Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 10:50   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Schitterende metafoor en subtiele vingerwijzing, Fieseler!
Thx Knuppeltje, vond het zelf ook ni slecht...hihihi...

Citaat:
De boodschap is duidelijk aangekomen waar ze moest aankomen...
Sorry maar die manstrische haatproza lees ik eigenlijk al lang niet meer...als ik nood heb aan "sinister" en sloganesk extremisme (quod non) dan lees ik toch de morgen zeker...
Oud 29 januari 2007, 10:51   #62
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een geweten?

mijn maandag kan niet meer stuk....
Oud 29 januari 2007, 11:29   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Brugge Veilig en Leefbaar;2383465]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg een Pietje, wat hebben Flahaut, Anciaux, Onkelinkx, Daarden, of Freya Factuur meer dan Van Hecke en Morel?[/quote]

Ge moogt ze inderdaad op de zelfde rij plaatsen...
Fijn dat je toegeeft dat het geen kwestie is van ministrabel te zijn maar van te behoren tot de meest corrupte partij.
Oud 29 januari 2007, 11:33   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Sorry maar die manstrische haatproza lees ik eigenlijk al lang niet meer...als ik nood heb aan "sinister" en sloganesk extremisme (quod non) dan lees ik toch de morgen zeker...
Je hebt dan ook de be-Smette uitschuiver van Boudewijn Boukaert ingekaderd, zeker?
Om vingers en duimen van af te likken, die gelegaliseerde haat van de 'verdraagzamen'!
Oud 29 januari 2007, 11:55   #65
Fieseler

Standaard

[quote=Knuppel;2383837]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Je hebt dan ook de be-Smette uitschuiver van Boudewijn Boukaert ingekaderd, zeker?
Om vingers en duimen van af te likken, die gelegaliseerde haat van de 'verdraagzamen'!
Een linkje misschien?...van Boudwijn weet ik alleen dat hij lijstverbinding van JMDD enkel ziet als noodscenario...
Oud 29 januari 2007, 12:50   #66
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwe kul.
daarmee dat u & andere linkse forummers niet durven te reageren in het topic over hoboken? omdat u weet dat ze daar heel slecht bezig zijn!
Oud 29 januari 2007, 13:38   #67
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Het VB is ondanks dat ik er geen sympathie voor heb, gewoon zoals elke andere partij. Met militanten die de zuivere lijn willen en kwaad zijn als er BV's zoals Rita De Bondt gedropt worden op de lijst ... met interne ruzies om plaatsen op de lijst en strategie ... met een programma ...

Het is enkel een programma dat te radicaal is voor de rest van de politieke wereld en gezien het feit dat ze daarop niet willen beknibbelen maakt van hen politieke paria's.

Eigenlijk is het uitspreken ven het cordon de levensverzekering van links maar ook van het VB. Als men niet zo overdreven op het VB zou reageren maar het zou behandelen zoals elke andere partij waar men niet mee wil regeren, zou er al veel van de hype rond de partij wegebben.

Dat is ook het signaal van de Lijst Dedecker. Het is een partij zoals al de anderen maar als het niet moet, werken ze er niet mee samen. De opvattingen zijn immers te extreem om in een regeerakkoord te krijgen. Het is echter in onderhandelingen dat dit kan aangetoond worden ... een mediatiek en politiek cordon zorgt enkel maar voor het geliefdkoosde slachtoffer model.

Laatst gewijzigd door Dogbert : 29 januari 2007 om 13:39.
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:35   #68
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
In het VB zouden er geen postjespakkers zijn? Maak dat de ganzen wijs.
Er zijn er maar misschien gaan ze nu hun biezen pakken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 20:08   #69
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

FILIP DEWINTER: VB IS ENIGE ALTERNATIEF

Eendracht maakt macht

De grote sterkte van onze partij is onze eendracht. (…) Onze partij moet naar buiten komen als een Griekse falanx. Doen we dat niet, dan worden we daar zwaar op afgerekend door een buitenwereld die van elk schoonheidsvlekje een etterende puist maakt.”

De partij moet voor gaan op de eigen ego’s

“Ik ben een partijbeest. ‘My country, right or wrong: dat is mijn devies. Alles voor de partij, in goede en kwade dagen. Mijn ego en mijn persoonlijke carrioèreplanning zijn daar volledig ondergeschikt aan.”

De klok wordt niet teruggedraaid

“Niémand bij ons wil een koerscorrectie. Niémand wil terug naar vroeger. Let wel, de bezems en de bokshandschoenen van begin jaren ’90 waren op dat moment wel de juiste campagnekeuzes.”

Niet extreem-rechts

“Als ik al extreem ben, dan is het niet extreem-rechts maar extreem rechtlijnig, maar in mijn aanpak ben ik dan weer extreem soepel. Je moet je strategie en toon wijzigen in functie van de omstandigheden en de tegenstander.”

Dedecker?

“Ik zou Jean-Marie graag zien komen, maar ik ga niet plat op de buik voor hem.”

Vlaams Belang is niét racistisch

“Nogmaals, het gaat ons niét om huidskleur. Ik verzet me niet tegen een multi-etnische samenleving. Dat is het gevolg van de globalisering en die is onomkeerbaar. Die klok draai je niet meer terug.”

Leidcultuur in plaats van multicultuur

“Multi-etniciteit is nog geen multiculturaliteit. Wij pleiten onverminderd voor een één leidcultuur: de onze. Ik wil geen hele buurten waar Arabisch de voertaal is op de winkelruiten en waar mensen zich niet aanpassen in kledij en gedrag, in normen en waarden. Inburgering is meer dan stoppen voor een rood licht en belastingen betalen.”

Wanneer heeft het Vlaams Belang de verkiezingen van 10 juni gewonnen?

“Ik ben tevreden let 18 %, gelukkig met 20 %, dolgelukkig met 24 % en euforisch als we 30 % halen.”

Géén machtsstrijd, maar schouder aan schouder met Frank en Gerolf

“Frank (Vanhecke) is voor het Vlaams Belang de ideale voorzitter. Hij is een consesusfiguur die uiteenlopende karakters kan verenigen. Ik ben daar minder soepel in. Frank, ikzelf en Gerolf Annemans vullen elkaar perfect aan. Frank houdt de boel bijeen. Ik ben de flamboyante ‘Draufgänger’, de doener die de dingen verkocht moet krijgen. Gerolf is de denker, de ideoloog, de strateeg. Mijn relatie met hem is anders dan die met Frank.”

Vlaams Belang is en blijft succesformule

“Nee, er zit geen sleet op de top. Verre van. Vlaams Belang geldt in heel rechts Europa als dé succesformule bij uitstek. Ik wil geen Jean-Marie Le Pen worden, die op zijn 78ste nog kandideert als president van Frankrijk. Ik wil ook geen Jörg Haider zijn, die al zijn principes in de uitverkoop heeft geplaatst om toch maar aan de macht te komen. En ik wil evenmin de algehele versnippering meem aken waaraan de Lijst Pim Fortuyn ten prooi is gevallen. Wij groeien al een kwarteeuw lang. Ik zie dus niet in waarom wij plots vertwijfeld zouden moeten zijn.”

Kartel CD&V/N-VA biedt zich aan als alternatief, maar dat is het niét…

“Denkt u n u echt dat die N-VA-kiezers nog geloven dat Leterme hun communautaire eisen hard gaat maken? Ik verwed er een kist champagne op dat geen middel hem temin zal zijn om toch maar premier te kunnen worden. Leterme zal de N-VA als alibi gebruiken tot 10 juni en ze daarna zonder schaamte dumpen. De rechtse kiezers van CD&V en N-VA kunnen daar maar beter vooraf over nadenken.”

Leterme of Verhofstadt? ‘Dat maakt geen bal uit…’

“Yves Verhofstadt of Guy Leterme, het zal geen verschil maken. En doe Vande Lanotte er ook maar bij. Die drie zijn perfect inwisselbaar, want we krijgen hoe dan ook een driepartijenregering en dat wéten ze. Tussen nu en 10 juni gaan ze de tijd doden met een partijtje schaduwboksen. Ze zullen debatteren en doen alsof ze het niet eens zijn, maar het is doorgestoken kaart, een show zonder winnaars of verliezers.”

Voorspelling

“En op het einde wordt Leterme premier, nota bene van een regering met de PS waarop hij nu al jaren kapt. Verhofstadt wordt minister van Buitenlandse Zaken, Louis Michel keert terug naar België, Karel De Gucht neemt zijn plaats in bij de Europese Commissie, Vande Lanotte wordt opnieuw vice-premier, Freya wordt partijvoorzitter en als het stof is gaan liggen, zal blijken dat er vanalles is gebeurd maar niets is veranderd.”

Filip Dewinter in Het Laatste Nieuws, 27.01.07
Oud 29 januari 2007, 22:24   #70
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Blanco stemmen is het enige, correcte signaal.
Inderdaad...

Citaat:
Hiermee boycot je de niet-democratische verkiezingen (kiesdrempel e.d.) en weiger je mee te werken aan de instandhouding van de disfunctionele particratie.
Inderdaad, al heeft Baarle wel een punt dat niet gaan stemmen nog een krachtiger signaal is, zeker in dit stemplichtig land.

Citaat:
Onder de huidige omstandigheden stemmen op een welke partij is instemmen met bovenstaande.
Correct...

Citaat:
Een groot percentage blancostemmen ondermijnt de legitimeit van eender welke regering.
Niet alleen blancostemmen, maar ook de thuisblijvers. Thuisblijvers zeggen eigenlijk: de kiesplicht is een keizer zonder kleren. Zij laten zich niet beroven van én hun stem én hun vrije tijd.

Citaat:
Het kan betekenen dat een regering aantreedt, die gesteund wordt door een parlementaire meerderheid die niet door een democratische meerderheid van de bevolking werd verkozen.
Staande ovatie van mij voor u, voor wat het waard is.
Oud 30 januari 2007, 00:24   #71
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Het cordon heeft ook zijn goede kanten;men raakt niet besmet door de ziekte van de traditionele partijen en men houdt postjespakkers buiten.
Tis daarom dat het VB zo hard op de VLD uit 2006 begint te trekken ofwa? Het cordon heeft enkel als effect dat het het VB meer en meer verzwakt.

En wat een uitspraak is dat nu weer : niet aan de macht willen komen?Waarom doen ze dan mee aan verkiezingen? Oppositie kunt ook op politics.be voeren

Blijkbaar is het duidelijk na 8 oktober dat het VB nooit aan de macht zal kunnen komen en wordt de mantra omgedraaid. Geen VB aan de macht betekend dat Belgie nooit barst, dik kiezersbedrog noem ik dat. Stem op het VB om belgie te redden is hun volgende slogan?
Oud 30 januari 2007, 00:33   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tis daarom dat het VB zo hard op de VLD uit 2006 begint te trekken ofwa? Het cordon heeft enkel als effect dat het het VB meer en meer verzwakt.
dertien keer op rij de verkiezingen winnen kun je toch maar moeilijk 'verzwakken' noemen hoor?!

Citaat:
En wat een uitspraak is dat nu weer : niet aan de macht willen komen?Waarom doen ze dan mee aan verkiezingen? Oppositie kunt ook op politics.be voeren
Dat is inderdaad een opmerkelijke uitspraak. Maar Vanheckr heeft die niet gemaakt hoor. Ik heb nog speciaal naar de heruitzending gekeken om zeker te zijn.

Citaat:
Blijkbaar is het duidelijk na 8 oktober dat het VB nooit aan de macht zal kunnen komen en wordt de mantra omgedraaid. Geen VB aan de macht betekend dat Belgie nooit barst, dik kiezersbedrog noem ik dat. Stem op het VB om belgie te redden is hun volgende slogan?
Je maakt een karikatuur van dingen die niet waar zijn. Maar ja. U bent er ook zo ééntje voor wie alle middelen goed zijn om het Vlaams Belang te nekken?

En je bent er wellicht nog fier op ook.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 00:53   #73
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
dertien keer op rij de verkiezingen winnen kun je toch maar moeilijk 'verzwakken' noemen hoor?!

Dat is inderdaad een opmerkelijke uitspraak. Maar Vanheckr heeft die niet gemaakt hoor. Ik heb nog speciaal naar de heruitzending gekeken om zeker te zijn.

Je maakt een karikatuur van dingen die niet waar zijn. Maar ja. U bent er ook zo ééntje voor wie alle middelen goed zijn om het Vlaams Belang te nekken?

En je bent er wellicht nog fier op ook.

Paulus.

Ik heb het VB al veel de overwinning horen uitroepen maar ik heb ze nog nooit ergens weten winnen.

U de persoon die steeds karikaturen van walen en allochtonen maakt en voor zover ik weet bent u er zelfs heel trots op een racist te zijn.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 30 januari 2007 om 00:56.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 01:05   #74
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het VB al veel de overwinning horen uitroepen maar ik heb ze nog nooit ergens weten winnen.
De cijfers staan voor de feiten hoor. Niemand ontkent dat.

Citaat:
U de persoon die steeds karikaturen van walen en allochtonen maakt en voor zover ik weet bent u er zelfs heel trots op een racist te zijn.
Dit is een frappante belediging. Laster en eerroof zonder enige fundament. Ik hoop voor jou dat je er niet trots op bent.

En neen, ik zal deze overtreding op het forumreglement niet aangeven door onderaan op het driehoekje te klikken.

Maar je mag me niet openbaar beschuldigen van strafbare feiten. Ook al ben ik wat vrank geweest.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2007 om 01:12.
Oud 30 januari 2007, 02:49   #75
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
De cijfers staan voor de feiten hoor. Niemand ontkent dat.

Dit is een frappante belediging. Laster en eerroof zonder enige fundament. Ik hoop voor jou dat je er niet trots op bent.

En neen, ik zal deze overtreding op het forumreglement niet aangeven door onderaan op het driehoekje te klikken.

Maar je mag me niet openbaar beschuldigen van strafbare feiten. Ook al ben ik wat vrank geweest.

Paulus.
De cijfers tonen aan dat het VB nog nooit een overwinning heeft kunnen claimen. Uit de cijfers blijkt dat er tot in 2007 nog geen enkele regering of stadsbestuur is gevormd door het VB. Ik snap wel dat "we hebben gewonnen" deel uit maakt van de mantra die de sekteleden dagelijks moeten opzeggen. Maar wie realistisch is ziet dat het VB tot nu toe enkel heeft verloren. Dat is geen vies woord hoor, elke partij heeft al verliezen geleden, maar ondertussen is al wel elke andere partij aan de macht gekomen en hebben dus wel een terechte overwinning kunnen uitroepen.

En doe eens niet simpel jong, ge zijt ne racist en ge zijt er fier op. Druk maar op het knopje! Mensen die zo op vrije meningsuiting gesteld zijn hebben blijkbaar een rare visie over vrije meningsuiting wanneer zijzelf worden geviseerd. Dus voor alle duidelijkheid. Ik noem u een racist van het zuiverste water.

En ga nu maar uw gang om mijn vrije meningsuiting aan banden te leggen
Oud 30 januari 2007, 06:52   #76
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Met postjespakkers wordt verwezen naar mensen die aan de macht willen deelnemen ten allen prijze.De enige keer dat ik govaerts op de tv gezien heb was het duidelijk dat ze niet verdient een verkozen mandaat te hebben.
Bij mij zijn postjespakkers eveneens het veilig stellen van uw eigen zetel in het (Vlaams) prlement en niet noodzakelijk een ministerpost of post van staatssecretaris. Ik wou hiermee gewoon aanduiden dat iedere partij mensen hebben die voor de postjes gaan ook het VB.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 07:03   #77
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwe kul.

Neen Raf. Ik vind ook dat dit een aanfluiting van de democratie is. Langs de andere kant zorgt het VB zelf voor een (door hun zo aangevochten) CS. Door te verklaren dat ze niet aan de macht willen deelnemen en een partij zijn die vanuit de oppositie willen werken bouwen ze hun eigen CS.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 08:17   #78
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers tonen aan dat het VB nog nooit een overwinning heeft kunnen claimen. Uit de cijfers blijkt dat er tot in 2007 nog geen enkele regering of stadsbestuur is gevormd door het VB. Ik snap wel dat "we hebben gewonnen" deel uit maakt van de mantra die de sekteleden dagelijks moeten opzeggen. Maar wie realistisch is ziet dat het VB tot nu toe enkel heeft verloren. Dat is geen vies woord hoor, elke partij heeft al verliezen geleden, maar ondertussen is al wel elke andere partij aan de macht gekomen en hebben dus wel een terechte overwinning kunnen uitroepen.
Je moet de stemmen tellen en vergelijken, niet de zetels. Anders heeft de CD&V nog nooit de verkiezingen verloren en alleen maar gewonnen bij alle mogelijke verkiezingen. Maar zelfs de CD&V fluit je terug met je analyse.

Citaat:
En doe eens niet simpel jong, ge zijt ne racist en ge zijt er fier op. Druk maar op het knopje! Mensen die zo op vrije meningsuiting gesteld zijn hebben blijkbaar een rare visie over vrije meningsuiting wanneer zijzelf worden geviseerd. Dus voor alle duidelijkheid. Ik noem u een racist van het zuiverste water.

En ga nu maar uw gang om mijn vrije meningsuiting aan banden te leggen
Je zoekt het wel een beetje hé?!

Uit geen enkele van mijn postings kun je opmaken dat ik een racist zou zijn. Je bewering is als een fladderend pluimje in de wind en vertelt o zo veel meer over jou dan over mij me dunkt. Laster en eeroof vallen buiten het recht op vrije meningsuiting.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2007 om 08:17.
Oud 30 januari 2007, 08:19   #79
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Neen Raf. Ik vind ook dat dit een aanfluiting van de democratie is. Langs de andere kant zorgt het VB zelf voor een (door hun zo aangevochten) CS. Door te verklaren dat ze niet aan de macht willen deelnemen en een partij zijn die vanuit de oppositie willen werken bouwen ze hun eigen CS.
Het Vlaams Belang verklaart dat niet. Het Vlaams Belang zegt enkel dat ze geen programmapunten wil inruilen voor ministerpostjes zoals de andere partijen dat wel doen. Maar dat is iets helemaal anders.

Paulus.
Oud 30 januari 2007, 13:27   #80
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang verklaart dat niet. Het Vlaams Belang zegt enkel dat ze geen programmapunten wil inruilen voor ministerpostjes zoals de andere partijen dat wel doen. Maar dat is iets helemaal anders.
Het is zoals de struisvogel die zegt dat ze niet wil gaan vliegen. Het VB maakt geen kans om ministers af te leveren dus dat is een opmerking die iedereen kan maken.
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be