Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Het VB scoort het hoogst op het internet omdat:
De bezoeker anoniem is. 24 47,06%
Veel jongeren op het internet vertoeven 6 11,76%
Vooral intellectuelen graag internetten 17 33,33%
deze poll's vervalst worden 3 5,88%
ze zeer beïnvloedbaar zijn 1 1,96%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2003, 17:58   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart

Het is eigenlijk heel eenvoudig:

internetpolls geven GEEN ENKELE indicatie van wat een repsentatieve staal van Vlaanderen denkt, omdat het hier niet gaat om een aselecte steekproef maar eerder om het tegengestelde: de perfect SELECTE steekproef.. Het geeft enkel het beeld weer van wie (soms toevallig) op die poll stuit, tijd heeft om te surfen, zin heeft om te antwoorden (extremisten hebben altijd tijd !!!) en wie weet welke redenen nog!!!(bovendien kunne heel wat stemmers op depoll jonger zijn dan 18 en dus niet-stemgerechtigd zijn; of in het buitenland wonen (dus evenmin stemgerechtigd zijn) enzovoorts!!!
je moet met deze dingen dan ook geen rekening houdendat zo een belediging zijn voor de statistiek en de wiskunde (en de verkiezingen!!)
Doe deze twee er nog bij, Piano:

1/ Omdat VB-stemmers van deze polls niet uitgesloten KUNNEN worden zoals bij andere 'bevragingen'

2/ Omdat de deelnemers aan dit soort polls die voor het VB stemmen geen sancties verwachten voor hun gore 'bekentenis'.

PS,
Er bestaan blijkbaar nog andersoortige "extremisten" dan Vlaams Blok stemmers.
En aan jou te zien, hebben die ruim zoveel tijd.
Nagel op de kop.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 18:21   #62
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

Vooreerst wil ik graag aannemen dat een en ander zich wijzigt in de loop dar tijden , het is naar mijn mening eerder een slingerslag van veranderingen, ze komen steeds terug, misschien onder een andere vorm...
Dat in R'dam en andere grootsteden er op het ogenblik grote problemen zijn met de immigranten en veiligheid zal de aandacht van de jeugd niet ontgaan zijn , maar algemeen genomen is het "Pim Fortuyn-effect" slecht voorbijgaand geweest. Of de voorkeur voor links bij de jeugd is gekenterd kan ook verwekt zijn door een absurde houding van de linkse partijen (die ondertussen ook ouder geworden zijn en zich wellicht vastklampen aan de begoochelingen die zij zich destijds hebben gemaakt)
Toch blijft m.i. de jeugd zich meestal altruistisch opstellen en er is nog geen teken dat "links" niet goed zou liggen voor deze opvatting..

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 21:11   #63
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Op de VTM site loopt momenteel ook een verkiezingspoll.

Momenteel is dit de tussenstand:

Sp.a / Spirit 22.62 % (247)
VLD 19.32 % (211)
CD&V 10.26 % (112)
Vlaams Blok 38.10 % (416)
N-VA 3.66 % (40)
Groen! 3.66 % (40)
Ander 2.38 % (26)

totaal aantal stemmen: 1092

...

Wat blijkt,het Vlaams Blok steekt er met kop en nek boven uit.
Of deze poll nu wordt gehouden op VTM, VRT ,of andere internetfora.Steeds zien we het zelfde resultaat.

Dat volledig in strijde is met de andere media poll's.

Mogen we daar uit afleiden dat de "verzuurde vlaming" zich het meest out op een intersite.
En welke bevolkingsgroep mag dat dan wel weze,die graag op het inetrnet vertoeft.
Wie heeft daar een verklaring voor?

Misschien even een "eigen" poll opkleven.

btw,als iemand nog een andere reden weet ,zal ik ze bij de poll toevoegen..
Op PI-forum wees de laatste poll uit dat van de 30 stemmers er 27 voor het VB stemmen. Wie zich afvraagt waarom dat zo is moet er beslist een kijkje gaan nemen. Vergeet vooral de rubriek "De Schandpaal" niet in te kijken 8)

Ps: De Prof is een PI-forummer
thePiano ,"steeds op de man spelen ipv op de bal"...tssss.
Wat die poll op pi betreft,daar vraag ik me ook af waarom de "andere" hun stem niet willen uitbrengen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 02:44   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Niet zo grappig, en naast de kwestie. Trouwens, ik zou liever van ancapa hier een anwtoord op krijgen. Maar die blijkt met zijn officiële Vlaams Blok symbool blijkbaar stil te zijn gevallen.
Goed effe serieus dan! welke facistische organisaties? Geef me de namen dan kan ik misschien een misverstand uit de wereld helpen!
Ja nu effe serieus!

Anke vanderdermeersch zou haar tetten laten zien als ze de verkiezingen won!, Ik heb daar nog niet veel van gezien!
veel beloven maar weinig doen!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 07:53   #65
jef
Gouverneur

Standaard

Zij wacht misschien tot alle andere politici eerst hun beloftes nakomen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 10:45   #66
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
Vooreerst wil ik graag aannemen dat een en ander zich wijzigt in de loop dar tijden , het is naar mijn mening eerder een slingerslag van veranderingen, ze komen steeds terug, misschien onder een andere vorm...
Dat in R'dam en andere grootsteden er op het ogenblik grote problemen zijn met de immigranten en veiligheid zal de aandacht van de jeugd niet ontgaan zijn , maar algemeen genomen is het "Pim Fortuyn-effect" slecht voorbijgaand geweest. Of de voorkeur voor links bij de jeugd is gekenterd kan ook verwekt zijn door een absurde houding van de linkse partijen (die ondertussen ook ouder geworden zijn en zich wellicht vastklampen aan de begoochelingen die zij zich destijds hebben gemaakt)
Toch blijft m.i. de jeugd zich meestal altruistisch opstellen en er is nog geen teken dat "links" niet goed zou liggen voor deze opvatting..
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat progressieve (veranderingsgezinde) en extreme partijen het beter doen bij jongeren dan de conservatieve centrumpartijen. Het CDA heeft nooit goed gescoord tijdens scholierenverkiezingen (ze worden al sinds 1977 gehouden), gewoon omdat zo'n partij jongeren minder aanspreekt. Partijen die het altijd wel goed doen zijn GroenLinks, D66 (links-liberaal, dé progressieve partij bij uitstek) en extreemrechts. Het zijn dus zeker niet alleen linkse partijen die het goed doen, alleen was er in Nederland jarenlang gebrek aan een progressieve rechtse partij. De VVD sprong al wel eens in het migratiedebat, maar is toch vooral een conservatieve partij. Pim Fortuyn was de eerste die progressieve en rechtse standpunten combineerde en daarmee een gat in de markt wist op te vullen, vooral onder jongeren en jongere kiezers.

De populariteit van de LPF is vooral voorbij door de slechte mensen die de partij vertegenwoordigden, maar de populariteit van die ideeën is zeker niet afgenomen!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 10:50   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niet zo grappig, en naast de kwestie. Trouwens, ik zou liever van ancapa hier een anwtoord op krijgen. Maar die blijkt met zijn officiële Vlaams Blok symbool blijkbaar stil te zijn gevallen.
Goed effe serieus dan! welke facistische organisaties? Geef me de namen dan kan ik misschien een misverstand uit de wereld helpen!
Ik zou graag ancapa in dit gesprek betrekken.
Oud 17 december 2003, 13:00   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat hebben wij te maken met de FDF, BUB of andere groupuscules?
ik had een paar avondjes vrij voor een etentje en een voor een meeting... excuses voor het iets latere antwoord

Het Vlaams Blok heeft zich al meerdere keren gedistantieerd van de door u geviseerde groeperingen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be