![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de mens een vergissing van de natuur ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,86% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 77,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Tegenstander, raadgever, vertrooster, 't hangt af van je stemming, en hoe je er tegenaan wil kijken. Het ligt (gedeeltelijk) in ons vermogen om hem aan te voelen en gebruiken naar wens.......
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch ik wil dit feit waarvoor elke mens voorstaat niet uit de weg gaan. Ik hanteer trouwens het Oud-Griekse argument van ons aller Socrates (de droomloze slaap waarin we ook van niets weten) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.adonispress.org/developmental_dynamics.html
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Had jij dat effe mooi gedacht. Wat als er nu eens 'zielsdeeltjes' bestaan die zich na de dood van een wezen kunnen losmaken en in het grote 'reservoir van zielsdeeltjes' terechtkomen en als er weer een nieuw wezen geboren wordt zich weer met een aantal andere verenigen en zich daar gaan in nestelen? Dan begint toch heel die ellende weer opnieuw zeker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kan ik daar bij u een gesigneerd exemplaar van bestellen Jos? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elke Europese dorp of stad kan je namelijk wel het omgekeerde bewezen zien doordat gewoonlijk het grootste gebouw dat het geheel dorp of de gehele stad en daarmee de gemeenschap domineert en boven alles letterlijk uittorent de Kerk is. De stichters van godsdiensten waren ook niet echt mensen die vertelden dat religie iets persoonlijks was. Volgens Jezus zou er zelfs zijn 'zwaard' aan te pas komen. De moslims moeten alle tesamen 5 keer per dag hun kont in de lucht steken en minstens een keer in hun leven samen met honderdduizenden anderen rondjes gaan draaien rond de zwarte steen in Mecca. In andere religies gaat het er veel minder absurd aan toe, maar wat STEEDS terugkomt is dat het beleven van religie iets is wat in groep gebeurt en waar je dingen met anderen uit de gemeenschap deelt. Mensen die beweren "dat religie iets is dat tot de persoonlijke sfeer behoort", trachten volgens mij juist het meest essentiële van religie te ontkennen. Volgens mij heeft religie juist de functie om mensen te verenigen tot een hogere identiteit. Degenen die daar het meest succesvol zijn in geslaagd zijn de Joden, en daarom zijn er wellicht zoveel mensen jaloers op de Joden en is hun cultureel model in de geschiedenis zoveel nagebootst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Darwin:
... heeft religie heeft de functie om mensen te verenigen tot een hogere identiteit ... ydde: Daar zijt gij volgens mij serieus abuus in zenne Dar! De "kerk" (gemeenschap) verenigt mensen om hen voor de kar te spannen van de "uitverkorenen" die hen in naam van god voorgaan ... (uitzonderlijke gods/mensendienaars bestaan en bestonden er natuurlijk ook) maar "echte" religie is strikt individueel ... Trouwens het concept god kan je op talloze manieren invullen, nietwaar?
![]() |
#69 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we een produkt zijn van elkaar omdat we elkaar nu eenmaal beinvloeden, en daarom ook voor een stuk door en in elkaar voortleven zal je mij niet horen ontkennen. Wie het zwarte gat voorbij is zal zich daar in alle geval niet meer van bewust zijn. Enkel voor de overblijvers gaat het spel nog even door. Niet voor niets schreef jij immers: 'Wat als....?' Ik kan evengoed zeggen: 'Wat als dood zijn niets anders is dan een zwart gat van eeuwige bewusteloosheid?
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor je lieve belofte, Thomas.
Maar ik vrees dat ik jou niet hetzelfde kan beloven.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een soort, zoals de chimpansee, die verder gevolueerd is.
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik weet dat de discussie hier al lang niet meer over gaat, maar kom.
Volgens mij is de mens geen fout van de natuur, maar is hij weer een massale extensie. Over enkele duizenden jarezn bestaan er geen mensen meer op aarde. Ze hebben zich dan naar de verdoemenis geholpen, en zijn dan uitgestorven of naar een andere planeet. In een proces van miljoenen jaren zal dan een nieuwe flora en fauna evolueren.
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ook voor degene die er niet in geloofde bestaat het hiernamaals. Gelukkig ![]() aan Superstaaf: fout, een politicus komt zijn beloftes niet na.
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar situeert zich dat hiernamaals volgens jou? Op dezelfde plaats als je was voor je geboorte? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) het is valkbij Superstaaf. 3) who knows? het leuke aan geloven is HET geloven, het niet weten, maar het geloven. Iemand blindelings geloven. Alleen kunnen velen dat tegenwoordig niet meer... 4) We komen mekaar binnen 150 jaar nog tegen. Thomas
![]() |
![]() |
#79 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag dat hier, wat mij betreft, vrijelijk posten. Hou me op de hoogte als de mods het naar K&K zwieren. ![]() Citaat:
Of vlakbij Sint-Niklaas? Citaat:
Hoe is het verder mogelijk dat een kritische (?) gast, klakkeloos iets gelooft wat u voorgehouden wordt door een organisatie die reeds eeuwen de mensen belazert met zwangere maagden, verrijzende doden, transsubstantiaties, en zaken die er zelfs in cartoons ver over zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() 1) waar erover wordt gepraat doet er mij niet toe hoor.
2) Vlakbij beiden. 3) U weet Superstaaf dat ik een ware democraat ben, dat ik kritisch ben ( AMICAL-project ), dat ik niet zomaar iets klakkeloos overneem in de politiek. Ook in de religie is dat niet zo. Ik ben op verschillende forums actief en op religieforums discussieer ik vlot over het veranderen van de Kerk en blijkt dat ik een vrije katholiek ben. Ik volg de katholieke Kerk vaak niet ( het zou nogal erg zijn ). Ik heb zeker mijn "eigen" versie over de bijbel. Maar ik geloof in het leven na de dood, zonder enig bewijs ervoor te hebben, dat is tenslotte geloven, anders weet je het. Thomas