![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oculos habent et non vident!
Qui non vident? Zij die beweren dat er gematigde moslims bestaan! Wat is een moslim? Iemand die de Koran als geloofsboek heeft En dus in strijd leeft met de rechten van de mens
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Want alle moslims zijn robotjes die de Koran uitvoeren. Zoals Turken die nooit roken...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() [[size=2]quote="S."]Want alle moslims zijn robotjes die de Koran uitvoeren. /quote][/size]
[size=3][/size]Inderdaad. Als zij niet volgens de Koran willen leven dan zijn het eenvoudigweg geen Moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebrainwashte idioten die alles doen wat hun machtsgeile meesters van hen vragen. Dat vind ik trouwens een groot mysterie dat een grondig psychologisch onderzoek verdient: "Hoe komt het dat de geestelijke aandoening genaamd islam zo moeilijk te behandelen is? Waarom zijn zij die er door besmet zijn bijna niet meer te redden?" En moeten we deze gevaarlijke ziekte als een kanker onze samenleving laten verzieken met als mogelijkheid dat onze samenleving er uiteindelijk helemaal aan tenonder gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In theorie zijn rokende mensen die zichzelf moslim noemen op zijn zachts gezegt hypocriet.
Maar Allah is Barmhartig. Wat betreft echte moslims, die zijn langs geen meter gematigd. Gematigde moslims gaan in tegen enkele van hun basisregels van het geloof. Nu niet dat de Christenen of Joden zoveel beter zijn op dat vlak. Allemaal leuke regeltjes, maar wel voor een ander.
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet werd het roken ingevoerd vanuit Amerika, waar de Europeanen het hadden geleerd van de indianen. Toch bijna 1000 jaar nadat Mohammed leefde. Of was Allah dan toch zo Vooruitziend, Alwetend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Inderdaad, roken kwam na Mohammed. Maar wat er wel staat, is iets in de aard van dat je niet zomaar schade aan je eigen lichaam mag aanbrengen. Wat het juist was, weet ik niet meer, maar de auteur zei er direct bij dat je der wel uit moest concluderen dat roken verboden is.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Turk is echt geen synoniem voor moslim Rokende moslims bestaan inderdaad niet
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens de Paus ben je geen goeie katholiek als je seks hebt voor het huwelijk. Hij baseert zich daarvoor op de bijbel. Maar ben je daarom ook geen katholiek? Wel, het aantal katholieken zou volgens mij spectatculair dalen, moest dat echt zo zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() [size=2]
Citaat:
[size=3][/size]Zolang Moslims maar Muzelman zijn zoals bij ons de Katholieken katholiek, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Zo zijn bvb de meeste Turken. Daar is dan ook nog mee te leven. Terloops, je sprak over de 'auteur' van de Koran ivm het roken. Was die 'auteur' dan niet Mohammed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Darwin, U stelt, als topic, de vraag of er gematigde moslims bestaan. En dan begint u pagina's lang te bewijzen dat er fundamentelistische moslims bestaan. M.a.w. u bewijst uw stelling niet. U bewijst alleen dat het tegenovergestelde bestaat.
Maar om op uw vraag te antwoorden: Ze bestaan. Ik kom er bijna dagelijks mee in contact. En uiteraard zijn dat geen "echte" moslims volgens de koran, net zoals de meesten hier geen "echte" katholieken zijn volgens de bijbel. En dat is GODVERDOMME maar goed ook! Als de meesten van die extreme moslims én katholieken die hier wonen nog maar de helft van het verstand zouden hebben van de moslims die "ik" ken, zou het hier nu zo'n zootje niet zijn.
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echte, fundamentalistische christenen zijn voor 100% OK! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Inderdaad, zoals de KKK, de mensen achter de kruistochten, Pius XII die niets deed om de jodenuitroeiing te remmen al had hij daar de macht toe, ...
Komaan, als we iets hebben geleerd van al die jaren geschiedenis, dan is het toch dat de meest extremistische kant van de zaak ons niet altijd evenveel vooruit helpt (understatement of the year).
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Voorgaande reactie heb ik opzettelijk uitgelokt om aan te tonen dat het woord "fundamentalisme" nu ook een krachteloos inhoudsloos scheldwoord �* la "racisme" en "fascisme" is geworden.
We zullen dus een nieuw woord moeten verzinnen als we bedoelen "iemand die zich baseert op de fundamenten van zijn geloof of overtuiging". Heeft iemand voorstellen hieromtrent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() [size=2]
Citaat:
[size=3][/size]Wat ik uit die geschiedenis leer is dat het extremisme van uit gelijk welke hoek de mensheid inderdaad nooit baat heeft gebracht maar enorm velen gedurende tientallen jaren in de grootste ellende heeft gestort. Laat ons maar proberen de Islam, dat oprukkend extremisme van deze tijd, te stoppen voor het niet meer kan gestopt worden. Het is niet vijf voor twaalf, maar op de kop twaalf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Als je de Islam wilt bestrijden, dan zal je ook de niet-extremistische moslims naar de fanatieke hoek duwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() [size=2]
Citaat:
[size=3][/size]Als een chirurg een tumor verwijdert dan heeft hij ook altijd een beetje goed weefsel mee. Dat is jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Holocaust revisited!
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() [size=2]
Citaat:
[size=3][/size]Geeft een intelligente indruk dit soort insinuaties. Ga ik zelf ook eens proberen. Voorwaar, ik zeg u, in deze nacht, eer de haan kraait, zult gij mij driemaal verloochenen. [size=2][/size][size=1][/size]Mattheüs 26:30:34 |
|
![]() |
![]() |