De zevende dag" :
- De eerste gast : Stevaert. Herhaalt de slogan dat Minister-President Balkenende...

Dezelfde zondag in het VTM middagnieuws :
- Stevaert. Herhaalt de slogan dat Minister President-Balkenende...

Wie doet hier aan "navolging van Goebbels". De VRT of "Het Blok".

By the way : dankzij de CDA zitten de Nederlanders nu niet opgezadeld met een staatsschuld van 10.000.000.000.000 ouwe frankskens. En dat ze dit graag zo willen houden is hun (en Balkenende's) goed recht.
Domme Nik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 10:33   #63
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Oorzaak voor de rellen in Kinépolis op de dag van de Aïd el Fitr (suikerfeest) : losgeslagen moslimjongeren (die zich al een maand dienden in te houden, ummah-controle oblige) hebben zich eens goed laten gaan, bovendien is de frustratie groot als men als lid van de islam-ummah met lede ogen moet aanzien dat de Aïd-dag voor de rest van de mensheid slechts een "gewone werkdag" is en men feitelijk naar school of werk zou dienen te gaan...
Bovendien is wat zij deden trouwens in de geest van de koran helemaal niet erg, aangezien het om vernieling van kufr-eigendommen ging...
DAAR ligt het probleem : het gebrek aan respect van de islam (en dat is nog zacht uitgedrukt) voor alles wat niet-islam, dus kufr, is. Ook in de opvoeding van de moslimkinderen zit dit gebrek aan respect voor alles wat kufr (ook mensen, kafiroun) ingebouwd, vermits de koran het zo oplegt.
In de gebrainwashte geest van deze gefrustreerde moslimjongeren, ziet dit vandalisme en crimineel gedrag er trouwens uit als meehelpen van het veroveren van het Dar ul Harb (huis van de oorlog, dus kafirounland) tot meerdere eer en glorie van de islam...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 13:38   #64
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Eigenlijk is het grappig:

Als de gekende (veelal autochtone) voetbalhooligans worden opgepakt voor het begin van een voetbalmatch, dan hoor ik niemand zagen over 'onrechtvaardigheid en rascisme'.

Maar als allochtone relschoppers n�* de feiten worden opgepakt, dan zijn er hier nog die moord en brand roepen.

Crimineel is crimineel, mensen, en het is normaal dat daar hard op geageerd wordt.
Het wordt dus hoog tijd dat de grootste hooliganclub van het land, de AEL, wordt opgedoekt.
Wie durft beweren dat de AEL een politieke partij is, is ofwel selectief blind ofwel gewoon dom.

Dyab Abu Jahjah is een agitator en moet als zodanig behandeld worden!
Het liefst zie ik hem het land uitgezet, vervallen verklaard van de Belgische nationaliteit, zoals men deed met mensen die met de vijand geheuld hadden in WOII.
Zoals de fiere Belgische regering Pierlot en andere P.H.Spaakskes hun volk in de steek lieten en 5 jaar gingen parasiteren op de kosten van de Engelse belastingsbetaler!!!

Onderlijning in quote door Eugene
Oud 28 november 2003, 13:49   #65
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Het valt me op dat die Linda een verschrikkelijke raciste is. Zoals zij de mensen van het Vlaams Blok zit uit te schelden met vooroordelen, gruwelijk !!!
Zouden we haar niet moeten gaan aangeven bij zo'n "racisme-meldpunt" ?
Oud 28 november 2003, 13:55   #66
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Het valt me op dat die Linda een verschrikkelijke raciste is. Zoals zij de mensen van het Vlaams Blok zit uit te schelden met vooroordelen, gruwelijk !!!
Niet doen! Anders krijgt ze daar direct een jobke aangeboden!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 14:15   #67
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja, madammeke.
Ge zijt zeker met ne Moslim getrouwd da ge zo tegen uw eigen volk bent.
Wacht maar is tot als ge verkracht wordt door zo ene.
Dan gade wat anders piepen, LANDVERRAADSYER!
ZE zouden u achter slot en grendel moeten steken.
En hier heb je geen commentaar op?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 14:42   #68
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebert
wat geeft Dhr Abou Jahjah het recht om hier zijn eigen militie op te richten?
wat geeft deze AEL het recht om de politie uit te dagen, om daarna te zeggen dat ze alleen wouden aantonen hou deze handelden, wat geeft hun het recht om dit te doen?? daar moeten zij niet voor zorgen, er zal wel voor hun gezorgd worden...

het is gewoon een schande
Ik meen mij te herrineren dat de Vlaamse Militante Orde van Bert Erikson destijds (terecht) verboden werd wegens overtreding van de wet op privé-milities. De AEL organiseert patrouilles in zwart uniform. De VMO stuurde knokploegen in khaki. Wat is het verschil? Er is geen verschil.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 14:48   #69
Tegendradigaard

Standaard

zijde gij kleurenblind ? der is een duidelijk verschil tussen kakhi en zwart
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 14:58   #70
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Hmm, het Vlaams Blok komt op voor de Vlamingen in Vlaanderen, wat is daar extremistisch aan?
En dat is het enige standpunt van het VB?

Enkele vben

alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel

criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden

diefstal, overvallen, drughandel en vandalisme bestrijden door de invoering van zero-tolerantie in probleembuurten

Het Vlaams Blok is vanuit ethisch oogpunt principieel tegen abortus en tegen euthanasie.

Het Vlaams Blok kiest principieel voor een verkozen staatshoofd en de republiek, maar wil ook die keuze voorleggen aan het volk..

Als Vlaanderen nationaal en internationaal zijn rechten wil laten gelden, is er maar één keuze mogelijk: een eigen Vlaamse staat, met Brussel als hoofdstad.

....

Ik wil hier geen discussie of dit of dat nu extreem is maar alles bij elkaar is het wel duidelijk.

Citaat:
En op het randje van racisme is tegenwoordig niet moeilijk ( wie bv durft zeggen dat hij biefstuk friet lekkerder vindt dan kebab begeeft zich tgwoordig ook al op het randje van racisme bij wijze van spreken)!
Ermee lachen een leuke strategie maar dat maakt het racisme er niet minder om .

Citaat:
, maar het is wel duidelijk geen racisme!
Nee alleen europeanen nog asiel spijtig voor die afrikanen maar die hadden dan maar ergens anders moeten geboren worden

Citaat:
En die revolutie zien wij eerder als de fluwelen revolutie zoals in Tsjechoslovakije!
Tuurlijk maar het blijft revolutie
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 15:04   #71
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik dacht Steve Stevaert toch ook iets in de zin van eigen volk te hebben horen kwaken. Namelijk bij het opheffen van de restaurantkosten die gemaakt worden in het buitenland. Dat deze voor de volle pot aftrekbaar zijn. Daar gaat onze Democraat Steve niet mee akkoord, en hij zij " dat het toch te zot was om de kosten in het buitenland volledig aftrekbaar te maken. Zodanig dat ons Eigen volk daar een economisch verlies aan leden. Die gelden gaan naar het buitenland, en de belastingen is ze kwijt. Kromme redenering, of de zoveelste slip of the thong?
Ja en? Dat gaat dus over alle mensen in belgie aanwezig dus ook buitenlanders die hier wonen toch effe wel iets anders dan bijna alleen pleiten voor vlamingen ( alle wat het VB onder vlaming verstaat ) Of alleen voor marokanen (of god weet wie jahjahke voor is)
Oud 28 november 2003, 15:10   #72
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Citaat:
Ja, madammeke.
Ge zijt zeker met ne Moslim getrouwd da ge zo tegen uw eigen volk bent.
Wacht maar is tot als ge verkracht wordt door zo ene.
Dan gade wat anders piepen, LANDVERRAADSYER!
ZE zouden u achter slot en grendel moeten steken.
En hier heb je geen commentaar op?
Daar hebben anderen al commentaar op gehad. Waarom zou ik het dan nog herhalen ? Bovendien schreef Linda haar polemiek tegen "Vlaams Blokkers" in het algemeen, en heeft de ander haar alleen maar persoonlijk aangesproken. Ik kan trouwens in dat laatste citaat niet echt iets blatant racistisch terugvinden, alleen maar een verwijzing naar een vaak voorkomende misdaad en patriottisme, is dat tegenwoordig ook al racistisch ?
Oud 28 november 2003, 16:00   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebert
wat geeft Dhr Abou Jahjah het recht om hier zijn eigen militie op te richten?
wat geeft deze AEL het recht om de politie uit te dagen, om daarna te zeggen dat ze alleen wouden aantonen hou deze handelden, wat geeft hun het recht om dit te doen?? daar moeten zij niet voor zorgen, er zal wel voor hun gezorgd worden...

het is gewoon een schande
Ik meen mij te herrineren dat de Vlaamse Militante Orde van Bert Erikson destijds (terecht) verboden werd wegens overtreding van de wet op privé-milities. De AEL organiseert patrouilles in zwart uniform. De VMO stuurde knokploegen in khaki. Wat is het verschil? Er is geen verschil.
De kleur?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:02   #74
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik dacht Steve Stevaert toch ook iets in de zin van eigen volk te hebben horen kwaken. Namelijk bij het opheffen van de restaurantkosten die gemaakt worden in het buitenland. Dat deze voor de volle pot aftrekbaar zijn. Daar gaat onze Democraat Steve niet mee akkoord, en hij zij " dat het toch te zot was om de kosten in het buitenland volledig aftrekbaar te maken. Zodanig dat ons Eigen volk daar een economisch verlies aan leden. Die gelden gaan naar het buitenland, en de belastingen is ze kwijt. Kromme redenering, of de zoveelste slip of the thong?
Ja en? Dat gaat dus over alle mensen in belgie aanwezig dus ook buitenlanders die hier wonen toch effe wel iets anders dan bijna alleen pleiten voor vlamingen ( alle wat het VB onder vlaming verstaat ) Of alleen voor marokanen (of god weet wie jahjahke voor is)
Nen buitenlander is bij mijn weten nog gene Belg.
Wanneer het om al de mensen gaat die hier wonen gaat het dan ook om degene die hier ilegaal verblijven.
Bij het Blok betekend eigen volk eerst ook voor alle Vlamingen die hier wonen. Maar dat is terug rasitisch????????????????????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:24   #75
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Hmm, het Vlaams Blok komt op voor de Vlamingen in Vlaanderen, wat is daar extremistisch aan?
En dat is het enige standpunt van het VB?

Enkele vben

alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel
Een beetje nuancering is hier wel aangewezen! het Blok pleit dat mensen die om politieke redenen hun thuisland moet ontvluchten het best opgevangen worden in landen die het nauwst met hun cultuur aansluiten. Dit om allerlei problemen inzake integratie en ontworteling te verhelpen.
Jouw interpretatie komt natuurlijk negatiever voor het Blok over! Heb je echt geen andere subtielere trucjes?

Citaat:
criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden
Ja, wat is er daar mis mee?

Citaat:
diefstal, overvallen, drughandel en vandalisme bestrijden door de invoering van zero-tolerantie in probleembuurten
idem dito. Wordt trouwens al door niet Blokburgemeesters in sommige gemeenten toegepast!

Citaat:
Het Vlaams Blok is vanuit ethisch oogpunt principieel tegen abortus en tegen euthanasie.
Op enkele uitzonderingen is dit waar. En dan? Hier zijn al ettelijke topics over geopend! dus wat wil je daarmee bewijzen? Is dit extremistisch?

Citaat:
Het Vlaams Blok kiest principieel voor een verkozen staatshoofd en de republiek, maar wil ook die keuze voorleggen aan het volk..
??? Vindt jij een monarchie democratischer misschien?

Citaat:
Als Vlaanderen nationaal en internationaal zijn rechten wil laten gelden, is er maar één keuze mogelijk: een eigen Vlaamse staat, met Brussel als hoofdstad.
Dat is toch een vaststaand feit of niet?

....
Citaat:
Ik wil hier geen discussie of dit of dat nu extreem is maar alles bij elkaar is het wel duidelijk.
Nee, niet voor mij! Welk punt is extreem en waarom?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:56   #76
Hanne
Banneling

Standaard

Babeth schreef:

Inderdaad, Linda is het prototype van de links politiek corecte positivo, het genre dat selectief discrimineert, scheldt en zich opwerpt als de onverdraagzame verdraagzame ; het genre dat selectief de multiculturele samenleving verheerlijkt en tegelijk op haar eigen cultuur spuwt ; het type dat te naïef en té gehersenspoeld en té hyprocriet is om de samenlevingsproblemen waarvoor voornamelijk moslims verantwoordelijk zijn, onder ogen te zien en bij naam te noemen.
Dat mag niet volgens hun bekrompen geest en wie dat wel doet wordt gelijk uitgescholden voor nazi, want dat is 'in' . Bovendien hoeven ze verder niet na te denken, en dat is ook al heel wat voor dergelijke naïeve simplisten en selectieve racisten.
Mij valt het steeds op in welke mate die positivo's haten. Linda gaat te keer in dezelfde mate als imams-moslimfundamentalisten in hun moskee te keer gaan : het zijn slachtoffers van hetzij een islamitische, hetzij een p.c. linkse hersenspoeling. Dergelijke mensen worden explosief als men hun stellingen kritisch benadert, of zelfs maar in vraag stelt. Hun allergie voor elke denkpiste die niet 100 % aansluit bij de hunne is acuut.

En inderdaad, men zou niet moeten aarzelen om Linda bij een racisme-centrum aan te geven.
Ik denk dat die centra in de toekomst nog veel werk gaan krijgen door selectieve racisten als Linda.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:08   #77
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De AEL MOET verboden worden, wegens staatsgevaarlijk!

Hoe durven de Chamberlains in de regering die terroristen nog meer middelen te geven door het migrantenstemrecht in te voeren

Dit is een AANSLAG op het Belgische Volk!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:10   #78
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Vooraleer ik hier mee wil discussieren wil ik eerst een definitie (volgens wetteksten en geen eigen interpretatie) van PRIVEMILITIE.
Moesten de burgerpatrouilles van Abu Jahjah volledig in strijd zijn met de geest van de wet en moest de wetgever de bedoeling hebben om milities zoals die onder de neus van de AEL worden geschoven te vervolgen, geloof me dan vrij dan had allang een procureur generaal opgetreden. Want wie wilt er nu niet met de eer gaan lopen?

Ik heb mij ooit laten vertellen dat de patrouilles van de AEL en de wijze waarop ze gebeuren en de flyers die worden uitgedeeld, dat ze volledig zijn gescreend door advocaten.

Wat mij vooral opvalt is dat het VB direct spreekt over "AEL laten ontbinden". En niet spreekt over "AEL vervolgen wegens overtreden van....".
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:20   #79
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Vooraleer ik hier mee wil discussieren wil ik eerst een definitie (volgens wetteksten en geen eigen interpretatie) van PRIVEMILITIE.
Moesten de burgerpatrouilles van Abu Jahjah volledig in strijd zijn met de geest van de wet en moest de wetgever de bedoeling hebben om milities zoals die onder de neus van de AEL worden geschoven te vervolgen, geloof me dan vrij dan had allang een procureur generaal opgetreden. Want wie wilt er nu niet met de eer gaan lopen?

Ik heb mij ooit laten vertellen dat de patrouilles van de AEL en de wijze waarop ze gebeuren en de flyers die worden uitgedeeld, dat ze volledig zijn gescreend door advocaten.

Wat mij vooral opvalt is dat het VB direct spreekt over "AEL laten ontbinden". En niet spreekt over "AEL vervolgen wegens overtreden van....".
Heb je dat nu nog steeds niet door???
VB en AEL zijn in het zelfde bedje ziek, allebei extreem-rechts!
Wat mij betreft mogen beiden ontbonden worden.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:21   #80
k9

Standaard

Citaat:

Een beetje nuancering is hier wel aangewezen! het Blok pleit dat mensen die om politieke redenen hun thuisland moet ontvluchten het best opgevangen worden in landen die het nauwst met hun cultuur aansluiten. Dit om allerlei problemen inzake integratie en ontworteling te verhelpen.
Jouw interpretatie komt natuurlijk negatiever voor het Blok over! Heb je echt geen andere subtielere trucjes?
Nee dat is letterlijk vd VB website . Het is dus vluchtelingen uit europese landen de rest heeft pech .

Citaat:

Ja, wat is er daar mis mee?
Ik vind dat er niks mis mee is maar het idee is wel extreem .

Citaat:
idem dito. Wordt trouwens al door niet Blokburgemeesters in sommige gemeenten toegepast!
Heb ik ooit gezegd dat andere compleet niet extremistisch zijn?

Citaat:

Op enkele uitzonderingen is dit waar. En dan? Hier zijn al ettelijke topics over geopend! dus wat wil je daarmee bewijzen? Is dit extremistisch?
yep

Citaat:
??? Vindt jij een monarchie democratischer misschien?Dat is toch een vaststaand feit of niet?
Nee maar weeral extremistisch

....
Citaat:
Nee, niet voor mij! Welk punt is extreem en waarom?

ex·treem (bn.)
1 zeer vergaand => hardcore, het is hollen of stilstaan met hem; <=> middelmatig
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be