![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Westerse cultuur superieur aan de islamitische? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
78 | 60,47% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 32,56% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 6,98% |
Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Maar een antwoord op de vraag hoe het kan dat een Mohammedaan een kop Hollandse erwtensoep eet wordt verteld in het AD:
http://www.ad.nl/rotterdam/3080416/A..._Hollands.html Citaat:
En dan die opmerkelijke toevoeging aan het eind. Vast en zeker op aandrang van de uitbaters toegevoegd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet waar je woont - hier in antwerpen zijn alle kleine kruideniers en superettes zoetjesaan verislamizeerd : arabische, turkse, bangladeshiaanse, pakistaan (nachtwinkels) & overal vind je dus wat ik "namaakvarkensvlees" noem (zelfs in de grote supermarkten zoals Colruyt, Delhaize, Carrefour..)
Prüfe alles, behalte dass Beste.. Ik moet zeggen er zijn van die rookworstachtige dingen die de vergelijking met vettig varken best kunnen doorstaan (bovendien een lager vetgehalte). Klap op de vuurpijl : de meeste van die produkten zijn "Made in Holland" of "Made in Germany". Nog straffer : als ik in "haram" fastfoodketens kom zit het daar vol aan hun hoofddoek herkenbare moslima's die samen met hun kindjes met smaak al dat "haramvoedsel" zitten op te smikkelen. Een islamiet vertrouwde me eens toe dat "Haram" eten voor een moslim toegestaan is voor zover hij geen gemakkelijke toegang heeft tot "halal" voedsel. Wat verder lopen naar een arabisch gerund frietkot of naar een moslimslager is vanzelfsprekend niet gemakkelijk ??? Een arabisch gerund frietkot verkoopt ook (vooral?) haramvlees.... Godsdienst is hypocrisie..
![]() |
#64 | |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Citaat:
't Is zo hypocriet als't maar kan zijn. In Turkije zijn ze zot van "turkse kiekens", gewoon scharrelkippen die op straat aas eten in de vuilbakken enzo, goren brol. Maar toen iemand vrijlopende everzwijnen wou houden en enkel met de beste noten en vruchten voeden, werd zijn bedrijfje uiteraard onder een banvloek geplaatst door de hele omgeving. Andermaal, ik vergelijk propere beesten (everzwijnen) niet met die vuile strontzeugen uit West-Vlaamse varkenspestbroeihaarden. Dat Mohammed een varken een voos beest VOND, kan ik best begrijpen. In de middeleeuwen zal men die waarschijnlijk niet gecastreerd hebben (voortkweken), wat zorgt voor een onnoemelijk gore lucht aan het vlees zelf als het beest geslacht is. Ook gebruikte men varkens als toilet! Men stopte letterlijk varkens in een latrine en kakte daar dan op. Vandaar dus...
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() sommige westerse/christelijke waarden zijn beter dan sommige oosterse/islamitische waarden
sommige oosterse/islamitische waarden zijn beter dan sommige westerse/christelijke waarden [sarcasm]hopelijk was dit niet té genuanceerd zodat iedereen kan volgen he[/sarcam]
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan ziet wat voor miserie die godsdienstkloterij de mensheid al heeft bijgebracht... Zou moeten verboden worden zoals het nazisme en uitgeroeid als de pest. Kijk maar naar de grootse voordelen die de islam aan de wereldbevolking te bieden heeft, zelfs nu in 2009! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk hoeft die vraag niet eens gesteld te worden. Zoals ik hienoven als vermeldde: godsdienst is volksverlakkerij, een middel om invloed uit te oefenen op andere mensen en om ze naar sommigen hun pijpen te laten dansen. Onze godsdienst of de hunne ? De pest of de cholera? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...raadproef_doen Citaat:
Tijdens mijn verblijf op het platteland van India was er een in het vrije veld staande poepdoos. Het gat kwam direct uit op buiten. Als ik er heen liep zag ik al de varkens komen aanlopen. En als ik hurkte en in het gat keek dan zag ik een varkenskopje met twee verwachtingsvolle oogjes. Wachtend tot ik iets zou doen. Het grootste deel van de bevolking is vegatariër. Maar er waren Moslims daar dus werd er varkensvlees gegeten. Ik heb altijd gezorgd dat dat goed gaar en/of doorbakken was. Jazeker, Mohammedanen en varkensvlees. Dat zit zo: volgens de lokale schriftgeleerden is het Arabische varken waar Allah het over heeft een andere diersoort dan hun varken. En kom niet met de Heilige Geschriften aan want daar staat nergens in hoe een varken eruit ziet. De Islam is helemaal niet zo monolitisch als velen denken! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld Alhazen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Haytham Eind 13de eeuw raakte wetenschap zowel in het Westen als in de Arabische wereld op de achtergrond. En dit ten voordele van Godsdienstige vraagstukken als: wat is 't geslacht van de engelen. Tot dan kan je stellen dat de Arabische wereld en de Westerse wereld gelijk optrokken. In de Westerse wereld werd wetenschap terug ernstig en ernstig genomen vanaf 1859. Vanaf de publicatie van "On the origin of species by means of natural selection" bij Darwin. En dat is maar 150 jaar geleden. En nog steeds niet begrepen en aanvaard in de Westerse wereld. Creationisme viert nog steeds hoogtij. Vandaag is de Arabisch wereld aan 't bijbenen. Maar niet enkel de Arabische wereld. Heel de 'niet Westerse' wereld. Een aantal economieën zijn sneller gegroeid dan de onze. Japan, India ... China. Kernmachten zijn er nu in zowat elk werelddeel. En in veel landen is de kennis en techniek aanwezig om op korte tijd en op bestelling kernwapens te maken. De Pakistaanse kernwapens zijn trouwens gebouwd met in België opgedane kennis. Ik vind 't nu wel erg grappig dat 'zij die bang zijn voor de Islam' (en zichzelf 'zij die waarschuwen voor de Islam' noemen) verzaken aan de ideologie van het waarschuwen. Inconsequent dus. Want de economieën, de culturen en de mensen die leven en geven onder moslim invloeden als 'achterlijk' af doen devalueert het gevaar tot een storm in een lepel water. Je zou toch verwachten dat de 'moslim-waarschuwers' het kunnen van de moslim wereld naar waarde schat om realistische gevaren aan te tonen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar Israël en daarmee ook het 'Israël buiten de grenzen', joden mondiaal, hebben een hele sterke stuwing tot vooruitgang. Waarom ? Wel oorlog is de sterkste stuwing. De grootste stappen in vooruitgaan hebben we in 't Westen gemaakt tijdens de twee wereld oorlogen. Denk maar aan de atoombommen. Of ook aan de computer. De Colossus (een van de eerste elektronische computers) in Engeland werd gebouwd om geheimcodes te ontcijferen. De ENIAC in Amerika om trajecten van granaten en raketten te berekenen. De eerste echte digitale computer, de Z1 en de Z3, werden in Duitsland kapot gebombardeerd. De z4, reeds een 32-bit computer, is gebruikt in de wederopbouw van Europa. Het was de enige werkende computer op het vaste land. 't Zelfde gebeurd er nu onder joden. Ze doen mega-onderzoeken naar nieuwe wapensystemen. En daar worden ook nieuwe dingen voor burgerlijk gebruik uit afgeleid. De moslim wereld zit in de zelfde wedloop. Later begonnen dan Israël, maar volop in groei. Ik begrijp dat mensen met een moslim-fobie zo blindelings Israël verdedigen. Israël staat voor de staat die ons 'de macht' aan bied, tegen betaling natuurlijk. Israël is een techno hoer, en wij de pimps. Het zoeken van conflict met de moslim wereld vertrekkende vanuit het veilige superieure gevoel en de wetenschap machtige bondgenoten te hebben zal snel misplaatst zijn toch. Want die agressie, oorlog en dreiging stuwt niet enkel Israël maar ook de moslim wereld. We zitten dus weer midden in een koude oorlog. Netjes opgewarmd door godsdienst fanatisme. Fanatiek tegen een godsdienst zijn is ook godsdienst fanatisme. En hoewel jullie geloven dat Israël onze redding en verdediging in handen heeft, denk ik dat Israël en haar godsdienst extremisten op de vernietiging van onze cultuur (en dat mondiaal) aanstuurt. 't Is maar dat je 't weet.
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Westerse cultuur=superieur tov islam
Christelijk geloof=superieur tov islam Islam: ongelijkheid man en vrouw, geen scheiding kerk en staat, lijfstraffen en ophanging van ongelovigen of afvalligen, achterlijk geloof met eeuwen achterstand op het katholiek geloof, achterlijke gebruiken: verplichte hoofddoek, onderdanig aan de man, genitale verminkingen (besnijdenissen), 20 keer per dag bidden naar mekka ipv te gaan werken, geen democratie, ....ik kan zo nog 1000 manieren opnoemen! islam= totaal achterlijke "godsdienst" die niet thuishoort in europa! Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 17 maart 2009 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Een ware vooruitgang, de atoombom.
Gelukkig dat er in het duistere Afrika nog stammen zijn, die zich niet te goed voelen om hun eigen handen te bevuilen met een leuke manuele genocide. De verwekelijkte moderne frustroburger verkiest een duwtje op de knop vanuit de luie zetel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Westen staat voor een open samenleving waar iedereen gelijke rechten heeft.
Islam staat voor een gesloten samenleving waar niet iedereen gelijke rechten heeft. Een voorbeeld van die gelijke rechten is de sociale zekerheid; je hebt recht op inkomen, onderdak en voedsel. In islam is dit de zakaat of te wel liefdadigheid, geen recht dus maar een gunst. Dat houdt religie aan de macht, zorgt ervoor dat armen zichzelf opgeven als martelaar omdat zo hun familie zeker is van basisnoden; dat is pure ideologische slavernij en uitbuiting van armen volgens Westerse normen; dat is geloof en goed moslim zijn volgens de koran. Dus ja, als je de mensenrechten als uitgangspunt neemt is het Westen superieur; vandaar dat islam die mensenrechten dan ook niet erkent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
mogen we daaruit afleiden dat het VB achterlijk is of de Islam niet zo achterlijk?
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat vooral opvalt hier is dat het vooral mensen zijn die overal angst van hebben (bijv. penissen) die ook angst hebben van andere culturen.
Nog een correlatie die verder onderzoek vraagt is toch de neiging van religieuzen (eender welke) om schrik te hebben van alles wat niet binnen hun plaatje past. Veel angstigen maken onze maatschappij onverdraagzaam en bitter.
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat dat in islamitische milieus idem zal zijn. Vooral als je je even toelegt op islamieten die in België wonen: alleen daar zijn de verschillen vaak al groter dan je zou denken. En achter de façade van verbondenheid met pakweg de familie in Marokko, gaan soms ook diepgaande verschillen in 'mentale' beleving schuil... Dus eigenlijk houdt je vraag geen steek. Culturen zijn enkel empirisch waarneembaar en dus niet reëel. Bovendien kan je in het verleden ook 'hier' wel enkele zogezegde 'achterlijkheden' vinden (heksenverbrandingen, kolonisaties etc.), net als in de Arabische wereld. Ook het omgekeerde geldt: zo'n 800 jaar geleden keken ze hier, tussen het radbraken van gevangenen en het inhalen van de oogst, soms nog op naar die zogezegd grote 'islamitische cultuur'. Nu wanen vele moslims zich calimero's tov het zogenoemde 'Westen'... Met de term 'superieur' afkomen is trouwens gevaarlijk, dat leidt vaak tot een soort 'übermensch'-denken, dit geheel terzijde... Pas op: ik ben dus niet 'politiek correct', enkel realistisch. Ik vind de Islam geen sympathieke religie en ben niet bang om dat te zeggen. Ik denk ook dat ik gemakkelijker met bvb. een Vlaamse vrouw zou samenleven dan met één die gelooft in Allah. Maar ook hier: misschien zou ik in sommige gevallen toch nog liever die laatste hebben, als ze verstandiger en sympathieker is dan die Vlaamse troela? Kwil maar zeggen: de essentie van je vraag klopt niet echt. Je zoekt polarisering tussen 'rechtse rakkers' en 'linkse ratten' omtrent een kwestie die er eigenlijk geen is... Op voetbalgebied heb je echter wél een goede smaak. ![]()
Het enige alternatief voor ideologie is populisme. Laatst gewijzigd door DSC : 18 maart 2009 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|