![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga je nu zeggen: Arme bedrijfsleider, hij wil opendoen op een feestdag, maar hij kan zijn personeel niet zo gemakkelijk ontslaan als zij niet komen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lees dat helemaal niet hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Sorry dat ik effe niet aan post flooding doe ... check yours ![]() 2. In m'n post maakte ik duidelijk dat je vrijaf kan nemen wanneer dit afgesproken is en het werk dit toelaat, in sommige sectoren zal dat moeilijker zijn dan in andere. Maar u weet het of niet sommige sectoren hebben dan ook een groter voordeel om in te werken dan andere sectoren. Dat is een keuze die je zelf maakt wanneer je een job aanvaardt/zoekt. 3. Horecabedrijven hoeven helemaal niet gesloten te worden, waarom.. er wordt nog steeds verondersteld dat je verlof moet nemen wanneer je afwezig wil blijven.. ik denk niet dat enige godsdienst daar iets aan kan/zal veranderen. zoals je trouwens in je laatste quote ook zelf schrijft ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Ik word dit stikkebeu. Dat is niet de essentie van mijn betoog, en als je niet verder komt dat zulke onbenulligheden, stop ik ermee.
Maar om je een plezier te doen, hier komt een cursus begrijpend lezen. Vooral in grootsteden, waar het sowieso al moeilijk is om geschikt personeel te vinden, blijven veel zaken noodgedwongen dicht op 31 december. Of ze moeten het personeel zoveel betalen dat ze genoodzaakt zijn hun prijzen te verdubbelen om er nog iets aan over te houden. De onvoltooid tegenwoordige tijd kan in het Nederlands gebruikt worden in plaats van een onvoltooid tegenwoordige toekomende tijd. Er kan staan "blijven" in plaats van "zullen blijven". Dat wordt hier bedoelt, omwille van twee redenen: 1. Het is nog niet gebeurd, het moet nog gebeuren. 2. Er staat ook een bepaling bij. Het zal zo zijn, TENZIJ (er staat of, maar er kon evenzeer tenzij staan) de bedrijven iets doen. Dat wil zeggen dat het nog niet vaststaat, en dat wil zeggen WAARSCHIJNLIJK. Goed zo ? Kunnen we het nu over de essentie hebben ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Dat is net wat ik zeg. Maar als die mensen vrijwillen op hun feestdag zijn het luie, profiterende moslims, behalve als ze een christelijke feestdag willen. 3. Tuurlijk schrijf ik dat ook in mijn laatste quote. Godsdienst moet niet veranderen dat je verlof moet nemen om thuis te blijven. Ik snap niet hoe je hierbij komt. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 21 december 2006 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoelang werk je in feite al? Ooit iets geleerd over arbeidsrecht?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Ik blijf thuis met oudjaar.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. als mensen vrijwillen en dat is op voorhand zo besproken en dat gaat ook dan kan het anders dus niet. 't gaat hem helamaal niet om profiterende moslims of christenen 't gaat hem d'er gewoon om dat je moet doen wat van je verwacht wordt en als dat niet kan hoef je ook niet te verwachten dat anderen wat voor je zullen doen (heel algemeen gezien dus)
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er hoeft dit jaar geen enkel bijkomend probleem te zijn omdat het moslimfeest samenvalt met het kafferfeest. nog eens opnieuw dus en ik zal het optellen als je dat wil, maar het was niet in eerste instantie de bedoeling: Een werkgever heeft om zijn zaak draaiende te houden minstens 8 (om gemakkelijker te kunnen delen) personeelsleden nodig. (begrijp je het nu beter?) Racistische firma: enkel autochtonen in dienst: 10 autochtonen gaan niet graag werken op oudejaar: 8 moéten omdat ze in de horeca werken. Multiculturele firma: enkel moslims in dienst: 10 moslims gaan niet graag werken met hun offerfeest: 8 moéten omdat ze in de horeca werken. "Wij houden van diversiteit-firma" 5 moslims en 5 kaffers in dienst. Indien je met 5/5 werkt dan moeten er minstens 8 zijn die komen werken. Dus van de 5 moslims moeten er 4 komen werken, van de 5 kaffers moeten er ook 4 komen werken. Maar wat blijkt nu? Die 4 moslims willen niet komen werken omdat het net dit jaar HUN feest is! Wiens feest is het ELK jaar dan? Als men dit voorbeeld doortrekt dan kan je effektief stellen dat indien het offerfeest op een andere dag valt, er waarschijnlijk 5 kaffers met alle plezier komen werken, maar dan moeten er NOG STEEDS 3 moslims komen werken om aan 8 te komen zeker? Anderzijds zullen er ELK jaar opnieuw eventueel 5 moslims kerstavond werken maar OOK 3 kaffers, toch? Mijn vraag blijft: waarom zouden in 2006 moslims het recht willen opeisen om niet te komen werken in de horeca, terwijl duizenden kaffers dit jaar na jaar wel moéten doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Ofwel hebben ze vrijgenomen, en zit de horeca nu in de problemen wegens de vele verlofdagen die ze uitdeelden. Dat is dan hun probleem. 2. Ofwel komen ze niet opdagen, hoewel ze geen vrije dagen hebben. Dat is dan niet wettelijk, en daaruit kan ontslag volgen. Wat kan je hier nu op tegen hebben ? PS: Mijn dienstjaren doen er in deze niet toe. Ik geef toe dat ik van het volgende niet zeker ben, maar ik geloof dat een bedrijf zich KAN beroepen op een bepaalde termijn waarin de werknemer nog verplicht is te komen. Bij een zware overtreding MOET de werkgever deze termijn niet meer in acht nemen. Natuurlijk wordt de werknemer gedurende die tijd wel betaald, maar dat is niet meer dan logisch. Dat lost het probleem van de onmogelijke ontslagen toch op ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat lost het huidige probleem met de werkonwillige horecawerknemers niet op: de feestdagen zijn net een serieuze bron van inkomsten voor de uitbaters. Het heeft geen zin om op het allerlaatste moment de helft van je personeel te ontslaan en dan nog vervangen te krijgen! Er kon zelfs geen voorafgaande planning worden gemaakt, want zoals steeds kunnen moslims niet voorzien wanneer hun feestdag valt: dat moet een of andere pipo eerst aan de maanstand ZICHTBAAR aflezen. Dus de standaard efemeriden gelden niet: dat is een kafferberekening! In feite hebben ze nu chance dat ze het al 10 dagen op voorhand weten, soms is het slechts de dag voordien. En wat hadden de restaurantuitbaters dan moeten doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is in Antwerpen gebruikelijk dat tijdens kerstmis enz.. alle joodse dokters, verpleegsteres enz.. de dienst verzorgen zodat de christelijke collega's hun feestdag vrij kunnen krijgen. Nu is het vanzelfsprekend wel zo dat niet iedereen in deze gunstige positie verkeerd dat men een "andersgelovige" kan inschakelen. Meestal vallen echter van de 3 grote godsdiensten de feestdagen niet samen ook niet-religieus getinte feestdagen kunnen al eens op andere dagen vallen (chinees nieuwjaar e.d.)
Deze draad gaat dan voornamelijk over een geweldige veralgemening : geen enkele moslim zou tijdens het offerfeest werken. Alsof in landen als Turkije, Saoedi Arabië enz.; er op die dagen geen hulpdiensten, artsen van wacht enz.; bestaan. Her en der zal er wel een werknemer wat zeuren, zoals ik me best kan voorstellen dat er ook christelijke werknemers die voor de zoveelste keer de pineut zijn alles in het werk zullen stellen om "vrijaf" te krijgen. Dat mensen van diverse godsdiensten niet collegiaal zulke problemen kunnen oplossen geloof ik gewoon niet & ik ben er zeker van dat ik op 31 december bij mijn gewone turkse bakker een turks brood zal kunnen kopen ! (& die is in de regel op vrijdag gesloten).
![]() |
#74 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is toch niet logisch dat als ik mijn termijn niet meer wil doen, dat ik dan maar gewoon moet thuisblijven, dan hoef ik niet nog drie maanden te komen na mijn ontslag, aangezien dit een zware overtreding is. Dat klopt toch niet ? Ik zei al dat ik het niet zeker wist, het is gewoon een logische beredenering. Citaat:
Voor beiden geld dezelfde regeling. DAT zeg ik al de hele tijd. En die regeling is dat je verlofdagen moet aanvragen om thuis te blijven. Nu worden er massaal verlofdagen aangevraagd, en denken de restauranthouders dat ze moeten dichtdoen. Dat staat er in het artikel. En daar maak jij dan van dat moslims lui zijn en hun godsdienst misbruiken, terwijl je dat niet zegt van mensen die vrijnemen op kerstmis. Citaat:
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 21 december 2006 om 16:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Ozymandias;2265501][quote=circe;2265459]Waar haal je het? Bij een zware overtreding sta je gewoon stante pede aan de deur ZONDER opzegvergoeding hoor, ongeacht je aantal jaren anciënniteit.
Citaat:
Ha nee: ge hebt ze dus ontslagen wegens zware overtreding (werkonwilligheid)! Ik poog (met moeite blijkbaar) je aan het verstand te brengen dat het in deze omstandigheden niet evident is om je werkonwillig personeel de laan uit te sturen, vermits het slechts over één dag gaat (wel net de dag waar je je maand in goedmaakt : de uitbaters staan dus voor schut). Bovendien KRIJG JE GEEN ONTSLAGVERGOEDING bij een zware overtreding. Je wordt op 31 december buitengegooid en je krijgt dus enkel tot 31 DECEMBER betaald, en niet nog drie maanden langer. Waarom denk je dat het een "zware overtreding" wordt genoemd? Omdat je dan lekker anderhalf jaar krijgt uitbetaald? Wat doe jij op je "vertaaljob"? de koffie rondbrengen? Citaat:
Citaat:
VOOR de mosliminvasie, toen in de horeca enkel racistische autochtonen werkten was er OOK NOOIT een probleem met de feestdagen. In elk geval heb ik NOOIT gehoord dat restaurants noodgedwongen moesten sluiten omdat er geen personeel (christelijk) voorhanden was. Of dacht je dat al die voorgaande decennia, alle restaurants, bakkers, chocolatiers etc... enkel op tijdelijk geimporteerde moslims draaiden gedurende de feestdagen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 16:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik weet pertinent dat indien je met kerstmis een ongeval hebt, de kans op een joodse ambulancier zeer hoog is !
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opmerking van eutepeteut is ridicuul. Net alsof de joodse artsen en verpleegkundigen de gezondheidsdiensten van heel het land zouden rechthouden op die dagen. Maar uiteraard, indien je in een bedrijf/instelling werkt waar veel collega's rondlopen die die bepaalde feestdag toch niet vieren, is het niet meer dan normaal dat net die mensen de dienst zullen verzekeren (en daar ook de nodige overwerkpremies voor ontvangen). Ik kan me trouwens niet indenken dat in de horeca alle niet-moslims persé verlof willen nemen op het suikerfeest of het offerfeest of een van de joodse feesten: ook dan zullen degenen die niet feesten uiteraard de bezettingsgraad verzekeren (zonder extra premie). Vermits nu de beide (oudejaar+offerfeest) samenvallen, wens ik dan ook niet te horen van een "probleem": dan moeten de moslims gewoon ook maar eens werken op hun eigen feest, net zoals ALLE autochtonen die géén moslimcollega's of joodse collega's hebben, al JAREN zelf moeten instaan voor de bezettingsgraad op hun feestdagen. Is dat nu zo moeilijk te snappen? of hoe zit het nu.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij zegt dat ze niet op "tijdelijk geïmporteerde moslims" draaien. Maar als die moslims dan vrijnemen op hun feestdag, dan plots weer wel ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) ontslagvergoeding: een ontslagVERGOEDING krijg je PER DEFINITIE als je je ontslagperiod NIET moet komen werken. Anders krijg je geen ontslagvergoeding maar moet je nog gedurende de periode van je ontslag blijven werken. b) bij een zware arbeidsovertreding wordt je automatisch ONMIDDELLIJK aan de deur gezet: je hoeft dus geen periode meer te komen werken, NOCH krijg je die periode gewoon uitbetaald. c) bij NORMALE ontslagen in de meeste firma's is het tegenwoordig niet meer gebruikelijk dat de ontslagen periode zijn verplichte periode nog komt werken maar wordt dit automatisch als ontslagVERGOEDING uitbetaald. snappie? De werkonwillige moslims ontslagen op oudejaarsavond wegens werkweigering heeft dus inderdaad geen enkele zin, vermits de restaurantuitbater de dagen nadien dan zonder personeel zal zitten. Blij dat je d�*t tenminste begrepen hebt. Geen reden om het aan MIJ duidelijk te maken, ik schreef dit al verschillende malen namelijk. |
|
![]() |
![]() |