![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() By the way : het is worden verdoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nee ik vint dat niet verrijkent (ik drink vaak t zie je). Alleen niet barbaars. Al es de beelden van Gaia gezien hoe wij ons slachtvee behandelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jij misschien en een paar bullebakken uit het slachthuis van Ciney. De algemene regel is wel dat dieren verdoofd worden alvorens ze geslacht worden. Maar misschien kan jij eens antwoorden op de vraag waarom het zo broodnodig is om barbaarse islamitische rituelen in het Westen in te voeren? Waarom kunnen die mensen geen respect opbrengen voor de Westerse geplogendheden? Is het weer te veel gevraagd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(verdoven... laat me niet lachen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enig idee hoe men aan dat onnatuurlijk wit kalfsvlees komt? Gaat op een ander zeveren he. De meesten onder ons eten nu eenmaal vlees en dieren moeten daarvoor geslacht worden... halal of niet, bij ons loopt het ook niet hoe het moet en dan heb ik het zeker niet enkel over het slachten... Heb je je trouwens al es afgevraagd wat er met (bijna) alle hanen die 'geboren' worden gebeurd? Die worden levend en wel van zodra ze 'gesexed' zijn de vleesmolen ingedraaid. Wij zijn toch zoveel diervriendelijker en beter dan moslims he... En dan hebben we het nog helemaal niet over dieren in labo's gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() zeer terechte opmerking...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat een europse richtlijn dat oplegt, simpel hé.
En waarom staat die europese richtlijn dat toe ? Omdat onze beschaafde vooral zuiderse europese broeders oa stieren en hanentoestanden in stand willen houden, en er geen zinnig mens pro het ene en contra het andere kon argumenteren. Bovendien is de reglementering om rituele slachtingen eigenlijk een inperking van de algemene regel op thuisslachting, omdat er van uit gegaan wordt dat "ritueel" en "verdoving" elkaar uitsluiten. Iedereen van de boeren buiten weet, dat de controle op wettelijk toegestane (niet rituele) thuisslachting, onbestaande is. Eens het beest dood, moet je al een autopsie uitvoeren, om te zien hoe het aan zijn einde gekomen is. Om misbruik tijdens het offerfeest te voorkomen zijn er gemeenten die geen thuisslachtingen zonder meer toestaan in de periode rond het offerfeest. Controle op misbruiken bij thuisslachting is onbestaande. Ik heb persoonlijk weet van tientallen varkens die nog steeds gekeeld worden op het erf, omdat de verdoving door klop of stalen pin de schedel verbrijzeld, en scherpe beenschilfertjes geeft in de hersenen, een delicatesse volgens sommigen. Het zou sommigen sieren om eerst in eigen ongecontroleerde boezem te kijken, en een algemeen verbod, of een verplichte aanwezigheid van een controleur (veearts) te eisen, ipv ieder jaar weer selectieve schapenliefde aan de dag te leggen. Ik hoor wel eens per jaar dat schapen zouden kunnen stikken in het bloed, maar heb geen weet van Gaia aan de kade, waar tonnen gestikte vis worden aangevoerd. Ik lees wel over stuiptrekkingen bij schapen, maar nooit over die van kreeften, garnalen, mosselen die levend gekookt worden. Ik lees zever over moslims die bloed willen zien, terwijl zowat ieder gewerveld dier moet leegbloeden om consumeerbaar te zijn. Leegbloeden is inherent aan het slachten voor consumptie, niet aan een godsdienst. Zoals hier al gezegd, er is veel hypochrisie, en het uiteindelijke doel lijkt ook voor mij "verder" te liggen dan het welzijn van schapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat eigenlijk al niet kan is dat de bestaande wet niet wordt gerespecteerd. Nog steeds worden illegale slachtingen oogluikend toegestaan, worden overtredingen niet vervolgd. Men mag thuis niet slachten maar het is schering en inslag. Hoe kan je dan al enige controle op het welzijn van de dieren implementeren? Maar waarschijnlijk zijn het enkel "de racisten" die hier een punt van gaan maken...
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Samengevat : niet te controleren dus. Schijnoplossing : thuisslacht helemaal verbieden voor alle dieren, zeker een stemmenkmpioen die maatregel, vooral bij de zelfboerende vlaming die geen vertrouwen meer heeft in de bio-industrie. Bovendien hoe ga je zoiets in godsnaam controleren ? vliegende brigades die ieder huis kunnen binnenvallen ? Verplichte aangifte van alle dieren, een soort register zoals in de oorlog ? Dierentelling, en wee u gebeente als er één ontbreekt zonder de nodige overlijdensakte van een beëdigd veearts of een factuur van verkoop ? Verplicht aanwezigheid van een bevoegde ambtenaar bij iedere worp of ieder broedsel ? Een agent in iedere moslimfamilie de week van het offerfeest ? Vergeet geen rekening te houden met de hobby van de eigen volkers hé : sjoemelen zoveel het kan. Ik denk dat er wel gevonden worden die tegen een lichte vergoeding hun eigendom ter beschikking zouden stellen voor een "ongecontroleerd" feest. Mensen die eens per jaar enkel over schapen mekkeren, overtuigen mij NIET dat ze bekommerd zijn om het dierenleed, wel integendeel. Denk nu eens positief, en zeg eens hoe jij het probleem CONCREET zou oplossing in plaats van allen maar te klagen over hoe slecht de ANDEREN het wel aanpakken. Een aantal onhaalbare hierboven (ik eis ook niets van de anderen wat ik zelf niet zou kunnen met dezelfde middelen) Nu de goeie voorstellen van u. Laatst gewijzigd door spherelike : 3 januari 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Laya;2300343]
Citaat:
Ik vind het allemaal énorm overdreven. GAiA draagt bij mij geen sympathie weg, ze ergeren me met hun overdrijvingen. Zo worden ze vaak lachwekkend i.p.v. overtuigend aanzien. Allé, ze verkleden zich als schaap, kip of een ander dier, staan dan te mekkeren of te blèren en willen dan serieus genomen worden. ![]()
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 3 januari 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor schapen kan controle geen probleem zijn. Elk schaap moet in het Sanitel systeem worden in- en uitgeschreven, krijgt bij geboorte net als koeien en geiten een oormerk. Er bestaat een systeem maar wat baten wetten en reglementen als ze niet nageleefd noch gecontroleerd laat staan uitgevoerd worden?
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Heeft iemand jou dan gevraagd om je te verantwoorden voor die barbaarse praktijk van het ritueel slachten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was natuurlijk heel voorspelbaar. Hun idiote logica luidt immers : importgruwelijkheden mogen, want ooit hebben we dat hier ook al gehad, occasionele wanpraktijken worden uitvergroot tot algemene regel, en van de wettelijke en technologische verworvenheden op het vlak van dierenwelzijn hebben ze eensklaps nooit iets gehoord. Als we maar de progressieve dhimmie kunnen uithangen, dan pas zijn we gelukkig ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 januari 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die verontwaardiging past niet in een draad over Vreemdelingenbeleid en Integratie. Die wanpraktijken waren ook kleinschaliger dan de continue gruwelslachtpraktijken op zijn islamitisch. Bovendien, zij werden berecht, terwijl de islamitische rituele gruwelprakijken gedoogd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beeld u maar niks in. Voor mij ben je net zo primitief en achterlijk als die moslims. Maar het geweld tegen dieren is mooi weggemoffeld in de slachthuizen, om uw gevoeligheidjes niet te veel te kwetsen. Want zie eens dat je van je sus zou draaien bij al dat bloed. Een moslim heeft dan tenminste nog de ballen om het zelf te doen. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 januari 2007 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |