![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jullie netto inkomen per maand? (zonder extra's als maaltijdcheques) | |||
ik studeer nog |
![]() ![]() ![]() |
16 | 21,05% |
ik ben werkloos |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,63% |
ik ben werkonbekwaam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,95% |
minder dan 1000 euro |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,21% |
tussen 1000 en 2000 euro |
![]() ![]() ![]() |
31 | 40,79% |
tussen 2000 en 3000 euro |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,89% |
tussen 3000 en 4000 euro |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,21% |
meer dan 4000 euro |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,26% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga over enkele jaren zo'n 1350€ per maand verdienen voor zo'n 20 uurtjes per week te werken
![]() |
#62 |
|
![]() Das waar maar je kan niet ontkennen dat als iemand moet kiezen tussen en architect en een burgerlijk ingenieur architect hij wel de laatste zal nemen he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer je als architect een aantal jaar aan het werk bent en je hebt kwalitatief mooi gepresteerd dan is dat addendum Ir. niets waard. Je creëert een naam op basis van stijl, prijs en kwaliteit, niet op basis van een diploma. Dat is trouwens voor alle andere functies het geval. Persoonlijk heb ik slechts bij mijn eerste werkgever een getuigeschrift moeten afgeven waarin mijn diploma en behaalde resultaat werd vermeld, de latere werkgevers (3) zijn steeds via head hunters komen aandraven en geen enkele keer is naar mijn diploma, mijn resultaat, ... gevraagd. Eens gelanceerd bepaalt ervaring en behaalde resultaten de verloning en de functies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Jij kan dan wel een goede naam hebben dan zal je zeker je cliënteel met massas zien aanstromen maar toch doet een 'hoger' dilpoma volgens mij wel iets maar ik kan mij helemaal vergissen...(ik studeer niet voor architectuur zegt me bitter weinig wel veel kenissen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Leerkracht secundair onderwijs
24 schoollesuren les geven = 20 uur les ok, af en toe wat testen verbetere en taken maken en vergaderen maar voorts valt dat heel goed mee ![]()
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik twee jobs zou doen, zou de fiscus wel eens aan mijn deur komen kloppen. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we zitten in Vlaanderen met drie maal zoveel architecten per inwoner dan onze buurlanden. Dat heeft zo zijn impact op de lonen. Daarom dat er veel architecten na enkele jaren een andere job zoeken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Neen, in Vlaanderenland. Een tip: Engageer U als zelfstandige partner in een architectenbureau, werk deels voor het bureau en deels voor uw eigen portefeuille, gebruik het netwerk van het bureau waar nodig en tracht uw eigen stijl ook in het bureau te laten gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
+ door de vele stages heb ik al vele lesvoorbereidingen gemaakt die ik allemaal zorgvuldig bijhoud en die makkelijk aan te passen zijn ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Het is voldoende, maar ik kan geen antwoord geven op die vraag zonder heel veel moeite te gaan doen.
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien geef ik je 100% gelijk dat je voorrang geeft aan 'plezier in het werk' dan aan het rauwe streven naar altijd maar meer... Als zelfstandige is het niet moeilijk om 60 - 80 urige weken te kloppen wanneer de zaakjes vlot draaien, maar dat wreekt zich uiteindelijk op tal van vlakken. Met de juiste 'fiscale begeleiding' slaag je er in die gevallen anderzijds wel in om een behoorlijk riant inkomen op te trekken, maar wat ben je ermee als je dokter je aanraadt om het rustiger aan te doen na dat hartinfarct en die dubbele bypass bovenop de ondertussen hardnekkige maagzweer? Heb ik in m'n onmiddellijke omgeving ook al vaak zien gebeuren. Als je jong bent en grotendeels nog 'ongebonden' (geen gezin, geen huis af te betalen etc...), dan loont het vast en zeker de moeite om eens over de grens van dit pokkelandje te kijken en dan ligt de weg voor hooggeschoolde (en meertalige) mensen geplaveid met bijzonder lucratieve opportuniteiten. En dan spreek ik over inkomens die gemakkelijk dubbel zo hoog liggen als hier. Zonder die vermoeiende fiscale truukendoos die je noodgedwongen moet opentrekken om je niet het vel van de rug te laten trekken door de staat. [let op: ik blijf er dan nog altijd van uit gaan dat je het spel juridisch volledig zuiver op de graat blijft spelen] Voor minder dan 3000 €/maand netto zou ik zelfs niet eens overwegen om zelfstandig te gaan. Niet vergeten dat de sociale dekking én de risico's stukken hoger liggen dan wanneer je in alle rust je uurtjes kan gaan kloppen in één of andere overheidsadministratie.
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Gene privé voor mij, al die stress, en al die werkmieren die precies wedstrijd om ter minst vakantie doen. We gaan terug naar de 19e eeuw ![]() (waarom zou ik mij een heel jaar afjakkeren van smorgens tot savonds om dan twee weken te "genieten" aan éen of ander exotisch strand) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben ondernemer dus ik kan zelf zo'n beetje kiezen hoeveel ik uit mijn onderneming haal. Nogal moeilijk om daar echt een bedrag per maand op te plakken aangezien mijn inkomsten per maand soms ver uit elkaar kunnen liggen. Voor mij leeftijd verdien ik vrij veel maar eigelijk vind ik het nog steeds te weinig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Okay, da's een multinational; maar het was ook 10 jaar geleden.
![]() |