Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 14:20   #61
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik vrees dat de VS-president zijn troepen in de verkeerde oorlog zal zenden,een oorlog waar de VS eigenlijk niks meer mee te maken zou moeten hebben!

http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,,1989397,00.html
Interresant, de lokale economie bestaat uit het kopen van wapens bij het de warenhuizen van het Iraakse leger en die te transporteren.

These days Rami gets most of his supplies from the new American-equipped Iraqi army. "We buy ammunition from officers in charge of warehouses, a small box of AK-47 bullets is $450 (£230). If the guy sells a thousand boxes he can become rich and leave the country." But as the security situation deteriorates, Rami finds it increasingly difficult to travel across Baghdad. "Now I have to pay a Shia taxi driver to bring the ammo to me. He gets $50 for each shipment."
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 14:22   #62
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

irak is een 2de viëtnam voor de VS zoveel is duidelijk.
De arrogantie van 1 man word nu bestraft met dagdagelijkse gewonden en gesneuvelden amerikanen.
Laat dit weer een herhalings les te zijn voor de amerikanen dat ze lang niet almachtig zijn in deze wereld.

Of deze nieuwe troepen veel verandering zullen brengen betwijfel ik ten zeerste. De grenzen van Irak zijn zo lek als een zeef en dit probleem kun je niet oplossen met extra troepen.

Deze oorlog was al van in het begin een mislukking en een grote vergissing.
Het enige wat de VS kan doen nu is gewoon doorgaan en niet stoppen bij de grenzen van Irak maar dat is nu net het probleem. De VS kan niet zomaar doorgaan zonder op de tenen te trappen van andere machten in de wereld zoals China,Rusland, vele arabische en moslim landen.
Net zoals WO 1 er gekomen is via een kettingreactie van bondgenootschappen en dergelijk kan dit conflict ons opnieuw storten in een nieuwe wereldoorlog. Oude wonden en conflicten kunnen net zo snel weer opflakkeren zoals ze verdwenen zijn.

En we kunnen en mogen kritiek hebben op de amerikanen maar ik weet toch voor wie ik uiteindelijk moet kiezen als het erop aan komt en de amerikanen hebben hoe dan ook altijd mijn steun ook al hebben ze lang niet altijd gelijk.
Het word tijd dat het westen en dan vooral Europa eens wakker word en de realiteit gaat bekijken. onze economische kracht verschuifd naar het oosten en elders en als we denken dat al deze nieuwe opkomende landen gaan blijven luisteren naar het westen hebben we het dik mis. Het word tijd dat Europa terug investeerd in een militaire grootmacht en dit enkel uit defensief oogpunt. een nieuwe wapenwedloop zal uiteindelijk het gevolg zijn maar noodzakelijk.
Groot-Brittanië/Frankrijk/Duitsland/Spanje/Italië zijn de grootmachten uit het verleden en het word tijd dat ze hun krachten eens voorgoed binden en samen met de rest van Europa een militaire macht op poten zet die de amerikanen jaloers zouden maken.
Nu doen we niks anders dan praten, praten en praten.
Amerika kan het moslim terrorisme niet alleen aan zoveel is duidelijk. hoe vecht je tegen een vijand die onder je leeft en die je dus niet kunt zien?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:09   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Het is een goed plan.In Bagdad worden 5 amerikaanse en 18 iraakse brigade's ingezet;dat zal uiteidelijk een verschil maken.Het verzet is te overwinnen;het is gewoon een kwestie van voldoende middelen inzetten wat tot nu toe niet gebeurde.
En wat nu ook niet gebeurt.
Het is trouwens helemaal gewoon geen kwestie van voldoende middelen inzitten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:26   #64
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik vrees dat de VS-president zijn troepen in de verkeerde oorlog zal zenden,een oorlog waar de VS eigenlijk niks meer mee te maken zou moeten hebben!

http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,,1989397,00.html
Zeker niet.Aangezien de muslimfundamentalisten toestromen naar irak om de vs te bevechten,is Irak naast afghanistan hét slagveld geworden in de strijd tegen Al Quaeda.Al Quaeda probeert van Irak haar nieuwe basis te maken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:30   #65
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En wat nu ook niet gebeurt.
Het is trouwens helemaal gewoon geen kwestie van voldoende middelen inzitten.
In de eerste plaats moet meer veiligheid gegarandeerd worden en daarvoor moet men vooral in bagdad meer mensen inzetten.Dat gebeurt.Veiligheid is de voorwaarde voor al de rest.Zonder veiligheid geen wederopbouw.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 13 januari 2007, 15:33   #66
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De arrogantie van 1 man word nu bestraft met dagdagelijkse gewonden en gesneuvelden amerikanen.
Laat dit weer een herhalings les te zijn voor de amerikanen dat ze lang niet almachtig zijn in deze wereld.

Of deze nieuwe troepen veel verandering zullen brengen betwijfel ik ten zeerste. De grenzen van Irak zijn zo lek als een zeef en dit probleem kun je niet oplossen met extra troepen.

Het enige wat de VS kan doen nu is gewoon doorgaan en niet stoppen bij de grenzen van Irak maar dat is nu net het probleem. De VS kan niet zomaar doorgaan zonder op de tenen te trappen van andere machten in de wereld zoals China,Rusland, vele arabische en moslim landen.
Net zoals WO 1 er gekomen is via een kettingreactie van bondgenootschappen en dergelijk kan dit conflict ons opnieuw storten in een nieuwe wereldoorlog. Oude wonden en conflicten kunnen net zo snel weer opflakkeren zoals ze verdwenen zijn.

En we kunnen en mogen kritiek hebben op de amerikanen maar ik weet toch voor wie ik uiteindelijk moet kiezen als het erop aan komt en de amerikanen hebben hoe dan ook altijd mijn steun ook al hebben ze lang niet altijd gelijk.
Het word tijd dat het westen en dan vooral Europa eens wakker word en de realiteit gaat bekijken. onze economische kracht verschuifd naar het oosten en elders en als we denken dat al deze nieuwe opkomende landen gaan blijven luisteren naar het westen hebben we het dik mis. Het word tijd dat Europa terug investeerd in een militaire grootmacht en dit enkel uit defensief oogpunt. een nieuwe wapenwedloop zal uiteindelijk het gevolg zijn maar noodzakelijk.
Groot-Brittanië/Frankrijk/Duitsland/Spanje/Italië zijn de grootmachten uit het verleden en het word tijd dat ze hun krachten eens voorgoed binden en samen met de rest van Europa een militaire macht op poten zet die de amerikanen jaloers zouden maken.
Amerika kan het moslim terrorisme niet alleen aan zoveel is duidelijk. hoe vecht je tegen een vijand die onder je leeft en die je dus niet kunt zien?
Irak en vietnam zijn niet te vergelijken;de verliescijfers van de VS zijn veel lager omdat er geen echte grootschalige militaire operaties zijn.Het verzet is niet in staat tot meer dan bomaanslagen en hinderlagen.De enige gelijkenis is dat men ook daar had kunnen winnen en het niet deed omwille van de inzet van onvoldoende middelen door de politieke leiding.
Oud 13 januari 2007, 15:36   #67
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord behalve met de laatste paragraaf;dat is een legende.

Wat is een legende? Dat Amerika olie pomp uit Irak? Ik weet het niet heb dat hier een paar keer gehoord en ik vind dat Amerika weldegelijk een centje mag beginnen slaan uit Irak.. Als je ziet wat die grap hen kost... Amerikanen werken opdat den andere kant van de wereld er beter van zou kunnen worden...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:42   #68
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat is een legende? Dat Amerika olie pomp uit Irak? Ik weet het niet heb dat hier een paar keer gehoord en ik vind dat Amerika weldegelijk een centje mag beginnen slaan uit Irak.. Als je ziet wat die grap hen kost... Amerikanen werken opdat den andere kant van de wereld er beter van zou kunnen worden...
Dat van die olie wegpompen uit Irak is één van die waanideeën die sommigen hier colporteren.Het idee alleen al.De olie kopen zal wel goedkoper zijn.
Oud 13 januari 2007, 15:50   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats moet meer veiligheid gegarandeerd worden en daarvoor moet men vooral in bagdad meer mensen inzetten.Dat gebeurt.Veiligheid is de voorwaarde voor al de rest.Zonder veiligheid geen wederopbouw.
En met extra 2o.OOO geen veiligheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:56   #70
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om een versterking die voor het grootste deel naar Bagdad gaat;buiten de 5 amerikaanse brigade's gaat het ook nog eens over 18 iraakse brigade's.De grootste inspanning komt van irak.Zoiets maakt natuurlijk een verschil.Er is overigens eerst een plan opgemaakt door irak;aangepast na overleg met de VS en dan heeft men berekend hoeveel troepen nodig waren voor de uitvoering.
Oud 13 januari 2007, 15:58   #71
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie ook het verschil niet echt. Er zijn nu meer dan 100000 Amerikaanse soldaten in Irak. Waarom zouden die 20000 dan DE oplossing zijn.

Betekent dat dat als er vanaf het begin 20000 man meer was ingezet er nu geen probleem zou zijn?
We spreken hier niet over een frontlinie waar de overwinning van afhield op welke plaats er genoeg reservers konden ingezet worden.

Houd er rekening mee dat een groot deel van die 20000 man logistiek is en nooit op het terrein komt.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 16:03   #72
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Ik zie ook het verschil niet echt. Er zijn nu meer dan 100000 Amerikaanse soldaten in Irak. Waarom zouden die 20000 dan DE oplossing zijn.

Betekent dat dat als er vanaf het begin 20000 man meer was ingezet er nu geen probleem zou zijn?
We spreken hier niet over een frontlinie waar de overwinning van afhield op welke plaats er genoeg reservers konden ingezet worden.

Houd er rekening mee dat een groot deel van die 20000 man logistiek is en nooit op het terrein komt.
De meeste van die troepen gaan naar bagdad en er wordt nog een veel grotere inspanning geleverd door irak in de vorm van 18 brigade's.Zoals al gezegd heeft men een plan gemaakt en dan berekent hoeveel troepen er nodig waren.Men heeft niet zomaar beslist 20000 man te sturen.
Oud 13 januari 2007, 17:12   #73
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Maar het belangerijkste dat Bush zei was volgens mij niet "ik stuur nieuwe troepen" maar "ik zal zorgen voor de economische verbetering van Irak"...
Die soldaten zijn nodig om het rustig te houden en achter de schermen werkt men aan een financiële heropleving...
Al bij al zal dat miserie verminderen!
Die miserievermindering zal zorgen voor het verdwijnen van die (laffe) aanslagen en de heropleving van het gelijkheidsdenken in Irak...

Bush is niet onmiddelijk de slimste maar wat hij nu gaat doen is nobeler dan (wat hij ook zou kunnen doen en dat de rest van de amerikanen verwachten) zijn troepen terug te halen!

Hij kan er moeilijk iets aan doen dat die soeniten en sjiiten elkaar niet kunnen uitstaan (en in een spiraal van geweld en haat zijn terechtgekomen) wel kan hij zijn best doen om het te stoppen! Je moet die mensen daar verdedigen tegen zichzelf (duidelijk) dus dat hij dat maar doet ook ik vind het een mooie geste!

Dat hij daar naast ook olie zou versluizen naar Amerika vind ik niet meer dan normaal maar hij moet dat publiek zeggen zodat het duidelijk is dat het niet is om zijn eigen zakken te vullen...
Deze post is intussen geselecteerd voor de competitie "de meest naïeve post van 2007". We houden U op de hoogte indien U tegen 2007 nog steeds tot de kandidaten behoort, de kans is echter heel erg groot!
Oud 13 januari 2007, 17:13   #74
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die olie wegpompen uit Irak is één van die waanideeën die sommigen hier colporteren.Het idee alleen al.De olie kopen zal wel goedkoper zijn.
Zoek eens naar amerikaanse senaat George Galloway
Oud 13 januari 2007, 18:21   #75
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Deze post is intussen geselecteerd voor de competitie "de meest naïeve post van 2007". We houden U op de hoogte indien U tegen 2007 nog steeds tot de kandidaten behoort, de kans is echter heel erg groot!
Nochtans heeft hij uitgenomen de laatste paragraaf heel zinnige zaken gezegd.
Oud 13 januari 2007, 18:23   #76
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Triestig maar waar
Oud 13 januari 2007, 18:26   #77
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans heeft hij uitgenomen de laatste paragraaf heel zinnige zaken gezegd.
Dan behoort u tot hetzelfde clubje waarvoor proficiat
Oud 13 januari 2007, 18:34   #78
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Meer soldaten naar daar, meer bodybags terug.
De oorlog in Irak is een schande en eist meer Amerikaanse slachtoffers dan er vielen in 9/11.
Dat die Amerikanen dat toch allemaal slikken is niet te geloven.
Gelukkig is men hier in België een stuk minder naief om te geloven in zogezegde 'preventieve oorlogen' en demagogische constructies.
Oud 13 januari 2007, 18:35   #79
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee zegt ge veel over uzelf.Amerikanenhaat tot het uiterste.
Ik heb niets tegen het Amerikaanse volk, wel tegen het Amerikaanse regime (zowel de links liberale democrats als de rechts liberale republikeinen) en hun buitenlands beleid. Die zionistische schurkenstaat is zo imperialistisch als de pest en bovendien verspreid het zijn decadente cultuur overal ter wereld, zelfs zo erg dat het onze traditionele Vlaamse volkscultuur voor een heel stuk heeft weggeblazen. Weg met die Hollywood, die onnozele muziek (zoals R&B). Het liefst zou ik een traditioneel Vlaanderen hebben in de stijl van Cyriel Verschaeve en dus totaal niet anglosaksisch.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 18:38   #80
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Kzit in de top tien ofwa?
Zalig!

*geeft gun zijn tutje terug*
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be