Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2003, 00:14   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Mijn dagelijkse TV uitzending verstoren. Rot toch terug op mannekes. Kinderen dat het zijn! Verdomme, AEL is heeft het IQ van een Kakkerlak. Altijd daar , wanneer je ze niet nodig hebt
Ach het was toch niet zo interessant. Ik ben trouwens al vergeten waarover het allemaal ging. Ik heb wel gezien dat er een aantal storingen waren en dat Ivo op het einde zei dat het niet aan Terzake zelf lag. Uiteraard geloof ik alles wat ze me op de 'rode' staatszender vertellen.

Nu ik vind het in ieder geval niet verstandig wat de AEL de laatste tijd aan het uitsteken is. Dat ze meeleven met de situatie in Palestina tot daar aan toe maar ze moeten rekening leren houden met de situatie in het land waar ze acties voeren.

Ik heb de indruk dat ze geen enkele moeite meer doen om met hun acties en standpunten bredere lagen van de bevolking te bereiken en dat ze door zo 'radicaal' uit de hoek te komen enkel een relatief kleine groep 'radicale' moslimjongeren zullen bereiken wat op korte termijn misschien goed is voor de AEL maar op lange termijn geen enkele perspectief bied.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 00:16   #62
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

De AEL is een fundamentalische partij die als enig doel hebben het omverwerpen van het westen en een zegeviering van de islam over de gehele wereld.

Duidelijker kan niet zeker?
Oud 10 december 2003, 00:19   #63
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Mijn dagelijkse TV uitzending verstoren. Rot toch terug op mannekes. Kinderen dat het zijn! Verdomme, AEL is heeft het IQ van een Kakkerlak. Altijd daar , wanneer je ze niet nodig hebt
Ach het was toch niet zo interessant. Ik ben trouwens al vergeten waarover het allemaal ging. Ik heb wel gezien dat er een aantal storingen waren en dat Ivo op het einde zei dat het niet aan Terzake zelf lag. Uiteraard geloof ik alles wat ze me op de 'rode' staatszender vertellen.

Nu ik vind het in ieder geval niet verstandig wat de AEL de laatste tijd aan het uitsteken is. Dat ze meeleven met de situatie in Palestina tot daar aan toe maar ze moeten rekening leren houden met de situatie in het land waar ze acties voeren.

Ik heb de indruk dat ze geen enkele moeite meer doen om met hun acties en standpunten bredere lagen van de bevolking te bereiken en dat ze door zo 'radicaal' uit de hoek te komen enkel een relatief kleine groep 'radicale' moslimjongeren zullen bereiken wat op korte termijn misschien goed is voor de AEL maar op lange termijn geen enkele perspectief bied.
Ik weet welke partij hiervan de vruchten gaat plukken, vandaag weeral een paar honderd kiezers erbij. Sommige moslimorganisaties vragen blijkbaar om ne C130
Oud 10 december 2003, 00:32   #64
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Allee weeral ne NVA-er die de terrorist Arafat verkiest boven een democratisch verkozen Joodse premier. NV-a-erke, vergeten hoeveel Europeanen Arafat op zijn vettig geweten(?) heeft. Die vettige terrorist heeft vliegtuigen laten kapen, schepen laten enteren, onschuldige mensen laten vermoorden en de paljassen van de Vlaamse(?) NV-A likken nu de Arafat vettige vuile reet!!! Als Vlaams Nationalist schaam ik mij in uw plaats!!!
Tjongejongejonge, sommigen zijn echt wel te dom om te helpen donderen...
Zeg mij eens waar ik Arafat boven Sharon heb geplaatst? Waar heb ik mijn bewondering voor Arafat geuit?
Zeg mij eens waar en wanneer de N-VA (leer het nu eens tegoei schrijven, onbenullen) zijn bewondering heeft geuit voor Arafat? De N-VA is voor de Palestijnse zaak, maar heeft niks te maken met Arafat...

En over het 'Vlaamse' aan de N-VA zou ik maar niet twijfelen, want deze partij is Vlaamser dan het 'Vlaams' Blok wat zijn vreemdelingenbeleid boven de Vlaamse zaak stelt...

Met uw vraagteken achter het Vlaamse bij N-VA bevestigd u wat menig persoon denkt en dat is dat je racistisch, anti-moslim en extreem-rechts moet zijn om Vlaams gezind te zijn.

De N-VA weet tenminste waar het het over heeft en kan alles in de juiste context plaatsen, zonder zwart-wit te denken. Van de politiek van de N-VA kunnen de aangeklede apen van het Vlaams Blok nog héél wat leren...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 00:34   #65
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
De AEL is een fundamentalische partij die als enig doel hebben het omverwerpen van het westen en een zegeviering van de islam over de gehele wereld.

Duidelijker kan niet zeker?
Oud 10 december 2003, 01:02   #66
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Bezetten van een televisiezender en opnebare wegen zonder toelating is volgens mij een misdrijf tegen democrtatische principes en tevens tegen de staatsorde.

De acties van AEL verwonderen mij niet daar zij tegen de democratie en tegen de Belgische staat zijn.

Hun doel is de Palestijnse zaak terug naar de actualiteit brengen. De AEL-leden moeten begrijpen dat de meerderheid van het Belgische volk meeleeft met het lijden van de Palestijnen. Daarom verwerp ik hun stijlen van actie voeren, daar deze het Belgische volk schaden. De AEL moet de Belgen dankbetuigen voor hun medeleven met de Palestijnen en het streven van de Belgische staat voor de bescherming van de Palestijnen.

Een dankbetuiging door een positieve actie had mischien veel Belgen mee gekregen om te protesteren tegen de Israëlische staatsgeweld en tegen terroristische aanslagen van radicaal-fundamentalistische Palestijnen.

Beide partijen in het conflict zijn volgens mij schuldig aan geweld en bloedvergieting. De waarschijnlijk meest gemeenschappelijk heilige grond op aarde wordt door beide volkeren besmeurd met bloed.

Jeruzalem zou eigenlijk een modelstad moeten zijn voor de hele wereld van harmonieuze etnisch-religieuze samenleven.

Mischien moet de VN Jeruzalem als hoofdstad van de wereld inroepen en zo het land, de heilige gebouwen, de bewoners en haar geschiedenis onder haar beschermende hoede nemen.

Ik geloof dat een Belgisch confederaal model een oplossing kan zijn voor het Midden-oosten-conflict in Israël, en misschien ook het rijzende godsdienst-conflict op de wereld.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 01:06   #67
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Bezetten van een televisiezender en opnebare wegen zonder toelating is volgens mij een misdrijf tegen democrtatische principes en tevens tegen de staatsorde.

De acties van AEL verwonderen mij niet daar zij tegen de democratie en tegen de Belgische staat zijn.

Hun doel is de Palestijnse zaak terug naar de actualiteit brengen. De AEL-leden moeten begrijpen dat de meerderheid van het Belgische volk meeleeft met het lijden van de Palestijnen. Daarom verwerp ik hun stijlen van actie voeren, daar deze het Belgische volk schaden. De AEL moet de Belgen dankbetuigen voor hun medeleven met de Palestijnen en het streven van de Belgische staat voor de bescherming van de Palestijnen.

Een dankbetuiging door een positieve actie had mischien veel Belgen mee gekregen om te protesteren tegen de Israëlische staatsgeweld en tegen terroristische aanslagen van radicaal-fundamentalistische Palestijnen.

Beide partijen in het conflict zijn volgens mij schuldig aan geweld en bloedvergieting. De waarschijnlijk meest gemeenschappelijk heilige grond op aarde wordt door beide volkeren besmeurd met bloed.

Jeruzalem zou eigenlijk een modelstad moeten zijn voor de hele wereld van harmonieuze etnisch-religieuze samenleven.

Mischien moet de VN Jeruzalem als hoofdstad van de wereld inroepen en zo het land, de heilige gebouwen, de bewoners en haar geschiedenis onder haar beschermende hoede nemen.

Ik geloof dat een Belgisch confederaal model een oplossing kan zijn voor het Midden-oosten-conflict in Israël, en misschien ook het rijzende godsdienst-conflict op de wereld.
Los de Palestijnse kwestie op en in vele gebieden zal er terug vrede zijn. Ook het moslimfundamentalisme zal afnemen.

mvg
Oud 10 december 2003, 01:07   #68
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los het de Palestijnse kwestie op en in vele gebieden zal er terug vrede zijn. Ook het moslimfundamentalisme zal afnemen.
Zeker !
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 01:15   #69
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Allee weeral ne NVA-er die de terrorist Arafat verkiest boven een democratisch verkozen Joodse premier. NV-a-erke, vergeten hoeveel Europeanen Arafat op zijn vettig geweten(?) heeft. Die vettige terrorist heeft vliegtuigen laten kapen, schepen laten enteren, onschuldige mensen laten vermoorden en de paljassen van de Vlaamse(?) NV-A likken nu de Arafat vettige vuile reet!!! Als Vlaams Nationalist schaam ik mij in uw plaats!!!
Tjongejongejonge, sommigen zijn echt wel te dom om te helpen donderen...Zeg mij eens waar ik Arafat boven Sharon heb geplaatst? Waar heb ik mijn bewondering voor Arafat geuit?
Zeg mij eens waar en wanneer zijn bewondering heeft geuit voor Arafat? De N-VA is voor de Palestijnse zaak, maar heeft niks te maken met Arafat...

En over het 'Vlaamse' aan de N-VA zou ik maar niet twijfelen, want deze de N-VA (leer het nu eens tegoei schrijven, onbenullen) partij is Vlaamser dan het 'Vlaams' Blok wat zijn vreemdelingenbeleid boven de Vlaamse zaak stelt...

Met uw vraagteken achter het Vlaamse bij N-VA bevestigd u wat menig persoon denkt en dat is dat je racistisch, anti-moslim en extreem-rechts moet zijn om Vlaams gezind te zijn.

De N-VA weet tenminste waar het het over heeft en kan alles in de juiste context plaatsen, zonder zwart-wit te denken. Van de politiek van de N-VA kunnen de aangeklede apen van het Vlaams Blok nog héél wat leren...
[size=7]Edde gij geen manieren geleerd op school?[/size]
Oud 10 december 2003, 01:28   #70
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Los het de Palestijnse kwestie op en in vele gebieden zal er terug vrede zijn. Ook het moslimfundamentalisme zal afnemen.
Zeker !

Heel wat fundamentalisme zal verminderen als de IsraëlischPalestijnse zaak wordt opgelost. Volledig zal het nooit verdwijnen. Zolang er pessimistische en destructieve mensen bestaan zal fundamentalisme in al haar vormen niet verdwijnen.

Wat moeten we dan doen voor het fundamentalistisch potentieel in ons land, België.
Daarvoor meoten we bekijken waarom mensen zich aansluiten bij een radicale beweging en hoe ze aangezet worden tot misdaden tegen de mensheid.

Inderdaad etnie en religie spelen hierbij een rol. Maar niet elk arabier of andere moslim wordt terrorist of allergisch tegen onze vrijheden.

Er zijn twee soorten mensen die het wel worden: uitzichtlozen en gehersenspoelde intellectuelen.

Daarom zijn er twee sporen te bewandelen om het destructivisme van van twee soorten fundamentalisten te bestrijden.
De harde aanpak of de zachte voorzorg om gevaar te bestrijden.
Voor de uitzichtlozen: sociale welvaart of beperkte vrijheid.
Voor de intellectuelen: morele samenleving of gestapo aanpak.

Als progressief pragmaticus ben ik steeds voor de humane aanpak.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 01:49   #71
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Citaat:
Tjongejongejonge, sommigen zijn echt wel te dom om te helpen donderen...Zeg mij eens waar ik Arafat boven Sharon heb geplaatst? Waar heb ik mijn bewondering voor Arafat geuit?
Zeg mij eens waar en wanneer zijn bewondering heeft geuit voor Arafat? De N-VA is voor de Palestijnse zaak, maar heeft niks te maken met Arafat...

En over het 'Vlaamse' aan de N-VA zou ik maar niet twijfelen, want deze de N-VA (leer het nu eens tegoei schrijven, onbenullen) partij is Vlaamser dan het 'Vlaams' Blok wat zijn vreemdelingenbeleid boven de Vlaamse zaak stelt...

Hij heeft evenveel manieren als de posters waar hij op reageerd.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 07:25   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
och! laat ze gewoon hun ding doen op ATV? toch?

wat zal azzuz ermee bereiken? dat ze hun schotels gaan afzetten?

hoezee! zou ik zeggen
de matrak op zijn... opsluiten en niet meer "loslaten" behalve ergens in een woestijn... daar kan hij geen kwaad meer... alhoewel

Is dat het voorbeeld van democratie
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 09:21   #73
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Citaat:

Hij heeft evenveel manieren als de posters waar hij op reageerd.
Niet veel, dus!
Oud 10 december 2003, 10:29   #74
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

blijkbaar begint Azzuz meer en meer de terroristische toer op te gaan. Na ATL nieuws gisteren inval tijdens TerZake. Niet te veel zorgen om maken: de autochtonen hoeven het AEL niet en de allochtonen al zeker niet.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 10:36   #75
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij kunt het weten he sol ?!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 10:37   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, kunt ge me nekeer wa meer uitleg verschaffen, Jan?
Oud 10 december 2003, 12:30   #77
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tjongejongejonge, sommigen zijn echt wel te dom om te helpen donderen...
Zeg mij eens waar ik Arafat boven Sharon heb geplaatst? Waar heb ik mijn bewondering voor Arafat geuit?
Zeg mij eens waar en wanneer de N-VA (leer het nu eens tegoei schrijven, onbenullen) zijn bewondering heeft geuit voor Arafat? De N-VA is voor de Palestijnse zaak, maar heeft niks te maken met Arafat...

En over het 'Vlaamse' aan de N-VA zou ik maar niet twijfelen, want deze partij is Vlaamser dan het 'Vlaams' Blok wat zijn vreemdelingenbeleid boven de Vlaamse zaak stelt...

Over het N-VA als dusdanig spreek ik mij niet uit. Maar jijzelf bent enkel geïnteresseerd in de palestijnen en de anti-joden.

Ik heb je nog maar zelden een bericht zien posten over Vlaanderen of over discussies over België, separatisme, sociale zekerheid, Walen, Brussel, noem maar op.

Maar wanneer er iets negatiefs geschreven wordt over lelijke palestijnse slachtpartijen dan ben je er als eerste om ze te verdedigen.

Waardoor ik eens te meer mijn bedenkingen heb over je naamkeuze en avatar. Waarschijnlijk een laffe dekmantel.

Oud 10 december 2003, 12:35   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los de Palestijnse kwestie op en in vele gebieden zal er terug vrede zijn. Ook het moslimfundamentalisme zal afnemen.

mvg
Dan vinden ze wel een ander brandhaard als excuus.

Maar ik sta ervoor dat we de israëli's en de palestijnen moeten helpen een oplossing te vinden, waardoor het lijden van beide volkeren ophoudt.
Oud 10 december 2003, 13:00   #79
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Dat je moet oppassen wanneer je welke acties doet en dat je er altijd voor moet zorgen dat je geen kloof crëert tussen de bevolking en je organisatie. We zijn op zich niet tegen radicale acties maar enkel als die passen in een bredere strategie. Uiteraard doen we dat perfect vandaar het knipoogje van der Jan, niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 13:48   #80
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Dat je moet oppassen wanneer je welke acties doet en dat je er altijd voor moet zorgen dat je geen kloof crëert tussen de bevolking en je organisatie. We zijn op zich niet tegen radicale acties maar enkel als die passen in een bredere strategie. Uiteraard doen we dat perfect vandaar het knipoogje van der Jan, niet.
Vandaar dat de LSP in tegenstelling tot de AEL zo'n een succes heeft onder de bevolking! 8) ( en dat jullie niets tegen geweldadige acties hebben is genoteerd!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be