Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2003, 14:06   #61
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Misschien is de ideale oplossing een soort kruising tussen de wagen en het openbaar vervoer. Iedereen heeft een zichzelf besturende wagen en je moet enkel instellen waar je wil naartoe gaan. Omdat je wagen ook verbonden is met een netwerk van alle wagens kan er een efficiënte route uitgestippeld worden en zijn ongevallen quasi onmogelijk.
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 14:14   #62
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k wacht met ongeduld op de hybride wagens. Als dat tegen laat ons zeggen 5 jaar hier te koop is dan koop ik mij der zo ene. Staan ik tenminste proper in de file.
De nieuwe toyota prius? Is die nog niet in België te koop? Het zal in elk geval minder dan 5 jaar duren. Honda heeft er ook één, maar die is minder populair.
Grootste probleem is dat de vraag momenteel groter is dan het aanbod, en er grote wachtlijsten zijn voor die toyota.
Oud 30 december 2003, 14:20   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'k ga het proberen te onthouden Boer Bavo voor als mijnen huidige auto versleten is. Veel reclame maken ze er in ieder geval niet voor. Buiten af en toe een artikeltje in media zoals EOS en andere lees ik er niet over.

'k weet dat in Amerika het al wel in bepaalde streken normaal is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 15:04   #64
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
30 km is niet echt een korte afstand vindt ik
Heen en terug? Dan is Aixam weldegelijk een optie.

Of alleen heen?

In dat geval koopt u beter een "lichte vracht": geen inschrijvingsbelasting, belachelijk lage jaarlijkse wegenbelasting en de verzekering is ook niet zo hoog als bij een gewone personenwagen.

Enkel.

Maar ik ben inderdaad naar een "lichte vracht" aan het uitkijken.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 15:44   #65
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz
Misschien is de ideale oplossing een soort kruising tussen de wagen en het openbaar vervoer. Iedereen heeft een zichzelf besturende wagen en je moet enkel instellen waar je wil naartoe gaan. Omdat je wagen ook verbonden is met een netwerk van alle wagens kan er een efficiënte route uitgestippeld worden en zijn ongevallen quasi onmogelijk.
Self Driving Cars
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 17:00   #66
giserke
Banneling

Standaard

Het openbaar vervoer is peperduur om uit te baten.
We zitten met een 2snijdend zwaard. Als we willen autorijden verminderen moeten we het openbaarvervoer optimaal maken.
Dat kan volgens de spa en groene ministerkes enkel maar door de autokosten bijna te verdubbelen en het aanbod van het openbaar vervoer vergroten.

Dat wil zeggen dat er veel éénmans bussen zullen rondrijden. Omdat niet op elkke dag van de dag evenveel behoefte is voor het openbaar vervoer.
Wie zal dit dan betalen?

Laten ze gewoon de gezinnen aanpakken met meerdere auto’s in 1 gezin.
Zoals mijn buur, vader moeder zoon en dochterlief. Zij kunnen het presteren om elk zijn eigen wagen te hebben. Dat is de oorzaak dat er veel teveel files zijn. Veel mensen kunnen best, hun vrouw eerst afzetten aan het werk en dan efkes door reiden naar hun eigen werk

Laat de wegenbelasting aanpassen in functie van gezin en werk en niet in functie van vermogen. Dus personen die eigenlijk geen wagen nodig hebben als ze er wel een willen meer laten betalen. Dat kan best als je belastingaangifte invult. Daar moet je ook woon/werk verkeer invullen.
Mensen die op slecht bereikbare plaatsen wonen zouden kunnen een attest krijgen van de vervoersmaatschappijen waardoor ze vermindering krijgen voor hun autotaks.
En het zo stellen dat ieder gezin recht heeft op 1 auto, iedere extra wagen is meer afdokken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 17:09   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gyserke
Zoals mijn buur, vader moeder zoon en dochterlief. Zij kunnen het presteren om elk zijn eigen wagen te hebben. Dat is de oorzaak dat er veel teveel files zijn.
Ruik ik daar jaloezie?
Je pakt ook alléén symptomen aan, geen oorzaken...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 17:16   #68
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Ooit een artikel gelezen over pendeltreinen met open wagons met dwarse insteekplaatsen voor (korte) wagens.

Perrons met inrijhelling links en uitrijhelling rechts.

Trein stopt en de wachtende autootjes vullen van de ene zijde de lege parkeerplaatsen op de wachtende trein.

Eens gevuld of geen wachtenden meer pendelt de trein naar hetvolgende station.

U blijft in uw wagen (genre Smart ...) en maakt gebruik van het openbaar vervoer.

Eens aangekomen op uw bestemming beschikt u onmiddellijk over de vrijheid van uw eigen wagen.

Lijkt mij een ideale combinatie tussen auto- en openbeer vervoer.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 17:16   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Heen en terug? Dan is Aixam weldegelijk een optie.

Of alleen heen?

In dat geval koopt u beter een "lichte vracht": geen inschrijvingsbelasting, belachelijk lage jaarlijkse wegenbelasting en de verzekering is ook niet zo hoog als bij een gewone personenwagen.

Enkel.

wel gevaarlijk in't verkeer, wegens slecht zicht naar achter...en doorstaat de Aixam de crashtest??
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/testing/ncap/
Oud 30 december 2003, 17:20   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Ooit een artikel gelezen over pendeltreinen met open wagons met dwarse insteekplaatsen voor (korte) wagens.

Trein stopt en de wachtende autootjes vullen van de ene zijde de lege parkeerplaatsen op de wachtende trein.

U blijft in uw wagen (genre Smart ...) en maakt gebruik van het openbaar vervoer.

Eens aangekomen op uw bestemming beschikt u onmiddellijk over de vrijheid van uw eigen wagen.

Lijkt mij een ideale combinatie tussen auto- en openbaar vervoer.
Ik ben jaren met de autoslaaptrein op vacantie vertrokken: zalig en zo je alles rekent minder duur dan het lijkt:
nu recent afgeschaft...
Oud 30 december 2003, 17:42   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gyserke
Zoals mijn buur, vader moeder zoon en dochterlief. Zij kunnen het presteren om elk zijn eigen wagen te hebben. Dat is de oorzaak dat er veel teveel files zijn.
Ruik ik daar jaloezie?
Jaloers zijn van wat? Denkt ge dat ik mij daarmee bezig hou dat anderen mee een grotere wagens hebben dan ik? Voor mij is mijnen auto enkel een stuk gereedschap.

de oorzaken?
Veel gezinnen hebben vaak een 2de of 3de wagen zonder dat het nodig is! Dat is de oorzaak.
Oud 30 december 2003, 17:52   #72
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Ruik ik daar jaloezie?
Jaloers zijn van wat? Denkt ge dat ik mij daarmee bezig hou dat anderen mee een grotere wagens hebben dan ik? Voor mij is mijnen auto enkel een stuk gereedschap.

de oorzaken?
Veel gezinnen hebben vaak een 2de of 3de wagen zonder dat het nodig is! Dat is de oorzaak.
Kijk dan rond je in de file: dat zijn niet allemaal jongeren of vrouwen die met jou in de file staan! (of is autorijden in jouw ogen enkel iets voor oudere [size=5]mannen [/size]??
Oud 30 december 2003, 18:38   #73
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr

Lijkt mij een ideale combinatie tussen auto- en openbeer vervoer.
Dit systeem bestaat in Zwitserland, omdat je daar over de weg meestal veel verder omrijdt dan met de trein die steeds door tunnels gaat. Het is daar een ideaal systeem, maar in ons vlakke landschap hier zou het niet nodig hoeven zijn en lijkt me er ook geen meerwaarde aan te zitten. Alleen voor lange afstanden is het aantrekkelijk. Een voorbeeld is inderdaad de AutoSlaapTrein, die vanaf komende zomer door een commercieel bedrijf weer in dienst wordt genomen, 2 jaar nadat deze door de NS was afgeschaft: http://www.autoslaaptrein.nl
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 18:41   #74
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben jaren met de autoslaaptrein op vacantie vertrokken: zalig en zo je alles rekent minder duur dan het lijkt:
nu recent afgeschaft...
De Franse en Duitse spoorwegen hebben ze ongetwijfeld nog.
Oud 30 december 2003, 19:11   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

de oorzaken?
Kijk dan rond je in de file: dat zijn niet allemaal jongeren of vrouwen die met jou in de file staan! (of is autorijden in jouw ogen enkel iets voor oudere [size=5]mannen [/size]??
Wat heeft dat ermee temaken?
Als er maar 1 wagen is in een gezin inplaats van 2 zal de fille niet verminderen???
Oud 30 december 2003, 19:27   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De nieuwe toyota prius? Is die nog niet in België te koop? Het zal in elk geval minder dan 5 jaar duren. Honda heeft er ook één, maar die is minder populair.
Grootste probleem is dat de vraag momenteel groter is dan het aanbod, en er grote wachtlijsten zijn voor die toyota.
In de eerste plaats vind ik een dergelijke vrij duur. Daarenboven rijdt hij voor de lange afstanden op benzine, wat helemaal niet ideaal is. Bijgevolg is een dergelijke wagen enkel interessant als stadswagen, en juist daar is het juist niet de bedoeling dat er nog meer wagens bij komen. In de stad is er een groot aanbod aan openbaar vervoer (het kan natuurlijk nog altijd beter: Straatsburg en Bern zijn twee mooie voorbeelden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 19:32   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het model Partner (Peugeot) en Berlingo (Citroën) (het immers om hetzelfde model) ogen wel heel mooi en zijn niet zo "camionette"-achtig zoals bijvoorbeeld de Caddy van Volkswagen. Maar ondertussen heeft Volkswagen ook een nieuwe Caddy uitgebracht die gelijkenissen vertoond met dat van Peugeot/Citroën.
Oud 30 december 2003, 19:35   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus personen die eigenlijk geen wagen nodig hebben als ze er wel een willen meer laten betalen.
En hoe gaat u de criteria opstellen? Wie zal bepalen dat gezin A geen wagen nodig heeft en gezin B wel? Mag gezin A dan tijdens de vakantiemaanden niet naar Friesland rijden om daar een fietsvakantie te houden? Mag gezin A, dat in Gent woont, dan niet met de wagen naar hun familie die in Niel bij As (Limburg) woont?
Oud 30 december 2003, 19:37   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel gevaarlijk in't verkeer, wegens slecht zicht naar achter...
Helemaal geen slecht zicht, wel integendeel. Er zijn grote spiegels op waar je echt bijna een totaalbeeld hebt van wat er achteraan gebeurt. Door die spiegel is er zelfs geen dode hoek, wat bij sommige spiegel op een aantal wagens wel het geval is.
Oud 30 december 2003, 19:39   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Een voorbeeld is inderdaad de AutoSlaapTrein, die vanaf komende zomer door een commercieel bedrijf weer in dienst wordt genomen, 2 jaar nadat deze door de NS was afgeschaft: http://www.autoslaaptrein.nl
Schitterend! Tot vorig jaar kwamen de Nederlanders naar België om de slaaptrein te nemen, nu gaan wij naar hen toe. De NMBS zal weer met lede ogen moeten aanzien dat er eens te meer een deel van haar klanten verdwijnt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be