![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat je je eigen mening aan niemand mag opdringen.
Je mag dus wel iemand proberen te overtuigen om geen drugs te nemen. Maar iemand het verbieden?
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We kunnen het ook over Bosnië en Kosovo hebben, die in ons achtertuin zitten. Zonder Amerika zou Slobo lustig verder uitzuiveren. Maar de voornaamste reden waarom ik Amerika meestal verdedig is dat onze handen gewoon te vuil zijn om de moraalridder te spelen tov Amerika. Wat hebben we gedaan in Rwanda ? We zijn het afgetrapt Meneer. We hebben de Tutsi's aan hun lot overgelaten terwijl we wisten wat er ging gebeuren. Meer zelfs, we hebben druk uitgeoefend op de VN opdat de hele VN het zou aftrappen, om onze aftocht te dekken. Ik raad je aan het Rwanda-verslag van de Senaat in te kijken. Er staan daar bvb getuigenissen van Belgische officieren die vertellen hoe ze Kigali verlaten hebben met smekende Tutsi's die aan hun kleren trokken. "Laat ons toch niet achter" ... "Neem ons asjeblief mee" ... en de Hutus die een straatje verder met hun machetes wachten tot de laatste soldaat in zijn C-130 is gekropen ... Neen mijn beste, ik zie echt niet in hoe ik als Belg Amerika de les kan spelen. Mijn zoon zal dat later misschien kunnen doen, maar ik niet, want ik heb in de tijd voor de regering gestemd die dat gedaan heeft. En Verhofstadt en Michel hebben de terugtrekking van onze troepen toen goedgekeurd. Het is nog geen 10 jaar geleden gebeurd en het was in onze naam aller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste omdat soft drugs niet gevaarlijker hoeven te zijn dan sigaretten en alcohol. En verder omdat ik er zeker van ben dat na legalizeren op termijn het gebruik ervan zal dalen. Over hard drugs, da's een ander pak mouwen, en dat zijn trouwens die gevangenen in de V.S. waar je het over hebt, hard drug junkies en dealers (meestal allebei). En hier gaat trouwens ook the war on drugs over. Of je de aanpak goed vindt of niet is een andere zaak, maar dat hard drugs moet worden aangepakt lijkt mij evident. Laten we het ook even hebben over die mensenrechten en de vergelijkingen die je maakt. Die zijn naar mijn mening niet correct. Want abortus gaat niet enkel over je eigen lichaam, het gaat ook over een nieuw leven. Het is een andere discussie. Zo ook over euthanasie, waar het probleem (naast de ideologische discussie) hoofdzakelijk zit in de controle en de slippery slope. Dus niks te mensenrechten hier. Blij om eens inhoudelijk mee te draaien. Ik hoop dat de eventuele reactie scheldloos blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens is het hier algemeen geweten dat mijn kritiek op de Europese instellingen net zo scherp is als die op de VS. Het zal sommigen hier verbazen, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het Amerkaans systeem ipv het Europese. Ik doel daar dan wel mee op het OORSPRONKELE gedachtengoed van de stichters van de VSA, niet de politiestaat die het vandaag is. Btw, Antoon, in de VS wordt wel degelijk GEEN onderscheid gemaakt tussen marihuana en harddrugsdrugs. En het merendeel van de gedetineerden zijn wel degelijk gebruikers, geen dealers. En dan tot slot tot Seba. De vergelijking met Hitler naar aanleiding van de Anti-terrorisme wet werd niet door MIJ gemaakt, maar door een befaamd Amerikaans historicus. En nogmaals, u heeft het over de Amerikaanse BUITENLAND-politiek, terwijl ik almaar probeer uit te leggen dat het hun BINNENLANDSE politiek is, die aanleiding is om "domme" beslissingen te nemen aangaande hun buitenlandse politiek. Van hun buitenlands beleid krijgen we af en toe wel enige informatie in de Europese media, van hun binnenlands beleid weet de gemiddelde Europeaan nul de botten. Dat de meesten nog steeds denken dat Clinton een goede president was, is daar een mooi voorbeeld van.
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Burger
|
![]() lees gewoon een boek van Michael Moore, of zie 'Bowling for Columbine'.
dan weet je wat er met bush scheelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |