Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2004, 23:57   #61
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Groen,

Citaat:
iedereen gelijk voor de wet, idd.
Allochtoon (belg of niet) en autochtoon: gelijk in rechten (gemeentelijk stemrecht voor migranten, anyone) en wetten.
en LA'er, heeft u toevallig niet de cijfers 99 en 1 in uw post per ongeluk verwisselt?
Iedereen gelijk in rechte die gelijk is.

Als wij stemrecht in het buitenland krijgen kan er over stemrecht in ons land gepraat worden.
als ieder zo reageert zal het er nooit van komen. Kan je eerlijker zijn en zeggen dat je er gewoon tegen bent?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 23:59   #62
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

In Genk zijn het de bussen die het moeten ontgelden, in mijn stad hebben ze het vooral op de bushokjes gemunt. Wat hebben deze mensen eigenlijk tegen de lijn? En durf het niet van hun aan te geven, dat mocht een bejaarde buur van me ondervinden toen hij stoutmoedig het politiekantoor opzocht. Enkele dagen later werdt hij door hun companen het ziekenhuis ingeschopt.
Oud 8 januari 2004, 00:05   #63
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Groen:
... wat een volwassen, weloverwogen en serieus antwoord ...
ydde:
Dank U, ik ben zo volwassen, weloverwogen en serieus als alle andere kiezers die groen uitroepingsteken met de vorige keuze (en onder hun vorige naam) naar de plaats gestemd heeft waar ze thuishoren: het stort!
Oud 8 januari 2004, 00:20   #64
The_Prodigy
Burger

Standaard

Niet enkel in Sledderlo zijn er problemen geweest. Enkele maanden geleden weigerden chauffeurs van De Lijn nog om enkele kilometers verder door de wijk Meulenberg te rijden. Zelfde probleem: stenen gooien, chauffeur en passagiers bedreigen en afpersen, vandalisme. Inderdaad u hebt het goed geraden, Meulenberg is een wijk met 95% allochtonen. Zelfs de huisdokter gaat er 's avonds of 's nachts niet heen zonder politiebegeleiding. Jaren geleden is er ooit een reportage op BRT geweest over deze wijk. Ik ken de naam van het programma niet meer. Iets als Panorama maar ben niet zeker. Er werd door de wijk gereden met een politiecombi met achterin een camera. De rijkswachtcombi werd doodleuk bekogeld met stenen. Tof hé. Ik ben geen racist maar dit zijn spijtig genoeg de ware feiten. Laatst was er nog een reportage op tv over Meulenberg.
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 07:23   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen
Citaat:
Echter horen de mensen met blauwe ogen hier thuis terwijl de anderen hier als gasten gekomen zijn.
Veel van onze gasten maken zich schuldig aan misdaden en geven er daardoor blijk van hier niet thuis te horen.

Hoe zou jij het vinden wanneer jij gasten in je huis uitnodigd die je bestelen, je vrouw verkrachten en misschien nog erger.
Zou jij die gasten niet ook jouw huis uitwijzen?
even je voorbeeld verbeteren:

jouw huis ligt in de kleinere, rijke wijk, omgeven door krottenwijken vol zieke en arme mensen. enkele van deze mensen (jouw "gasten") komen onderdak en voeding vragen. in de ruil willen ze mee werken in jouw huis (als er tenminste werk is). onder al deze mensen is er één slecht iemand, één crimineel. ga jij daarom al die hulpbehoevende, arme mensen je huis uitzetten?
ik moet dringend een zakdoek gaan halen BERTJE
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 07:25   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
In Genk zijn het de bussen die het moeten ontgelden, in mijn stad hebben ze het vooral op de bushokjes gemunt. Wat hebben deze mensen eigenlijk tegen de lijn? En durf het niet van hun aan te geven, dat mocht een bejaarde buur van me ondervinden toen hij stoutmoedig het politiekantoor opzocht. Enkele dagen later werdt hij door hun companen het ziekenhuis ingeschopt.
eigen schuld... blauwe vlekken en dikke bult

en groen zeveraarke ?? enig zinnig commentaar hierop of heeft die man met burgerzin die sukkelaars verraden
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 09:47   #67
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het chill effect,

Je moet het al wat verderop gaan zoeken om nog voorbeelden te vinden. In Congo zijn er nog heel wat zwartjes die aan kannibalisme doen.
Ideale bevestiging van mijn statement!
Je bevestigde wat ik wilde aantonen, namelijk dat overal en ieder ras verkeerd gedrag stelt.

In Duitsland was pas ook nog een blanke kanibaal opgepakt!

Citaat:
Zoals ik reeds zei, uitzonderingen bevestigen de regel.
Regelneef!

In ons wereldje bestaan er net zoveel uitzonderingen als dat er regeltjes zijn!
Trouwens 1 op 10 schoolkinderen (maakt niet uit welk kleurke) hebben te maken met sexueel misbruik!

Daar zitten ook héél wat Belgjes bij dat je het bijna de regel kan noemen!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 10:39   #68
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij verziekt inderdaad steeds meer.
Is er echter geen andere manier om deze individualisering, verzuring tegen te gaan? Remember, preventie is beter dan harde repressie...
Nen C-130 klaarzetten en die andersgetinten terugbrengen om bij hun de ruiten te laten ingooien. Dat zal al 90% van de verzuring wegnemen.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 10:45   #69
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Is er echter geen andere manier om deze individualisering, verzuring tegen te gaan? Remember, preventie is beter dan harde repressie...
Nen C-130 klaarzetten en die andersgetinten terugbrengen om bij hun de ruiten te laten ingooien. Dat zal al 90% van de verzuring wegnemen.
Er blijft nog maar 10% van de bevolking over in België als ge dat doorvoert!
Oud 8 januari 2004, 14:47   #70
jintro
Burger

Standaard

Citaat:
In Genk zijn er al eerder problemen geweest met bussen die niet meer door vreemdelingenwijken wilden rijden ik men vorig jaar.

Echter in Genk waar een grote concentratie vreemdelingen woont is er van alles aan de hand.

Momenteel staat bijvoorbeeld ook de Turkse voetbalploeg uit de derde klasse (meen ik) Anadol ter discussie.
Deze vreemdelingenploeg heeft nagenoeg bij elke match slaande ruzie met de andere ploegen. Niemand wil nog tegen hun voetballen. De voetbalbond houdt in beraad om deze ploeg dan ook uit de competietie uit te sluiten.
Dit is te belachelijk om niet op te reageren. zoals gezegd is anadol een ploeg uit Heusden-Zolder (ik heb nog nooit gehoord over problemen met de Turkse Rangers, wel een ploeg it Genk). Bussen onder politiebegeleiding klinkt mij ook als een probleem uit Heusden-Zolder (Meuleberg), enfin tot nu dan. In ieder geval wordt hier weer eens heftig aan overproportioneren gedaan. Ik fiets nog steeds met gerust hart op mijn ééntje om 2 uur snachts door Sledderlo (en nee, ik heb geen borstkas van 3m40). Ik denk dat Genk gezien het gemiddelde lage inkomen en de vele migranten eerder een voorbeeldgemeente is dan omgekeerd. Sledderlo is nu eenmaal een verarmde buurt (waar ook Belgische gezinnen wonen). De problemen hebben daar meer met armoede te maken dan met de mensen hun kleurtje.

Om even LA'er (uit Antwerpen-Stad godbetert) te citeren: kent u Genk ??
Trek aub uw conclusies uit uw antwoord.

Jintro uit, j�*wel, Genk
jintro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 14:52   #71
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jintro
Citaat:
In Genk zijn er al eerder problemen geweest met bussen die niet meer door vreemdelingenwijken wilden rijden ik men vorig jaar.

Echter in Genk waar een grote concentratie vreemdelingen woont is er van alles aan de hand.

Momenteel staat bijvoorbeeld ook de Turkse voetbalploeg uit de derde klasse (meen ik) Anadol ter discussie.
Deze vreemdelingenploeg heeft nagenoeg bij elke match slaande ruzie met de andere ploegen. Niemand wil nog tegen hun voetballen. De voetbalbond houdt in beraad om deze ploeg dan ook uit de competietie uit te sluiten.
Dit is te belachelijk om niet op te reageren. zoals gezegd is anadol een ploeg uit Heusden-Zolder (ik heb nog nooit gehoord over problemen met de Turkse Rangers, wel een ploeg it Genk). Bussen onder politiebegeleiding klinkt mij ook als een probleem uit Heusden-Zolder (Meuleberg), enfin tot nu dan. In ieder geval wordt hier weer eens heftig aan overproportioneren gedaan. Ik fiets nog steeds met gerust hart op mijn ééntje om 2 uur snachts door Sledderlo (en nee, ik heb geen borstkas van 3m40). Ik denk dat Genk gezien het gemiddelde lage inkomen en de vele migranten eerder een voorbeeldgemeente is dan omgekeerd. Sledderlo is nu eenmaal een verarmde buurt (waar ook Belgische gezinnen wonen). De problemen hebben daar meer met armoede te maken dan met de mensen hun kleurtje.

Jintro uit, j�*wel, Genk
Ge zijt zeker niet de enige Genkenaar die er zo over denkt!!!
Oud 8 januari 2004, 15:11   #72
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jintro
Citaat:

Jintro uit, j�*wel, Genk

Daar heb je wel een punt. De problemen in Meulenberg hebben enkel betrekking op die wijk. In andere gemeenten zijn de problemen bijlange niet zo groot. Ik ben zelf ook reeds verschillende keer door Sledderlo gefietst zonder enig probleem wat niet gezegd kan worden van Meulenberg. Zou het kunnen dat in Sledderlo een grote mix van nationaliteiten woont zoals Belgen, Italianen, Grieken, Marokkanen en Turkenen in Meulenberg overwegend Maghreb-migranten wonen. Is dit misschien de oorzaak van de grotere problemen in Meulenberg?

Het feit dat je de problemen in Sledderlo toeschrijft aan de armoede geeft de jongeren nog niet het recht stenen te gooien naar bussen. De problemen daar hebben niets met huidskleur of nationaliteit te maken maar het zijn toch wel de Marokkaantjes geweest die de stenen gooiden.
Waarom geen Italianen of Grieken zoals er in die wijk toch heel wat wonen. Toch vreemd vind ik.
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 16:31   #73
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Bij mijn weten wonen er in de Meulenberg toch overwegend Griekse, Italiaanse en Turkse migranten hoor.
Oud 8 januari 2004, 17:59   #74
jintro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Prodigy

Daar heb je wel een punt. De problemen in Meulenberg hebben enkel betrekking op die wijk. In andere gemeenten zijn de problemen bijlange niet zo groot. Ik ben zelf ook reeds verschillende keer door Sledderlo gefietst zonder enig probleem wat niet gezegd kan worden van Meulenberg. Zou het kunnen dat in Sledderlo een grote mix van nationaliteiten woont zoals Belgen, Italianen, Grieken, Marokkanen en Turkenen in Meulenberg overwegend Maghreb-migranten wonen. Is dit misschien de oorzaak van de grotere problemen in Meulenberg?

Het feit dat je de problemen in Sledderlo toeschrijft aan de armoede geeft de jongeren nog niet het recht stenen te gooien naar bussen. De problemen daar hebben niets met huidskleur of nationaliteit te maken maar het zijn toch wel de Marokkaantjes geweest die de stenen gooiden.
Waarom geen Italianen of Grieken zoals er in die wijk toch heel wat wonen. Toch vreemd vind ik.
Ik ken Meuleberg niet (wel de verhalen, en die zijn niet direct een motivatie om een exploratie uit te gaan voeren). Ik verdedig de stenengooiers ook niet, maar de algemene teneur van de berichten die ik hier gelezen heb, Een eenzaam groentje (niet neerbuigend, ik zou er op stemmen als ze in limburg de SPA niet ze lagen op te vrijen) tegen een hoop blokkers die wsl zelden in Genk komen en Genk-Sledderlo afschilderen als een stuk Bronx in Belgium.
Sledderlo is echter een wijk als een ander waar ik redelijk wat mensen ken en waar het fijn vertoeven is. Er zijn problemen, maar om die allemaal af te wimpelen op huidskleur is dom.

Ik heb trouwens een tijdje speelplein gegeven aan enkele kinderen uit Sledderlo en het beeld van de ouders die zich niet in het doen of laten van hun kinderen intreseert dat iedereen van allochtone ouders heeft klopt volgens die ervaring langs geen kanten, meer zelfs vaak waren zij strenger voor hun kinderen.

De enige reden om het verhaal hier te zetten was om nog eens de Zie-je-het-wel boven te halen, en daar doe ik niet aan mee.

Jintro
jintro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 18:05   #75
Groen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Groen:
... wat een volwassen, weloverwogen en serieus antwoord ...
ydde:
Dank U, ik ben zo volwassen, weloverwogen en serieus als alle andere kiezers die groen uitroepingsteken met de vorige keuze (en onder hun vorige naam) naar de plaats gestemd heeft waar ze thuishoren: het stort!
hahahaha (sarcastische lach)
Groen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 18:08   #76
Groen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
of we zetten ook een C130 klaar voor al die vreemdelingenhaters met als bestemming Bangladesh of een ander derdewereldland waar elke dag iemand sterft van de honger.
zijn we er meteen vanaf voor enkele maanden, en dan weten zij ook hoe dom hun standpunt is, als ze de echte ellende zien.
Oud 8 januari 2004, 18:15   #77
Groen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
eigen schuld... blauwe vlekken en dikke bult

en groen zeveraarke ?? enig zinnig commentaar hierop of heeft die man met burgerzin die sukkelaars verraden
beste,
kan u een voorbeeld geven van de zever die dit groen zeveraarke heeft gepost? ik dacht het niet.

natuurlijk zijn situaties als deze fout, ik heb nooit gezegd dat alle migranten engelen zijn. verscheidene onder jullie doen echter wel alsof alle migranten criminelen zijn, wat volstrekt onlogisch is. zowel belgen als migranten bevatten criminele elementen.
Oud 8 januari 2004, 18:21   #78
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Groen,

Citaat:
even je voorbeeld verbeteren:

jouw huis ligt in de kleinere, rijke wijk, omgeven door krottenwijken vol zieke en arme mensen. enkele van deze mensen (jouw "gasten") komen onderdak en voeding vragen. in de ruil willen ze mee werken in jouw huis (als er tenminste werk is). onder al deze mensen is er één slecht iemand, één crimineel. ga jij daarom al die hulpbehoevende, arme mensen je huis uitzetten?
Even je voorbeeld doortrekken.

Mijn huis lag in een kleine rijkere wijk. Echter door de ongebreidelde toevloed van arme mensen die mij voor onderdak en voeding zijn komen vragen, in ruil voor mee te werken in mijn huis. Er was echter nog geen werk vor de mensen van in mijn land. Omdat ik voor die arme mensen geen werk in mijn huis had en ze daarom ook geen geld kon geven waar ze zelf rijk mee zouden worden, begonnen steeds meer van hen mij te bestelen. Er bleven steeds meer arme mensen komen en het aantal dieven werd steeds groter. Toen ik uiteindelijk niets meer had om te stelen en zelfs arm zo arm was gelijk die mensen, hadden de groenen hun doel bereikt.
IEDEREEN EVEN ARM!

Wordt wakker groene jongen de realiteit is blijkbaar nog niet tot jou doorgedrongen.

Als ik jou denkwijze zie die perfect overeenkomt met het groen gedachtengoed dan heb ik steeds het gevoel dat ik met volwassen mensen te maken heb die redeneren gelijk kinderen van 10 jaar.
Het is niet de bedoeling jou persoonlijk te beledigen maar zo voel ik dat aan en ik denk het grootste gedeelte van de kiezers.
Daarom mijn raad. Trek jullie terug uit de politiek tot jullie volwassen zijn geworden.

[size=6]KIES JE GROEN, DAN BEN JE EEN OEN![/size]
Oud 8 januari 2004, 18:25   #79
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

mad-drone,

Citaat:
als ieder zo reageert zal het er nooit van komen. Kan je eerlijker zijn en zeggen dat je er gewoon tegen bent?
Ik ben er zelfs niet gewoon tegen maar zelfs vierkant tegen.

tevreden. 8)
Oud 8 januari 2004, 18:26   #80
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
[size=6]KIES JE GROEN, DAN BEN JE EEN OEN![/size]
[size=7]STEM OP HET BLOK EN JE KRIJGT HET MET MIJ AAN DE STOK !!![/size]

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be