![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ondermeer om jullie wat wijzer te maken, heb ik deze draad hier gelanceerd.
A propos: in den beginne heb ik NVA gestemd, naar nu blijkt uit misplaatste heimwee naar de VU zaliger. Dat zal me niet meer overkomen: partijen en politici krijgen van mij twee kansen, waarvan één die ze mogen verknoeien. Na het verknoeien van de tweede is het gedaan voor altijd. Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paars gaat door. als het moet met minderheid onder de nederlandstalige kamerleden, dat merk je aan de arrogantie van Guy en Karel. maw paars kan ,zeker door Vlaanderen, niet gebroken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
België zal niet ineenklappen ten gevolge van een sterk maar totaal machteloos VB in de oppositie, in tegendeel.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus paars gaat door (als ze voor Belgique een meerderheid houden) of er komt een tripartite (meegenomen, want er is werk aan de grondwet (ivm de monarchie) en mogelijk ivm bhv ... hoedanook , Vlaanderen wt genaaid ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vanaf het moment dat delen van partijen het VB gaan 'gebruiken' heb je je brede beweging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij (en de NVA) dan niet???
Nu zakt m'n broek af... Wat willen jullie dan? Een vlot lopende, frisse Belgische staat? Hebben we daarvoor al niet het federalistische B-Plus? Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een recente peiling van de stemmenkampioen toonde dat een meerderheid van de vlamingen het mogelijk acht voor het VB te stemmen;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() België zal niet ineenklappen ten gevolge van een sterk maar totaal machteloos VB in de oppositie, in tegendeel.
---------------------------------------- Ieder zijn mening natuurlijk. Een nog sterker wordend VB zal wel degelijk invloed hebben. Een partij zoals de Nva gaat gewillig meedansen met La Belgique. Zoveel is nu al duidelijk. En zie van waaruit de Nva ontsproten is. Ik zie alle overeenkomsten met de VU als ik de kindjes Nva en Spiritje bekijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef toe dat mijn NVA-stemmen destijds emotionele stemmen waren. Maar toen ik het resultaat zag, heeft mijn rede weer de bovenhand gehaald. We zijn nu 15 jaar verder en ik ben vandaag nog alleen geïnteresseerd in een taktische stem, die paars en rooms-rood zoveel mogelijk onmogelijk maakt. Het gaat nu idd pro of contra het Belgisch regime, en het is duidelijk geworden dat de NVA aan de kant van het regime staat. Of wilde je dat weerleggen?
Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en terecht. want reken maar dat jullie VB na 10 juni nog steeds op de oppositiebanken zal zitten en dat tot filip dewinter een hele lange baard heeft. ![]() ondertussen zullen de serieuze partijen zich met politiek bezighouden. het VB zal niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat heb je al gezien aan de dictaten die ze slikken ... (cfr Dedecker) bovendien, en belangrijker : de N-VA wordt gedumpt de dag na de verkiezingen. Of heb jij het veto van de OpenVLd bij monde van Verhofstadt 'geen samenwerking met separatisten onder gelijk welke vorm' gemist ? ... en het antwoord van de CD&V daarop bij monde van Leterme : 'de CD&V kiest voor België mét overhevelen van pakketten van regio's naar de federatie' ... (lees wij gaan zoveel toegeven dat de N-VA wel MOET opstappen, ... ACV (dus Leterme) wil al lang van jullie af hoor!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fout: de NVA is nu al in besloten kring gedumpt, en zal de dag van de verkiezingen openlijk gedumpt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jullie zijn ons ijzersterk aan het maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- het VB. Voor een radicaal-separatist ongetwijfeld voor de hand liggend. Nadeel : het onzalige cordon, dat je stem gedeeltelijk neutraliseert. - lijst DD. Goed alternatief voor de liberalen met gezond verstand. Onzekere uitslag wegens de kiesdrempel. Maar een goede tweede keuze, omdat ze vooral stemmen zal weghalen bij de VLD. - CD&V-N-VA. Te mijden derde keuze, bereid om ten allen prijze Vlaanderen te verkopen. Van die boer geen eieren meer. - SPA-SPIRIT. Streng te mijden. Nog rampzaliger dan de voorgaande. - Open VLD. Verdient in feite zelfs geen commentaar. How low can you go? Conclusie : Ik hoop op een stappen-oplossing. Dus diegenen die ons jaren bedrogen hebben, laat ze zelf hun C4 schrijven, want de NV België is sowieso failliet. En dan een objectieve curator, die tot één zinnig besluit moet komen : opdoeken die handel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar kan ik mijn linkse kennissen niet met een gerust hart aanraden om eventueel CAP, LSP of Amada te stemmen? Herr Flick haalde dat hier al aan, volgens hem is versnippering van stemmen de enige manier om paars te breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat België al rot is en dat we deze handel moeten opdoeken. Wat betreft de manier waarop dit moet gebeuren, laat ik alle opties open (behalve geweld natuurlijk)
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar hoe kan je mij dan 'aanwrijven' een verrottingsstrategie te voeren, omdat ik notabene alle Belgisch-gezinde regeringen het werken onmogelijk wil maken?
|
![]() |
![]() |