![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=ericferemans;2465958]
Citaat:
Het is nochtans dankzij linkse, blinde mollen zoals jij die 'in pacifistische' bewegingen actief zijn zoals Blokkwatch en Cif-Gif, dat terroristische cellen allerhande zo goed als ongestoord hun uitvalsbasissen en netwerken konden uitbouwen in dit, van politieke correctheid vergiftigd, land. Vanhieruit plegen ze hun misdaden van in Noord tot in Zuid Europa. Ze zouden wel zot zijn om dat op het spel te zetten door ook hier aanslagen te plegen en zo alle aandacht op zich te vestigen. Als jij de onnozelaar wil uithangen is dat jouw keuze. Doe het dan echter liever in die vredelievende organisaties die een serieuze tik hebben gekregen van dezelfde hamer als jij. En hoop maar dat ze jullie niet vroeg of laat over dezelfde kam gaan scheren als B&H vandaag.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezelf al eens een keertje in de spiegel bekeken?
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() [quote=ericferemans;2465958]
Citaat:
En die pacifistische organisaties waarover je het hebt, me dunkt dat die lachen vanaf het moment dat jij je mond open doet ..als clown van dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Mensen die het altijd maar over vrede hebben, zijn vanbinnen vaak de grootste agressievelingen" (John Lennon)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meer dan waarschijnlijk, en het geldt allicht ook voor al degenen die dwangmatig om de twee zinnen de woorden verdraagzaamheid, tolerantie en racisme moeten gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en nazi, en collaboratie...
![]() |
#69 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Onze goede Feremans moet ik toch wel van repliek dienen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij hebben hier bepaalde drukkingsgroepen die alle subsidies naar zich toe proberen te trekken en de andere allochtone groeperingen giganormisch affronteren en zelfs buitensluiten. Wij hebben hier allochtonen die Vlaams Belang stemmen !! Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Feremans, de Islam is een onderwerpingsgodsdienst. Zij zullen niet rusten vooraleer de hele wereld "Dar-al-Islam" is. Zij geven de niet-moslim-landen de term "Dar-al-Harb" oftewel "Het Huis van Oorlog". Zij willen geen vrede zolang er nog onbekeerden zijn. En "Dar-al-Islam" betekent wel degelijk "Huis van Onderwerping" ! Ik ga mij niet onderwerpen aan een godsdienst die mij opgedrongen wordt, en die in haar Heilig Boek klaar en duidelijk stelt dat het doden van andere mensen geoorloofd -ja zelfs verplicht- is. Als jij beweert dat onze cultuur haar roots in de Islam heeft dan bent ge heel erg mis ! Wij hebben onze roots in enerzijds de Celtische wereld en anderzijds wat we de "Klassieke Wereld" noemen, namlijk de oude Grieken en Romeinen. We zijn ook beïnvloed door onder andere de Franken en de Germanen, en momenteel door de Angelsaxische Wereld, maar op geen enkel moment in onze geschiedenis door een cultuur uit de Levant, waar de Islam vandaan komt. Wij hebben wel een deel van onze wetenschappen kunnen herontdekken omdat Arabische geleerden tijdens de Middeleeuwen de antieke tektsen hebben bewaard terwijl die in ons "Christelijk" werelddeel vernietigd waren, en hun geleerden hebben inderdaad wetenschappelijke doorbraken gekend waar we van hebben mogen profiteren en die onze Verlichting een stimulans hebben gegeven, maar na de 17de eeuw hebben we geen enkele waardevolle bijdrage uit die hoek meer gekregen omdat de Islam haar wetenschappelijke wereld heeft verstard en vrij onderzoek daar heeft tenietgedaan. Uit dat laatste kun je concluderen dat wij misschien wat wetenschappelijke kennis en enkele ideeën van hen hebben overgenomen, maar niet dat zij onze cultuur hebben vormgegeven, en zelfs dat zij heden ten dage die ideeën met aandrang verwerpen. Als je mij niet wilt geloven dan is dat jouw probleem, maar ik bestudeer al jaren als hobby diverse godsdiensten en culturen en de drie belangrijkste toetsstenen om inzicht in een godsdienst of cultuur te krijgen zijn nog altijd: - de heilige boeken en de literatuur daarrond; - de huidige literatuur die men voortbrengt; - het publieke discours: enerzijds toespraken, anderzijds fora waarop men communiceert. Op dit moment wentelt een groot deel van het publieke discours binnen de Islam zich in een martelaarshouding: "iedereen is tegen ons en wij moeten ons daartegen verzetten". Het moet wel opgemerkt dat vrijwel alle recente bekeerlingen de nadruk leggen op de vredesboodschap van de Islam. Die is er inderdaad. Maar ze zien gemakshalve over het hoofd dat die vredesboodschap alleen geldt voor de "ware gelovigen" en "de volkeren van Het Boek" die zich onderdanig opstellen - in afwachting van hun nakende toewijding aan het ware geloof natuurlijk. Bent u ook zo iemand ? Moet je zien hoe de Sjiïeten en de Soennieten elkaar al eeuwenlang wereldwijd aan het uitroeien zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil er even op wijzen dat dit individu ooit hengelde naar het voorzitterschap van Spirit, en er nog steeds deel van uitmaakt. Ondanks het feit dat zelfs deze electoraal gezien marginaalste partij van Vlaanderen massaal Feremans' politiek doodvonnis tekende, stel ik me de vraag: Wordt het geen tijd voor een cordon sanitaire rond deze partij?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() [quote=ericferemans;2462931]Vreemdelingenhaat is oprecht geestig,
Wat een stom land, mijn Vlaanderen... ![]() Ik stem al jaren VB maar heb meer respect voor een vreemdeling die zich hier aanpast dan voor u mijnheer Ferremans ! Uzelf hebt zoveel haat tov Vlaanderen ! Ik zou wel eens willen weten hoe u tot deze houding en gedachtengaang gekomen bent ? Mocht het u niet storen omwille van het delicate van mijn vraag : Is er iets in uw jeugd misgelopen waardoor u liever u eigen afkomst vergeet ? Hebt u enig idee waar uw voorouders vandaan kwamen ? Mogelijk uit Nederland : Graauw en Langendam ( rond 1795) bron :Geneanet |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Eisie;2466567]
Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Als iemand zo tegen het vb is dan is deze voor mij ook tegen vlaanderen.
Het vb is de enige partij die nog vlaanderen gezind is en tja,nv-a;die vind ik een lachertje.Veel geblaat tot wanneer het er op aan komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, hun haat betreft vaak de Vlamingen in het algemeen, niet beseffend dat ze daarmee ook zichzelf haten.
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Spirit??? Is dat die partij die Vlaanderen verloochent ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LOL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
(in tegenstelling zelfs tot de Romeinen en de Grieken uit de antieke oudheid, die tot op vandaag onze cultuur zwaar hebben gedetermineerd) Citaat:
De 'woestijn' kan je ook in figuurlijke betekenis gebruiken, Eric. Ik kende de cijfers al.
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() allochtonen die naar hier komen om zich aan te passen? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |