Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2007, 00:17   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat heb jij vandaag zeg?
Word u dan niet gek van al die affaires en problemen? Nu worden wij er zelfs de dupe van.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:21   #62
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is die tolheffing nu ook al een 'affaire'? Er is zelfs nog niks concreet beslist...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:25   #63
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Feit is dat de gemiddelde Nederlander een enorm negatief beeld van Belgie heeft. Ik kan me voorstellen dat de "affaire" Laurent breed uitgesmeerd wordt in de Nederlandse pers. En dan vandaag gaan die domme Belgen een wegenvignet invoeren!

Komt er ooit positief nieuws over Belgie aan bod in Nederland? Ik heb niet die indruk.
Oud 12 januari 2007, 00:31   #64
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Is die tolheffing nu ook al een 'affaire'? Er is zelfs nog niks concreet beslist...
Vreemd. Dat nieuws moet toch ergens vandaan komen.

Dat er plannen waren, was nl. destijds al in het nieuws.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:34   #65
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het is nu toch alweer twee jaar geleden dat daar een verdrag over is afgesloten hoor.
1. Belgicisten leven nu eenmaal in het verleden.

2. De charmante vlaamse minister van mobiliteit zei vanavond op de radio dat het een algemeen-belgische maatregel is. Daarin bestaat dus wel overeenstemming!

3. Belgen gaan hetzelfde bedrag betalen! (Maar zullen het weer terugkrijgen) Daarvoor zijn weer ambtenaren nodig. Hoezo bureaucratisch en geldverslindend?

4. Tol heffen is op zich een begrijpelijke maatregel maar daar staat dan wel iets tegenover: Een betere en snellere weg. Er is dan ook een alternatief mogelijk. Zie Frankrijk en Italie.

5. In de EU is een vrij verkeer van personen en goederen geregeld. Een wegenvignet invoeren voor ALLE wegen is mijns inziens niet toegestaan. (Zwitserland is geen EU-land en Oostenrijk kent alternatieven).

6. Inwoners van Zeeuws-Vlaanderen MOETEN over belgisch grondgebied om in de rest van Nederland te komen. Voor hen is deze maatregel oneerlijk en tegen internationale verdragen. De vlaamse minister zal érnaar kijken' maar vond het niet nodig in europees verband dit eens goed te regelen.

7. Misschien moeten we daarom aan inwoners van Baarle Hertog ook maar eens 60 euro vragen, maar dan voor elke keer dat ze over nederlands grondgebied komen...

8. Deze lieftallige minister zei verder dat nederlanders niet moeten zeuren omdat ze in de toekomst hetzelfde gaan doen. Nu zijn er drie mogelijkheden:
a. Ze liegt. Maar dat kan ik me van zo'n aardige mevrouw niet voorstellen...;
b. Zij weet iets wat wij niet weten..... Onwaarschijnlijk;
c. Ze bedoelt rekeningrijden. Maar dan is ze verkeerd geinformeerd want die maatregel kent alternatieven.

9. Al met al een slechte maatregel, getroffen op initiatief van, raad eens?, de minister van mobiliteit van welk gewest?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:36   #66
Dimitri

Standaard

Citaat:
Feit is dat de gemiddelde Nederlander een enorm negatief beeld van Belgie heeft. Ik kan me voorstellen dat de "affaire" Laurent breed uitgesmeerd wordt in de Nederlandse pers. En dan vandaag gaan die domme Belgen een wegenvignet invoeren!

Komt er ooit positief nieuws over Belgie aan bod in Nederland? Ik heb niet die indruk.
Toch wel, met name als de vergelijking met bijv. de gezondheidszorg of andere sociale voorzieningen gemaakt wordt. Ik moet toegeven dat de ondertoon dan wel is dat "zelfs" in België het beter geregeld is.

Maar laten we eerlijk zijn: de Belgen zelf hebben ook niet echt een positief beeld van België. Je kunt toch moeilijk zeggen dat dit forum overloopt van de sympathie voor de eigen staat.
Oud 12 januari 2007, 00:37   #67
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vreemd. Dat nieuws moet toch ergens vandaan komen.

Dat er plannen waren, was nl. destijds al in het nieuws.
Citaat:
'Belgisch wegenvignet kan in 2008'
BRUSSEL - Er is een doorbraak in de maak bij de onderhandelingen over het Belgische wegenvignet. De Brusselse regering stemt in met een regeling waarbij het hoofdstedelijk gewest 6 procent van de extra inkomsten door het vignet krijgt. Dat vernamen De Morgen en La Dernière Heure van de Brusselse minister van Begroting Guy Vanhengel.

De voorbije maanden zaten de onderhandelingen muurvast. Brussel eiste minstens 9 procent van de opbrengst, terwijl Vlaanderen en Wallonië hoogstens 5 procent wilden voorzien.

Aan Vlaamse kant klinkt het nu dat de onderhandelingen nog lopen, maar dat er ,,vertrouwen is dat we zullen landen''.

Het wegenvignet gaat normaal van start op 1 januari 2008. Elke automobilist zal dan een vignet moeten kopen, dat vermoedelijk 60 euro zou kosten.
Citaat:
Nederlanders fulmineren tegen Belgisch wegenvignet
Het zit onze noorderburen hoog dat er in België mogelijk al begin 2008 voor een wegenvignet betaald moet worden, ook door buitenlanders. De populaire krant De Telegraaf lanceerde een boycotactie. Het vignet krijgt er een frietzaklogo aangemeten. De caravanrit naar het zuiden wordt een stuk duurder en dat weekt heftige reacties los. Van ,,Betalen voor die slechte wegen? Nooit'' tot ,,Rij om langs Duitsland''.

De kwaliteitskrant NRC Handelsblad wijdt er haar commentaar aan onder de titel ,,de Belgische tolpoort''.

Voor de Vlaamse belastingbetaler wordt de prijs van het vignet, zowat 60 euro, afgetrokken van de verkeersbelasting. De Nederlanders zien daar discriminatie in en willen dat bij Europa aanvechten.

Dinsdag raakte bekend dat de Brusselse regering instemt met zes procent van de opbrengsten van het vignet. Voordien had Brussel tien procent geclaimd. Een akkoord tussen de drie gewesten over de verdeelsleutel ligt nu binnen handbereik. Daarna is er nog heel wat werk vooraleer het vignet - geen sticker maar een elektronisch systeem met camera's - operationeel zal zijn.
Uit De Standaard
Oud 12 januari 2007, 00:44   #68
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch wel, met name als de vergelijking met bijv. de gezondheidszorg of andere sociale voorzieningen gemaakt wordt. Ik moet toegeven dat de ondertoon dan wel is dat "zelfs" in België het beter geregeld is.
Die 'zelfs' zegt idd al genoeg.

Citaat:
Maar laten we eerlijk zijn: de Belgen zelf hebben ook niet echt een positief beeld van België. Je kunt toch moeilijk zeggen dat dit forum overloopt van de sympathie voor de eigen staat.
Ik denk niet dat dit forum 10 miljoen leden telt. Om maar te zeggen: intenetfora zijn allesbehalve representatief voor een bevolking. Mensen die ontevreden zijn zoeken een uitlaatklep (forums als deze), mensen die tevreden zijn hebben geen uitlaatklep nodig en gaan een terrasje doen ipv naar hier te komen.

Kijk, ik ben zelf ook niet altijd positief over Belgie (om het nog zacht uit te drukken ), maar ik heb zo stilletjes aan wel genoeg van het overdreven negativisme hier. JA, Belgie kan op bestuurlijk vlak beter en JA daar moeten we aan werken (betere bevoegdheidsverdeling, confederatie,enz) maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik het hier slecht heb. Ik woon graag waar ik woon. Heb niks tekort, als ik ziek ben word ik perfect geholpen, enz. Qua levensstandaard staan we "zelfs" hoger dan Nederland.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 12 januari 2007 om 00:47.
Oud 12 januari 2007, 00:46   #69
Dimitri

Standaard

Toch maar even het hoofdartikel van de NRC kopiëren, want daar staan wijze woorden in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NRC Handelsblad
De Belgische tolpoort

De Belgische overheid zet een nieuwe stap in het Europa der tolpoorten door het invoeren van een vignet van zo’n 60 euro voor binnen- en buitenlandse automobilisten. Als het akkoord over de verdeling van de opbrengst tussen de drie Belgische deelregeringen standhoudt, moeten alle auto’s per 1 januari van volgend jaar al zo’n vignet hebben. Voor de Belgen maakt het weinig uit, want zij krijgen tegelijkertijd een korting op hun relatief bescheiden wegenbelasting. Dat riekt naar discriminatie. Het vignet is een manier om rijkosten van Belgen af te wentelen op buitenlandse automobilisten. Voor een land dat de hoofdstad van Europa herbergt, is dat bedenkelijk.

Het Belgische jaarvignet is ook verplicht voor wie maar één kilometer Belgische snelweg gebruikt, een vergaande vorm van tolheffing in de Europese Unie. Andere lidstaten kennen een genuanceerder beleid. De Duitse regering beperkt de heffing tot vrachtauto’s. In Spanje, Italië en Frankrijk heeft de automobilist keuze: daar wordt naar de mate van het autobaangebruik tol geheven. Daar is geen discriminatie en heeft de tol een functie als rem op de verkeersdrukte. De praktijk in Oostenrijk lijkt, met een autowegvignet van 73 euro, nog het meest op wat België wil. Wel kent Oostenrijk een goedkoper vignet voor kortere duur. België zou dat voorbeeld kunnen volgen.

Voor de autoreiziger door Europa ontstaat een gecompliceerde tolmozaïek. Dat is een inbreuk op de bewegingsvrijheid die in Europa gebruikelijk is. Voor Duitsers, Fransen, Luxemburgers en Nederlanders die aan de Belgische grens wonen en aan de andere kant wel eens een boodschapje doen, is het vignet een rechtstreekse lastenverzwaring.

Het Belgische vignet staat op gespannen voet met de vrijheid van verkeer in de Europese Unie. De vraag is of het ook een regelrechte schending van de Europese verdragen is. De Amsterdamse hoogleraar W.T. Eijsbouts sluit niet uit dat het vignet een toets daarop doorstaat. Maar ook als het verkeersvignet juridisch haalbaar is, valt er moreel veel op aan te merken. De tol past in de trend bij lidstaten – ook Nederland – om Europa alleen te willen uitmelken en er verder niets voor over te hebben. Er is sprake van een onderlinge wedstrijd in benepenheid. Het is centenpikkerij vergeleken bij de miljarden die lidstaten aan de open grenzen verdienen. Dat geldt voor Nederland, maar zeker voor België waar de belangrijke instellingen van de Europese Unie staan. Des te bedenkelijker is het dat er voor degenen die de Europese instellingen per auto willen bereiken, nog een heffing bovenop komt.

De Europese Commissie zou meer eenheid en systeem moeten brengen in de vele tolpoorten die op Europese wegen ontstaan. De Belgen moeten aantonen dat de heffing proportioneel is en niet discrimineert. Het zou goed zijn als zij daartoe via een procedure bij het Europese Hof van Justitie worden gedwongen. De vrijheid van personenverkeer is veel waard.
Oud 12 januari 2007, 00:50   #70
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

^^ En plots werd Nederland Europees. Hmmm...
Oud 12 januari 2007, 01:04   #71
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^^ En plots werd Nederland Europees. Hmmm...
En plots werd Belgie eensgezind. Hmmmm...
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=65
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 01:10   #72
Dimitri

Standaard

Citaat:
Die 'zelfs' zegt idd al genoeg.
Aan de andere kant kun je het Nederlanders ook niet kwalijk nemen dat ze door gebrek aan goede kennis over België - die wordt nauwelijks verstrekt, niet door de media en al helemaal niet in het onderwijs - afgaan op wat ze zien en dat vergelijken met hun eigen land. En wat je ziet of zag is slechtere wegen, slechtere ruimtelijke ordening en slechtere huizen. De eerste keer dat ik mij bewust kan herinneren in België geweest te zijn, was toen ik 9 was, in de trein op doorreis in Parijs. Ik kan mij nog de troosteloze aanblik van de huizen in Brussel herinneren, dus dat heeft toen behoorlijke indruk gemaakt.
Op de universiteit hebben we het er ook al vaak over gehad en steeds kwam weer dat beeld naar voren dat je van België krijgt als je er doorheen rijdt. De meesten wisten wel dat Vlaanderen even rijk, zo niet rijker is dan Nederland, maar eigenlijk kon niemand dat echt goed begrijpen als ze het vergeleken met dat beeld ervan. Hardop werd de vraag gesteld: "maar waar besteden ze dat geld dan aan?"

Misschien zouden Vlamingen/Belgen eens moeten stilstaan bij het beeld dat mensen van hun land krijgen als ze er alleen maar doorheen reizen. Dat helpt echt niet mee bij het imago.

Citaat:
Ik denk niet dat dit forum 10 miljoen leden telt. Om maar te zeggen: intenetfora zijn allesbehalve representatief voor een bevolking. Mensen die ontevreden zijn zoeken een uitlaatklep (forums als deze), mensen die tevreden zijn hebben geen uitlaatklep nodig en gaan een terrasje doen ipv naar hier te komen.

Kijk, ik ben zelf ook niet altijd positief over Belgie (om het nog zacht uit te drukken ), maar ik heb zo stilletjes aan wel genoeg van het overdreven negativisme hier. JA, Belgie kan op bestuurlijk vlak beter en JA daar moeten we aan werken (betere bevoegdheidsverdeling, confederatie,enz) maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik het hier slecht heb. Ik woon graag waar ik woon. Heb niks tekort, als ik ziek ben word ik perfect geholpen, enz. Qua levensstandaard staan we "zelfs" hoger dan Nederland.
Dat laatste vind ik juist weer kenmerkend voor Vlamingen: ze schatten Nederland als land vrij hoog in, maar als het gaat om de bevolking zijn het al snel "stoem Ollanders" en komen de negatieve opmerkingen.

Ik weet ook wel dat dit forum niet representatief is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de Vlaming over het algemeen vrij bescheiden is over zijn eigen kunnen en ook België als land niet erg hoog heeft zitten.

Overigens bestaat dan weer het beeld in Vlaanderen dat Nederlanders zichzelf en hun land wel erg hoog hebben zitten, terwijl dat ook niet zo is. Als Nederlanders zo tevreden waren, zouden ze niet massaal op oppositiepartijen stemmen. In Nederland bestaat wel een soort algemene overtuiging dat 'wij' een bepaald - hoog - welvaarts- en welzijnsniveau moeten halen en behouden en als dat niet gehaald of behouden wordt, wordt de overheid daar op aangekeken. In die zin verwacht de Nederlander denk ik meer van de overheid dan de Vlaming, die allang blij lijkt als het een beetje goed draait en de overheid zich niet teveel met hem bemoeit.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 12 januari 2007 om 01:16.
Oud 12 januari 2007, 01:16   #73
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
60 EURO!!!

Niks zo simpel dan even te internetten:
Resultaat hieronder: (met link)
Om maar even iets te vergelijken: luxemburg spaanse grens kost ook 60 Euro en dat is dan enkel richting!
Het doet natuurlijk zeer aan de geldbeugel, maar voor de rest is het weer een storm in een glas water.
Als de Nederlanders rondrijden langs Duitsland, is dat hun zaak: optellen hoeveel het extra kost aan benzine en tijd, zal al snel een en ander in proportie brengen.

http://www.anwb.nl/published/anwbcms...erland.nl.html

Prijzen: Autobahnvignet Oostenrijk/ Zwitserland

Auto 10 dagen Oostenrijk€ 8,75Auto 2 maanden Oostenrijk€ 22,95Auto jaar Oostenrijk € 73,75Jaarvignet Zwitserland € 28,10
http://www.anwb.nl/published/anwbcms...europa.nl.html
Klasse
1
2
3
4
5
Luxemburg - Spaanse grens A31-A6-A7-A9
60,40
87,80
135,60
182,90
36,20
Lille - Paris - Lyon - Spaanse grens A1/A2-A6-A7-A9
76,40
110,80
169,60
228,90
48,50
Lille - Reims - Lyon - Spaanse grens A1-A26-A5-A6-A7-A9
82,00
119,20
181,90
245,20
48,70
Lille - Parijs - Clermont-Ferrand - Pézenas -Spaanse grens A1-A10-A71-A75-A9
63,90*)
95,90*)
149,90
201,40
38,30
Mulhouse - Spaanse grens A36-A39-A40-A42-A7-A9
59,80
86,90
140,20
188,50
35,80
Lille - Parijs - Bordeaux - Spaanse grens A1-A10-A63
66,90
103,70
144,70
195,30
40,00
Luxemburg - Nice A31-A6-A7-A8
59,90
86,10
132,60
181,90
35,60
Lille - Paris - Lyon - Nice A1/-A6-A7-A8
75,90
109,10
166,60
227,00
44,90
Mulhouse - Nice
59,30
85,20
131,90
179,60
35,10
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 01:27   #74
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Juist. Daar zijn ze beter onderhouden, want die worden gefinanciëerd door tolgelden!
Maar klagen dat we slechte wegen hebben, maar als we ze door tolgeld kunnen verbeteren is het wéér niet goed.
Denk je nu echt dat dat geld naar wegenwerken gaat gaan.... dat hebben ze indertijd ook gezegd van de wegentaks....

Neen recht de bodemloze put in....

Heeft er al iemand uitgerekend wat de opbrengst van die stomme regel gaat worden:
Zoals iemand stelde, zijn het hoofdzakelijke Nederlanders, die door Belgie rijden. Ook veel vrachtwagens dus.

Nu even rekenen:
x autos X 60 Euro bruto opbrengst
-commissie voor wie het ticket verkoopt
-Het drukken en verkopen van dat wegenvignet en godweet hoeveel ambtenaren er gaan worden aangenomen om dit nieuwe apparaat te laten 'functioneren'.
Netto resultaat: volgens mijn idee bedroevend laag, maar zoals je kan zien, wordt vooral Vlaanderen getroffen door die maatregel. Een vlug doorlopen van de gekwoteerde sites liet vooral ongenoegen blijken en het boycotten van Gent en Antwerpen.....

Hoog tijd dat we onafhankelijk worden en die maatregel gelijk kunnen afschaffen, zodat we onze buren niet gelijk in het haar moeten zitten.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 12 januari 2007 om 01:27.
Oud 12 januari 2007, 01:37   #75
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat het hier niet om een Vlaamse, maar om een Belgische maatregel. En dat er mensen haatdragende commentaren posten, is natuurlijk een spel van actie en reactie. Ik weet niet wie er mee begonnen is, feit is echter dat Nederlanders vooral afgeven op België als land - maar nogmaals: dat doen Vlamingen zelf ook, dus ik zie niet in wat je daar voor kwaad in kan zien als je zelf ook steeds kritiek hebt op België als land - terwijl Vlamingen toch vaak afgeven op de Nederlanders als volk, wat een stuk persoonlijker overkomt. Zeker gezien Nederlanders over het algemeen niet haatdragend zijn tegenover Vlamingen als volk (of Belgen als geheel).
De gewesten of wat dan ook, ik ben daar ook het noorden kwijt, zijn dus overeengekomen om die belasting te heffen.
Ik vind het heel spijtig dat de Vlaamse regering heeft meegewerkt aan een 'ja'. Het was een mooie kans geweest om een duidelijk statement te maken tegen de belziekse staat en pro de taalbroeders van over de grens.

Maar ja: wat wil je met een stel belzieke politici? Incasseren eerst en daarna zien we wel... geen beetje ruggegraat, als geen 176 jaar niet.
Oud 12 januari 2007, 01:40   #76
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is in ieder geval wel een negerin die in het Nederlands gaat zingen, eindelijk durven ze het weer aan.

Je moet toegeven: 60 Euro voor een keer heen en weer naar Frankijk is behoorlijk veel, het is tenslotte niet een erg lang traject. Maar ik geef toe: het is een hele slimme manier om de investeringen in de weg terug te verdienen. Verder zullen we er maar niet al te moeilijk over doen...
Het is dacht ik wel een jaar ticket?
Oud 12 januari 2007, 07:04   #77
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Hilarisch! Ze mogen blij zijn dat ze ons land nog binnenmogen, zoals Peter Vd Veire gisterenmorgen op de radio verkondige
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 08:06   #78
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Het is dacht ik wel een jaar ticket?
Ja, dus dat komt neer op 5 euro per maand. Als ze daarover al gaan zeuren...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 08:08   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nu worden wij er zelfs de dupe van.
Ja en? Is dat ons probleem? Komaan zeg, sinds wanneer moeten wij luisteren naar en buigen voor Nederland?

Als Europa beslist om dergelijk vignet overal in te voeren, gaan jullie dan ook zo zeuren?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 08:09   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja, dus dat komt neer op 5 euro per maand. Als ze daarover al gaan zeuren...
't Zijn Hollanders hé Kim; zeuren over de prijs is hun nationale kenmerk
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be