![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Nederland is nl. geen doorgangsland Want een aperte onzin, Rotterdam is nota bene een van de grootste havens ter wereld waarbij Antwerp een kleuter is. -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#62 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Je mag niet vergeten dat zowel Vlaanderen als Wallonie heel wat te > lijden hebben onder het Hollandse Noord-Zuid transferverkeer. Het > vignet had al 20 jaar geleden moeten worden ingevoerd. et is in Belgie inderdaad wel heel erg Eigenbelang Eerst Garanderen aan het worden :-( -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#63 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > [email protected] writes in nl.auto,nl.politiek,nl.verkeer,be.politics: > > > >Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar... houden we het even bij het > >puur toeristische verkeer. Als een Vlaming (en af en toe een > >Brusselaar) naar Nederland komt is het om te consummeren, een maatje, > >een sandwich, enkele biertjes. Nederland is nl. geen doorgangsland of > >je eindigt in de Waddenzee of onder de Martini-toren in Groningen. Als > >een Hollander (al of niet met sleurhut) door Vlaanderen host op weg > >naar het Zuiden is zijn thermos nog warm en de broodjes nog vers. Nihil > >consumptie. > > Als ik door Belgie rij dan eet ik daar op zijn minst een lunch als ik er > niet sowieso een paar dagen blijf (als toerist dan, zakelijk kom ik er > ook wel eens, maar ik denk dat bij zo'n vignet mijn baas gaat zeggen dat > die Belgen maar hierheen moeten komen). Ik denk dat je niet beseft hoeveel jouw baas je factureert als je naar België komt werken. Een 60 Euro-vignet zal op je facturatie een verschil maken op het 8-ste cijfer na de komma. Als de marge op jouw werk geen 60 Eur (die je baas direct doorrekent) kan verdragen, zit je in een zeer slechte sector. Ondergetekende werkt ook soms in NL, regio Rotterdam en uitzonderlijk Apeldoorn. Mijn restaurantkosten/dag (betaald door mijn cliënt) zijn al hoger dan 60 Eur en mijn wagentje heeft een tank van 85 liter superbenzine... > > Wat mij nou eigenlijk onduidelijk is, is of het alleen voor snelwegen > gaat gelden of voor alle wegen? > Het zou voor de snelwegen zijn met nadruk op "zou". Er staat nog niets vast. Als alles de normale Belgisch wetgevende snelheid kabbelt, ben je nog een tijdje gerust. Je hebt je al waarschijnlijk voor meer dan 60 eur kwaad bloed gemaakt... Tom De Moor |
![]() |
#64 |
|
![]() bos.telenet-ops.be> <[email protected]> <[email protected] .com> <[email protected]> <[email protected]>
Newsgroups: nl.auto,nl.politiek,nl.verkeer,be.politics Subject: Re: wegenvignet België Message-ID: <[email protected]> Date: Fri, 12 Jan 2007 04:17:55 -0500 (EST) In article <[email protected]> Bonzo <[email protected]> wrote: > > > Goh Havel: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > > > Net als bij > > die fantastische Euro die ons kapitalen heeft gekost. Alle verhalen er om > > heen zijn gelogen, het enige dat waar is dat we binnen een aantal (maar > nog > > lang niet eens alle Europese landen) geen geld meer hoeven te wisselen. > Maar > > het voordeel daarvan is peanuts vergeleken bij de nadelen. > > Voor de handel scheelt het heel veel geld wat anders aan de strijkstok der > banken bleef hangen... Stel je voor dat je eerst je guldens voor franken moest wisselen om dat vignet te betalen, zou je nog getild worden door de ollandse banken ook. |
![]() |
#65 |
|
![]() In article <[email protected]>
Bonzo <[email protected]> wrote: > > > Goh [email protected]: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > > > Nederland is nl. geen doorgangsland > > Want een aperte onzin, Rotterdam is nota bene een van de grootste havens ter > wereld waarbij Antwerp een kleuter is. Dit is nu pas onzin, zeggen dat nederland een doorgangsland is en dan over een haven beginnen leuteren, een haven die notabene op zijn top draait, dit in tegenstelling tot andere havens die wel nog groeimogelijkheden hebben. Voor overslag van stortgoederen staat de Antwerpse haven ver onder de Rotterdamse haven, doch voor stukgoed is hij de grootste ter wereld. In wat is de Rotterdamse haven de grootste ter wereld? |
![]() |
#66 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... .. Het zou voor de snelwegen zijn met nadruk op "zou". Er staat nog niets .. vast. Als alles de normale Belgisch wetgevende snelheid kabbelt, ben je .. nog een tijdje gerust. .. Je hebt je al waarschijnlijk voor meer dan 60 eur kwaad bloed gemaakt... .. Tom De Moor De 60 Euro is al minder dan de boete van eens enkele km/u te snel langs een der ontelbaar vele NL-flitspalen te rijden. Om de 60 Euro kan ik me ook niet druk maken, maar ik kom, wonende in het noorden van NL, dan ook maar zelden in Belgie. Voor iemand die in de EU gelooft is het echter een foute ontwikkeling. Wij NL-ers betalen al erg veel aan de EU, van welk geld ook wegen worden aangelegd in de EU. Bovendien betalen wij (NL'ers) al erg veel (diverse soorten belastingen) om in een auto te mogen rijden. Het lijkt me niet onredelijk dat een land de kosten van wegenonderhoud wil delen met de gebruikers ervan, dus ook buitenlanders. Indien de EU een eenheidsgevoel onder de ingezetenen wil realiseren, dan moet het vele EU geld ook redelijk worden verdeeld. De plannen van Belgie staan hier haaks op. Zo kan een EU nooit wat worden. |
![]() |
#67 |
|
![]() > Want een aperte onzin, Rotterdam is nota bene een van de grootste
> havens ter wereld waarbij Antwerp een kleuter is. Valt wel mee hoor. Antwerpen en Gent zijn twee grote zeehavens. Rotterdam is doodsbang om kalnten te verliezen aan die twee. Vele jaren achtereen heeft nederland geweigerd om de schelde uit te baggeren zodat er geen grote zeeschepen naar belgie zouden kunnen uitwijken.. |
![]() |
#68 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected] says...
> > "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > . Het zou voor de snelwegen zijn met nadruk op "zou". Er staat nog niets > . vast. Als alles de normale Belgisch wetgevende snelheid kabbelt, ben je > . nog een tijdje gerust. > > . Je hebt je al waarschijnlijk voor meer dan 60 eur kwaad bloed gemaakt.... > > . Tom De Moor > > De 60 Euro is al minder dan de boete van eens enkele km/u te snel langs een > der ontelbaar vele NL-flitspalen te rijden. Om de 60 Euro kan ik me ook niet > druk maken, maar ik kom, wonende in het noorden van NL, dan ook maar zelden in > Belgie. Voor iemand die in de EU gelooft is het echter een foute ontwikkeling. > Wij NL-ers betalen al erg veel aan de EU, van welk geld ook wegen worden > aangelegd in de EU. Bovendien betalen wij (NL'ers) al erg veel (diverse > soorten belastingen) om in een auto te mogen rijden. Het lijkt me niet > onredelijk dat een land de kosten van wegenonderhoud wil delen met de > gebruikers ervan, dus ook buitenlanders. Indien de EU een eenheidsgevoel onder > de ingezetenen wil realiseren, dan moet het vele EU geld ook redelijk worden > verdeeld. De plannen van Belgie staan hier haaks op. Zo kan een EU nooit wat > worden. > > > Hallo Klaas (beste wensen BTW, long time no see), Je stelling wordt volledig onderschreven. De EU echter bestaat niet, elk landje blijft in zijn eigen minuscule grenzen en promoot zijn eigen nationalistische agenda, vaak ten koste van de rest. Het enige nut van de EU is als een opvangbak is voor -per land- gebuisde politici die daar zonder verantwoordelijkheid en zwaarbetaald gaan rentenieren, reden trouwens waarom de politieke leiders van elk land, NL, Be en de hele santeboetiek zo pro-EU zijn. De Britten echter maken hun rekening en kunnen tellen. Het romantische idee "Europa" zal nooit werken: er is teveel overhead voor te slappe beentjes. Het budget is enorm voor de vertaaldienst (nu ook naar het Latijn!) van deze papierspuiende machine. Er worden *gebouwen* gezet om documenten -nimmer gelezen- te stockeren. Anekdote: één van die gebouwen is eigendom van een papierverwerkend bedrijf dat ook de vernietiging nadien van deze documenten voor zijn rekening neemt. Ik kom daar soms en zie paletten vol ongeopende dozen papier de skredder ingekanteld. Wie het indien USEuropa genegen is, kent 2 talen: zijn moedertaal en Engels. Als het Engels als enige voertaal in EU-aangelegenheden zou gebruikt -wat bv het geval is bij elke international (BWM, Mercedes,...)- dan is de opbrengst daarvan per inwomer van de EU-zone per jaar zowat 5 60 Eur-vignetten. MVG, Tom De Moor |
![]() |
#69 |
|
![]() Goh Fustigator: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Da's een regelrechte onding. En als je in andere talen post moet je > eentje hebben die in die taal verbetert. Bij iedere eugennaam en zo , > haakt ie mee enz enz Dat heeft een goeie spellingstsjekker ingebout, die tsceckt gewoon geselkteerde tekst., wotevver lengwitch -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#70 |
|
![]() Goh Klaas Ensing: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Het lijkt me niet > onredelijk dat een land de kosten van wegenonderhoud wil delen met de > gebruikers ervan, dus ook buitenlanders. Indien de EU een eenheidsgevoel onder > de ingezetenen wil realiseren, dan moet het vele EU geld ook redelijk worden > verdeeld. De plannen van Belgie staan hier haaks op. Zo kan een EU nooit wat > worden. Precies, een communitatief gevoel, ontbreekt volledig in dat soort nationalistische regelingen. -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#71 |
|
![]() Goh Nomen Nescio: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Dit is nu pas onzin, zeggen dat nederland een doorgangsland is en dan over een haven beginnen leuteren, een haven die notabene op zijn top draait, dit in tegenstelling tot andere havens die wel nog groeimogelijkheden hebben. > Voor overslag van stortgoederen staat de Antwerpse haven ver onder de Rotterdamse haven, doch voor stukgoed is hij de grootste ter wereld. > In wat is de Rotterdamse haven de grootste ter wereld? Containeroverslag, echter als echt grootste haven hebben ze na 42 jaar hegemonie de fakkel aan Shanghai moeten over geven, in Europa zijn ze nog steeds verreweg de grootste haven, met enorm veel doorvoer naar belgie en duitsland... [Q] Marktontwikkeling Antwerpen [Q] Vandaag gaat 64 procent van de containers over de weg, 28 procent via de binnenvaart en slechts 8 via het spoor. Het aandeel van de binnenvaart neemt geleidelijk toe, terwijl dat van het spoorwegvervoer afneemt. Op dit moment is vervoer per spoor vanuit de Antwerpse haven nog problematisch. De vervoertarieven blijven hoog, zeker in vergelijking met de grootste concurrent, Rotterdam. Antwerpen verliest hierdoor veel goederenverkeer aan onder meer Zeebrugge, Rotterdam en Le Havre. Het is de bedoeling dat het aandeel van het spoortransport toeneemt tot 20 procent, een streven waarin de over twee jaar te bouwen Liefkenshoekspoortunnel een essentiële rol speelt. [Q] Ook in Luik wordt eraan gewerkt om logistieke bedrijven aan te trekken. Hier wordt een trimodale logistieke zone ontwikkeld met het doel om intens samen te werken met Antwerpen en Rotterdam. Gezien de concurrentie, zeker op het vlak van transport, wordt gezocht naar logistieke activiteiten met een hoge toegevoegde waarde. Bron: http://www.evd.nl/info/zoeken/ShowBo...asp?bstnum=261 Kortom zelfs Luik richt zich ook al op Rotterdam... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#72 |
|
![]() Goh Eva: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Valt wel mee hoor. Antwerpen en Gent zijn twee grote zeehavens. Rotterdam is > doodsbang om kalnten te verliezen aan die twee. Vele jaren achtereen heeft > nederland geweigerd om de schelde uit te baggeren zodat er geen grote > zeeschepen naar belgie zouden kunnen uitwijken.. Tuurlijk zijn ze bang om klanten te verliezen, iedere bedrijf doet immers zijn best klanten te behouden, maar over dat baggeren kun je net zo praten als over dat vignet, nationalisme ten top, al is het wel zo natuurlijk dat als Antwerp de Schelde uitgebaggerd wil hebben dat ze daar zelf meer in kan doen. Maar geen zweet er komt beweging in het liggende slik http://www.waterbodem.nl/waterbodem-...il.php?id=1787 -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#73 |
|
Bonzo <[email protected]> wrote: > > > Goh Havel: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > > > Net als bij > > die fantastische Euro die ons kapitalen heeft gekost. Alle verhalen er om > > heen zijn gelogen, het enige dat waar is dat we binnen een aantal (maar > nog > > lang niet eens alle Europese landen) geen geld meer hoeven te wisselen. > Maar > > het voordeel daarvan is peanuts vergeleken bij de nadelen. > > Voor de handel scheelt het heel veel geld wat anders aan de strijkstok der > banken bleef hangen... Stel je voor dat je eerst je guldens voor franken moest wisselen om dat vignet te betalen, zou je nog getild worden door de ollandse banken ook. |
![]() |
#74 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 12:20:45 +0100, Bonzo <[email protected]>
wrote: > > Goh Eva: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> Valt wel mee hoor. Antwerpen en Gent zijn twee grote zeehavens. Rotterdam >is >> doodsbang om kalnten te verliezen aan die twee. Vele jaren achtereen heeft >> nederland geweigerd om de schelde uit te baggeren zodat er geen grote >> zeeschepen naar belgie zouden kunnen uitwijken.. > >Tuurlijk zijn ze bang om klanten te verliezen, iedere bedrijf doet immers >zijn best klanten te behouden, maar over dat baggeren kun je net zo praten >als over dat vignet, nationalisme ten top, al is het wel zo natuurlijk dat >als Antwerp de Schelde uitgebaggerd wil hebben dat ze daar zelf meer in kan >doen. > >Maar geen zweet er komt beweging in het liggende slik >http://www.waterbodem.nl/waterbodem-...il.php?id=1787 Wat liggen jullie kezen dan te pezewezen tegen dat vignet? |
![]() |
#75 |
|
Bonzo <[email protected]> wrote: > > > Goh Nomen Nescio: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > > > Dit is nu pas onzin, zeggen dat nederland een doorgangsland is en dan over > een haven beginnen leuteren, een haven die notabene op zijn top draait, dit > in tegenstelling tot andere havens die wel nog groeimogelijkheden hebben. > > Voor overslag van stortgoederen staat de Antwerpse haven ver onder de > Rotterdamse haven, doch voor stukgoed is hij de grootste ter wereld. > > In wat is de Rotterdamse haven de grootste ter wereld? > > Containeroverslag, echter als echt grootste haven hebben ze na 42 jaar > hegemonie de fakkel aan Shanghai moeten over geven, in Europa zijn ze nog > steeds verreweg de grootste haven, met enorm veel doorvoer naar belgie en > duitsland... > > [Q] Marktontwikkeling Antwerpen > [Q] Vandaag gaat 64 procent van de containers over de weg, 28 procent via de > binnenvaart en slechts 8 via het spoor. Het aandeel van de binnenvaart neemt > geleidelijk toe, terwijl dat van het spoorwegvervoer afneemt. Op dit moment > is vervoer per spoor vanuit de Antwerpse haven nog problematisch. De > vervoertarieven blijven hoog, zeker in vergelijking met de grootste > concurrent, Rotterdam. Antwerpen verliest hierdoor veel goederenverkeer aan > onder meer Zeebrugge, Rotterdam en Le Havre. Het is de bedoeling dat het > aandeel van het spoortransport toeneemt tot 20 procent, een streven waarin > de over twee jaar te bouwen Liefkenshoekspoortunnel een essentiële rol > speelt. > > [Q] Ook in Luik wordt eraan gewerkt om logistieke bedrijven aan te trekken. > Hier wordt een trimodale logistieke zone ontwikkeld met het doel om intens > samen te werken met Antwerpen en Rotterdam. Gezien de concurrentie, zeker op > het vlak van transport, wordt gezocht naar logistieke activiteiten met een > hoge toegevoegde waarde. > Bron: http://www.evd.nl/info/zoeken/ShowBo...asp?bstnum=261 > > Kortom zelfs Luik richt zich ook al op Rotterdam... Antwerpen dus de grootste haven wat stukvervoer betreft ter wereld, Rotterdam de grootste wat ?????? betreft ter wereld. Groeimogelijkheden daar gaat het om, niet een status die langzaam maar zeker afbrokkelt. Blijft een feit dat die 60 euro die de kaasjes met sleurhutten gaan mogen dokken in feite nog een koopje is voor hen. |
![]() |
#76 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 09:02:24 +0100, Bonzo <[email protected]>
wrote: >De belgen zelf hoeven na invoering minder wegenbelasting te betalen, die >worden gecompenseerd, dus het is echt allen bedoeld om buitenlanders te >rippen, anders zouden buitenlanders wel vrijgesteldworden... dat is juist maar langs de andere kant wordt de situatie dus voor iedereen gelijk ? Vanaf volgend jaar zullen butienlanders die onze autowegen gebruiken dus mee betalen ? Is daar iets mis mee ?:-) gr ======================================== directe democratie http://www.referendumplatform.nl/ een rook en CO melder kan uw leven redden http://www.brandwonden.be/index.php/...ookmelders/nl/ |
![]() |
#77 |
|
![]() Goh Nomen Nescio: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Antwerpen dus de grootste haven wat stukvervoer betreft ter wereld Heeft u daar dan ook enige onderbouwing voor? -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#78 |
|
![]() Goh nieuwslezer: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > >De belgen zelf hoeven na invoering minder wegenbelasting te betalen, die > >worden gecompenseerd, dus het is echt allen bedoeld om buitenlanders te > >rippen, anders zouden buitenlanders wel vrijgesteldworden... > > dat is juist maar langs de andere kant wordt de situatie dus voor > iedereen gelijk ? Vanaf volgend jaar zullen butienlanders die onze > autowegen gebruiken dus mee betalen ? Is daar iets mis mee ?:-) Dat *doen* we al lang, ga maar eens kijken hoeveel wegen bij jullie eindelijk eens opgeknapt word en dan op dat blauwe logootje met sterretjes dat op dat witte bord zit waar dat grote bedrag op staat... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#79 |
|
![]() Goh Curieuzeneus: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Wat liggen jullie kezen dan te pezewezen tegen dat vignet? Heel eenvoudig et is extra diefstal want nu gaat er maar 10% van de wgeenbelasting baten naar de wegen, ergo er is nu al 90% wat er *teveel* word betaald voor het gebruik van de weg, en als je eens in Belgie geweest bent zou je haast gaan denken dat ze de complete wegenbelasting in de gaten stoppen die verhofstad laat vallen, want der zitten daar meer gaten in de wegen dan in de schatkist... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#80 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 19:29:11 +0100, Bonzo <[email protected]>
wrote: > > Goh Curieuzeneus: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> Wat liggen jullie kezen dan te pezewezen tegen dat vignet? > >Heel eenvoudig et is extra diefstal want nu gaat er maar 10% van de >wgeenbelasting baten naar de wegen, ergo er is nu al 90% wat er *teveel* >word betaald voor het gebruik van de weg, en als je eens in Belgie geweest >bent zou je haast gaan denken dat ze de complete wegenbelasting in de gaten >stoppen die verhofstad laat vallen, want der zitten daar meer gaten in de >wegen dan in de schatkist... Het is gewoon terugpakken wat jullie de haven van Antwerpen onthouden. Op termijn verhoogt dat vignet zelfs de verkeersveiligheid in België als al die kezen met hun sleurhut over Duits grondgebied naar hun vakantiestekkie gaan alwaar zij door de plaatselijke bevolking op handen gedragen worden. |