![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als't al een tijdje geleden is dat ge daar nog geweest zijt, 't is de moment, 'k wil zelfs gids spelen & u een pint betalen ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed voor hen!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Kom je vaak in vlaanderen? Hetzelfde beeld dat walen over vlamingen hebben deel ik. Ik sta zelfs versteld van de plotse verklaringen uit het vlaamse kamp dat Belgie zeker zal blijven bestaan. Zelfs vlamingen denken dat onze vlaamse politiekers de walen enkel maar proberen te sussen met ne lolly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Dat is helemaal waar hoop ik althans, die willen gewoon niet te veel straffe uitspraken doen net voor de verkiezingen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
(DE VLAMINGEN EEN VOLK ZONDER BOVENLAAG)
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 21 december 2006 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou Wallonie, ons rekening houdende met de transfers, al lang moeten overtroeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben dus pessimistischer dan jij: ook arme volkeren kunnen financieel en cultureel (blijven) bedrogen worden. Er is iets te zeggen voor een darwinistische opvatting van het communautair probleem : de rand die verfranst, de ene taalculturele gemeenschap neemt er de plaats in van een andere net zoals dat gebeurt in de dierenwereld. Mss zijn Franstaligen op een of andere manier politiek superieur. Echter dan alleen maar wegens een ons opgedrongen abdicatie vh machtsbesef door repressie, te beginnen vanaf 1830. Maar de evolutieleer is een rationalisatie ex posteriori vh concept TOEVAL. Wat was er gebeurd indien de kroonprins door papa Willem gekortwiekt werd? Wat zou er gebeurd zijn indien de tsaar's troepen niet in Polen hadden moeten stoppen? Ik stel mij vragen over de kracht van een eigen Vlaamse dynamiek om gedane zaak te maken met de Belgische afzeikstaat, maar rationeel zie ik geen reden tot wanhoop.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, u verkoopt gewoon onzin. 't Is gewoon geen argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Verhofstadt en de staatshervorming
"Leterme en Di Rupo helpen de staatshervorming niet vooruit", zo beweert Verhofstadt in De Standaard van 18 december. Misschien is dat zo. Niet 'misschien' maar zeker is wel dat Verhofstadt de voorbije 4 jaar als premier geen enkele bijdrage heeft geleverd aan een mogelijke staatshervorming en dus aan het beter functioneren van België en zijn deelstaten. Na de regeringsvorming van 2003 zou het allemaal gebeuren in een wazige conferentie waarvan uiteindelijk niets is terechtgekomen. Als Vlaanderen een staatshervorming wil - en alle partijen onderschrijven dat - dan is de huidige premier gewoon niet de geschikte persoon om dat te realiseren. Wat Verhofstadt in zijn 'Burgermanifest' voor ogen heeft kan slechts bereikt worden door een ' grote overdracht van bevoegdheden naar de deelstaten' (B.Sturtewagen in D.S. van 18 december). Daarover rept de premier met geen woord. Daarom heeft hij alle geloofwaardigheid verloren. maandag 18 december 2006paul quartier de standaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Trouwens, het is niet omdat Verhofstadt zich moeilijk in het communautaire debat kan mengen, dat zijn partijvoorzitter zich ook moet gedeisd houden. De VLD is toch een progressieve partij, neen? Een partij die voor veranderingen is. Welaan dan, waar wacht Bart Somers op?
Neen, de échte reden waarom Guy Verhofstadt nu zo zwaar uithaalt naar de 'communautaire oproerkraaiers' is dat hij aanvoelt dat hij wordt voorbijgefietst door het kartel, dat hij de trein dreigt te missen. En hij vindt er niet onmiddellijk een antwoord op bij gebrek aan eigen voorstellen. Dát is de kern van de zaak. De VLD kijkt liever de kat nog wat uit de boom. Dat mag. Dat is keuze van de VLD, maar dan moet de partij niet komen zeuren dat de anderen er wél over praten. Paul Geudens gva |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Welnu vooralleer er ook maar een zo goed -open- mogelijke staatshervorming kan komen na de komende verkiezingen dienen alle grondwetartikels nog voor herziening vatbaar verklaart worden door de huidige kamer en senaat. En gezien de zaak van crimo-prins & het BHV-arrest hangende zijn kan het nog altijd zijn dat de regering kort na nieuwjaar spontaan valt. Weg staatshervorming, doch maximale parlementshervorming mogelijk. Paars sneller dan verwacht op het stort van Laeken! Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 25 december 2006 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |