![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De heer de Man zei dat allemaal niet. Hij zei dat allochtonen zich niet te moeien hebben met de manier waarop de samenleving wordt georganiseerd. Daar reageerde ik op. Point final.
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() hebt u als allochtoon in Frankrijk, Nederland, Verenigde Staten, Australië, Spanje, Rusland, Marokko, Turkije,... veel te zeggen?
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat wist hij goed genoeg.
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk juist wel dat dat er heel veel mee te maken heeft! Dat hij het evenzeer over een Belgische Turk heeft die hier geboren is weet ik niet.
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jawel want dat is ook een allochtoon, de Man weet dat goed genoeg.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2007 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat die persoon de belgische nationaliteit kan hebben. Verder weet meneer de Man dat allochtoon voor mensen van vreemde afkomst wordt gebruikt, ongeacht of ze hier geboren zijn of niet. Als meneer de Man verwarring had willen voorkomen had hij gezegd dat het enkel echte buitenlanders betrof. Maar dat deed hij bewust niet. ![]()
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdenk je er heel sterk van om het anders te willen interpreteren, gewoon omdat het van FDM komt. Volgens mij wil je insinueren dat FDM alleen maar stemrecht wil geven aan mensen met de juiste kleur. Maar in werkelijkheid heeft FDM alleen maar gezegd geen bemoeienis te willen in de manier waarop wij samenleven van mensen die van elders afkomstig zijn. Wat jij er van maakt is er ver over. Ik hoop voor jou dat niemand dat ooit met jou zal doen. Noch FDM, noch het Vlaams Belang heeft ooit gesteld tegen het stemrecht voor Belgen te zijn. Hoe graag je dat misschien ook zou hebben. Foei kay-gell Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat de Man niet wist hoe zijn wat hij zei. Sterker zelfs hij gebruikte ook het woord autochtoon ipv niet-belg. Als hij het echt over niet-belgen had dan had hij wel gereageerd en zichzelf verbeterd. Of gewoon simpel weg de termen niet-belg en belg gebruikt. Maar ook dat liet hij na te doen.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 januari 2007 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussietechniek van FDM is zeker niet volmaakt, daar niet van, maar wat jij doet is ronduit gezegd heel smerig. Je legt dingen in zijn mond die hij niet gezegd heeft en beweert vervolgens dat als het niet waar zou zijn, FDM, wel zou reageren, terwijl je weet dat de forumsessie met hem al verlopen is. Sorry hoor, maar euh...zoiets doet FDM niet. Jij daarentegen... Foei kay-gell Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Oh, en dat over de forumsessie die afgelopen is he: Ik heb de heer de Man al gezegd wat ik er van vond toen hij nog hier was. Toen zweeg ik erover en raar maar waar het was iemand anders die de discussie terug oprakelde. En dat was, zoals je al kon raden, een reactie op mijn reactie van 21 januari. Zoals je wel weet was de heer de Man toen nog wel aanwezig. Sterker ik postte 4 minuten na zijn fameuze uitspraak. (15h08) En nu wordt het leuk. De heer de Man postte ook nog iets om 15h40 en liet het na om zijn "fout" of het "misverstand" recht te zetten. Foei Paulus ![]()
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 januari 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uitspraak werd op 21/1 gemaakt. De laatste dag van zijn forumsessie. Bovendien hoeft hij niet te reageren op leugens. Want allochtonen zijn weldegelijk mensen die van elders afkomstig zijn en niet mensen die hier geboren zijn zoals u herhaaldelijk stelt. Ik vraag me af welke ‘fout’ of ‘misverstand’ FDM gemaakt zou hebben. Die van u zijn anders overduidelijk. Schermen met leugens en dingen in de mond leggen die nooit gezegd zijn geweest. En blijkbaar schaam je er niet eens om. Je doet maar hoor. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals hier Citaat:
Iedereen weet blijkbaar waar het woord allochtoon voor staat. Behalve de heer de Man dan. Of toch niet? Ik neem even deze quote van de Mans eigen webstek. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 januari 2007 om 20:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij ben jij de enige die niet weet waar het woordje allochtoon voor staat. Misschien eens het woordenboek proberen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga je nu nog beweren dat dat enkel over mensen met een andere nationaliteit is? ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nee,ik weet goed genoeg hoe dat woord gebruikt wordt. Als jij gaat beweren dat het woord allochtoon niet gebruikt wordt voor mensen van Turkse/marokkaanse afkomst, zelfs van de tweede of derde generatie heb jij een probleem, niet ik. ![]() Jawel en ondanks dat ik dat ook aantoon ga je er maar mee door. Je kunt nu toch niet meer zeggen dat het om een vergissing gaat hé?! Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 januari 2007 om 21:18. |
||||||||
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We wijken af.
Jij beweert dat FDM mensen die Belg zijn geen stemrecht wil geven omdat ze allochtoon zouden zijn in de verkeerde betekenis van het woord. En dat is een leugen. Want dat beweert ie niet, dat is wat jij daarvan maakt. En op die leugen reken je FDM af. Dat is het punt. Dat is niet alleen maar laf, dat is achterbaks. Meer zeg ik er niet over, je mag het laatste woord hebben van mij. Maar ik weet wel van wat voor soort jij bent. Veel lager dan FDM mijn gedacht. Je kon het niet beter illustreren. Voor de rest moet de meelezer maar voor zichzelf oordelen. Ik neem geen woord terug van wat ik gezegd heb. Maar meer woorden maak ik daar ook niet aan vuil. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2007 om 22:43. |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kay-gell
![]() |
#78 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 27 januari 2007 om 00:06. |
||
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=allochtoon Als je de discussie volgde kun je zien dat het helemaal niet relevant is dat FDM zou gezegd hebben dat mensen met de Belgische nationaliteit geen stemrecht zouden hebben. Uit de contekst blijkt duidelijk dat het over niet-Belgen gaat. In dezelfde posting heeft hij het ook over autochtonen, maar dat werd natuurlijk weggelaten. http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=autochtoon Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 januari 2007 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je online woordenboek zegt is overigens amper genoeg. Jij weet evengoed als ik dat wanneeer er over allochtonen gesproken wordt (zoals bijvoorbeeld de allochtone jongeren die Joden bekogelden) ook de mensen van tweede en derde generatie zijn. De heer de Man gebruikt dat woord zelf ook in die context, zoals ik hierboven al heb aangetoond door naar zijn webstek te linken. Citaat:
Citaat:
![]()