![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Allé beste mensen als linkse onafhankelijke Vlaams-Nationalist kan ik alleen maar zeggen, doe jullie best voor Vlaanderen, want ik wil ooit eens een Vlaams Paspoort op zak hebben. En als linkse wil ik als de NVA het echt meent voor 1 keer is op een rechtse partij stemmen in 2007.
Laatst gewijzigd door Pluche : 16 december 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vorige keer hebben we gezegd dat we niet tot een Vlaamse regering zou toetreden zonder dat er een regeerakkoord was waarin stond dat BHV moest gesplitst worden. Dat regeerakkoord was er, maar de paarse partijen hebben woordbreuk gepleegt. Moeten wij Vlaanderen in de steek laten omdat paars woordbreuk pleegt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() Nu maar hopen dat CD&V sterk achter zijn 'non' tegen de Walen staat. Ik steun N-VA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik verplicht ben om te kiezen tussen menu 1, 2 en 3 en op elk menu komen er gerechten voor die ik niet lust, wil dat dan ineens zeggen dat als ik voor menu 1 kies, ik alle gerechten van menu 1 lust? Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hoezo, het klopt juridisch? Is het een afdwingbaar contract dan? Kan de N-VA naar de rechtbank stappen en schadevergoeding eisen wanneer de CD&V de afspraken niet zou nakomen?
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik kan zeggen is dat we juridische zekerheid hebben. Laatst gewijzigd door lomeanor : 16 december 2006 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is jammer.
Er is echter geen andere keus als je een positief alternatief wilt voor paars. De CD&V is misschien niet de beste bondgenoot die je je kunt indenken, maar het is wel de enige bondgenoot die we hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik zeg als jurist dat dit enkel nonsens kan zijn.
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ik begrijp wel dat de N-VA'ers na het trauma van verleden week behoefte hebben aan een fopspeen.
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn dat nog dezelfde als degene die sluitende garanties over BHV onderhandeld hebben in het Vlaams regeerakkoord?
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar gaat het hier echter niet om. Het gaat hier over een verbond met de CD&V om een staatshervorming te maken. Vergeet niet dat de staathervormingen van vroeger ook door de CVP zijn doorgevoerd. De communautaire stilstand van de laatste jaren is te wijten aan paars, niet aan de CD&V. Vertrouw ik paars? Voor geen haar. Vertrouw ik de CD&V? Ik heb geen andere keus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() De werkelijke hinderpaal is subjectief en ligt in het zeer trage
bewustwordingsproces in Vlaanderen zelf. Wij beschikken nog niet over de sociale elite en de politieke klasse die echt in termen van Vlaamse soevereiniteit durft te denken. Er is dus nood aan de groei van een authentieke Vlaamse politieke klasse. Een klasse die ermee ophoudt, uit kortzichtig eigenbelang, haar bestaan te verbinden met het voortbestaan van de Belgische staat, en die de draagster wordt van een nieuwe staatsidee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij wel, maar soit.
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V-NV.A heeft zich echter belachelijk gemaakt door eerst verbaal de spierballen te rollen, en vervolgens niets te doen op het moment dat de splitsing er niet kwam. Als men bepaalde beloften doet aan de kiezer, dan mag men niet gewoon tot de orde van de dag overgaan als men die beloften niet nakomt. Paars daarentegen heeft geen dergelijke beloftes gedaan, waarvan iedereen wist dat we onuitvoerbaar waren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit het particratische stramien stappen.