Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 13:07   #61
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Okay.... Is er een groot verschil wat standpunten betreft tussen CD&V/NV-A & WDV? Zoja, is dat dan niet zomaar effe "f*ck you" zeggen tegen de mensen die voor die overloper gestemd hebben?
Nee de visie verschilt niet zoveel. CD&V/N-VA is ontstaan uit misnoegde WDV'ers. Tot voor de verkiezingen maakten ze immers deel uit van dezelfde fractie.
Vaststelling is nu wel dat WDV (waarvan de kopstukken dicht aanleunen bij de familie Declerck van groep Beaulieu) naar de opositie zijn verwezen. Ik vraag mij af welke gevolgen dat zal hebben voor de gemeente.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 17:39   #62
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

lokale politiek, het blijft een lachertje
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 17:46   #63
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Er is een lid van de WDV overgelopen naar de CD&V zodat die nu 10 zetels hebben en alleen de gemeenteraad kunnen samenstellen,en die overloper is dan nog advokaat.Maar een verdiende straf voor de WDV die niet wilden samengaan met het VB.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 19:12   #64
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
In wat ben ik dan hard? Ik snap het niet echt. Heb je het over die blokkades misschien dat was wel als antwoord op iets dat ik daar wel radicaal tegen ben hé.
Je bent bijzonder hard geworden voor het Belang, komaan, je was er toch niet zó afwijzend tegenover?

Trouwens, het Belang is niet die homohaterspartij waarvoor men ze uitmaakt, er is zelfs een homo mandataris voor het Belang.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 19:23   #65
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je bent bijzonder hard geworden voor het Belang, komaan, je was er toch niet zó afwijzend tegenover?

Trouwens, het Belang is niet die homohaterspartij waarvoor men ze uitmaakt, er is zelfs een homo mandataris voor het Belang.
Ik ben indd keihard geworden voor het VB en dit heeft vooral te maken met de vele homohatende praat op het forum en ook hun grote tegenstand voor de 0110 concerten; als jehier sommige praat leest hier op het forum van VBers dan moet je er gewoonweg van walgen... zoals oproepen tot geweld mja...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 19:34   #66
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik ben indd keihard geworden voor het VB en dit heeft vooral te maken met de vele homohatende praat op het forum en ook hun grote tegenstand voor de 0110 concerten; als jehier sommige praat leest hier op het forum van VBers dan moet je er gewoonweg van walgen... zoals oproepen tot geweld mja...
Je moet je toch niet verkijken op de uitspraken van enkelingen. Het zijn officiële standpunten die tellen.

Als je het over politicsinfo hebt, tja, er wordt daar idd wel es over de schreef gegaan, maar dat forum staat uiteindelijk los van de partij. Ik kom daar nu trouwens ook bijna niet meer.

De 0110 waren tégen het Belang gericht, dat heeft organisator Barman duidelijk gezegd, het is dan ook logisch dat wij tegen deze concerten van de onverdraagzaamheid waren.
Oud 20 december 2006, 19:47   #67
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je moet je toch niet verkijken op de uitspraken van enkelingen. Het zijn officiële standpunten die tellen.

Als je het over politicsinfo hebt, tja, er wordt daar idd wel es over de schreef gegaan, maar dat forum staat uiteindelijk los van de partij. Ik kom daar nu trouwens ook bijna niet meer.

De 0110 waren tégen het Belang gericht, dat heeft organisator Barman duidelijk gezegd, het is dan ook logisch dat wij tegen deze concerten van de onverdraagzaamheid waren.
Mja politicsinfo daar kom ik nu al 2 jaar niet meer, het is een puur VB forum geworden waar de mods zelfs héél duidelijk partijgekleurd zijn, maar ook hier is het soms echt huilen met de pet op.
Trouwens bij de goedkeuring van het homohuwelijk nu bijna 4 jaar geleden zei Bart Laeremans dat hij er alles zou aandoen dit af te schaffen en dat de gevolgen niet zijn probleem zouden zijn... mja dat ruikt toch wel naar enorme homohaat hé... maar soit we wijken hier nu héél sterk af van Wielsbeke hé .

Oud 20 december 2006, 20:32   #68
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
De kogel is bijna door de kerk, de partijen CD&V-NV-A en Welvaart door Vrede gaan voor de komende 6 jaar met elkaar scheep als is het niet van harte.
Beide partijen haalden bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober ll. elk 9 zetels, het VB haalde 1 zetel.
Ondanks flirtpogingen van het VB had geen van beide partijen daar oren naar.
De meerderheid zal dus uit 18zetels bestaan, het VB zal met zijn ene zetel moederziel alleen de oppositie uitmaken.
De VB verkozene heeft al gezegd harde oppositie te voeren maar hoe zou hij dat kunnen als hij er hélemaal alleen voorstaat.

Waar zijn die gemeentes nu waar Frank Vanhecke het voor de verkiezingen over had waar er gesprekken waren? Het VB zit overal terug in de oppositie.
Gek gek gek, ik had echt gedacht dat er iemand zou overlopen in ruil voor een postje van de ene lijst naar de andere om zo aan de 10 te raken. Allez, goed, het zij zo...
Oud 20 december 2006, 21:03   #69
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Gek gek gek, ik had echt gedacht dat er iemand zou overlopen in ruil voor een postje van de ene lijst naar de andere om zo aan de 10 te raken. Allez, goed, het zij zo...
Dat was al ook mijn gedacht van in het begin Tantist; theeft nog lang geduurd vind ik, nu alleen uitkijken of we naar geen rare toestanden gaan hé de komende weken, maanden.

Oud 20 december 2006, 22:11   #70
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Mja politicsinfo daar kom ik nu al 2 jaar niet meer, het is een puur VB forum geworden waar de mods zelfs héél duidelijk partijgekleurd zijn, maar ook hier is het soms echt huilen met de pet op.
Trouwens bij de goedkeuring van het homohuwelijk nu bijna 4 jaar geleden zei Bart Laeremans dat hij er alles zou aandoen dit af te schaffen en dat de gevolgen niet zijn probleem zouden zijn... mja dat ruikt toch wel naar enorme homohaat hé... maar soit we wijken hier nu héél sterk af van Wielsbeke hé .
mja, is wel iets van, maar met Dina kwam jij toch wel goed overeen?

En ach, het is niet omdat je het homohuwelijk wil afschaffen dat je daarom meteen homofilie zal verbieden. Er is nog een verschil tussen homohaat en conservatisme hé.

Niettemin, je was vroeger verdraagzamer tegenover het Belang. Het stemt me droef dat de onverdraagzaamheid van kant lijkt te wisselen (dat is een algemene opmerking)
Oud 20 december 2006, 23:06   #71
bartje
Minister-President

Standaard

Mja maar ik ben gewoonweg te diep gekwetst in hun houding, wij zijn ook mensen hé en geen beesten, mensen op zoek naar dat kleine tikkeltje geluk.

En ja Dina was een milde figuur net zoals er nog wel enkele waren. Met Abramis had ik vb. ook een goede forumband ondanks onze fel tegenstrijdige meningen.
Oud 21 december 2006, 19:15   #72
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

onverdraagzaamheid lokt onverdraagszaamheid uit...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:34   #73
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Wielsbeke waar ligt dat eingelijk?
Oud 21 december 2006, 19:40   #74
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Wielsbeke waar ligt dat eingelijk?
Zuid-West-Vlaanderen, in de buurt van Waregem.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be