![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik volgde gewoon uw redenering even, en dan zegt u dat die kant noch wal raakt. Nou, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Welke Franse politicus heeft zich uitgesproken om Wallonië in te lijven? Andere posters als Dimitri hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen (o.a. Jan Terlouw). Maar daar leest u natuurlijk over. Traagheid en relaps, weet u wel? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() PS: was het nou echt nodig die pagina minstens 4 keer te bewerken?
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb inderdaad geen concrete voorbeelden van Franse politici die zich daarvoor hebben uitgesproken (wat ik ook nooit beweerd heb), maar ik kan me niet inbeelden dat er geen zijn, gezien de Franse mentaliteit in sommige kringen, van oudsher trouwens, kan ik me niet inbeelden dat er geen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen nood, ik ben er van overtuigd dat het de Walen zijn die niet willen samenleven met een andere cultuur, tenzij zij de dominante groep zijn. Zij spelen de grote verdraagzame, als je hun taal maar overneemt natuurlijk. Iemand die af en toe in Wallonië komt, beseft maar al te goed dat dit waar is. U schrijft hier dus: DE Walen spelen de verdraagzame, willen niet samenleven met andere culturen - tenzij ze dominant zijn. En hoe merken we dat? door af en toe in Wallonië te komen Het gaat hier dus om de mensen. Als dit geen stigmatisering is, beste Tantist, dan moet u toch eens reflecteren over de inhoud van dat begrip. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed. Eenvoudig voorbeeld. Vraag van de enquete: Bent u voor het behoud van het federale België?. Twee mogelijkheden: ja, nee. Stel nu dat ik voor het behoud van België ben, maar ik ben tégen de federale constructie, maar voor een unitaire. Wat moet ik dan antwoorden? Ja: uiteraard ben ik voor het behoud van het federale België - als minimum. Immers: nee zou impliceren dat ik een separatist ben. Toch, zo redeneert u, wens ik als ik ja antwoord het behoud van de Vlaamse "deelstaat". Wat moet ik dan feitelijk antwoorden, slimme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het huidige Vlaanderen heeft in zijn geheel deel uitgemaakt van het Koninkrijk der Nederlanden, dus is er bij samenvoeging sprake van een hereniging. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() [quote="Dimitri"]
Citaat:
Andere posters als Dimitri hebben er een aantal mooie gegeven van uit Nederland voor Vlaanderen (o.a. Jan Terlouw). er etc... slaat op de inlijving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Nou, die totalitaire visie is wel mooi mislukt, toen je met veel vuur je partijtje de BUB verdedigde. Nu richt je zelfs petities tegen hen op. Zielig.
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw bericht stond hier: x ik was (a) nog aan het schrijven terwijl u (x) aan het neertypen was, ter antwoord van (a). Te moeilijk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Ik spreek over de hereniging. Man man man man toch, u bent echt wel zot aan het komen, niet?
![]() |