Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 15:28   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
"De islam" roept helemaal niet op tot geweld tegen homoseksuelen. Lees het bericht waarnaar tomccp verwijst eens helemaal ofzo. Het gaat over een islamitische groep in Engeland met amper 800 aanhangers

Walgelijk inderdaad, maar extrapolatie naar "de islam" en "de moslims" is totaal van de pot gerukt.
Nu ik het bericht nog eens lees, besef ik ineens dat er zelfs niet wordt in opgeroepen tot geweld tegen homoseksuelen, maar wel tegen iemand die jezus voorstelt als homoseksueel. Even ontoelaatbaar daar niet van, maar soit, er staat niet wat tomccp beweerde.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:30   #62
tomcpp
Banneling

Standaard

Sahih Bukhari 004.016 :
If two men among you are guilty of lewdness, punish them both.

Dat is wat er staat. De straf is de dood, naar analogie met de straf voor ontrouw.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:34   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kom je niet veel verder dan berichten parodiëren hé? Maar spijtig genoeg slaat je parodie op geen fluit! Aangezien ik noch hier op het forum, noch erbuiten, enige uitzondering maak mbt de afkomst van degenen die homofobe onzin uitkramen of erger nog homofoben fysiek aanvallen. Ik tolereer dat van niemand.
Niets kwetst meer dan de waarheid : Edina - de vleesgeworden hypocrisie - voelde zich terecht aangesproken door mijn rake analyse over haar dubbele benadering. Tja, blijkbaar is ze al vergeten waarom ze in deze draad plots opduikt ...om het vaticaan erbij te sleuren aangezien een allochtoon de daad pleegde.

Citaat:
Het klopt langs geen kanten dat "de islam" oproept tot geweld tegen homoseksuelen. En dat weet jij volgens mij maar al te goed. Jammer genoeg lopen er wel degelijk idioten rond die oproepen tot geweld tegen homoseksuelen - ook in naam van de islam - en die vind ik allemaal even walgelijk hoor. Overigens is het standpunt van het vaticaan even homofoob als dat van de meeste islamgeleerden. En dat is inderdaad een probleem.
Edina, de zelfverklaarde beschermheilige der criminele verrijkers, voelt zich weer geroepen om het op te nemen voor de meest conservatieve en agressieve religie die er is, de islam. Je zal het haar niet zien doen voor de RKK wanneer een blokker een homo in elkaar trapt.
En natuurlijk weet zij dat haatspeeches tgo homo's (en kaffirs) dagelijkse kost zijn 'in de islam'. Ik verwijs u door naar het subforum Religies waar je enkele van die oproepen in woord en beeld te zien krijgt Edina. En nee, het zijn geen verkleedde bisschoppen.

Citaat:
Alsof enkel homofobe moslims overgaan tot geweld tegen homoseksuelen... Je moet je dringend eens informeren!
Je moet me geen dingen in de mond leggen die ik niet gezegd heb, jij liegebeest.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:34   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ken je bijvoorbeeld het standpunt van het vaticaan over homoseksualiteit? ...

Wel, als ik me niet vergis dat staat in het boekje "De Weg van de Christen" dat men homo's van de hoogste kerktoren naar beneden moet gooien nadat ze gestenigd werden.

En natuurlijk hebben de moslims weer plagiaat gepleegd:

Citaat:
Maar moet De weg van de moslim worden verboden? Ja, zegt artikel 137 van het Wetboek van Strafrecht, tenminste als is aangetoond dat het aanzet tot haat jegens specifieke groepen en rassen. Mein Kampf kon op grond hiervan ook worden verboden, maar het was niet nodig omdat Nederland het auteursrecht heeft geconfisqueerd. Alleen de overheid kan nog besluiten het hier uit te geven.
Hoe gevaarlijk is De weg van de moslim? Het boek is een verzameling richtlijnen aan de hand waarvan moslims naar de letter van de Koran kunnen leven. In één van die richtlijnen, tevens de meest gewraakte passage in het boek, staat dat moslims homo's vanaf een hoog gebouw zouden moeten gooien, met het hoofd naar beneden en daar moeten stenigen. Farid Zaari zegt: 'Geen enkele moslim waar ter wereld ook mag eigen rechter spelen. De overheid bepaalt via de rechter of iemand bijvoorbeeld gestenigd of gedood mag worden. Een individu mag daar helemaal nooit zelf over beslissen. Wij distantiëren ons van die barbaarse dingen.'
Maar het bestuur van de El Tawheed-moskee distantieert zich niet van de tekst, wil dat ook niet. De tekst van een geleerde mag worden becommentarieerd, maar niet veranderd.
Ondertussen werd het boek in Nederland verboden. De Nederlandse moslims kunnen het uiteraard nog steeds in Belgie verkrijgen waar Minister van Justitie Onckelinx er totaal geen graten inzag.

Citaat:
En er is natuurlijk nog een verschil tussen negatief tegenover homoseksuelen staan en ze ook fysiek aanvallen. Maar die nuance is ook weer te moeilijk zeker
Ik vraag me af of het slachtoffer in deze draad daar ook zoveel moeilijkheden mee zal hebben om jouw standpunt daarover te snappen.

Citaat:
Het klopt langs geen kanten dat "de islam" oproept tot geweld tegen homoseksuelen. En dat weet jij volgens mij maar al te goed. Jammer genoeg lopen er wel degelijk idioten rond die oproepen tot geweld tegen homoseksuelen - ook in naam van de islam - en die vind ik allemaal even walgelijk hoor. Overigens is het standpunt van het vaticaan even homofoob als dat van de meeste islamgeleerden. En dat is inderdaad een probleem
Nu ja, buiten het feit dat ze voor het stenigen nog eerst een gratis les zweefvliegen zonder vliegtuig krijgen, kan men er totaal niks van zeggen natuurlijk.

Wat zegt de koran nu weer (tenzij Edina de koranverzen niet islamitische vindt):

004.016
YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.
PICKTHAL: And as for the two of you who are guilty thereof, punish them both. And if they repent and improve, then let them be. Lo! Allah is ever relenting, Merciful.
SHAKIR: And as for the two who are guilty of indecency from among you, give them both a punishment; then if they repent and amend, turn aside from them; surely Allah is Oft-returning (to mercy), the Merciful.

en in 't schoon vlaams:

16. En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, God is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Hoe ze moeten gestraft worden staat er niet bij, maar het zou kunnen dat ze dus moeten gestraft worden zoals vermeld in het vers dat erboven staat:

15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:40   #65
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Je zal het haar niet zien doen voor de RKK wanneer een blokker een homo in elkaar trapt.
Als we dat nog eens zouden mogen meemaken...
Oud 18 januari 2007, 15:52   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het gros van de allochtone pubers in Brussel heeft iets tegen homo's, en velen daarvan vallen hen ook daadwerkelijk lastig. OK zo?
Maar ligt dat aan hun mogelijke religie? Nee, dat ligt aan de situatie waarin ze leven en het gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:53   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Twee van mijn vrienden wonen in het centrum van Brussel wonen, beiden homo's. De ene is katholiek en CD&V-er, de andere traditioneel groenlinksachtig. Beiden mijden uitgesproken moslimwijken, geen van beiden komt na zonsondergang nog graag alleen op straat, en allebei gaan ze groepjes allochtone pubers uit de weg. 'k Zal die mannen dus moeten vertellen dat ze niet ongerust moeten zijn want dat de katholieken even erg zijn.
"De katholieken" zijn helemaal niet even erg. Ik scheer geen mensen over dezelfde kam omwille van hun geloof, afkomst of whatever. Ik beoordeel mensen liever op wat ze zelf zeggen en doen.

Ik weet overigens wel degelijk dat er in Brussel problemen zijn met homofobie vanwege allochtone jongeren. Maar het gaat wel over een kleine groep hé. En het is dus wel degelijk helemaal niet zo erg als je vrienden schijnen te denken hoor. En dat zeggen trouwens ook de mensen die het kunnen weten:

Citaat:
De afgelopen weken heeft bijna elke Vlaamse krant een artikel gepubliceerd met getuigenissen over een zogenaamd groeiende agressie van allochtone jongeren tegenover holebi’s in de Brusselse Sint-Jacobswijk. Daarin wordt de buurt rond de Kolenmarkt, een zijstraat van de Grote Markt, waar heel wat holebi's wonen en uitgaan, omschreven als een risicozone waar angst en onrust tastbaar geworden zijn.
Citaat:

De koppen logen er niet om: 'Jacht op de holebi's', 'Holebi's bang in Brussel', 'Als je een onguur type ziet staan, maak dan een omweg'.

U begrijpt dat het Regenbooghuis vzw, gesitueerd midden in de Sint-Jacobswijk en het overkoepelende orgaan van bijna alle Nederlands- en Franstalige holebi-verenigingen van het Brussels Gewest, dit niet zomaar onbeantwoord kon laten. Wij waren verrast door de teneur van de artikels, in de eerste plaats omdat wij de werkelijkheid een stuk genuanceerder ervaren. In dat opzicht is het jammer dat geen enkele krant waarin een artikel is verschenen contact met ons heeft opgenomen.

Ons café/informatiepunt is sinds de opening drie jaar geleden nooit het mikpunt geweest van agressie. Onze vrijwilligers hebben nooit afgebeld omdat ze geterroriseerd zouden worden in de Sint-Jacobswijk. Tijdens de vergaderingen met afgevaardigden van de zevenentwintig aangesloten holebi-verenigingen, die samen meer dan duizend leden tellen, is nooit gewag gemaakt van toenemende agressie, laat staan van een toenemende agressie door allochtone jongeren.

Er is geen cijfermateriaal beschikbaar dat zwart op wit aantoont dat de agressie toeneemt en dat zo ontkracht dat het louter om de perceptie van enkele slachtoffers gaat. We vinden het ook jammer dat telkens dezelfde getuigen het woord krijgen zonder wederwoord van de andere partijen. We ontkennen niet dat er problemen zijn, en uiteraard voelen we medeleven met de slachtoffers. Maar zeggen dat er een psychose heerst is ronduit oneerlijk.

Volgens politicus en homo Bart Eeman wonen er dertig procent homo's binnen de Vijfhoek. Waar hij het cijfer vandaan haalt, is ons een raadsel; het Brussels Gewest slaagt er bijvoorbeeld niet eens in om met zekerheid te zeggen hoeveel Nederlandstaligen er in de hoofdstad wonen. Maar zelfs al had hij gelijk, dertig procent is nog altijd een minderheid. Als minderheid zouden we moeten weten wat het is om met vooroordelen geconfronteerd te worden. Als minderheid moeten we daarom uitkijken met wat we zeggen over een andere minderheid. In het wilde weg getuigen aan het woord laten, zonder voor een evenwicht te zorgen, is geen oplossing. Zeker niet in Brussel, een stad van minderheden. We willen niet per se politiek correct zijn. We willen gewoon een eerlijke discussie, gebaseerd op feiten en wars van stemmingmakerij.

Wij overleggen momenteel met het wijkcomité, de handelarenbond, het nieuwe buurtjeugdhuis, de Stad Brussel en natuurlijk onze ledenorganisaties om na te gaan hoe groot het probleem precies is.

Wij vragen ook aan alle holebi's om alle verbale en/of fysieke incidenten te melden bij de politie en het discriminatiepunt van de holebifederatie (09 223 69 29) of bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (02 212 30 00 of mailen naar [email protected]. Je kan ook je vraag stellen via het de website van het centrum : www.diversiteit.be (klikken op ’contact) Het centrum verleent bijstand aan slachtoffers van discriminatie, geeft raad en kan een bemiddelende rol spelen of eventueel een rechtszaak aanspannen). Zo kan er een inventaris opgemaakt worden van concrete feiten.

En kom ondertussen gerust een glas drinken in de Sint-Jacobswijk. U zult zien: de terrassen zitten nog altijd goed vol. Tot 's avonds laat.

Bron

Zo'n onveiligheidsgevoel is altijd subjectief en wel vaker overroepen hé: als ik sommigen hier zou moeten geloven, kwam ik 's avonds ook mijn deur niet meer uit... ik woon namelijk in een migrantenbuurt in Antwerpen... en ik kan zelfs als vrouw alleen ook in het midden van de nacht gewoon buiten komen zonder problemen hoor.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 januari 2007 om 16:02.
Oud 18 januari 2007, 16:06   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar ligt dat aan hun mogelijke religie? Nee, dat ligt aan de situatie waarin ze leven en het gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren.
Ik voel me genoodzaakt u te antwoorden met een geparafraseerd citaat van Deng-Chao-Ping: "Als de kat muizen vangt, geeft het niet of dat komt omdat ze grijs is of wit".
Oud 18 januari 2007, 16:10   #69
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gebrek aan kennis hebben ze te danken aan hun religie die huiverig staat tgo alles dat buiten de krijtlijnen van die religie valt.
Oud 18 januari 2007, 16:11   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Sahih Bukhari 004.016 :
If two men among you are guilty of lewdness, punish them both.

Dat is wat er staat. De straf is de dood, naar analogie met de straf voor ontrouw.
Waar staat dat, tomcpp, dat de straf de dood is?
Oud 18 januari 2007, 16:19   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit lijkt me wel een leuke gedachtenpiste.

Zo is die aanval op de joodse kinderen in Beringen gewoon een gevolg van "het gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren" zodat de daders even naar Amsterdam mochten reizen om te leren.

Zou het geen hoogtijd worden dan dat men neo-nazi's die joodse mensen aanvallen (in Antwerpen waren het nu ook wel weer moslims, maar kom, for the sake of the argument), dat men dan ook besluit dat het een "gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren" ontbreekt en ze bijgevolg ook een reisje zou kunnen aanbieden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 januari 2007, 16:23   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
"De katholieken" zijn helemaal niet even erg. Ik scheer geen mensen over dezelfde kam omwille van hun geloof, afkomst of whatever.
Behalve als ze een achternicht hebben met een VB-kaart.

Citaat:
Ik weet overigens wel degelijk dat er in Brussel problemen zijn met homofobie vanwege allochtone jongeren. Maar het gaat wel over een kleine groep hé.
Heb je ze geteld Edina?

By the way , het is zoals met die islamitische zelfontploffers. Eentje volstaat om veel schade aan te richten.
Oud 18 januari 2007, 16:32   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid : Edina - de vleesgeworden hypocrisie - voelde zich terecht aangesproken door mijn rake analyse over haar dubbele benadering. Tja, blijkbaar is ze al vergeten waarom ze in deze draad plots opduikt ...om het vaticaan erbij te sleuren aangezien een allochtoon de daad pleegde.
Het is inderdaad duidelijk dat je je op je tenen getrapt voelde door mijn opmerking... En de reden dat ik in deze draad reageerde, beste Online, was om jou te wijzen op je hypocrisie, nl. dat het je niet te doen is om de homofobie (net zoals het je in threads over hoofddoeken niet te doen is om de onderdrukking van de vrouw), maar wel om weer maar eens af te geven op moslims en de islam. Om weer maar eens een inividuele misdaad te veralgemenen tot een hele bevolkingsgroep. Doe jezelf eens een plezier en bekijk eens welke threads je opent of in welke threads je reageert. Er blijkt een duidelijke fixatie uit. En in tegenstelling tot wat je probeert te insinueren, deel ik je fixatie niet. Maar ik bergijp dat je die indruk krijgt, aangezien ik je enkel in dit soort topics tegen kom.

Citaat:
Edina, de zelfverklaarde beschermheilige der criminele verrijkers, voelt zich weer geroepen om het op te nemen voor de meest conservatieve en agressieve religie die er is, de islam. Je zal het haar niet zien doen voor de RKK wanneer een blokker een homo in elkaar trapt.
En natuurlijk weet zij dat haatspeeches tgo homo's (en kaffirs) dagelijkse kost zijn 'in de islam'. Ik verwijs u door naar het subforum Religies waar je enkele van die oproepen in woord en beeld te zien krijgt Edina. En nee, het zijn geen verkleedde bisschoppen.
Ik verdedig de islam helemaal niet hoor. Waarom zou ik dat doen? Ik heb niets met de islam, net zo min als ik iets heb met andere godsdiensten of religies. En je mag gerust zijn hoor... de dag dat hier iemand de daad van een katholiek misbruikt om alle katholieken over dezelfde kam te scheren, zal ik ook reageren hoor (wat hebben katholieken trouwens met blokkers te maken?). Mag ik je even doorverwijzen naar de threads over homoseksualiteit? Daar kan je ook dagelijkse "haatspeeches lezen tegenover homo's" hoor. Waarschijnlijk zelfs meer dan in het subforum religies...

Citaat:
Je moet me geen dingen in de mond leggen die ik niet gezegd heb, jij liegebeest.
Je weigert het onderscheid te maken tussen homofobie op zich en geweld tegenover homo's wat betreft moslims.
Oud 18 januari 2007, 16:35   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve als ze een achternicht hebben met een VB-kaart.
Nee, waar haal je dat idee vandaan? Enige quotes waaruit dat blijkt graag...

Citaat:
Heb je ze geteld Edina?
Ja hoor, ik sta daar elke avond ijverig te turven
Nee dus, maar ik baseer mij op de mensen die het kunnen weten zoals je in mijn post kon lezen.

Citaat:
By the way , het is zoals met die islamitische zelfontploffers. Eentje volstaat om veel schade aan te richten.
En dan, maakt dat veralgemening OK?
Oud 18 januari 2007, 16:42   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wel, als ik me niet vergis dat staat in het boekje "De Weg van de Christen" dat men homo's van de hoogste kerktoren naar beneden moet gooien nadat ze gestenigd werden.

En natuurlijk hebben de moslims weer plagiaat gepleegd:

Ondertussen werd het boek in Nederland verboden. De Nederlandse moslims kunnen het uiteraard nog steeds in Belgie verkrijgen waar Minister van Justitie Onckelinx er totaal geen graten inzag.
Kan je even verduidelijken wat dat boek met "de" islam en "de" moslims te maken heeft?

Citaat:
Ik vraag me af of het slachtoffer in deze draad daar ook zoveel moeilijkheden mee zal hebben om jouw standpunt daarover te snappen.
Je schijnt niet echt te beseffen dat ik geen van beide goedkeur. Los daarvan is het niet willen inzien van dat onderscheid nogal belachelijk voor iemand die zelf nogal bedreven in in haatschrijfsels en dito uitspraken en zich daarvoor beroept op de vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
Wat zegt de koran nu weer (tenzij Edina de koranverzen niet islamitische vindt):
Circe, je zou ondertussen toch mogen weten dat je je beroept op interpretaties van de koran en vervolgens aan die interpretaties dan nog eens je eigen interpretatie toevoegt. Daarmee toon je dus geen bal aan hé.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 januari 2007 om 16:42.
Oud 18 januari 2007, 16:54   #76
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de reden dat ik in deze draad reageerde, beste Online, was om jou te wijzen op je hypocrisie, nl. dat het je niet te doen is om de homofobie (net zoals het je in threads over hoofddoeken niet te doen is om de onderdrukking van de vrouw), maar wel om weer maar eens af te geven op moslims en de islam.
Een gemene opmerking, Edina. Ik ben geen homo en ook geen voorstander van dingen als homohuwelijk, maar denk je dat ik het leuk vind dat goede vrienden aangeklampt, bespuwd en soms geslagen worden (één was een week werkonbekwaam) omdat ze homo zijn? Denk je werkelijk dat dat geen pijn genoeg doet om het zo al eens te zijn met de draadopener? En wiens fout is het dat het steevast om allochtone pubers gaat? Van mij? Van mijn vrienden? Van Online?

Laatst gewijzigd door baarle : 18 januari 2007 om 16:56.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 16:58   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je even verduidelijken wat dat boek met "de" islam en "de" moslims te maken heeft?
De Weg van de Moslim : een duidelijk omschrijving van de Boeddhistische leer.

Citaat:
Je schijnt niet echt te beseffen dat ik geen van beide goedkeur. Los daarvan is het niet willen inzien van dat onderscheid nogal belachelijk voor iemand die zelf nogal bedreven in in haatschrijfsels en dito uitspraken en zich daarvoor beroept op de vrijheid van meningsuiting.
Geef me eens een voorbeeld aub? kan niet zo goed volgen.

Citaat:
Circe, je zou ondertussen toch mogen weten dat je je beroept op interpretaties van de koran en vervolgens aan die interpretaties dan nog eens je eigen interpretatie toevoegt. Daarmee toon je dus geen bal aan hé.
Inderdaad. Ik ben ervan overtuigd dat je het vers slechts ten volle kan begrijpen na 50 jaar doorgedreven studie van klassiek-arabische teksten, iets dat niemand U uiteraard voor kan doen.

Daarom speciaal voor U Edina, de originele tekst van Allah himself, zodat jij ook eindelijk zult begrijpen wat er staat:

Wa Al-Ladhāni Ya'tiyānihā Minkum Fa'ādhūhumā Fa'in Tābā Wa 'Aşlaĥā Fa'a`riđū `Anhumā 'Inna Allāha Kāna Tawwābāan Raĥīmāan

misschien kan je het niet lezen in ons westers schrift?
Hier dan de echte versie, om het voor jou gemakkelijker te maken:

وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابا ً رَحِيما

Ik heb alvast de context weggelaten, sinds je dat een " eigen interpretatie" pleegt te noemen.

Oud 18 januari 2007, 17:00   #78
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad duidelijk dat je je op je tenen getrapt voelde door mijn opmerking...
Nee Edina, jij voelde je op je tenen getrapt door mijn opmerking over jouw eeuwige hypocrisie :je dubbelzinnige houding al naargelang van de etnische origine van de dader.

Citaat:
En de reden dat ik in deze draad reageerde, beste Online, was om jou te wijzen op je hypocrisie, nl. dat het je niet te doen is om de homofobie (net zoals het je in threads over hoofddoeken niet te doen is om de onderdrukking van de vrouw), maar wel om weer maar eens af te geven op moslims en de islam.
Nee, de enige reden waarom jij reageert Edina is omdat je het op je heupen krijgt als mensen het multiculturele verrijkingsverhaal doorprikken. Als progressieve poco voel jij je geroepen om de talrijke samenlevingsproblemen met steeds dezelfde allochtone groep te minimaliseren en bij voorkeur onder de mat te vegen. Het ergert jou dat kritische geesten die verrijkingstroep niet slikken en het lef hebben de islam kritisch onder de loep te nemen. Het ergert jou dat steeds meer mensen niet langer bereid zijn hun land en cultuur te laten islamiseren door hordes integratieonwiligen.
En natuurlijk geef ik met plezier af op de islam. Ik heb er alle redenen toe. Ik zie er niets, maar dan ook niets verrijkends aan. En weet je wat : op een forum mag ik dat doen. Zelfs als jij dat niet graag wil.
Ik vind het belangrijk om naieve poco's als jij de ogen te openen. En dat zal ik blijven doen, tot jouw grote ergernis.

Citaat:
Om weer maar eens een inividuele misdaad te veralgemenen tot een hele bevolkingsgroep. Doe jezelf eens een plezier en bekijk eens welke threads je opent of in welke threads je reageert. Er blijkt een duidelijke fixatie uit.
Haal die balk maar eerst eens uit je ogen, en analyseer je eigen fixaties en veralgemeningen maar eens. Zullen we je neo-nazi-fixatie even uit de doeken doen? Je weet wel, al die veralgemeningen tot een hele kiezersgroep omdat ik tooghanger met 1 nepbommetje het land wou destabiliseren.

Citaat:
Ik verdedig de islam helemaal niet hoor.
De enige reden waarom je in deze draad zit is omdat de dader allochtoon is, en waarschijnlijk moslim. Het gaat je helemaal niet om het welzijn van homo's. Zo veel is duidellijk. Het gaat erom weer al eens het gezicht van de islamgemeenschap te redden.

[quote]Waarom zou ik dat doen? Ik heb niets met de islam, net zo min als ik iets heb met andere godsdiensten of religies. En je mag gerust zijn hoor... de dag dat hier iemand de daad van een katholiek misbruikt om alle katholieken over dezelfde kam te scheren, zal ik ook reageren hoor (wat hebben katholieken trouwens met blokkers te maken?).

Taqqyia. Dat heb jij alvast al goed van die verrijkenden geassimileerd.

Citaat:
Mag ik je even doorverwijzen naar de threads over homoseksualiteit? Daar kan je ook dagelijkse "haatspeeches lezen
tegenover homo's" hoor.
Je zou beter je islamitische verrijkers doorverwijzen naar die threads. Het lijkt me veiliger voor de homo-gemeenschap dat jouw verrijkers hun haatspeeches daar deponeren dan ze in de praktijk uit te voeren.

Trouwens, moest je een beetje eerlijk zijn - en dat ben jij als progressieve beroepshypocriet uiteraard niet - dan zou je natuurlijk opgemerkt hebben dat ik zo goed als nooit in de homo-threads iets schrijf. Om de eenvoudige reden dat het thema me niet boeit.

Citaat:
Je weigert het onderscheid te maken tussen homofobie op zich en geweld tegenover homo's wat betreft moslims.
Jij weigert in te zien hoe homofoob de islam wel is.
Oud 18 januari 2007, 17:01   #79
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Dus goed praten van geweld. Goed zo vriendje zal het onthouden.
Wanneer gaan ze u soort eens trug naar Mekka sturen?
ASAP hoop ik, samen met dat stuk krapuul uit de bende jongeren voor islam in Antwerpen.
Ondertussen is er de negeerlijst.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 17:08   #80
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Eventjes mee de multicul toer opgaan. Wie zegt dat ze die allochtoon niet hebben staan beloeren en mischien perverse voorstellen hebben gedaan terwijl deze pipi aan het doen was. Zoals bepaalde fervente multiculers zouden zeggen, dan hebben ze het wel zelf uitgelokt en is het altijd gemakkelijk de schuld te leggen bij de allochtoonse gemeenschap. Was toch de uitleg die de multicul aanhangers gaven bij het voorval van GDM eigen schuld. Dus waarom nu niet zou men zeggen.
Dat is -mocht dat zo zijn, wat dus perfect zou kunnen- nog altijd geen reden om iemand in elkaar te slaan.

Nog een scenario trouwens:
Wat stond die daar tegen een auto te plassen: ook aan het uitdagen nietwaar:
'Zie eens wat ik tegen je auto doe. Durf eens iets te zeggen, eh - durf eens, durf eens....'.
En dan pech hebben, want het was niet de juiste auto waartegen hij aan het plassen was. Dus dan maar roepen.

Ik ben ook geen homo- of lesbi-vriend.
Zolang ze mij gerust laten, heb ik er geen probleem mee.
Alleen die stomme, extremistische uitlatingen en shows ter gelegenheid van de homo-parades, vind ik meer dan stuitend genoeg. Je gaat er mij trouwens ook niet naartoe zien gaan of op het nieuws volgen.

Even
Misschien moeten we binnenkort een extreme hetero parade houden, zodat we weten dat er ook nog hetero's rondlopen: mannen die sex hebben met vrouwen, weet je wel
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be