![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Klootzakken van de witte bende? *KNIP* na klacht over schelden. De witte brigades hebben ervoor gezorgd dat de Duitse bezetters nog sneller het land uitgezet zijn geweest dan anders. Die mensen zijn helden. *KNIP* na klacht over schelden.Er zijn in de weken na de verdrijving van de Duitsers inderdaad fouten begaan, onschuldigen zijn afgemaakt geweest en schuldigen heeft men ongemoeid gelaten maar om zo'n ongenuanceerde uitspraken te doen moet je ofwel *KNIP* na klacht over schelden.zijn ofwel niet van deze wereld zijn. *KNIP* na klacht over schelden. Dus vandaar je sympathie voor de N-VA... Gelieve niet te schelden. De geviseerde persoon kloeg terecht. Peter Johan
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Ik denk niet dat de moderators hier zullen tussenkomen. Ik reageerde enkel op jou, naar mijn inziens, verkeerde info.
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt wel gelijk dat er onschuldige burgerslachtoffers werden gemaakt door de aanslagen op Duitsers door de witte brigades of weerstand. Collaborateurs had je in verschillende soorten wegens familiale toestanden als honger en armoede. Dat was struggle for life en kan je nog begrijpen. Anderen waren echte nazis of ss'ers en werden terecht veroordeeld. Na de bevrijding werden duizenden mensen verraden en ten onrechte beschuldigd van collaboratie voor buren en bekenden... dat was de vuile oorlog na de oorlog. Plots waren er duizenden witten en duizenden zwarten (ik noem dat een zielige periode van België) en is vandaag nog regelmaat : een zwartwerker verraden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Want het zijn dezen die dergelijke smeerlapperij hebben uitgehaald (veelal om zichzelf te beschermen) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() JP met het belgisch vlagje schrijft over de opa van Giserke:
Of net zoals je opa een zwartzak zijn en je land verraden en er dan over klagen dat je tegen de lamp loopt. Dus vandaar je sympathie voor de N-VA... ------------------------------------------------------------------------------------- ![]() Verraad is het verkopen van een hogere liefde voor lagere doeleinden. Cyriel Verschaeve In dit opzicht heeft een Vlaams Nationalist die gecollaboreerd heeft, met als motief een zelfstandiger Vlaanderen te bekomen, geen verraad gepleegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oostfronters die niet veroordeeld werden voor oorlogsmisdaden maar enkel omdat ze oostfronter waren: Algemene amnestie.
Collaborateurs uit economische noodzaak (dus om te overleven en niet om zich te verrijken) die verder geen misdaden begingen: Algemene amnestie (mensen die bvb vrijwillig in Duitsland zijn gaan werken om hun gezin te voeden of de grootvader uit giserke's verhaal) Oostfronters die wel veroordeeld werden voor oorlogsmisdaden + mensen die actief betrokken waren bij de jodenvervolging hoeven voor mij geen amnestie te krijgen. Mensen die misbruik hebben gemaakt v/d situatie om er zwaar economisch van te profiteren hoeven dat voor mij ook niet te krijgen. De eerste twee categoriën maken wel ongeveer 95% v/d ondertussen schaarse overlevenden uit, voor de meesten onder hen is het al veel te laat. En ik verwacht niet dat er nog maar 1 in leven zal zijn tegen dat er ooit van komt. Kinderen van categorieën 1 en 2 die kunnen aantonen eronder geleden te hebben kunnen voor mij ook een schadevergoeding krijgen te betalen door enerzijds de staat en gedeeltelijk ook door de katholieke kerk in het geval v/d oostfronters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens willen weten wat er van jouw principes overeind blijft als je een gezin te voeden hebt. Ik neem aan dat jij zou zeggen 'sales boches je vais jamais travailler pour vous!' om daarna tegen je kinderen te zeggen 'sorry kleintjes, weer geen eten deze week'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams-nationalisten die met de nazi's collaboreerden zijn LANDVERRADERS en moesten gestraft worden. Vergiffenis voor de nazi's? NOOIT! De miljoenen mensen die stierven door de vrienden van de landverraders die jullie verdedigen kwamen NOOIT in aanmerking voor amnestie!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Twee vliegen in één klap. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() JP schreef:
"Johan, met het SS kenteken, heeft inderdaad goed gelezen wat ik over de opa van Giserke schreef. Een Vlaams nationalist is een Belg (AI! Raak ik een tere plek?) en dus is meeheulen met de vijand, ook als vlaming, landverraad t.a.v. Belgie. C'est simple comme bonjour!" ![]() ![]() ![]() JP ik vind je reacties op deze topic laag bij de grond en zeer kwetsend. Het verhaal van de opa van giserke is het verhaal van een lieve opa die goed wilde zijn voor zijn gezin en anderen. Dat hij verplicht brood moest bakken voor de Duitsers mag niemand hem kwalijk nemen. Het kon evengoed de andere bakker geweest zijn die brood had moeten leveren. En het zou mij verwonderen dat deze neen had durven zeggen. Dat deze man 6 jaar heeft vastgezeten zonder enige vorm van proces is een democratisch land niet waardig! Dat Giserke het nu opneemt voor zijn opa en schreeuwt om gerechtigheid is mooi en ontroerend. En JP, zeg eens eerlijk, hoe had jij gereageerd moest je in de schoenen van die opa hebben gestaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() JP is een gevoelloze zak. We zullen nog eens praten als gij in den bak zit voor iets wat je niet gedaan hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uw Belgisch vlaggetje is een aangebrand symbool...Ze was het symbool van de SS-panzerdivision Wallonie van le beau Leon. En in Kongo werden er misdaden gepleegd onder dat vaandel ! ![]() Een wervingsaffiche voor het Waalse SS-divisie in de Belgische kleuren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als A.H. niet had bestaan, had jij hem moeten uitvinden om zin te geven aan je trieste bestaan van spokenjager.
|
![]() |
![]() |