![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geven jullie soms geld aan bedelaars? | |||
Altijd |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,17% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
38 | 46,91% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
23 | 28,40% |
Ze moesten bedelen verbieden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,17% |
Alleen als het eigen volk is |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,64% |
Alleen als ze niet opdringerig zijn |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,70% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef geld aan een bedelaar als ik weet waarom hij arm is, soms begin ik er mee te praten om meer info... Als ik hem vertrouw steun ik hem.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() moest ik zo rijk zijn als pakweg chipie of bobke, ik zou wel een stuk meer geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef vandaag geld aan een bedelaar en morgen staan er twee bedelaars.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd,wij zouden die gasten moeten kunnen bewegen om te gaan werken en alzo hun geld op een eerlijke manier te verdienen hé,je kan nu eenmaal niet alles willen van een samenleving en er niets voor terug doen hé
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denkde dat die zomaar ineens kunnen gaan werken?
En als ze nu niet willen? En dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
allee stel je eens voor door omstandigheden ( de sociale economie bvb die je de toegang tot de vrije markt ontzegd ) kan je niet anders dan bedelen en dus afhankelijk zijn van de goedwil van anderen en om te kunnen blijven bestaan moet zo n bedelaar vervolgens eerst jouw goedkeuring bekomen allee persoonlijk zou ik nog liever kreperen van de honger dan van mensen die zich zo komen moeien ook maar één boterham aan te nemen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 januari 2007 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() weer te veel duvel gezopen ? nog altijd zat van gisteren ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan niks.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() a ... ik speel op straat op een draaiorgeltje...en de meeste daklozen hier kennen me .... een sigaret kan er altijd voor hun af dat weten ze onderhand al ...en 20 pennies voor een koffie kunnen ze meestal ook krijgen uit mijn hoge hoed ---heb verleden jaar ook gespeeld voor een gedenkteken op het kerkhof voor een dakloze die gestorven is van de kou ...en 1 keer per jaar in de kerstperiode gaat de opbrengst van mijn hoed naar een opvang voor daklozen voor het plaatselijke kerstdiner dat ze voor hen organiseren ...
http://www.esnips.com/doc/29e94586-3...n_manege_a_moi Laatst gewijzigd door marijke taffein : 20 januari 2007 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben hard aan het bijoefenen voor professionele straatzanger, maar ik begin niet aan benefiets voor ik mijn gitaren terug verdiend heb, die ik al versleten heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Ik geef uit principe (in België) geen geld aan bedelaars. Er zijn in onze welvaartsstaat genoeg geijkte kanalen langs waar je een soort van minimumsteun kan bekomen, zoals OCMW en allerhande hulporganisaties. Bovendien los je met het geven van aalmoezen geen structurele armoede of problemen op, het is hoogstens een doekje voor het bloeden. Trouwens, nog een bedenking, ik heb de indruk dat sommige bedelaars zich niet meer in de maatschappij willen integreren. Ze kiezen bewust voor een leven op straat, dat is hun zaak, maar aan zulke koppigaards wens ik geen geld uit te geven. Aan straatmuzikanten geef ik eventueel wel iets, omdat zij tenminste nog iets nuttigs doen voor hun kost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik had ooit eens op de Meir een cheeseburger aan een bedelaarster (jaja met 2 goude tanden) en haar kind gegeven en zij smeet het stonecold weg en het strafste...ze was boos omdat ik haar geen geld gaf.
Laatst gewijzigd door nubian : 20 januari 2007 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() 't Is nooit goed met die bedelaaars. Ik gaf er een in het Noordstation eens een biljet en kreeg het terug omdat hij er geen cheesburger kon voor kopen (dat was voor de eurobiljetten..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Wat ik niet snap is: bedelaars die strooibriefjes uitdelen, hoe komen ze in godsnaam aan het geld om al die strooibriefjes te betalen en waarom hebben de meeste bedelaars de nieuwste Nikés aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo gek op draaiorgel, marijke, maar misschien kan ik je omturnen in dancing girl? |
|
![]() |
![]() |