![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
|
![]() >
> Ja,,,, sinds afgelopen zondag weer terug.en bijna 3000 berichtjes > lezen..... > Neeeeeedus...Jij schreef: >>>> *Dat zal ook gebeuren, rustig blijven, 't is nog lang niet 2008 > Of lul je uit je nek?? > > Harry.. *Kun je niet lezen ????? Ik heb het gelezen op een link in een van de threads hier, denk je dat ik die wel 3000 berichtjes opnieuw ga lezen om jouw te kunnen vertellen welke het was, zoek zelf ! -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4177 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#62 |
|
![]() >> Of lul je uit je nek??
*Je hebt geluk, ik kwam de link n,et per toeval tegen.: http://www.nu.nl:80/news/943789/11/B...net_bizar.html -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4177 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#63 |
|
![]() Goh peter govaere: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > hahaha... jaaaaaaren hebben we gezocht naar middelen om die Hollanders aan > de andere kant van de streep te houden. Ineens vond iemand het ei van > Colombus: vraag hen geld om het land binnen te mogen ![]() Ach misschien moeten wij dan ook maar eens ene Belgentax invoeren ![]() -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#64 |
|
![]() > Ach misschien moeten wij dan ook maar eens ene Belgentax invoeren
![]() *Het is geen Hollander tax die we invoeren, het geldt voor alle buitenlanders. -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4177 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#65 |
|
![]() "Sus" <[email protected]> schreef in bericht news:%[email protected]... > Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! Nu ook nog je spam verwijderen voordat je een bericht stuurt, en je bent weer helemaal bij. Tom. |
![]() |
#66 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 00:42:19 +0100, Harry wrote
(in article <[email protected]>): > > "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] al.net... > > knip > >> En waar gaat het over? > > Ja, daar gaat het over: >> Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >> florijnen) oftewel 5 euro per maand! > >> Enzovoort, enzovoort. > > Je kan alles er wel bij halen, maar het gaat wel over 60 Euro, > en met aanhanger of caravan zal het hoogstwaarschijnlijk 120 Euro zijn. > Zelf gaan we één keer per jaar naar Frankrijk, en zowel op de heen- als > terugweg, staan wij 2 nachten op een camping in zuid oost België. > Die 4 nachten die wij in België doorbrengen kunnen dus 60-120 Euro > duurder worden! dat wordt dus een slordige 100 km omrijden en > dan maar geen "Frietkot" maar naar de "Imbiss" > Wie is de lul? Ja de toeristenindustrie in België! en met name de > doorgangcampings en de leuke restaurantjes... > Tolheffing, ja als ze het perse willen dan komt het er wel en ik > kan ook best begrijpen dat de Belgen wat geld willlen verdienen > aan buitenlandse automobilisten die door hun land racen zonder > te stoppen, maar laten ze dan het Tsjechische > model aannemen: betalen per maand, kwartaal of per jaar, > al naar gelang verblijf / > > Harry. > www.allekanalen.nl > > > A. Als 60 euro een gat in je vakantiebudget slaat dan moet je thuisblijven. B. Wat denk je dat omrijden gaat kosten? C. De toeristenindustrie in B zal er geen cent minder door verdienen. |
![]() |
#67 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 11:09:27 +0100, Tom wrote
(in article <[email protected]>): > > "Sus" <[email protected]> schreef in bericht > news:%[email protected]... > >> Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! > > Nu ook nog je spam verwijderen voordat je een bericht stuurt, en je bent > weer helemaal bij. > > Tom. > > Kan hij niet want dan moet hij maar liefst 25 dollar (pakweg 20 euro) uitgeven en dat kan z'n vakantiebudget niet hebben. |
![]() |
#68 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 10:22:49 +0100, Tr@nsport <Tr@[email protected]>
wrote: >België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en >gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben >grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de commentaren >en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. > >En waar gaat het over? > >Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >florijnen) oftewel 5 euro per maand! > >Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 >januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks dalende >grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het >kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. > >Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten zijn >die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een >pilsje per maand". > >Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks stijgen >en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan management >en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag >slikken. > >Enzovoort, enzovoort. > >Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: > >"Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen achtertuintje >alvorens te gaan lopen blaten. > Je verhaal is steekhoudend. Er blijft echter 1 punt open: De kwaliteit van de meeste Belgische wegen is niet bepaald hoog. Ik zou graag zien, dat het geld dat de buitenlanders zo in het laatje brengen ook werkelijk aan wegen wordt besteed. Dit wordt me momenteel uit de nieuwsberichten en interviews niet duidelijk, terwijl de argumentatie voor invoering wel hierop is gebaseerd ('buitenlanders verslijten onze wegen maar betalen niet'). Het voorbeeld van de peages in Frankrijk is prima: uitstekende wegen, waar je dan ook m.i. terecht voor moet betalen. Bij ons is het wegennet vergeleken met Belgie van prima kwaliteit. Om buitenlanders hier aan mee te laten betalen is het goed om rekeningrijden snel in te voeren. (Nota bene: voor de NL-ers die redelijke afstanden rijden, ik denk dan aan zo'n 40000km/jaar budgetneutraal, daaronder dus gunstiger, daarboven flink betalen.) groet Koen |
![]() |
#69 |
|
![]() Ik heb weinig zin om voor een enkel bezoekje aan allerlei landen in Europa
verplicht te worden de voorruit van mijn auto vol te plakken met vignetten. Als alle landen dat doen blijft er nix meer over om doorheen te kijken, en daar hadden we dacht ik een voorruit voor. De verkeersveiligheid raakt in het geding van al die vignetten. Eerst Zwitserland (geen EU land), nu Belgie (wel een EU land), wie volgt? Hoeveel EU landen hebben we inmiddels? allemaal een vignet, dan zit de voorruit vol en kunnen we er niet meer doorheen kijken. Op 1 januari 1997 haalde ik het deel 3 van de voorruit van mijn auto af, blij dat ik het kwijt was. Op die datum was het afgeschaft. Engelse auto's hebben verplicht een bewijs van verzekering op de voorruit. De voorruit is om doorheen te kijken niet om vol te plakken. De ruiten van mijn auto bevatten geen stickers. Die op de achterruit, van het bedrijf waar ik de auto heb gekocht, heb ik ook verwijderd. "Koen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 12 Jan 2007 10:22:49 +0100, Tr@nsport <Tr@[email protected]> > wrote: > >>België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en >>gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben >>grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de >>commentaren >>en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. >> >>En waar gaat het over? >> >>Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >>florijnen) oftewel 5 euro per maand! >> >>Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 >>januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks >>dalende >>grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het >>kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. >> >>Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten >>zijn >>die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een >>pilsje per maand". >> >>Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks >>stijgen >>en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan >>management >>en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag >>slikken. >> >>Enzovoort, enzovoort. >> >>Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: >> >>"Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen >>achtertuintje >>alvorens te gaan lopen blaten. >> > > Je verhaal is steekhoudend. > > Er blijft echter 1 punt open: > > De kwaliteit van de meeste Belgische wegen is niet bepaald hoog. Ik > zou graag zien, dat het geld dat de buitenlanders zo in het laatje > brengen ook werkelijk aan wegen wordt besteed. Dit wordt me momenteel > uit de nieuwsberichten en interviews niet duidelijk, terwijl de > argumentatie voor invoering wel hierop is gebaseerd ('buitenlanders > verslijten onze wegen maar betalen niet'). > > Het voorbeeld van de peages in Frankrijk is prima: uitstekende wegen, > waar je dan ook m.i. terecht voor moet betalen. > > Bij ons is het wegennet vergeleken met Belgie van prima kwaliteit. Om > buitenlanders hier aan mee te laten betalen is het goed om > rekeningrijden snel in te voeren. > > (Nota bene: voor de NL-ers die redelijke afstanden rijden, ik denk dan > aan zo'n 40000km/jaar budgetneutraal, daaronder dus gunstiger, > daarboven flink betalen.) > > groet > > Koen |
![]() |
#70 |
|
![]() Goh Sus: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > > Ach misschien moeten wij dan ook maar eens ene Belgentax invoeren ![]() > > *Het is geen Hollander tax die we invoeren, het geldt voor alle > buitenlanders. Maar ge pakt de Ollander in zijne beurs, en dan word ie nogal furieus ![]() EN waarom zouden we geen Belgentax invoeren, ze komen regelmatig over de grens boodschappen doen... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#71 |
|
![]() Goh Koen: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > >"Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen achtertuintje > >alvorens te gaan lopen blaten. > > > > Je verhaal is steekhoudend. Op ene andere misstand wijzen, maakt de eerste echt niet minder... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#72 |
|
![]() Goh Tr@nsport<Tr@[email protected]l>: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > A. Als 60 euro een gat in je vakantiebudget slaat dan moet je thuisblijven. Waarom? > B. Wat denk je dat omrijden gaat kosten? 2 knaken. > C. De toeristenindustrie in B zal er geen cent minder door verdienen. Echt wel, en dat is dom want dat scheelt veel meer dan wat er van die 60 overblijft nadat het langs allerlei ambtelijke strijkstokken is gegaan. -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#73 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 16:48:51 +0100, Bonzo wrote
(in article <[email protected]>): >> A. Als 60 euro een gat in je vakantiebudget slaat dan moet je thuisblijven. > > Waarom? Kun je niet meer zelf nadenken? Hoeveel geld geef je uit tijdens je vakantie? En dan hebben we het niet eens over hoeveel geld je de rest van het jaar volslagen zinloos over de balk gooit. Die 60 euro stellen niets voor. > >> B. Wat denk je dat omrijden gaat kosten? > > 2 knaken. Die bestaan al heel lang niet meer en rekenen kun je ook al niet. > >> C. De toeristenindustrie in B zal er geen cent minder door verdienen. > > Echt wel, en dat is dom want dat scheelt veel meer dan wat er van die 60 > overblijft nadat het langs allerlei ambtelijke strijkstokken is gegaan. Nee hoor want al die blaters die gaan gewoon door België en kopen gewoon dat vignet. Holle vaten klinken het hardst. |
![]() |
#74 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 14:37:55 +0100, Koen wrote
(in article <[email protected]>): > Bij ons is het wegennet vergeleken met Belgie van prima kwaliteit Hoe kom je er bij? |
![]() |
#75 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 00:21:47 GMT, "Sus" <[email protected]> wrote:
>-------------------------------------------------------------------------------- >Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter >4170 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. >Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! > Wanneer hoe je nu eens op met ons bestoken met je spam?? -- André-Hessel Jensma Antispam: Remember to remove the 'y' characters from my address to email me. (Replace 'yjensma' with 'jensma' and 'nyl' with 'nl'). |
![]() |
#76 |
|
![]() D®Bu©©akE schreef:
> Tr@nsport wrote: >> België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren >> en gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten >> hebben grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de >> commentaren en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. >> >> En waar gaat het over? >> >> Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >> florijnen) oftewel 5 euro per maand! >> >> Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens >> per 1 januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat >> (ondanks dalende grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer >> omhoog gaan. Met in het kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- >> en andere prijzen. >> >> Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er >> gemeenten zijn die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is >> niet meer dan een pilsje per maand". >> >> Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks >> stijgen en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed >> aan management en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een >> bepaald pilletje mag slikken. >> >> Enzovoort, enzovoort. >> >> Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: >> >> "Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen >> achtertuintje alvorens te gaan lopen blaten. >> >> > maar als ik gewoon een keer per jaar naar de hoeren van antwerpen wil > kost me die wip wel 60 euro extra !!!! nee die wip kost geen 60 ¤ extra , zie terzake van gisteren op canvas. |
![]() |
#77 |
|
![]() Goh Tr@nsport<Tr@[email protected]l>: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > >> A. Als 60 euro een gat in je vakantiebudget slaat dan moet je thuisblijven. > > > > Waarom? > > Kun je niet meer zelf nadenken? Hoeveel geld geef je uit tijdens je vakantie? > En dan hebben we het niet eens over hoeveel geld je de rest van het jaar > volslagen zinloos over de balk gooit. > > Die 60 euro stellen niets voor. Voor jou misschien niet, kennelijk ben je de waarde van geld geheel vergeten, echter 60¤ is voor veel mensen nog steeds een week eten. > >> B. Wat denk je dat omrijden gaat kosten? > > > > 2 knaken. > > Die bestaan al heel lang niet meer en rekenen kun je ook al niet. Het is meer dat jij geen idee hebt waar ik woon, en dat het aldus simpel is om belgie heen te rijden > >> C. De toeristenindustrie in B zal er geen cent minder door verdienen. > > > > Echt wel, en dat is dom want dat scheelt veel meer dan wat er van die 60 > > overblijft nadat het langs allerlei ambtelijke strijkstokken is gegaan. > > Nee hoor want al die blaters die gaan gewoon door België en kopen gewoon dat > vignet. > > Holle vaten klinken het hardst. Och jullie zwaantjes dragen er inmiddles ook al beoorlijk zorg voor om belgie een onaangename naam te geven -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#78 |
|
![]() Goh Tr@nsport<Tr@[email protected]l>: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > > Bij ons is het wegennet vergeleken met Belgie van prima kwaliteit > > Hoe kom je er bij? Waarschijnlijk heeft het land een keer doorkruisd, dan kun je er niet omheen om goeie scokdemper te steken voor aanvang, okee roemenie is nog erger, maar het is wel et roemenie van west europa qua wegdek, om van de levensgevaarlijk op en afritten rond luik maar te zwijgen. Eigenlijk vind ik datjuist de chrame van Belgie, maar betalen voor onderhoud wat structureel vergeten word, dat vind ik onzinnig, en dat de nederlanders met caravans over *die* wegen zouden rijden al helemaal... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#79 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 20:57:10 +0100, Bonzo wrote
(in article <[email protected]>): > > Goh Tr@nsport<Tr@[email protected]l>: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >>>> A. Als 60 euro een gat in je vakantiebudget slaat dan moet je >>>> thuisblijven. >>> >>> Waarom? >> >> Kun je niet meer zelf nadenken? Hoeveel geld geef je uit tijdens je >> vakantie? >> En dan hebben we het niet eens over hoeveel geld je de rest van het jaar >> volslagen zinloos over de balk gooit. >> >> Die 60 euro stellen niets voor. > > Voor jou misschien niet, kennelijk ben je de waarde van geld geheel > vergeten, echter 60¤ is voor veel mensen nog steeds een week eten. Onbelangrijk want die gaan echt niet ergens in Frankrijk op vakantie. Een beetje vakantie kost zo minstens honderden euros en dan is 60 een druppel op een gloeiende plaat. > >>>> B. Wat denk je dat omrijden gaat kosten? >>> >>> 2 knaken. >> >> Die bestaan al heel lang niet meer en rekenen kun je ook al niet. > > Het is meer dat jij geen idee hebt waar ik woon, en dat het aldus simpel is > om belgie heen te rijden Waar jij woont interesseert niet. Je moet di soort discussies niet op persoonlijke titel voeren. > >>>> C. De toeristenindustrie in B zal er geen cent minder door verdienen. >>> >>> Echt wel, en dat is dom want dat scheelt veel meer dan wat er van die 60 >>> overblijft nadat het langs allerlei ambtelijke strijkstokken is gegaan. >> >> Nee hoor want al die blaters die gaan gewoon door België en kopen gewoon >> dat >> vignet. >> >> Holle vaten klinken het hardst. > > Och jullie zwaantjes dragen er inmiddles ook al beoorlijk zorg voor om > belgie een onaangename naam te geven > > > Gelukkig heb ik geen flauw benul wat zwaantjes in deze context zijn. Het interesseert me ook niet, als je iets wilt overbrengen gebruik dan ABN en geen koeterwaals. |
![]() |
#80 |
|
![]() Goh Tr@nsport<Tr@[email protected]l>: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > > Voor jou misschien niet, kennelijk ben je de waarde van geld geheel > > vergeten, echter 60¤ is voor veel mensen nog steeds een week eten. > > Onbelangrijk want die gaan echt niet ergens in Frankrijk op vakantie. Een > beetje vakantie kost zo minstens honderden euros en dan is 60 een druppel op > een gloeiende plaat. *jouw* vakanties kosten wellicht vele honderden guldens, daar kan ik niet over oordelen, er zijn echter ook mensen die het van een gewoon loontje met de ele familie moeten redden en dan is 0 zeker geen druppel op de gloeiende plaat, eerder een glas Spa in het gezicht. -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |