![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Solidariteit, dat is het helpen op punten waar een ander het moeilijk heeft. Maar solidariteit mag ook afgewogen worden, gebeurd dit niet dan zal het op den duur fel overleunen naar profiteren, zoals op dit moment ook op sommige punten gebeurd. Onze partij is dan ook helemaal niet tegen solidariteit met Wallonië of met welk ander volk ook in de wereld. Maar dan moet dat wel een open solidariteit zijn, er moet vooruitgang geboekt worden en elke euro moet goed besteed worden. Met het invraag stellen van ons huidig solidariteitstelsel heb ik dus ook geen enkel probleem. Maar als ik dan een partij hoor zeggen dat ze maar hun eigen boontjes moeten doppen aan de andere kant van de taalgrens of aan de andere kant van de wereld, dan heb ik wél grote problemen met zulk gedachtegoed.
![]() |
![]() |
#63 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe ernstig is het dan wel met die "vlaamse kartelpartner" gesteld ? Je zegde zelf dat ze de eigen macht had verkozen boven de vlaamse eisen steunen ... en daarmee ga je federale onderandelingen tegemoet ? veel succes ermee Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 december 2006 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() en over uwe steen in de rivier :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() fifke , ik zie 2 opties op de moment dat BHV op tafel komt en de regeringspartners terugkrabbelen in de Vlaamse regering :
1. Maar mijnheer, wij zijn onmisbaar ! Wij hebben dus de macht om op tafel te slaan met ons vlaams kartel en die splitsing erdoor te drukken , immers zonder ons geen vlaamse regering (en daarenboven kunnen we institutioneel het de federale regering nog vrij moeilijk maken ook) 2. Maar mijnheer , wij schakelen onszelf uit ! We zouden paars een cadeau doen immers zonder ons werkt de Vlaamse regering gewoon verder en ge wilt het de vijanden van Vlaanderen ( aka paars) toch niet makkelijker maken ? Wij drukken immers nu stap voor stap een stempeltje Het is natuurlijk het één of het ander, je kan niet van beide walletjes eten he , nva koos optie nummer 2 , daarmee toont nva volgens mij aan dat ze zelf inschat dat de cdv niet voor principes maar voor macht kiest. ALS in de vlaamse regering het Vlaams Kartel al niet op tafel slaan en gewoon verderregeren en de cdv zou toestaan dat haar eigen kartelpartner buitenspel zou gezet zijn maar er zich zelf niks van had aangetrokken ... wat verwacht je dan dat er volgend jaar na de federale verkiezingen zal gebeuren ? Citaat:
Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 december 2006 om 03:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() @100% VLAMING
Ik ben 100% vóór solidariteit maar eveneens 100% tegen de miljardenstroom uit Vlaanderen naar andere delen van de wereld. Dat heeft niets te maken met solidariteit: - Het overhevelen van onze zuurverdiende centen naar een gebied dat ons decennialang heeft onderdrukt en waar corrupte maffia-achtige politici er mee in het rond smijten, dat heeft NIETS te maken met solitariteit. - Het overhevelen van onze zuurverdiende centen naar een liefdadigheidsorganisatie die de meerderheid van haar inkomsten verkwist of naar een Derde-wereld-dictator die er zijn nieuwste villa mee laat bouwen en tegelijkertijd multi-nationals naar lageloonlanden laten verhuizen om daar tegen micro-loontjes de plaatselijke bevolking uit te buiten zodat consumptiegoederen goedkoop kunnen blijven terwijl bedrijfsleiders meer verdienen en de werkloosheid hier stijgt, dat heeft NIETS te maken met solitariteit. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 december 2006 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bedriegers, ruggenstekers, leugenaars, huichelaars....
Vanaf nu kunnen we ze allemaal in 1 term noemen.. 'NVA-er' ![]() ------------------------- be·drie·ger (de ~ (m.), ~s) 1 iem. die bedriegt => oplichter 2 ![]() Laatst gewijzigd door Raven : 30 december 2006 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Eens, 60 a 70 jaren terug, was er in Wallonie een goeddraaiende industrie.
In Vlaanderen waren er hoofdzakelijk wat keuterboerkes. Waarom is daar nu geen industrie meer van betekenis, en hier wel? De walen klagen al generaties dat zij het moeilijk hebben. Waarom blijven ze dan op hun luie reet zitten? Waarom pikt daar iedereen die de kans heeft geld van de overheid? (waarschijnlijk zien we maar een puntje van de ijsberg) Waarom zijn er daar meer mensen ziek? Waarom kost dezelfde ingreep in een ziekenhuis daar gewoonlijk meer? Waarom stimuleren ze de mensen daar om te blijven doppen? En waarom hebben ze daar zo'n slecht geheugen als er moet aangepakt worden, want van het zoveelste Marshall-plan hoor ik niets meer? BELGIQUE BARST ! Laatst gewijzigd door Don Quichote : 30 december 2006 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die vind ik niet zo grappig. Die met dat mes was een meer geslaagde grap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik neem gemakkelijkheidshalve maar aan dat dit grappen zijn.
Ik acht u immers veel te intelligent om deze kortzichtigheden voor werkelijkheid aan te nemen en zo weinig te nuanceren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn mensen die aan de kant blijven roepen,
er zijn mensen die hun handen durven vuil maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? en wat met BHV? onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? en wat met BHV? onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? en wat met BHV? onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? en wat met BHV? onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? en wat met BHV? onverwijld splitsen? niet in een regering stappen met spa? niet in een regering zonder splitsing BHV? wat met tegen een cordon zijn & er toch altijd aan meewerken? nooit in een regering met PS,maar waarschijnlijk toch doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() De Nva oefenden in de startblokken maar hielden zich in.
In de zomer van 2007 gaan we het zien. Ik zit alvast op de rand van mijn stoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met SPa, het was ofwel met hen, ofwel in de opositie. En in de opositie sta je machteloos. dat weet je zelf ook. De Vlaamse regering wil die splitsing, Als de Federale regering niet wil splitsen, dan zal n-va er niet in gaan. N-VA is nog steeds tegen het cordon. Maar N-VA en VB samen was geen meerderheid. En niet in een federale regering met PS? Wanneer en door wie is dat gezegd? Kan je mij verwijzen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |