![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- focus niet op korte termijn winsten maar ga uit van middenlange termijn - hou rekening met het dividentrendement van een aandeel (banken, verzekeringen, nutsgroepen, ...) - verspreid uw portefeuille over meerdere aandelen in meerdere sectoren (financiële, chemische, technologie, bio, ...) - aandelen gevoelig voor overnames zijn (bijna) steeds interessant - informeer uzelf (Kanaal Z - De Tijd - Het Journaal - ...) - hou rekening met extra kosten bij aan- en verkoop én didvidenten wanneer je in vreemde muntaandelen investeert, koersverschillen kunnen echter ook centen opbrengen - ... PS divident voorbeeld: Quest for growth betaalt 1.98 € per aandeel divident op een waarde van +/- 10.00 € is dit +/- 20% alleen door dividentuitbetaling ... Laatst gewijzigd door Gun : 29 januari 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de dreiging in Iran vrees ik dat niemand een idee heeft wat een tip kan zijn. Volgens mij gaat grotendeels alles in het rood eindigen. Ik zou dit jaar zelf niets kopen alvorens de situatie ginds i uitgeklapt.
![]() De enigste veilige belgging zijn edelmetalen. Goud en zilver zijn er altijd, je moet enkel weten wat een lage prijs is en wat een hoge prijs, staan bv goud laag...aankopen...staat hij hoog...verkopen...falliet gaan of dergelijke kan niet zoals bij bedrijven alleen zijn dit investeringen op lange termijn. Tip hiervoor dus, meteen zoveel mogelijk erin stoppen zodat de kosten die eraan vast hangen peanuts zijn indien je de aandelen bv jaren moet bijhouden. Voordeel is ook dat indien ze dan stijgen je meteen veel meer geld wint.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan nog kan het aandeel helemaal kelderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, maar geen tijd stoppen in hetgeen je wil aankopen is onzin en zeer gevaarlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
option, innogenetics, thrombogenics? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Deze aandelen zijn volatieler, wat gevoeliger voor berichtgeving en geven geen dividentrendement.
Het is interessant om een deel van uw protefeuille riscovoller te beleggen en dan maken deze 3 zeker kans - Option heeft een dreun te verwerken gekregen (vermindering aandeel door Quest for Growth, omzetwaarschuwing, ...) maar kan misschien opnieuw koopwaardig genoemd worden - Innogenetics zal door de aard van het bedrijf steeds een speculatief aandeel blijven, te speculatief naar mijn bescheiden oordeel - Thrombogenics is na zijn lancering pijlsnel de hoogte in geschoten, maar aan alle mooie liedjes komen een eind, heb me nog niet in dit aandeel verdiept Ik heb geen van de drie In technologie en risicovoller heb ik eerder gekozen voor Alcatel-Lucent, Melexis, Metris, Sun Microsystems & Zetes. Pas op, dit is geen advies hé!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
8 weken status ![]() Laatst gewijzigd door Gun : 2 februari 2007 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neen.
Ik wil namelijk niet medeverantwoordelijk zijn voor het ontslag van mijn buurvrouw/man. Overigens is hebzucht een laakbare eigenschap die me totaal vreemd is.
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Euh ja, ik beleg in vanalles ... aandelen, trackers, turbo's, opties, warranten, obligaties en zelfs een spaarboekje 'K zit ook in een beleggingsclub waarbij je samen met een groep mensen wat geld samenbrengt en het probeert te beleggen. Vooral om dan proberen iets wijzer te worden uit de financiële markten. Als er iemand interesse heeft, laat het maar weten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Je zorgt als belegger tenminste voor dat je weet wat er met je geld wordt gedaan en aan welke bedrijven je het wil toevertrouwen. De banken lenen jouw geld uit aan iedereen waarvan ze denken dat ze het kunnen terug betalen hoor ![]() Trouwens waarom leveren aandelen meer op dan kasbons en dergelijke? Omdat met je geld gewerkt zal worden en men beter wil doen dan de leningen die men moet afbetalen aan de banken. Je springt dus over de bank heen met een belegging in aandelen ... daarom dat de grootbanken je enkel in hun dure fondsen willen steken (waar ze het meeste op verdienen) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We zijn dus zover gekomen dat we ons geld opnieuw in de spreekwoordelijke kous zouden moeten bewaren om onze medemensen tegen uitbuiting en werkloosheid te beschermen. En dat heeft niets met gebrek aan verstand te maken, maar eerder met mijn fundamenteel rechtvaardigheidsgevoel.
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken. Laatst gewijzigd door Daphne : 2 februari 2007 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps juni is niet echt geloofwaardig sell in may and go away is een veelgevolgde mythe ... een crash doet zich eerder in het voorjaar (maart) of najaar (oktober-november) voor ... |
|
![]() |
![]() |