Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 19:40   #61
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
"Verdere samenwerking", werken we niet met alle Europese landen samen? U moet bovendien niet afkomen met een referendum, want u hebt- althans bij mijn weten- steeds partijen verdedigd die hier uitgesproken tegenstander van zijn. "U hoort" ondertussen... Dat is uiterst onwetenschappelijk. "Ik hoor" ook vanalles. U vormt echter uit uw subjectief besef een definiëring die u als onomstootbaar beschouwd. De redenering is echter zeer incoherent en beroept zich in het beste geval op een soort historisch determinisme.
Nou nou, u bent dus echt een extremist he? Of denkt u dat iedereen die in een partij zit, hetzelfde denkt en doet? Uw totalitaire kijk op de wereld druipt er gewoon van af. Ik heb steeds kritiek gehad op de CD&V en N-VA omwille van hun anti-BROV standpunt. Dus insinueren dat ik zelf een tegenstander ben van het BROV is laag, typisch belgicistisch.

Citaat:
Sorry Tantist, maar deze redenering slaat toch echt op niets; ik toon aan dat Gendebien een Belgisch burger in de Franse Senaat pleit voor rattachisme. Ik vraag naar de Nederlandse politicus die hetzelfde doet en u komt af met Johan Demol.
Is Gendebien een Fransman? Nee, dat wist ik niet.
Ik volgde gewoon uw redenering even, en dan zegt u dat die kant noch wal raakt. Nou, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Welke Franse politicus heeft zich uitgesproken om Wallonië in te lijven? Andere posters als Dimitri hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen (o.a. Jan Terlouw). Maar daar leest u natuurlijk over. Traagheid en relaps, weet u wel?

Citaat:
U zweert bij een heilzaam idee, maar u slaagt er vooralsnog niet in om te bewijzen dat uw idee zo heilzaam is. Denkt u dat het via voldoende debat aanhang zal verwerven? Wanneer wordt er in België eens echt over iets gedebatteerd?
Daar hebben we ook al genoeg topic over gestart (zie ook in de debatclub, waar AJL in http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5740&start=30 achter redenen vraagt en ze ook krijgt. Maar dan wordt het vreselijk stil bij jullie, of beginnen jullie over iets anders. Traagheid en relaps...

Citaat:
Mij interesseert het niet of het nu om Franstaligen of om Franstalige politici gaat, de laatsten een deelgroep zijn van de eersten. Di Rupo is NIET "=" "DE" Waalse politici.
Wat u interesseert is irrelevant. Enkel de feiten tellen. Dat u dat interpreteert als een pars pro toto is een denkfout van u (een van de vele), en geen feit. Tenzij iedere Waal een politicus is.
Oud 21 januari 2004, 19:41   #62
Tantist

Standaard

PS: was het nou echt nodig die pagina minstens 4 keer te bewerken?
Oud 21 januari 2004, 22:49   #63
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ja, want jouw bericht stond er reeds toen ik nog bezig was met te schrijven.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:52   #64
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou nou, u bent dus echt een extremist he? Of denkt u dat iedereen die in een partij zit, hetzelfde denkt en doet? Uw totalitaire kijk op de wereld druipt er gewoon van af. Ik heb steeds kritiek gehad op de CD&V en N-VA omwille van hun anti-BROV standpunt. Dus insinueren dat ik zelf een tegenstander ben van het BROV is laag, typisch belgicistisch.
Mooi, u hebt kritiek op deze twee partijen omwille van dat standpunt- wat er u overigens niet van weerhouden heeft om de N-VA zeker tot mei '03 (vurig) te verdedigen. Wat gaat u nu doen?
Oud 21 januari 2004, 22:57   #65
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Is Gendebien een Fransman? Nee, dat wist ik niet.
Ik volgde gewoon uw redenering even, en dan zegt u dat die kant noch wal raakt. Nou, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Welke Franse politicus heeft zich uitgesproken om Wallonië in te lijven? Andere posters als Dimitri hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen (o.a. Jan Terlouw). Maar daar leest u natuurlijk over. Traagheid en relaps, weet u wel?
Is dit een bekentis ofzo? om Wallonië in te lijven...Andere posters (...) hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen . Nederland, zo zeggen sommige Nederlandse politici, moet Vlaanderen inlijven... Ik hoop voor u dat u de "goede zaak" niet op die manier gaat verdedigen .

Ik heb inderdaad geen concrete voorbeelden van Franse politici die zich daarvoor hebben uitgesproken (wat ik ook nooit beweerd heb), maar ik kan me niet inbeelden dat er geen zijn, gezien de Franse mentaliteit in sommige kringen, van oudsher trouwens, kan ik me niet inbeelden dat er geen zijn.
Oud 21 januari 2004, 22:58   #66
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Quote:
U zweert bij een heilzaam idee, maar u slaagt er vooralsnog niet in om te bewijzen dat uw idee zo heilzaam is. Denkt u dat het via voldoende debat aanhang zal verwerven? Wanneer wordt er in België eens echt over iets gedebatteerd?

Daar hebben we ook al genoeg topic over gestart (zie ook in de debatclub, waar AJL in http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5740&start=30 achter redenen vraagt en ze ook krijgt. Maar dan wordt het vreselijk stil bij jullie, of beginnen jullie over iets anders. Traagheid en relaps...
cf. ander forum voor antwoord. (morgen)

Citaat:
Quote:
Mij interesseert het niet of het nu om Franstaligen of om Franstalige politici gaat, de laatsten een deelgroep zijn van de eersten. Di Rupo is NIET "=" "DE" Waalse politici.

Wat u interesseert is irrelevant. Enkel de feiten tellen. Dat u dat interpreteert als een pars pro toto is een denkfout van u (een van de vele), en geen feit. Tenzij iedere Waal een politicus is.
Ja als u het hebt over "de" (...) politici, hoe moet ik dat dan interpreteren? Alvast als een p.p.t. aangaande "de" (...) politici. En waarom dan wel? Welk boosaardig gen richt schade aan van Namen tot Bergen? Als u veralgemend praat over de politici van één taalgroep, staat de deur wagewijd open om die hele groep te stigmatiseren- alsof Vlaams-nationalisten een monopolie hebben op goed bestuur!
Oud 21 januari 2004, 23:15   #67
Dimitri

Standaard

Citaat:
Is dit een bekentis ofzo? om Wallonië in te lijven...Andere posters (...) hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen . Nederland, zo zeggen sommige Nederlandse politici, moet Vlaanderen inlijven... Ik hoop voor u dat u de "goede zaak" niet op die manier gaat verdedigen
Goh, maandag wist je nog niet dat er Nederlandse politici zijn die pleiten voor hereniging van Vlaanderen en Nederland, en nu weet je blijkbaar al dat ze Vlaanderen willen inlijven. Ik ben erg benieuwd om welke politici het gaat en waar we die teksten kunnen vinden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 01:23   #68
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Is dit een bekentis ofzo? om Wallonië in te lijven...Andere posters (...) hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen . Nederland, zo zeggen sommige Nederlandse politici, moet Vlaanderen inlijven... Ik hoop voor u dat u de "goede zaak" niet op die manier gaat verdedigen
Goh, maandag wist je nog niet dat er Nederlandse politici zijn die pleiten voor hereniging van Vlaanderen en Nederland, en nu weet je blijkbaar al dat ze Vlaanderen willen inlijven. Ik ben erg benieuwd om welke politici het gaat en waar we die teksten kunnen vinden.
Dat schrijf ik niet, dat schrijft Tantist. Een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland is onmogelijk omdat 'Vlaanderen' en Nederland nooit verenigd waren: België en Nederland wel (zoals "r"attachisme onmogelijk is). Maar we zijn van dat Hollands juk nu al bijna 174 jaar af, en maar goed ook.
Oud 22 januari 2004, 01:31   #69
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
U vervalt trouwens alwéér in het oubollige discours van de V.B. ('de Walen zijn uitzuigers').
Waar? Waar? U bent behoorlijk paranoide moet ik zeggen. Henegouwse en Luikse [size=7]politici[/size] staat er. Hoeveel keer kakt u niet op di Rupo? Bent u ook een Walenhater? Want dat is de verdorven haatlogica die u hanteert.
Tiens, op een ander forum schrijft u:
Geen nood, ik ben er van overtuigd dat het de Walen zijn die niet willen samenleven met een andere cultuur, tenzij zij de dominante groep zijn. Zij spelen de grote verdraagzame, als je hun taal maar overneemt natuurlijk. Iemand die af en toe in Wallonië komt, beseft maar al te goed dat dit waar is.

U schrijft hier dus: DE Walen spelen de verdraagzame, willen niet samenleven met andere culturen - tenzij ze dominant zijn. En hoe merken we dat? door af en toe in Wallonië te komen

Het gaat hier dus om de mensen. Als dit geen stigmatisering is, beste Tantist, dan moet u toch eens reflecteren over de inhoud van dat begrip.
Oud 22 januari 2004, 01:38   #70
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Tacitus schreef:
Natuurlijk verwerp ik heelnederland als staat, omdat er ook maar niet de minste politieke noch populaire vraag (laat staan consensus) voor is- een paar zonderlingen daargelaten.

Ah, daar hebben we het ultieme "argument" weer. Op jou berichten kan je altijd wel met een URL antwoorden...

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9183
U wil het nog steeds niet begrijpen. Volgens u wenst iedereen die voor het behoud is van het federale België de Vlaamse "deelstaat".

Goed. Eenvoudig voorbeeld.
Vraag van de enquete: Bent u voor het behoud van het federale België?.
Twee mogelijkheden: ja, nee.

Stel nu dat ik voor het behoud van België ben, maar ik ben tégen de federale constructie, maar voor een unitaire. Wat moet ik dan antwoorden?

Ja: uiteraard ben ik voor het behoud van het federale België - als minimum. Immers: nee zou impliceren dat ik een separatist ben. Toch, zo redeneert u, wens ik als ik ja antwoord het behoud van de Vlaamse "deelstaat". Wat moet ik dan feitelijk antwoorden, slimme?
Oud 22 januari 2004, 11:20   #71
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik niet, dat schrijft Tantist.
En waar kan ik dat lezen?
Citaat:
Een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland is onmogelijk omdat 'Vlaanderen' en Nederland nooit verenigd waren: België en Nederland wel (zoals "r"attachisme onmogelijk is).
België en Nederland zijn ook nooit verenigd, omdat België toen nog niet bestond.
Het huidige Vlaanderen heeft in zijn geheel deel uitgemaakt van het Koninkrijk der Nederlanden, dus is er bij samenvoeging sprake van een hereniging.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 15:45   #72
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Quote:
Een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland is onmogelijk omdat 'Vlaanderen' en Nederland nooit verenigd waren: België en Nederland wel (zoals "r"attachisme onmogelijk is).

België en Nederland zijn ook nooit verenigd, omdat België toen nog niet bestond.
Het huidige Vlaanderen heeft in zijn geheel deel uitgemaakt van het Koninkrijk der Nederlanden, dus is er bij samenvoeging sprake van een hereniging.
Dan is de term rattachisme ook correct?
Oud 22 januari 2004, 15:51   #73
Bruno*
Banneling

Standaard

[quote="Dimitri"]
Citaat:
Dat schrijf ik niet, dat schrijft Tantist
En waar kan ik dat lezen?.
Welke Franse politicus heeft zich uitgesproken om Wallonië in te lijven?

Andere posters als Dimitri hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen (o.a. Jan Terlouw).

er etc... slaat op de inlijving.
Oud 22 januari 2004, 15:57   #74
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mooi, u hebt kritiek op deze twee partijen omwille van dat standpunt- wat er u overigens niet van weerhouden heeft om de N-VA zeker tot mei '03 (vurig) te verdedigen. Wat gaat u nu doen?
U bent dus echt wel een totalitair extremistje, die verwacht dat iedereen braaf de partijlijn volgt, en dat je je eigen mening moet wegcijferen voor de partij.

Nou, die totalitaire visie is wel mooi mislukt, toen je met veel vuur je partijtje de BUB verdedigde. Nu richt je zelfs petities tegen hen op. Zielig.
Oud 22 januari 2004, 16:02   #75
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

U bent dus echt wel een totalitair extremistje, die verwacht dat iedereen braaf de partijlijn volgt, en dat je je eigen mening moet wegcijferen voor de partij.

Nou, die totalitaire visie is wel mooi mislukt, toen je met veel vuur je partijtje de BUB verdedigde. Nu richt je zelfs petities tegen hen op. Zielig.
Geen antwoord op mijn vraag. Uw persoonlijke beschimpingen beginnen echt onnozel te worden.
Oud 22 januari 2004, 16:02   #76
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat toont aan hoe verward je eigenlijk wel bent...
Oud 22 januari 2004, 16:03   #77
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat toont aan hoe verward je eigenlijk wel bent...
Mijn bericht stond hier: a
Uw bericht stond hier: x

ik was (a) nog aan het schrijven terwijl u (x) aan het neertypen was, ter antwoord van (a). Te moeilijk?
Oud 22 januari 2004, 16:04   #78
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach, Tacitus weert zich gewoon als een duiveltje in een wijwatervat. Eerst zegt niemand het, dan is het direct weer een annexatie. Wie neemt die extremist eigenlijk nog serieus?
Oud 22 januari 2004, 16:06   #79
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach, Tacitus weert zich gewoon als een duiveltje in een wijwatervat. Eerst zegt niemand het, dan is het direct weer een annexatie. Wie neemt die extremist eigenlijk nog serieus?
U schrijft zélf dat Nederlandse politici pleiten voor de INLIJVING van Vlaanderen: Andere posters (...) hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen . over wat hebt u het anders?
Oud 22 januari 2004, 16:10   #80
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

U schrijft zélf dat Nederlandse politici pleiten voor de INLIJVING van Vlaanderen: Andere posters (...) hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen . over wat hebt u het anders?
U bent een leugenaar. Zoekt u maar op tantist als auteur en inlijving: 0 hits (OK, misschien dit bericht wel).

Ik spreek over de hereniging. Man man man man toch, u bent echt wel zot aan het komen, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be