Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 15:58   #61
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Waar blijft onze onafhankelijke pers? Dat is een zeer interessante vraag. Helaas tekent zich rond deze kwestie steeds weer die dubbele eenzijdigheid af van enerzijds 'links', voor wie de commerciële zender de boosdoener is en de publieke zender de bewaker van commercieel belangenloze berichtgeving, terwijl rechts het omgekeerde stelt: de publieke zender verkondigt het woord van de staat, de doctrines van de regering dus, terwijl de commerciële zender onafhankelijk werkt.

Na vele jaren toch zowel de geschreven, als de gesproken als de bewegende media te hebben ervaren zowel in publieke als in commerciële sector ben ik tot het besluit gekomen dat ze beide malafide van karakter zijn. Staatszenders hebben de neiging steeds verder 'geïnfiltreerd' te raken door regeringsgezinde meningen via benoemingen allerhande. Commerciële media daarentegen hanteren letterlijk het principe: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Een VRT zal zich niet al te kritisch uiten tegen de regering, maar pakweg een VTM zal zich eveneens gedeisd houden om sponsors niet af te schrikken. Noch staatsgesponsorde noch commerciële media kunnen neutraal zijn, en haast evenmin objectief.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 16:08   #62
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja... En over al die punten moeten twee publicitietsmensen (die beide tot dezelfde formatie behoren) oordelen?
Waarom werden er geen twee koks uitgenodigd (van dezelfde formatie natuurlijk)?

U snapt er de ballen van, maar dat zal wel mijn fout zijn...

En wat als Bracke die vragen niet had gesteld? Want die bepaalt hij toch.. Of niet soms?

Met debatten met woord en tegenwoord verloopt dat natuurlijk allemaal anders...

Had men de publiciteitsman van CD&V en andere partijen er nog bijgenomen...
-"Twee publiciteitsmensen"?Janssens is een voormalig "publiciteitsmens" en burgemeester van Antwerpen.
Overigens behoren beide mannen tot de partijen die voor die begroting, de verkoop van staatsgebouwen heeft gezorgd.
Lijkt mij niet onlogisch dat ze daar dan staan uit te leggen. Denkt u misschien dat de gemiddelde politicus geen mediatraining krijgt ofzo?

- "En wat als Bracke die vragen niet had gesteld". Hoe kan ik nu reageren op een zin waarin "als" staat, ik heb geen glazen bol.

- "Debatten woord tegen woord" Het is wel Terzake waar het hier over gaat waarbij één persoon de vragen stelt en verder er op inspeelt.
Misschien eens "morgen beter" kijken ofzo

- "Had men de publiciteitsman van de CD&V erbij genomen". Er zijn ook al uitzendingen geweest met enkel leden van de oppositie. Overigens heeft Bracke zelf een staaltje van oppositie getoond.
Vooral als het over de verkoop van overheidsgebouwen ging.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:50   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
-"Twee publiciteitsmensen"?Janssens is een voormalig "publiciteitsmens" en burgemeester van Antwerpen.
Overigens behoren beide mannen tot de partijen die voor die begroting, de verkoop van staatsgebouwen heeft gezorgd.
Lijkt mij niet onlogisch dat ze daar dan staan uit te leggen. Denkt u misschien dat de gemiddelde politicus geen mediatraining krijgt ofzo?

- "En wat als Bracke die vragen niet had gesteld". Hoe kan ik nu reageren op een zin waarin "als" staat, ik heb geen glazen bol.

- "Debatten woord tegen woord" Het is wel Terzake waar het hier over gaat waarbij één persoon de vragen stelt en verder er op inspeelt.
Misschien eens "morgen beter" kijken ofzo

- "Had men de publiciteitsman van de CD&V erbij genomen". Er zijn ook al uitzendingen geweest met enkel leden van de oppositie. Overigens heeft Bracke zelf een staaltje van oppositie getoond.
Vooral als het over de verkoop van overheidsgebouwen ging.
  • Janssens werd uitgenodigd als publiciteitsmens... (of dacht U dat hij als burgemeester de federale begroting moest gaan becommentarïën?)
  • 'publiciteitsmensen', die behoren tot partijen die de begroting hebben opgesteld, moeten uitleg gaan geven! In welk land leeft U of wenst U te leven? Waarom dat niet vragen aan 2 bakkers die tot dezelfde partijen behoren die voor die begroting hebben gezorgd?
  • Woord en tegenwoord... dat is tussen 2 partijen (de moderator dient neutraal te zijn en woord en tegenwoord dient door minstens twee partijen gevoerd te worden, die het met elkaar niet eens zijn...
  • Bracke hoeft dus geen oppositie te spelen. Mag dat in princiope zelfs niet...
  • Er zijn weinige uitzendingen van MorgenBeter die ik heb gemist... En idd daar zijn al uitzendingen geweest met enkel leden van de oppositie... Maar het is net wat ik aanklaag... Geen woord en tegenwoord...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be