![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat gewoon niet zoiets als "de islam"! De islam heeft geen kerk, geen hiërarchie, geen baas, er zijn gewoon tientallen vormen van islam in de wereld, allemaal anders... en dikwijls niet akkoord onder elkaar, hoe kan je dan zeggen dat "de islam" de oorlog heeft verklaard, omdat een paar door de CIA gefinancierde zotten op 11/9 een reeks aanslagen pleegden? zelfs de Saoedis willen die dioten niet, juist een hier en daar een of ander klein groepje steunt die daadwerkelijk, alle andere islamieten zien die liever gaan dan komen.... In Algerië werden ze moddood gemaakt, in Saudi-Arabië werd hun pas ingetrokken, in zuid-Marokko worden ze opgejaagd. Soms zijn er enkele die ernstig meedoen, ja, maar hoeveel? Bitter weinig!! Verder hoogstens eens enkele snotneuzen die zich interessant willen maken zullen eens een bordje met hun naam erop omhoogsteken: is d�*t een oorlogsverklaring vanwege méér dan 1 miljard mensen??? Doe me niet lachen...! ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() De Islam is naar mijn mening de grootste bedreiging voor de wereldvrede. Ik kom tot deze conclusie naar aanleiding van de zaken die de afgelopen 2 jaar zich hebben voorgedaan. Telkens is er sprake van religieus gemotiveerd geweld en terrorisme. Telkens weer die mannen met baarden en tulbanden die de andere moslims oproepen tot een globalisering van de islam. Als het moet met geweld en terreur (zoals momenteel wereldwijd reeds gebeurd).
Ook in het dagelijkse leven maak ik steeds meer mee dat mijn medemens uit de moslimgemeenschap zich op dusdanige wijze gedraagt en profileert dat je er wel opstandig van moet worden (kinderen van amper zes die jihad roepen). Ik vraag me dan ook oprecht af wanneer de derde wereldoorlog echt losbarst. En ondertussen ben ik me ervan bewust dat deze derde wereldoorlog feitelijk al aan de gang is. We noemen het nu nog “oorlog tegen het terrorisme” terwijl het in werkelijkheid “oorlog tussen het (christelijke, alhoewel dit eigenlijk niet eens meer opgaat ivm de leegloop van de kerken) westen en de (Arabische) moslimwereld. Ik vrees dat deze situatie binnen afzienbare tijd zal escaleren. Ook denk ik dat Belgie zich niet kan ontrekken aan deze gebeurtenissen en actief betrokken zal raken in deze oorlog. Tevens zal naar mijn inziens de strijd ook op Belgische bodem gaan woeden. Nu al broeit het onderhuids en uit zich dit in een steeds grotere weerstand tegen bijvoorbeeld Marokkaanse jongeren. Ook ben ik van mening dat de problematiek die wij thans kennen met deze jeugd mede voortvloeit uit de wijze waarop men telkens ingestampt krijgt dat men (ondermeer via de talrijke, als vredelievende stichtingen vermomde radicale moslimorganisaties, en niet te vergeten de talrijke moskeen), als moslims, verheven is boven de verfoeilijke ongelovige en christenhonden. Het is mij allang duidelijk dat met name de Marokkaanse jeugd zich meer dan onaantastbaar voelen, en vanuit die positie hun misdragingen plegen. En tot overmaat van ramp ook nog eens geen strobreed in de weg wordt gelegd door de Belgische politiek.
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() FIlo, je moet je toch eens wat meer informeren omtrent deze materie. Heb je die BBC-reportages al gezien waar m'n 3 maand moslimextremisten heeft gevolgd in Parijs en London. Ik herinner mij nog levendig hoe één van die gasten voorbij een restaurant kwam in Parijs en zei: "zie die ongelovige honden daar nu zitten, niet wetend dat hun einde weldra zal komen". In België is Trabelsi gelukkig opgepakt die een aanslag op kleine brogel wilde plegen. Wolf: niet de Islam is een gevaar, wel de toenemnde radicale interpretatie ervan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, ik zag die ook, maar geef toe, die Palestijnen hebben de laatste 50 jaar wel wat meegemaakt, en hoop op een toekomst zit er voor die mensen niet direct in, hé? Met de steun die de US aan Israel geven is het begrijpelijk dat een aantal tegen de US roepen: dat vind ik toch onschuldiger dan aanslagen te plegen... (wedden dat in een boel niet-islamietische landen er ook héél wat leedvermaak was op 11/9? In Cuba bvb, en op Grenada, en in Panama, Bolivië, in Hanoi, in Cambodja of in Servië, in Angola? Bij al die slachtoffers van de US politiek? Reken maar van wél), maar d�*t kwam niet goed uit voor de US in het licht van de geplande oorlog tegen Irak, dus die beelden stuurden ze niet door, die uit islamitische landen wél...) Citaat:
Ja, d�*n begrijp ik, dat je daar een oorlogsverklaring in ziet! beelden in JOUW stad waarop een tulband? wat een heiligschennis!! Hoe durven ze!! Daar zou ik ook direct WO4 voor beginnen (en WO 3 even overslagen) [/size] ![]() ![]() ![]() Jij bent de echte lolbroek hier, jij!! PS, Ben je zeker dat het geen Sikh tulbanden waren? (Sikhs zijn géén moslims) Of een studentengrap? Zoveel moslims met een tulband zijn er nu ook weer niet, buiten de woestijnen! (Als 't regent zijn tulbanden wel onaangenaam om dragen, zie je...) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Welp,
Beloof ons AUB, nog minstens een jaar hier te posten, dank zij jou kunnen we hier eens écht lachen!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn idd een kleine franje radicalen die gevaarlijk zijn, en die bestaan wel degelijk, zowel in de islam als elders: dergelijke radicalen zijn er ook onder Basken en Ieren, onder de Corsicanen en onder amerikaanse Minutemen....... Wat betreft die aanslag op Kleine Broghel van Trabelsi, ik kan me maar niet van de indruk ontdoen dat het hier een uitlokking betrof vanwege één of andere overijverige geheime dienst: de middelen en plannen kwamen mij te ongeloofwaardig over... Hij had hoogstens een administratief gebouw kunnen beschadigen, méér niet...maar hij is er wél lomp met beide voeten ingelopen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je mag radicaliteit niet verwarren met autoritair ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dubbel geplaatst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() dubbel geplaatst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Banneling
|
![]() [quote="Philip"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() [overbodig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn we weer goedgemutst vandaag.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leedvermaak? Als ik me niet vergis stuurde meneer Castro dokters naar New York als hulp. Dat getuigd van veel leedvermaak. Tenzij je hulp aanbieden ook interpreteert als leedvermaak?
![]() |