Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is de Westerse cultuur superieur aan de islamitische?
ja 78 60,47%
neen 42 32,56%
ik weet het niet 9 6,98%
Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2009, 16:34   #61
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De Westerse cultuur heeft alles van elders geroofd. Zelfs de erwtensoep:

Vraag mij niet wat een snerttram is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...erlands__.html
Maar een antwoord op de vraag hoe het kan dat een Mohammedaan een kop Hollandse erwtensoep eet wordt verteld in het AD:
http://www.ad.nl/rotterdam/3080416/A..._Hollands.html

Getver. Erwtensoep met kip. Je moet het maar lusten.
En dan die opmerkelijke toevoeging aan het eind. Vast en zeker op aandrang van de uitbaters toegevoegd
Dus kunnen de moslim-rotterdammers eindelijk met een gerust geweten snert eten...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:34   #62
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Maar een antwoord op de vraag hoe het kan dat een Mohammedaan een kop Hollandse erwtensoep eet wordt verteld in het AD:
http://www.ad.nl/rotterdam/3080416/A..._Hollands.html
Citaat:
Toch stond gisterochtend niet zomaar een bakkie snert-met-rookworst op het menu van de snerttram.

De museumtram deelde speciaal voor de pas aangestelde burgemeester kopjes erwtensoep met halal kippenvlees uit. „Ik eet alleen ritueel geslacht vlees, anders eet ik het niet’’ zei Aboutaleb. Hij stelt dat alle Rotterdamse burgers hun eigen voorkeuren mogen hebben, en dat dit de zijne is.
Tot en met mei serveert de tram elk weekend erwtensoep. Zonder ritueel geslacht vlees, overigens.
Getver. Erwtensoep met kip. Je moet het maar lusten.
En dan die opmerkelijke toevoeging aan het eind. Vast en zeker op aandrang van de uitbaters toegevoegd
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:51   #63
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet waar je woont - hier in antwerpen zijn alle kleine kruideniers en superettes zoetjesaan verislamizeerd : arabische, turkse, bangladeshiaanse, pakistaan (nachtwinkels) & overal vind je dus wat ik "namaakvarkensvlees" noem (zelfs in de grote supermarkten zoals Colruyt, Delhaize, Carrefour..)

Prüfe alles, behalte dass Beste.. Ik moet zeggen er zijn van die rookworstachtige dingen die de vergelijking met vettig varken best kunnen doorstaan (bovendien een lager vetgehalte). Klap op de vuurpijl : de meeste van die produkten zijn "Made in Holland" of "Made in Germany".

Nog straffer : als ik in "haram" fastfoodketens kom zit het daar vol aan hun hoofddoek herkenbare moslima's die samen met hun kindjes met smaak al dat "haramvoedsel" zitten op te smikkelen. Een islamiet vertrouwde me eens toe dat "Haram" eten voor een moslim toegestaan is voor zover hij geen gemakkelijke toegang heeft tot "halal" voedsel.

Wat verder lopen naar een arabisch gerund frietkot of naar een moslimslager is vanzelfsprekend niet gemakkelijk ???

Een arabisch gerund frietkot verkoopt ook (vooral?) haramvlees....

Godsdienst is hypocrisie..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:53   #64
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Is de Westerse cultuur superieur aan de islamitische?
Ja.

Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 17:03   #65
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik weet niet waar je woont - hier in antwerpen zijn alle kleine kruideniers en superettes zoetjesaan verislamizeerd : arabische, turkse, bangladeshiaanse, pakistaan (nachtwinkels) & overal vind je dus wat ik "namaakvarkensvlees" noem (zelfs in de grote supermarkten zoals Colruyt, Delhaize, Carrefour..)

Prüfe alles, behalte dass Beste.. Ik moet zeggen er zijn van die rookworstachtige dingen die de vergelijking met vettig varken best kunnen doorstaan (bovendien een lager vetgehalte). Klap op de vuurpijl : de meeste van die produkten zijn "Made in Holland" of "Made in Germany".

Nog straffer : als ik in "haram" fastfoodketens kom zit het daar vol aan hun hoofddoek herkenbare moslima's die samen met hun kindjes met smaak al dat "haramvoedsel" zitten op te smikkelen. Een islamiet vertrouwde me eens toe dat "Haram" eten voor een moslim toegestaan is voor zover hij geen gemakkelijke toegang heeft tot "halal" voedsel.

Wat verder lopen naar een arabisch gerund frietkot of naar een moslimslager is vanzelfsprekend niet gemakkelijk ???

Een arabisch gerund frietkot verkoopt ook (vooral?) haramvlees....

Godsdienst is hypocrisie..
Ze zullen misschien eindelijk doorhebben dat hun Pita Kärmäzvlees gewoon Beiers slachtafval inclusief varkens op ne rol gedraaid is... Wie van jullie maakt normale stoelgang na een dürüm met looksaus, ajuin, bruine sla, 10x gebakken en recupfrieten,... Pas op, ik zeg niet dat de frikandellen van Mora beter zijn hoor, maar die pitarotzooi is de goorste smeerlapperij die je je darmflora aan kunt doen.

't Is zo hypocriet als't maar kan zijn. In Turkije zijn ze zot van "turkse kiekens", gewoon scharrelkippen die op straat aas eten in de vuilbakken enzo, goren brol. Maar toen iemand vrijlopende everzwijnen wou houden en enkel met de beste noten en vruchten voeden, werd zijn bedrijfje uiteraard onder een banvloek geplaatst door de hele omgeving. Andermaal, ik vergelijk propere beesten (everzwijnen) niet met die vuile strontzeugen uit West-Vlaamse varkenspestbroeihaarden.
Dat Mohammed een varken een voos beest VOND, kan ik best begrijpen. In de middeleeuwen zal men die waarschijnlijk niet gecastreerd hebben (voortkweken), wat zorgt voor een onnoemelijk gore lucht aan het vlees zelf als het beest geslacht is. Ook gebruikte men varkens als toilet! Men stopte letterlijk varkens in een latrine en kakte daar dan op. Vandaar dus...
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 17:08   #66
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

sommige westerse/christelijke waarden zijn beter dan sommige oosterse/islamitische waarden
sommige oosterse/islamitische waarden zijn beter dan sommige westerse/christelijke waarden

[sarcasm]hopelijk was dit niet té genuanceerd zodat iedereen kan volgen he[/sarcam]
Oud 17 maart 2009, 17:44   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan moet Aboutaleb het Hollands recept eens lezen, daar gaat een varkenspoot in de snert; wedden dat zijn bomma dat nu net niet deed?Nee toch, ineens komt zelfs erwtensoep uit Marokko; leve de Rotterdamse burgervader en zijn culinaire kennis van de keuken van zijn nieuwe vaderland!
Pas maar op, als er niets anders is, of ze "weten" het niet dan kan een flink stukje hallouff geen kwaad.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 19:36   #68
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus Bekijk bericht

Wat een geluk dat de onze de enige echte is, nietwaar

Linus
Vooral omdat er eigenlijk geen god bestaat! Enkel een hoop slimmeriken die door de eeuwen heen dat fabeltje rondstrooien ten voordele van hun eigen macht!
En als je dan ziet wat voor miserie die godsdienstkloterij de mensheid al heeft bijgebracht... Zou moeten verboden worden zoals het nazisme en uitgeroeid als de pest.
Kijk maar naar de grootse voordelen die de islam aan de wereldbevolking te bieden heeft, zelfs nu in 2009!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 19:46   #69
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vooral omdat er eigenlijk geen god bestaat! Enkel een hoop slimmeriken die door de eeuwen heen dat fabeltje rondstrooien ten voordele van hun eigen macht! ...
Volledig akkoord!
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 19:48   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S. Bekijk bericht
Serieus: hoe is het mogelijk om hier objectief op te oordelen? Wie gaat er zeggen dat zijn cultuur inferieur is???

Kijk, iedereen is opgegroeid in de een of andere cultuur. Voor die mensen (en ook voor ons) is cultuur zoals lucht. Je ziet niet dat het er is, maar het is er wel en het is belangrijk. Moesten nu in een ander sterrestelsel een paar aliens zijn die geen lucht, maar helium ademen, dan zouden wij dat zeer raar vinden. Tuurlijk, geen mens gaat zeggen dat helium beter is om te ademen en niemand zal dan ook helium willen ademen. Omgekeerd zal de alien lucht ook maar iets vreemd vinden. Maar wat is het beste? Wie gaat er dat uitmaken???

Zo ook met de Islam; wij oordelen vanuit onze cultuur dat wij beter zijn als hun. En daar zit het probleem, we zijn rechter en partij als het ware. We oordelen vanuit iets dat we nauwelijks ervaren over andere mensen, die hun cultuur dan weer niet ervaren, maar gewoon gewoon vinden.
Ik heb hier precies nog niemand weten uitleggen waarom de islam evenwaardig of beter zou zijn dan het christendom, tenzij door terug te keren tot de middeleeuwen en zo, toen ze nog wat geleerden voortbrachten...
Maar eigenlijk hoeft die vraag niet eens gesteld te worden. Zoals ik hienoven als vermeldde: godsdienst is volksverlakkerij, een middel om invloed uit te oefenen op andere mensen en om ze naar sommigen hun pijpen te laten dansen. Onze godsdienst of de hunne ? De pest of de cholera?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 20:16   #71
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
[...]
Dat Mohammed een varken een voos beest VOND, kan ik best begrijpen. In de middeleeuwen zal men die waarschijnlijk niet gecastreerd hebben (voortkweken), wat zorgt voor een onnoemelijk gore lucht aan het vlees zelf als het beest geslacht is. Ook gebruikte men varkens als toilet! Men stopte letterlijk varkens in een latrine en kakte daar dan op. Vandaar dus...
De zgn. berenlucht blijkt tegenwoordig een fabeltje te zijn bij onze varkens.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...raadproef_doen
Citaat:
‘Elke slager weet dat nog van vroeger. Die lucht komt vrij als je het vlees schroeit’, zegt De Wit. Daarom heeft slachterij Westfort op de slachtlijn van ongecastreerde varkens de ‘bak- en braadproef’ geïntroduceerd. Een medewerker drukt een soort soldeerbout in de schouderkarbonade van het op zijn kop hangende varkenskarkas. ‘Een schroei-ijzer tegen de nek, en als dat hormoon aanwezig is, ruik je het meteen’, aldus De Wit.

Het ruikt naar barbecue langs de slachtlijn. De ene medewerker drukt het schroei-ijzer tegen het varken, een ander steekt zijn neus bijkans in het beest om de geur op te vangen. In de praktijk blijkt het reuze mee te vallen met die verfoeide berenlucht. Volgens De Wit bestaat slechts 2 tot 4 procent van de ongecastreerde varkens uit ‘stinkerds’. Ze worden apart gehouden voor de Britse markt, want Engeland is het enige land waar varkens niet gecastreerd worden. Dat komt vooral omdat de varkens daar jonger (na vijf maanden) worden geslacht. Op dat moment zijn ze nog niet geslachtsrijp. Bovendien eten de Engelsen vooral gezouten (zoals bacon) en ander verwerkt varkensvlees. De berengeur komt alleen vrij bij bakken en braden van vers varkensvlees, niet bij bacon of gekookte of gerookte ham.
Over het gebruik van varkens in het toilet kan ik het volgende verhaal vertellen:
Tijdens mijn verblijf op het platteland van India was er een in het vrije veld staande poepdoos. Het gat kwam direct uit op buiten. Als ik er heen liep zag ik al de varkens komen aanlopen. En als ik hurkte en in het gat keek dan zag ik een varkenskopje met twee verwachtingsvolle oogjes. Wachtend tot ik iets zou doen.
Het grootste deel van de bevolking is vegatariër. Maar er waren Moslims daar dus werd er varkensvlees gegeten. Ik heb altijd gezorgd dat dat goed gaar en/of doorbakken was.
Jazeker, Mohammedanen en varkensvlees. Dat zit zo:
volgens de lokale schriftgeleerden is het Arabische varken waar Allah het over heeft een andere diersoort dan hun varken. En kom niet met de Heilige Geschriften aan want daar staat nergens in hoe een varken eruit ziet.
De Islam is helemaal niet zo monolitisch als velen denken!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 20:33   #72
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat is mijn lievelingsquote uit "de boeken" - het was een quote aan het begin van een boek uitgegeven door de Getuigen van Jehova dat ik las toen ik ca. 12 jaar was. Laat ons even nagaan wat de "vruchten" zijn van de diverse godsdiensten. Het christendom was nauwelijks gepromoveerd tot Staatsgodsdienst of men begon al een indeling te doen in "ketters " en "niet ketters" een gedeelte van de christenen zag het absoluut niet zitten om zich "God" voor te stellen als een entiteit verdeeld in 3 sub-entiteiten..

De eerste kruistochten tegen arianen en katharen waren begonnen ! er zijn zelfs historici die beweren dat in deze tegenstelling de geboorte van de Islam vervat is : de "bekeringskreet" van de volgelingen van Mohammed is nl. er is slechts één god ! & ze hadden een groot succes...

Vele eeuwen konden de orthodoxe en katholieke christenen genoegen nemen met het vervolgen van anderszgelovigen.. tot er sprake was van hervormingen, protestantisme (Jeanne D'Arc eventjes buiten beschouwing latend- er zijn ook "heiligen" die tijdens hun leven vervolgd werden en later gecanonizeerd).

Het beeld van de kruisvaarders die onder Godfried van Bouillon Jeruzalem innamen en iedereen afslachte"n onder het motto (ofwel is het een ongelovige
en dan is het in orde, ofwel is het een gelovige en dan is het ook in orde want die gaat dan toch naar het paradijs) vat de "christelijke beschaving" redelijk accuraat samen.

Dat was vroeger ? Lang geleden ? Verleden week werden er nog politie-agenten vermoord door katholieken omdat ze in wezen niet-katholiek zijn...
Orthodoxe Serviërs slachtten redelijk recent katholieke Kroaten en moslilm- bosniërs af....

Binnen de Islam zien we overigens precies hetzelfde de Islamietische republiek Iran was pas opgericht of alreeds pleegden sjietische moslims een aanslag nabij de heilige Kaaba in Mekka... & dat de soennietische en sjietische moskeeën niet veilig zijn voor de "andersdenkenden" is intussen een duidelijke zaak voor iedereen.

Gelukkig is het intussen wel zo dat de modale "Katholiek", "Protestant" "Orthodoxe" "Soenniet" "Alawiet" "Wahabiet"
"sjiiet" enz.. niet op een slinkse wijze aan WMD tracht te geraken om de anders-gelovige naar het hiernamaals (gezegende plaats van eeuwig leven)
te helpen - de modale religieuze jan met de pet is geen moorddadig monster en wenst niet meer of minder dan een vreedzame wereld om in te leven ook voor zijn nazaten ! & dat laatste is eigenlijk de "beste" en "meest verspreide"
religie die bovendien "overal thuishoort"... alleen stoort men zich voortdurend aan detailverschillen over het soort vlees dat men eet, het aantal keren dat men God wil prijzen per dag in gebeden, de maagdelijkheid voor het huwelijk,
de partnerkeuze voor het huwelijk van zijn kroost.. de alledaagse gewone dingen, die een ander soms inderdaad .. anders doet. Is 5x per dag bidden superieur aan niet bidden ? Is mosselen eten beter dan vis met veel graten ?

U tell me !
Exact. En 't zelfde geld voor de wetenschap. Wel eigenlijk. De Arabieren gingen de "Westerse" wetenschap altijd een beetje vooraf. Onze getallen zijn Arabisch. Onze wiskunde is Arabisch gebaseerd. De methode van het experimenteren is gebaseerd op Arabische publicaties.

Bijvoorbeeld Alhazen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Haytham

Eind 13de eeuw raakte wetenschap zowel in het Westen als in de Arabische wereld op de achtergrond. En dit ten voordele van Godsdienstige vraagstukken als: wat is 't geslacht van de engelen. Tot dan kan je stellen dat de Arabische wereld en de Westerse wereld gelijk optrokken.

In de Westerse wereld werd wetenschap terug ernstig en ernstig genomen vanaf 1859. Vanaf de publicatie van "On the origin of species by means of natural selection" bij Darwin.

En dat is maar 150 jaar geleden. En nog steeds niet begrepen en aanvaard in de Westerse wereld. Creationisme viert nog steeds hoogtij.

Vandaag is de Arabisch wereld aan 't bijbenen. Maar niet enkel de Arabische wereld. Heel de 'niet Westerse' wereld. Een aantal economieën zijn sneller gegroeid dan de onze. Japan, India ... China. Kernmachten zijn er nu in zowat elk werelddeel. En in veel landen is de kennis en techniek aanwezig om op korte tijd en op bestelling kernwapens te maken.

De Pakistaanse kernwapens zijn trouwens gebouwd met in België opgedane kennis.

Ik vind 't nu wel erg grappig dat 'zij die bang zijn voor de Islam' (en zichzelf 'zij die waarschuwen voor de Islam' noemen) verzaken aan de ideologie van het waarschuwen. Inconsequent dus. Want de economieën, de culturen en de mensen die leven en geven onder moslim invloeden als 'achterlijk' af doen devalueert het gevaar tot een storm in een lepel water. Je zou toch verwachten dat de 'moslim-waarschuwers' het kunnen van de moslim wereld naar waarde schat om realistische gevaren aan te tonen.
Oud 17 maart 2009, 21:30   #73
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Westerse Cultuur leert, in tegenstelling tot de moslimse, van haar eigen achterlijkheid. Zo hebben de Joden de Palestijnen leren vervolgen (van Hitler).
Nu ja. Ik loop niet hoog op met de racistische politiek van Israël. Ik vind 't maar van 't zelfde laag allooi van bijvoorbeeld Hamas.

Maar Israël en daarmee ook het 'Israël buiten de grenzen', joden mondiaal, hebben een hele sterke stuwing tot vooruitgang.

Waarom ?

Wel oorlog is de sterkste stuwing. De grootste stappen in vooruitgaan hebben we in 't Westen gemaakt tijdens de twee wereld oorlogen.

Denk maar aan de atoombommen. Of ook aan de computer. De Colossus (een van de eerste elektronische computers) in Engeland werd gebouwd om geheimcodes te ontcijferen. De ENIAC in Amerika om trajecten van granaten en raketten te berekenen. De eerste echte digitale computer, de Z1 en de Z3, werden in Duitsland kapot gebombardeerd. De z4, reeds een 32-bit computer, is gebruikt in de wederopbouw van Europa. Het was de enige werkende computer op het vaste land.

't Zelfde gebeurd er nu onder joden. Ze doen mega-onderzoeken naar nieuwe wapensystemen. En daar worden ook nieuwe dingen voor burgerlijk gebruik uit afgeleid.

De moslim wereld zit in de zelfde wedloop. Later begonnen dan Israël, maar volop in groei.

Ik begrijp dat mensen met een moslim-fobie zo blindelings Israël verdedigen. Israël staat voor de staat die ons 'de macht' aan bied, tegen betaling natuurlijk. Israël is een techno hoer, en wij de pimps.

Het zoeken van conflict met de moslim wereld vertrekkende vanuit het veilige superieure gevoel en de wetenschap machtige bondgenoten te hebben zal snel misplaatst zijn toch. Want die agressie, oorlog en dreiging stuwt niet enkel Israël maar ook de moslim wereld.

We zitten dus weer midden in een koude oorlog. Netjes opgewarmd door godsdienst fanatisme. Fanatiek tegen een godsdienst zijn is ook godsdienst fanatisme. En hoewel jullie geloven dat Israël onze redding en verdediging in handen heeft, denk ik dat Israël en haar godsdienst extremisten op de vernietiging van onze cultuur (en dat mondiaal) aanstuurt.

't Is maar dat je 't weet.
Oud 17 maart 2009, 22:39   #74
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Westerse cultuur=superieur tov islam
Christelijk geloof=superieur tov islam

Islam: ongelijkheid man en vrouw, geen scheiding kerk en staat, lijfstraffen en ophanging van ongelovigen of afvalligen, achterlijk geloof met eeuwen achterstand op het katholiek geloof, achterlijke gebruiken: verplichte hoofddoek, onderdanig aan de man, genitale verminkingen (besnijdenissen), 20 keer per dag bidden naar mekka ipv te gaan werken, geen democratie, ....ik kan zo nog 1000 manieren opnoemen!

islam= totaal achterlijke "godsdienst" die niet thuishoort in europa!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 17 maart 2009 om 22:40.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 09:37   #75
eno2
Banneling

Standaard

Een ware vooruitgang, de atoombom.

Gelukkig dat er in het duistere Afrika nog stammen zijn, die zich niet te goed voelen om hun eigen handen te bevuilen met een leuke manuele genocide.

De verwekelijkte moderne frustroburger verkiest een duwtje op de knop vanuit de luie zetel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 10:05   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Westen staat voor een open samenleving waar iedereen gelijke rechten heeft.
Islam staat voor een gesloten samenleving waar niet iedereen gelijke rechten heeft.
Een voorbeeld van die gelijke rechten is de sociale zekerheid; je hebt recht op inkomen, onderdak en voedsel.
In islam is dit de zakaat of te wel liefdadigheid, geen recht dus maar een gunst.
Dat houdt religie aan de macht, zorgt ervoor dat armen zichzelf opgeven als martelaar omdat zo hun familie zeker is van basisnoden; dat is pure ideologische slavernij en uitbuiting van armen volgens Westerse normen; dat is geloof en goed moslim zijn volgens de koran.
Dus ja, als je de mensenrechten als uitgangspunt neemt is het Westen superieur; vandaar dat islam die mensenrechten dan ook niet erkent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 11:21   #77
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Westerse cultuur=superieur tov islam
Christelijk geloof=superieur tov islam

Islam: ongelijkheid man en vrouw, geen scheiding kerk en staat, lijfstraffen en ophanging van ongelovigen of afvalligen, achterlijk geloof met eeuwen achterstand op het katholiek geloof, achterlijke gebruiken: verplichte hoofddoek, onderdanig aan de man, genitale verminkingen (besnijdenissen), 20 keer per dag bidden naar mekka ipv te gaan werken, geen democratie, ....ik kan zo nog 1000 manieren opnoemen!

islam= totaal achterlijke "godsdienst" die niet thuishoort in europa!
toch opmerkelijk dat een partij als het VB en de "o zo achterlijke islam" wél veel gelijk standpunten hebben als het op traditionele familiewaarden aankomt....
mogen we daaruit afleiden dat het VB achterlijk is of de Islam niet zo achterlijk?
Oud 18 maart 2009, 12:33   #78
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

wat vooral opvalt hier is dat het vooral mensen zijn die overal angst van hebben (bijv. penissen) die ook angst hebben van andere culturen.
Nog een correlatie die verder onderzoek vraagt is toch de neiging van religieuzen (eender welke) om schrik te hebben van alles wat niet binnen hun plaatje past.
Veel angstigen maken onze maatschappij onverdraagzaam en bitter.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 12:53   #79
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi Bekijk bericht
'k Zou eens willen weten wat jullie denken van deze zin (Berlusconi denkt overigens van wel et moi aussi). 'k Vind dat er gedurende de geschiedenis en nu nog steeds (kijk maar eens goed rond om je heen) bewijzen zijn van wel. (Lees ook maar eens de stukken over de herkolonisatie, de gelijkheidsleugen en de onverdraagzaamheid van de islam).
'De' Westerse cultuur bestaat niet, ik voel maar weinig culturele verwantschap met de rednecks in het zuiden van de VS, de omgangscultuur van de ETA of ook maar met bepaalde mensen rondom mij...

Ik neem aan dat dat in islamitische milieus idem zal zijn. Vooral als je je even toelegt op islamieten die in België wonen: alleen daar zijn de verschillen vaak al groter dan je zou denken. En achter de façade van verbondenheid met pakweg de familie in Marokko, gaan soms ook diepgaande verschillen in 'mentale' beleving schuil...

Dus eigenlijk houdt je vraag geen steek. Culturen zijn enkel empirisch waarneembaar en dus niet reëel.

Bovendien kan je in het verleden ook 'hier' wel enkele zogezegde 'achterlijkheden' vinden (heksenverbrandingen, kolonisaties etc.), net als in de Arabische wereld. Ook het omgekeerde geldt: zo'n 800 jaar geleden keken ze hier, tussen het radbraken van gevangenen en het inhalen van de oogst, soms nog op naar die zogezegd grote 'islamitische cultuur'. Nu wanen vele moslims zich calimero's tov het zogenoemde 'Westen'...

Met de term 'superieur' afkomen is trouwens gevaarlijk, dat leidt vaak tot een soort 'übermensch'-denken, dit geheel terzijde...

Pas op: ik ben dus niet 'politiek correct', enkel realistisch. Ik vind de Islam geen sympathieke religie en ben niet bang om dat te zeggen. Ik denk ook dat ik gemakkelijker met bvb. een Vlaamse vrouw zou samenleven dan met één die gelooft in Allah. Maar ook hier: misschien zou ik in sommige gevallen toch nog liever die laatste hebben, als ze verstandiger en sympathieker is dan die Vlaamse troela?

Kwil maar zeggen: de essentie van je vraag klopt niet echt. Je zoekt polarisering tussen 'rechtse rakkers' en 'linkse ratten' omtrent een kwestie die er eigenlijk geen is...

Op voetbalgebied heb je echter wél een goede smaak.

Laatst gewijzigd door DSC : 18 maart 2009 om 12:55.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 15:09   #80
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Exact. En 't zelfde geld voor de wetenschap. Wel eigenlijk. De Arabieren gingen de "Westerse" wetenschap altijd een beetje vooraf. Onze getallen zijn Arabisch.
Die de arabische moslims op hun beurt weer uit het toen beslist niet-moslim India hebben overgenomen:
Citaat:
De westerse cijfers van het tientallig stelsel zijn: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Ze worden Arabische cijfers genoemd, omdat ze afkomstig zijn uit het Arabisch. De Arabieren zelf hebben ze echter weer uit India overgenomen. Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul" betekent en op zijn beurt uit het Sanskriet ontleed werd: sunyata "ledig".

wikipedia

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Onze wiskunde is Arabisch gebaseerd. De methode van het experimenteren is gebaseerd op Arabische publicaties.
Die weer voortborduurden op de eerdere ontdekkingen van andere, niet-arabische en niet-moslim wiskundigen:
Citaat:
Het Arabische Rijk breidde zich in de 8e en 9e eeuw uit over het Midden-Oosten, Centraal-Azië, Noord-Afrika, het Iberisch schiereiland en enkele delen van India. Mede door deze geografische expansie werd de invloed van de Arabische wiskundigen in die tijd veel groter. Arabische geleerden uit die tijd namen ook werkmethodes van andere volkeren over en begonnen deze uit te breiden, waardoor ook de Arabieren grote vooruitgang maakten binnen alle wetenschappen, maar vooral de wiskunde. Hoewel de meeste Islamitische teksten over wiskunde geschreven waren in het Arabisch, waren de teksten zelf niet allemaal geschreven door Arabieren. Zoals het Grieks in de Hellenistische wereld werd gebruikt als een soort statussymbool, werd het Arabisch door niet-Arabische geleerden gebruikt als hun geschreven taal. Dit is niet verwonderlijk, aangezien de belangrijkste Islamitische wiskundigen Perzen waren.

wikipedia
Die Perzen waren toentertijd overigens over het algemeen nog geen geen moslims...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be