![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik niet begrijp is waarom het gewelddadiger geworden is dan hier. En dat komt omdat ik niet snap wat de alledaagse Bask vroeger en nu meemaakte. Kregen ze geen onderwijs? Werd sommige mensen vroeger of nu gestraft als ze ergens hun eigen taal spraken? Werden ze als kanonnevlees gebruikt? Werden ze opgehangen na een proces in het Spaans waar ze niks van begrepen? ![]()
![]() |
![]() |
#62 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal daarover nog terugkomen maar ik wou nu al gewoon zeggen dat wat dit citaat beweert absoluut onwaar is. Ik zal ook cijfers hier binnenkort nader geven maar het is algemeen bekend en aanvaard dat meeste ETA-slachtoffers laatste jaren gewone burgers waren, en ook veel kinderen ertussen. Het is trouwens opmerkelijk genoeg dat de plaats van de Europese Unie waar het grootste pak ETA-sympathisanten nog biljft bestaan helaas Vlaanderen is, wat deze discussie voldoende zal hebben bewezen et wat een uitvoerig onderzoek vooral op historisch vlak zou verdienen, inderdaad. Maar vooral blijft nu Vlaanderen praktisch de enige plaats in de Europese Unie waar er nog mensen zich in het openbaar de ETA-acties en -standpunten wagen te verdedigen, zoals die mensen van "Meervoud" of een iemand zoals Paul Beckaert, van de Brugse balie, advokaat van terroristen (wat heeft hij precies tegen Spanje en de Spanjaaarden?...) Tot ziens en gelukkig Nieuw Jaar! Ondergetekende: De Spaanse Brabander |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vandaag al genoeg dat je iemand beschuldigt van terrorisme, om die mens al zijn rechten te ontnemen. De terrorismeprocessen zijn nog absurder dan de heksenprocessen in de Middeleeuwen. Met dat verschil dat vandaag de rechtbanken ook nog eens volledig politiek benoemd zijn. In Spanje beschuldigt het Spaans staatapparaat (de institutionele reïncarnatie van generaal Franco) alle Baskische politieke activisten van samenwerking met de ETA, zodat de guardia civil (nog volledig gedomineerd door de fascisten van de PP) carte blache krijgt om te doen wat ze willen met de beschuldigden. Resultaat is dat er vandaag in Baskenland alleen al bijna duizend politieke gevangenen zitten. Velen ervan worden gefolterd, ze worden in isolering naar de Canarische Eilanden gestuurd (alhoewel dit volgens de Spaanse wet verboden is!), hun families gaan er financiëel en emotioneel aan kapot, en sommige gevangenen overleven hun verblijf in de Spaanse folterkamers zelfs niet. Ik zat enkele weken geleden op de trein met een Duitser die net vrijkwam uit de cel na 7 jaar vastgezeten te hebben in de gevangenis van Leon. Dan hoor je hoe het er écht aan toe gaat in de Spaanse gevangenissen. Als je dan bedenkt dat er 800 mensen in dergelijke omstandigheden vastzitten, enkel omdat ze niet willen buigen voor het Spaans fascisme, versta je wel de gedrevenheid van het Baskische volk om zich te ontdoen van het Franco-juk van Madrid!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
En indien de anti-terrorismewet inderdaad misbruikt werd om alle opposanten op te sluiten dan zouden er wel wat meer dan 800 mensen in de gevangenis zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Dat de pers blijkbaar enkel over Baskenland spreekt als de ETA een aanslag pleegt begint me ook op te vallen (zoals ik al zei, ik weet al jaren wat er in Gernika is gebeurd maar het is pas vandaag dat ik weet dat dat wel een Baskische stad was) Maar ik blijf opmerken dat ik steeds als argumenten de acties van Spanje tegen de activisten hoor, wat drijft die activisten dan?
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Ik vind wel dat de Basken qua positie en aanzien vergeleken kunnen worden met Koerden, Bretons, Welsh en Ieren (ik twijfel nog over Vlamingen) die ik als "volkeren in gevangenschap" beschouw.
Dit stukje in Wikipedia komt op mij waarheidslievend over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Basken Begrip heb ik voor streven naar onafhankelijkheid, maar niet voor geweld.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 januari 2007 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, was een "gewone" gevangene. Politieke gevangenen zullen het nóg erger te verduren krijgen. Maar als je een tijdje met die mensen praat, krijg je wel een idee hoe het eraan toegaat in de gevangenissen.
Nationalisme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Voor het moment, ja; door de eeuwen heen echter hebben Basken, Bretons, Welsh en Ieren ook zeer erge onderdrukking ondergaan van de zijde van hun tegenwoordige "landgenoten".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 januari 2007 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben jij ook een snotaap? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2007 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Franco is gestorven in 1975, ttz meer dan 30 jaar geleden en Aznar werd enkele jaren geleden afgezet... Beschuldig je de huidige spaanse regering van fascisme? ![]() Dan zouden we misschien eerst bewijzen kunnen krijgen? Citaat:
Dus de mededeling van een misdadiger van gemeen recht (7 jaar is niet mis als vonnis!) en jouw conclusies? Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2007 om 01:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Aznar werd niet afgezet. Hij trad af na het verliezen van de verkiezingen. Een beetje ernst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Allee kom, vind eens een bericht van mij waar ik verontwaardig reageer bij het juichen van de Palestijnen bij een aanslag van Al Qaida. Niet dat ik een fan ben van Al Qaida (het zijn immers enorme imperialisten), maar ik ben ook geen "yanklover" die niets begrijpt van de Palestijnen.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 2 januari 2007 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PSOE kan je dan wel niet op hetzelfde niveau als de PP beschouwen, maar zij steunden toch ook de doodsescaders van de GAL. De politie, het leger, het gerecht en de media zijn nog altijd volop bolwerken van de PP.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak alleen bezwaar tegen het gebruik van de term afgezet. Zoiets impliceert een coup en daarvan is hier geen sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nadat hij eerst de Basken de schuld had gegeven van het in brand steken van de Rijksdag... euh... ik bedoel van de aanslagen op de Madrileense treinen.
|
![]() |
![]() |