Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij lid van een politieke partij?
ja, van spa 4 3,33%
ja, van groen 1 0,83%
ja, van vld 3 2,50%
ja, van vlaams belang 26 21,67%
ja, van bub 2 1,67%
ja, van lsp 5 4,17%
ja, van nva 8 6,67%
ja, van cd&v 2 1,67%
ja, van vlott 2 1,67%
ja, van spirit 0 0%
ja, van nog een andere partij 6 5,00%
neen 61 50,83%
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 17:01   #61
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Volgens mij mag je van zoveel partijen lid zijn als je wilt.

Je mag dan wel geen mandaat bekleden in één van die partijen, want dan kan er sprake zijn van belangenvermenging.

Zolang je niet op een lijst staat, of zo lang je geen mandaat hebt binnen de partij, is er volgens mij geen probleem.
Ik zie er hoe dan ook het nut niet van in.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 17:02   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Volgens mij mag je van zoveel partijen lid zijn als je wilt.

Je mag dan wel geen mandaat bekleden in één van die partijen, want dan kan er sprake zijn van belangenvermenging.

Zolang je niet op een lijst staat, of zo lang je geen mandaat hebt binnen de partij, is er volgens mij geen probleem.
Kijk, jij mag, jij mag, ik zeg toch enkel maar wat er in de statuten staat eh? Sorry.
Oud 25 december 2006, 17:09   #63
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Kommunistische Partij
Oud 25 december 2006, 20:39   #64
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

13.5 jaar lid Vlaams Blok en nu ruim twee jaar lid Vlaams Belang. En wat mij betreft mag er nu bij de partij een injectie geloofwaardige christendemocraten komen, op voorwaarde dat ze overduidelijk voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 21:36   #65
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
13.5 jaar lid Vlaams Blok en nu ruim twee jaar lid Vlaams Belang. En wat mij betreft mag er nu bij de partij een injectie geloofwaardige christendemocraten komen, op voorwaarde dat ze overduidelijk voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen.
Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.

Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 25 december 2006 om 21:37.
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 07:52   #66
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke figuren horen niet in het VB thuis.De vlaamse onafhankelijkheid is maar één van de themas van de partij. Het tijdstip van uw aansluiting maakt duidelijk dat u het licht pas zag na de grote doorbraak.Tegen dergelijke mensen sta ik sceptisch tot het bewijs gegeven is dat men ideologisch betrouwbaar is. In uw geval bevestigt uw tussenkomst het scepticisme tegen laatbloeiers.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 08:12   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international Bekijk bericht
Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.
kiesdrempels bestaan overal... is heel europa dan fascistisch ?

is het cordon sanitair democratisch ?

toppunt van arrogantie ? burgermanifesten schrijven en ze gebruiken als recyclagepapier !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 10:04   #68
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
kiesdrempels bestaan overal... is heel europa dan fascistisch ?

is het cordon sanitair democratisch ?

toppunt van arrogantie ? burgermanifesten schrijven en ze gebruiken als recyclagepapier !
Overal waar er kiesdrempels zijn kan men spreken van schijndemocratie (fascisme). Het cordon sanitair bewijst dat bovenstaande zelfs bestaat binnen de klassieke pers, openbare media enz ...
Die kleinen, da jonck hadden ze beter direct als onbetaalde ophaler bij het recyclagepapier gezet nog voor hij kon schrijven.

http://democratie.startpagina.eu

Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 26 december 2006 om 10:04.
Oud 26 december 2006, 13:24   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overal waar er kiesdrempels zijn kan men spreken van schijndemocratie (fascisme). Het cordon sanitair bewijst dat bovenstaande zelfs bestaat binnen de klassieke pers, openbare media enz ...
Die kleinen, da jonck hadden ze beter direct als onbetaalde ophaler bij het recyclagepapier gezet nog voor hij kon schrijven.

http://democratie.startpagina.eu
In Nederland hebben we een denktank die bestaat uit vrijwel alle politieke partijen vertegenwoordigd in de Tweede Kamer. Die heet: Lux Voor. Zij pleiten in Nederland voor een kiesdrempel omdat het vele partijen-stelsel hier Nederland vrijwel onbestuurbaar maakt. Er zitten dus niet zo heel veel nadelen aan een kiesdrempel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 13:43   #70
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ben jij lid van een politiek partij?
waarom wel?
waarom niet?
en zo ja van welke partij dan?
1.nee!
2.!
3.geen tijd, geen goesting!
4.!
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 13:55   #71
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Dergelijke figuren horen niet in het VB thuis.De vlaamse onafhankelijkheid is maar één van de themas van de partij. Het tijdstip van uw aansluiting maakt duidelijk dat u het licht pas zag na de grote doorbraak.Tegen dergelijke mensen sta ik sceptisch tot het bewijs gegeven is dat men ideologisch betrouwbaar is. In uw geval bevestigt uw tussenkomst het scepticisme tegen laatbloeiers.
Was er dan ook maar 18 hé! Ben er nu 33. En ja, Vlaamse onafhankelijkheid is maar één thema, maar wel de enige sleutel die we hebben om een nieuw beleid te krijgen. Maar ik voel me naar maatschappijbeeld meer aangesproken tot de kern van de christendemocratie, met name het personalisme, dan tot het liberalisme. In een volksnationale context, dat staat buiten kijf.
Oud 26 december 2006, 14:00   #72
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

[quote=FRoNT-international;2275004]Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.[/quote

De enige zinnige uitleg voor die onthouding is tactisch. Overigens bestonden er in het vorige systeem nog veel hogere kiesdrempels in de arrondissementen. Ik denk aan West-Vlaanderen.

Ik moet wel, in al die jaren, opmerken dat er steeds meer stuurlui aan de wal staan die nooit snel genoeg bediend kunnen worden en het liefst van al anciens aan de kant willen zetten. En dan zie je allerlei fabels de lucht in gaan over parlementairen.

Perfectie is niet des mensen, dus ook bij het Vlaams Belang niet.
Oud 26 december 2006, 14:03   #73
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was er dan ook maar 18 hé! Ben er nu 33. En ja, Vlaamse onafhankelijkheid is maar één thema, maar wel de enige sleutel die we hebben om een nieuw beleid te krijgen. Maar ik voel me naar maatschappijbeeld meer aangesproken tot de kern van de christendemocratie, met name het personalisme, dan tot het liberalisme. In een volksnationale context, dat staat buiten kijf.
Op 18 gaat men wel degelijk uit idealisme bij een politieke partij.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 14:14   #74
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
De enige zinnige uitleg voor die onthouding is tactisch.
Die andere Vlaams-nationalistische partij eens tactisch een ferme hak zetten, bedoel je?

In het omgekeerde geval hadden we het hier nu ongetwijfeld over volksverraad of zo.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 14:18   #75
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar ben ik geen officieel lid van, nee. Ik ken er wel mensen en ga zoveel mogelijk naar vergaderingen en bijeenkomsten.

Het lidgeld is me echter iets te hoog. Ik moet al een hele boel magazines, kranten en groepjes sponseren, en ik leef ook maar van vier dagen werken per maand.
Sinds hun laatste schandalige debat in Gent heb ik zo m'n visie over Nova Civitas gekregen. Drie euro vragen per persoon voor een zaaltje waarin je amper kon keren, niks kon horen en nog veel minder kon zien.

En dat terwijl de zaal op de verdieping daarboven eens zo groot was... Maar ja, dat zal net iets teveel gekost hebben voor Bouckaert.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 16:16   #76
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Die andere Vlaams-nationalistische partij eens tactisch een ferme hak zetten, bedoel je?

In het omgekeerde geval hadden we het hier nu ongetwijfeld over volksverraad of zo.
Principieel ben ik ook niet dol op kiesdrempels (hoewel ze de facto bestaan) maar ik kan me indenken dat in de overwegingen om zich te onthouden (wat aan het eindresultaat niks zou veranderd hebben) ook wel eens een signaal aan de N-VA meespeelde dat als men zich hypocriet bleef opstellen aangaande het cordon sanitaire (wel zeggen dat men wil praten maar in de praktijk het cordon gewoon handhaven) er ook consequenties zijn.

De N-Va heeft trouwens nadien niks anders gedaan dan mensen die met het Vlaams Belang wilden praten buiten gezet.
Oud 26 december 2006, 17:09   #77
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Nog steeds N-VA'er, ondanks het met-de-billen-bloot debacle met Dedecker.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 17:24   #78
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In Nederland hebben we een denktank die bestaat uit vrijwel alle politieke partijen vertegenwoordigd in de Tweede Kamer. Die heet: Lux Voor. Zij pleiten in Nederland voor een kiesdrempel omdat het vele partijen-stelsel hier Nederland vrijwel onbestuurbaar maakt. Er zitten dus niet zo heel veel nadelen aan een kiesdrempel.
Laat het toekomstdenken in eerste instantie maar over aan alle partijen, ook deze die nog niet vertegenwoordigd zijn in het parlement. Want blijven lullen over multicul, enz ... maar toch al direct op politiek vlak elk mogelijk ander idee in de kiem smoren opdat de klassieke partijen geen oplossing kunnen bieden aan al de eerste kiesuitslag die ze tegenkomen is doodgewoon anti-democratisch, pure discriminatie, ... ! Daarenboven zijn alle toegepaste systemen voor zetelverdeling niet in overeenstemming met de evenredigheid die de grondwet voorstelt. Meteen is er overal reeds een illegale kiesdrempel naast deze die vele dictaturen ook legaal willen invoeren. Oorzaak van het vele partijen-stelsel is juist de lange onbestuurbaarheid van een land en niet omgekeerd.
Oud 26 december 2006, 17:30   #79
bk232214
Gouverneur

Standaard bescherm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ben jij lid van een politiek partij?
waarom wel?
waarom niet?
en zo ja van welke partij dan?
Ik bescherm mijn kinderen en kleinkinderen ,zoals V.B. vlaanderen beschermd
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 17:34   #80
bk232214
Gouverneur

Standaard raden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik ben lid van LSP.
U stempeld
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be