![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet niet enkel de koran lezen maar ook de soenna.... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat vind jij dan zo expliciet aan de sunna dat je denkt dat niemand die hier ooit gelezen heeft?
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...unnah/bukhari/ vb. Volume 1, Book 6, Number 301: Narrated Abu Said Al-Khudri: Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion." Volume 3, Book 48, Number 827: Narrated Uqba bin Al-Harith: That he had married Um Yahya bint Abu Ihab. He said. "A black slave-lady came and said, 'I suckled you both.' I then mentioned that to the Prophet who turned his face aside." Uqba further said, "I went to the other side and told the Prophet about it. He said, 'How can you (keep her as your wife) when the lady has said that she suckled both of you (i.e. you and your wife?)" So, the Prophet ordered him to divorce her. Volume 1, Book 8, Number 387: Narrated Anas bin Malik: Allah's Apostle said, "I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah." Narrated Maimun ibn Siyah that he asked Anas bin Malik, "O Abu Hamza! What makes the life and property of a person sacred?" He replied, "Whoever says, 'None has the right to be worshipped but Allah', faces our Qibla during the prayers, prays like us and eats our slaughtered animal, then he is a Muslim, and has got the same rights and obligations as other Muslims have." Volume 1, Book 8, Number 388: Narrated Abu Aiyub Al-Ansari: The Prophet said, "While defecating, neither face nor turn your back to the Qibla but face either east or west." Abu Aiyub added. "When we arrived in Sham we came across some lavatories facing the Qibla; therefore we turned ourselves while using them and asked for Allah's forgiveness."
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Er zijn ook andere soennas, zoals degene die zegt dat je een vrouw die geen maagd blijkt bij het huwelijk dat niet mag verwijten, omdat een vrouw geen koopwaar is die je gekocht hebt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() komaan Filo!!!!
Daar wil ik een quote van hebben! Een niet-voordien-gehuwde vrouw géén maagd? omdat ze géén koopwaar is? DAT MOET IK ZIEN!!!! graag met nummer en opschrijver erbij (Bukhari... etc..) JIJ hebt dat- als belezen soenna-kenner - toch zo bij de hand?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal dus zoeken worden: ik copiëerde het niet naar mijn te kleine harde schijf... Dit vond ik alvast erover: Lucas Catherine vindt van niet. Hij verwijst ook naar bijvoorbeeld Kheiraldin al Ramli, die in het Palestina van de zeventiende, achttiende eeuw de volgende fatwa uitsprak: "Vrouwen mogen hun eigen partner kiezen. Ze hebben bij het huwen alleen de zegen van vader of grootvader nodig als ze ver beneden hun stand trouwen, en aldus het familiefortuin in gevaar brengen. Mannen hebben", vervolgt de rechtsgeleerde, "ook niet het recht om te klagen als hun vrouw geen maagd meer blijkt tijdens de huwelijksnacht. Het gaat immers niet om geschonden koopwaar die kan geretourneerd worden. Waarom niet? Verwijzend naar gynaecologische studies legt al Ramli uit dat maagdenvliezen om tal van redenen beschadigd kunnen raken, zonder dat dat noodzakelijkerwijs met seks te maken heeft." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En met die financiering van de islam loopt het wel los, weetje: een onderwijzersloon of pastoorswedde per imam, (behalve zo hij als leraar aan een school verbonden is, dan is't wat meer, en ook wat meer voor de leden van de executieve: geen vetpot.... Het onderhoud van de gebouwen van de cultus en een amtswoning vanwege de gemeenschap is nog altijd een voorrecht voor de RKK, dacht ik. Mogelijk worden door het ministerie enkele aparte subsidies toegekend voor culturele activiteiten, maar véél zal dat niet zijn, in deze tijden. Verbeter me als jij hogere cijfers kent. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Wolf,
Je bent toch écht niet consequent: dit schreef je: 1)De fundamentalisten krijgen hierdoor aanzienlijke financiele middelen Als ik je dan vertel over welke bedragen het gaat: 2) Wat ze krijgen en hoeveel ze krijgen interesseert me eigenlijk geen zak man. Geef dan toch toe dat gewoon aan stemmingmakerj doet.... vbj-lid veronderstel ik? d�*t vond ik al van jou in de db....: Onderwerp: Op wie stemt u de komende Vlaamse verkiezingen? wolf Antwoorden: 51 Bekeken: 523 Forum: Politiek: Binnenland Geplaatst: Wo Dec 10, 2003 1:41 pm Onderwerp: Op wie stemt u de komende Vlaamse verkiezingen? Op het Vlaams Blok natuurlijk Dat zegt wel genoeg. gewoon de zwarte pest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling was (en dat gebruikt U nogal dikwijls, zomaar uit de losse pols) dat we de sunnah moeten lezen! Hét boek waarin alles duidelijk verklaard wordt. Ik heb je daarvoor volgende link aangereikt (je hoeft hem helemaal niet naar je schijf te kopieren), inclusief ZOEKfunctie. http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/ Het moet dus een makkie zijn om via een aantal verzen je bewering hard te maken!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() "Mijn sjoemelpartijtje?" Belangrijk nieuws: ik hoor voor het eerst dat ik tot een partij zou behoren!! ![]() ![]() ![]() ![]() Luk Dieudonné doet zijn werk slecht, maar, ja, die mens wordt ook al wat ouder, hé? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je het heelal draaien? en dan rond mijn hoofd nog wel?? Ofwel is dat een grote doorbraak in de astronomie, ofwel ben je nu al boven je theewater? foei!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben lid van geen enkele partij, maar naargelang hun standpunt heb ik wel sympathie voor verschillende (waaronder NIET het zwartblok...) ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wat een onzin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() De Jihad of de heilige oorlog tegen de ongelovigen? Doet dit een belletje rinkelen filosoof? In 22 van 24 gewapende conflicten die momenteel aan de gang zijn zijn moslims betrokken. Turkije was oorspronkelijk een christelijk land, de christenen zijn systhematisch verdreven en uitgemoord, remember de genocide op 2 miljoen Armeniërs? En de verdrijving gebeurt tot op de dag van vandaag, een vriend van mij is zo'n christelijke Turk, op 2-jarige leeftijd is hij en zijn familie moeten vluchten.
Voor de tweede wereldoorlog was meer dan 2/3 van de bevolking van Libanon christelijk, nu misschien nog 5%, maar is uw ogen zullen die mensen zich waarschijnlijk allemaal vrijwillig bekeerd hebben. En hoeveel joden zijn er in de hele arabische wereld niet verdreven?(neen de nazi's waren niet de enigste met anti- semitische gevoelens) Moesten de laatste niet- moslims in Afganistan geen herkenbaar teken dragen net zoals een jodenster? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |