![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe moeten laag- of ongeschoolden dan aan werk geraken? Nochtans ken ik duizenden laaggeschoolden, die in prachtige huizen wonen, redelijk luxueus leven, hun kinderen zeer goed opvoeden... Maar ja, die werken dan ook... Ik heb het hier niet over werklozen, die ondanks echte inspanningen, al dan niet tijdelijk, niet aan de bak komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Simpel, omdat uw kennis een luierik is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar heb IK dan weer geen last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zandlopers zonder zand... dat zijn idd geniale kunstwerken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jouw levensstijl daarentegen ligt in de soldenbakken van de ideologische supermarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Een sociaal samenleving zorgt ervoor dat ieder lid van die samenleving een waardevol bestaan kan leiden in tegenstelling tot het huidig kapitalistische neo-liberaal systeem dat de individueel verantwoordelijkheid prediekt.In het eerste wijze van samenleving zou iedereen bijdragen tot het welzijn van gans de samenleving en dat is wat men zo naïef werk noemt voor zover de noden voldaan zijn moet er dan ook niet gewerkt worden,in het tweede systeem is werk heilig en geen middel of toch om de kas van het patronaat en aandeelhouders te spijzen.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever betaalt nog eens een toeslag daar op (ik denk dat dat een "straf" is, omdat hij mij tewerkstelt).Dit gaat naar de Staat,die verondersteld is daarmee de maatschappij,op solidaire wijze,tre onderhouden. Als mijn werkgever het zou aandurven winst te maken ......enz...Staat...solidair..... We zitten hier gelukkig NIET in een kapitalistisch neoliberaal systeem..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm......met enkelen samenleggen voor die 30€ a 40€ abbonnement per maand,en verder in de kringloopwinkel een PIII van enkele jaren oud "opscheppen",en ergens zo een ALCATEL-ADSL-modemmeke(de "blauwe platvis") voor een appel en een ei.
Vervolgens laat je een kennis helemaal gratis UBUNTU-Linux (of Knoppix,of Slackware,of Debian) dowloaden en op CD zetten.... Je installeert dat op die PC et voila..uw zwaarste kost ,Windows etc heb je nergens voor nodig,en je BLIJFT HELEMAAL LEGAAL bezig... ![]() (kelt is niet arm,maar heeft al 10 jaar lang de zwaarste kost bij de PC,alles wat Microsoft en co betreft,buitengezwierd,zijn 2 machines,waarvan steeds eentje een "stuk antiek", werken sinds jaar en dag elk op een andere versie van Linux,kwestie van eens van smaak te veranderen ) Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2007 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle schuld laten dragen door het kapitaal kan gewoonweg niet,daarom dat ik voorstander ben om armoeden te bestrijden met werk (lieft dan geen dwangarbeid hé) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(anders maakte ik van dit muizeke een pluizeke in de wind) Ik moet mijn diploma nog altijd krijgen van de Katholieke Inrichtende Macht, de visgraat van de acties bij splitsing van Leuven die ik mee organiseerde is ze zo in de keel blijven steken, dat ze mijn Diploma niet wilden ophoesten na een geslaagd eindexamen.. Trouwens, wat is dat, onnozelaar, een Technisch Ingenieur? Leg me dat eens uit. Dat bestaat niet eens meer. Dat muisje weet nu eens echt nergens van. Een antieke, versteende spitsmuis zeker? Trouwens, waar en bij wie moet ik gaan werken als ik met een geweigerd diploma en een afdanking na vijftien jaar wegens dringende redenen door geen enkele baas meer aangenomen word? Daarna ben ik nog zes jaar gaan taxirijden, waarbij ik de baas en de staat subsidieerde met mijn spaargeld. Moet er nog zand zijn? Dus dok jij dus nu maar maar gerust verder af voor mijn dop, muizekemuis. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Zou jij een technisch ingenieur aannemen, als dat diploma niet bestaat?
Trouwens, liever een luierik dan een dommerik. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling