Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 november 2002, 13:49   #61
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Moest een belgicist van 50 jaar geleden het federale België van nu zien, hij zou alleen maar groen kunnen lachen...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 4 november 2002, 14:30   #62
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Als je in ogenschouw neemt wat jullie (VB/NV-A) ervan bakken, en op welke manier jullie aan het touw trekken, steeds in disperse richtingen, kan je het deze die-hard belgicist dan kwalijk nemen dat hij al eens in zijn vuistje lacht?
Door een klote panne is heel mijn antwoord hierop niet overgebracht.

Mag ik je er op attent maken dat niet wij het zijn die ons profileren t.o.v. de NVA, maar wel omgekeerd. En het zijn wij niet die hen diaboliseren, maar wel omgekeerd.
Het triestige van de NVA is dat ze zich alleen een profiel kunnen aanmeten door het Vlaams Blok te beschuldigen van alles en nog wat.
Van touwtrekken is geen sprake daar ze met ons gewoonweg niets te maken willen hebben, praten ter nauwernood, maar 'maken'???

Nog niet lang geleden vroeg ik aan 2 VB senatoren wat nu het verschil is tussen de NVA en het Vlaams Blok. Na een schouderophalen was het antwoord: Bourgeois zal niet terugdeinzen om een in Belgische regering te stappen om daar dan ook te blijven plakken, met alle goede excusses van dien.
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 14:42   #63
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.
En dan vraagt U zich af waarom niemand met U wil samenwerken? Er is in België (én in Vlaanderen) gewoon geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 4 november 2002, 14:51   #64
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
En dan vraagt U zich af waarom niemand met U wil samenwerken? Er is in België (én in Vlaanderen) gewoon geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen.
De NVA zegt met ons niet te willen samenwerken omdat we zogezegd racisten en fascisten zijn, maar je hebt gelijk.
Dat ik daar niet aan gedacht heb, ze willen gewoonweg niets met ons te maken hebben omdat we een onafhakelijk Vlaanderen willen.
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 15:04   #65
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

U begrijpt het fout. Politiek werkt zo gewoon niet. Als er geen meerderheid te vinden is voor een radicaal voorstel, dan zijn er drie mogelijkheden.
1) Met revolutie de macht overpakken en Uw voorstellen die niet door een meerderheid van de bevolking worden gesteund, opdringen.
2) Meeparticiperen aan de macht en stap voor stap stukjes van Uw doel realiseren. Dat is wat zowat alle partijen doen.
3) Zitten zielig doen in een hoekje omdat de meerderheid van de bevolking je niet steunt en geen halve druppel water bij Uw straffe wijn willen doen. Beste manier om je doel te bereiken: Niet over dat ene punt blijven zagen, want dan zien de mensen dat Uw partij veel zaagt, maar niks doet. Neen, je moet de anderen afkakken, beschuldigen, pijn proberen te doen tot ze alle crediet verliezen. Dan is het tijd om de macht te pakken.

Het Blok kiest dus voor het laatste. Eigenlijk moeten we het cordon gewoon opheffen. Dan kan het Blok zeggen 'sorry, we doen toch niet mee'. Tenzij er tegen dan een meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid is natuurlijk.
S. is offline  
Oud 4 november 2002, 15:15   #66
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Reken maar dat het Vlaams Blok geen druppel water in zijn straffe wijn zal doen, als het om Vlaamse Onafhakelijkheid zal gaan.
We hebben voorbeelden genoeg van hoe het dan verloopt. De NVA zal weldra volgen. Maar we zijn er gerust,

[size=6]België gaat kapot en zal barsten zelfs met een minderheid aan Vlaams Nationalisten. [/size] Als je dat niet inziet, dan meen ik dat je minder van politiek afweet dan ik
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 15:20   #67
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.
S. is offline  
Oud 4 november 2002, 15:40   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat cordon is inderdaad desastreus. Vooral omdat het Vlaams Blok nu kan zeggen wat het wil. Maar kan je ze dat verwijten? Eigen schuld, dikke bult.
Knuppel is offline  
Oud 4 november 2002, 15:43   #69
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.
België is geen democratie, dat zulk monster van Frankenstein niet kan blijven bestaan heeft ze aan zichzelf te danken.

Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch. Wat wel ondemocratisch en zelfs misdadig is, is de wijze waarop wij door de media en de overheid verhinderd worden om te zeggen wat wij te zeggen hebben.
De vrt wordt ook met mijn belastingsgeld onderhouden, en de bevolking heeft het recht te weten wat wij te zeggen hebben.
Het huren van een zaal is telkenmale een hele klus voor ons. De uitbater wordt bedreigd of de locale overheid maakt het ons onmogelijk.
Dat onze tegenstanders nog over democratie durven praten?
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 15:47   #70
rik
Vreemdeling

Standaard

Bij een splitsing van België zullen Vlaanderen én Wallonië beter worden. Aangezien Vlaanderen en Wallonië twee regio's met twee verschillende snelheden en eigenlijk ook een verschillend karakter zijn is het onzinnig dat beide regio's dezelfde bijv. economische maatregelen vanuit België moeten ondergaan. Vlaanderen en Wallonië zouden waarschijnlijk ook veel beter met elkaar kunnen opschieten als ze als aparte staten naast elkaar in een verenigd Europa zitten. Dit is toch duidelijk als men ziet dat Vlaanderen tot voor kort nog geen samenwerkingsakkoord voor cultuur had terwijl men dat wel al met alle andere Europese landen had.
rik is offline  
Oud 4 november 2002, 16:10   #71
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
België is geen democratie, dat zulk monster van Frankenstein niet kan blijven bestaan heeft ze aan zichzelf te danken.

Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch. Wat wel ondemocratisch en zelfs misdadig is, is de wijze waarop wij door de media en de overheid verhinderd worden om te zeggen wat wij te zeggen hebben.
De vrt wordt ook met mijn belastingsgeld onderhouden, en de bevolking heeft het recht te weten wat wij te zeggen hebben.
Het huren van een zaal is telkenmale een hele klus voor ons. De uitbater wordt bedreigd of de locale overheid maakt het ons onmogelijk.
Zwak! Ik zeg dat U niet democratisch bezig bent en het enige wat U kan terugzeggen is dat het cordon niet democratisch is.
S. is offline  
Oud 4 november 2002, 16:20   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.

Zwak! Ik zeg dat U niet democratisch bezig bent en het enige wat U kan terugzeggen is dat het cordon niet democratisch is.
[size=6]Nu denk ik dat gij dringend moet leren lezen.[/size]
Ik schreef: Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon [size=7]niet [/size][size=7]on[/size]democratisch.

Een dubbele negatie is een bevestiging, tjonge , tjonge, dat ik, die nauwelijks zonder fouten kan schrijven nu ook al taallessen moet geven. Het gaat me wat te ver.
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 18:03   #73
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reken maar dat het Vlaams Blok geen druppel water in zijn straffe wijn zal doen, als het om Vlaamse Onafhakelijkheid zal gaan.
We hebben voorbeelden genoeg van hoe het dan verloopt. De NVA zal weldra volgen. Maar we zijn er gerust,

[size=6]België gaat kapot en zal barsten zelfs met een minderheid aan Vlaams Nationalisten. [/size] Als je dat niet inziet, dan meen ik dat je minder van politiek afweet dan ik
Dit impliceert [size=7][/size]DAT VLAANDEREN AL VERDWENEN IS VOOR HET ONTSTAAN IS[size=3][/size] omdat er namelijk een[size=7][/size]BELGISCHE MEERDERHEID[size=6][/size]in Vlaanderen woont die door VB en NVA radicaal ontkent wordt!
Oud 4 november 2002, 18:59   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:

Dit impliceert [size=7][/size]DAT VLAANDEREN AL VERDWENEN IS VOOR HET ONTSTAAN IS[size=3][/size] omdat er namelijk een[size=7][/size]BELGISCHE MEERDERHEID[size=6][/size]in Vlaanderen woont die door VB en NVA radicaal ontkent wordt!
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalsten maar ondanks hen. Vlaanderen bestaat dus wel degelijk, en al VOOR dat België verdampt is.

Die Belgische "meerderheid" waar jij naar verwijst kan het trouwens evenmin schelen dat België barst dan dat het dat niet zou doen. Die meerderheid is gewoon onwetend en gemakzuchtig. Moest ze tijd en moeite nemen om te weten hoe hier de boel in ekaar steekt, ze zou niet zo gemakzuchtig blijven want ooit krijgt ze de rekening voor haar onwetendheid gepresenteerd.
Knuppel is offline  
Oud 4 november 2002, 19:10   #75
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, wie zegt dat? Als de CD&V nu ook meespant voor een onafhankelijk vlaanderen ( moeten ze wel hun koppeke gebruiken ) en de vld misschien ook nog, geraken we dan niet aan een 2/3 meerderheid! Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, desnoods zonder Brussel, ik wil af van die twee talen! Allen Nederlands, maar ik wil Brussel ook niet aan Walonië geven! Zodus: Brussel onafhankelijk! Brussel op naar de onafhankelijke Europese hoofdstad ( heb toch mooie fantasie :o )

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 4 november 2002, 19:37   #76
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Thomas toch! Brussel is een deel van Vlaanderen. Vlaanderen moet dan ook onafhankelijk worden MET Brussel!!!!
VL is offline  
Oud 4 november 2002, 19:39   #77
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Thomas toch! Brussel is een deel van Vlaanderen. Vlaanderen moet dan ook onafhankelijk worden MET Brussel!!!!
Vl, hoeveel mensen van Brussel spreken nog Nederlands, ik zou het graag willen, maar ik denk dat dat een beetje teveel van het goeie is!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 4 november 2002, 19:48   #78
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

15% spreekt Vlaams. Maar het IS een deel van Vlaanderen, geografisch en cultureel en historisch. We kunnnen niet elke stad onafhankelijk maken hé?
VL is offline  
Oud 4 november 2002, 19:51   #79
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
15% spreekt Vlaams. Maar het IS een deel van Vlaanderen, geografisch en cultureel en historisch. We kunnnen niet elke stad onafhankelijk maken hé?
Mja, cultureel is Brussel Brabants, kunnen we dan geen Brabant maken? Antwerpen, West-Limburg en Brabant een land

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 4 november 2002, 19:52   #80
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Nee. Liever niet.

Vlaanderen (met Brussel er in dus) autonome staat!!!
VL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be