Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 17:23   #61
Ciccio
Partijlid

Standaard

Ik vind het jammer al deze beelden te moeten zien!

Velen maken hier terecht de opmerking dat dit ideengoed geen recht heeft te bestaan in Europa, en zelfs niet over heel de wereld.
Deze houding is verwerpelijk, extremistisch en slecht.

Ze is alleen anti-Islamitisch!

Dit valt op geen enkele manier in overeenstemming te brengen met de boodschap van de Koran, noch naar het leven van de Profeet.

Vele zogezegde moslims staan even ver van de Islam als ongelovigen.
Alleen zijn ze een illusie rijker!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:31   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Op Youtube staat de verderfelijke nazi-propagandafilm Der Ewige Jude. (enkel te bekijken als je een (gratis) account aanmaakt).

deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=e5PXsGCkkBc
deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=1LXWdx94_po
deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=VY5gSy6IDwg
deel 4: http://www.youtube.com/watch?v=KvPklmcBnBI
deel 5: http://www.youtube.com/watch?v=pqPpQfgyoe4
deel 6: http://www.youtube.com/watch?v=nbwY2GHBEc8
deel 7: http://www.youtube.com/watch?v=TnIexO8j0NE

Het is gemakkelijk te herkennen dat de moslimhaters op dit forum juist dezelfde argumenten aanhalen als de nazi's in hun tijd:
-de onkunde van moslims/joden om zich aan te passen
-profiteren van de maatschappij
-fundamentele morele verschillen
-Halal/kosjer slachten
-goochelen met cijfers die aantonen dat moslims/joden zogezegd allemaal criminelen zijn
-citaten uit de thora/Koran aanhalen om aan te tonen dat moslims/joden een moreel verwerpelijke ideologie aanhangen
-ontmenselijken door genadeloos en zonder onderscheid te veralgemenen.
-naast de ware problemen kijken en enkel het culturele verschil aanhalen
-het zijn immigranten die hier niet thuis horen
.
.
.
En ga zo maar door.
Als iemand zou beweren dat de nazi's gelijk hadden, is dit een verwerpelijke gedachte in elk opzicht.
De gelijkenissen zijn inderdaad frappant. De haat verandert vaak van object, maar nooit van structuur.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:48   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonlicht
er is geen reden waarom 'onze' cultuur, wat die ook moge zijn, beter is.
Als "onze" cultuur niet beter is, waarom dan niet ineens terug het voetjesbinden uit de chinese cultuur hier invoeren? Waarom geen vrouwenbesnijdenis toestaan? Heb je een probleem met kannibalisme, of noem jij dat ook "enkel een kwestie van smaak"?

Mensen zijn gelijkwaardig, culturen zijn dat niet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 21:54   #64
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als "onze" cultuur niet beter is, waarom dan niet ineens terug het voetjesbinden uit de chinese cultuur hier invoeren? Waarom geen vrouwenbesnijdenis toestaan? Heb je een probleem met kannibalisme, of noem jij dat ook "enkel een kwestie van smaak"?
Je redenering werkt evengoed in de andere richting: als onze cultuur beter is, waarom verheerlijken we dan onze ecologische rampen niet? Waarom zijn we dan niet trots op onze in kille bejaardentehuizen wegrottende oudjes? Waarom pronken we niet met onze zelfmoordcijfers?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 01:01   #65
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Mensen zijn gelijkwaardig, culturen zijn dat niet!
Aan alle culturen zijn wel in onze ogen minder fijne dingen verbonden, inclusief de christelijke tradities. (hetgeen absoluuuuut niet mijn cultuur is)

Maar wat is eigenlijk een cultuur? Een aantal regels die van generatie op generatie worden doorgegeven?
By the way, het waren islamitische geestelijken die vrouwenbesnijdenis hebben afgeschaft. Binnen het kader van de islam hebben ze het kunnen afschaffen, hoewel het uiteraard nog steeds wordt toegepast, is het toch officieel afgekeurd door de islam.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 02:36   #66
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
- Ware problemen: er stond vrijdag nog een artikel in De Morgen, uit onderzoek blijkt dat er naast de socio-economische factor ook nog een etnisch-culturele factor is in de slechte prestaties van migranten. Iets wat iedereen al lang wist natuurlijk, maar nooit luidop werd gezegd. In andere topics werden verschillende artikels gepost uit andere landen, waar men tot dezelfde conclussie komt.

-Aanpassing: het lijkt me vrij evident dat er toch een zekere vorm van integratie en assimilatie noodzakelijk is om vreedzaam samen te leven. Sta je er nooit bij stil waarom in andere landen multicultuur nooit voorkomt ? Met multicultuur bedoel ik dan ook echte multicultuur: verschillende gemeenschappen met verschillende gewoontes die als gelijken samenleven. Dit werkt niet, heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken. Er is concurrentie tussen mensen en ook tussen groepen van mensen, culturen en religie geven scheidingslijnen tussen groepen van mensen. Dit alles is zeer simpel te verklaren als je uitgaat van het evolutionaire voordeel dat dit gedrag aan de mens geeft: de eigen groep wordt door de leden daarvan voorgetrokken ten koste van andere groepen, wat uiteindelijk ook een evolutionair voordeel voor de individuen in die groep betekent.

-Fundamentele morele verschillen: die zijn er uiteraard wel. De islam kent om te beginnen geen ethiek die uitgaat van wederkerigheid: als je de koran leest, merk je dat alle goede dingen enkel voor de moslims zijn. In alles (rechtspraak, huwelijk, oorlog, dagelijkse omgang, beleving van religie) wordt er consequent opgedeeld in moslim versus niet-moslim, de niet-moslims worden dan nog eens opgedeeld tussen de 'mensen van het boek' (= joden en christenen) en de rest. Een dergelijke opdeling is totaal afwezig in onze maatschappij en is zelfs bij wet verboden.
Dan is er nog de behandeling van vrouwen, holebi's, andersdenkenden etc. dewelke ook totaal verschillend is. De slechte behandeling van de vrouw kan ook gerechtvaardigd worden door de koran. In tegenstelling tot het christendom heeft de islam nog geen verlichting doorgemaakt, en zijn citaten uit de koran dus wel relevant.
-De Morgen: de culturele verschillen draaiden vooral rond de taal die ze thuis spreken. Er wordt met geen woord gerept, en ik zie ook niet in waarom dat zo zou zijn, dat de islam achter die achterstand bij allochtone leerlingen zou zitten.

-Aanpassing? Zolang enkele gemeenschappelijke fundamentele basisprincipes worden nageleefd, hoeft niemand zich aan te passen. Sommigen zeggen dat dat Vrijheid, Gelijkheid en Solidariteit zou moeten zijn, en ik heb de neiging om te volgen.

-Je baseert je mening volledig op theoriën en boeken. Er is geen enkele praktijkervaring. De moslims die ik ken (en dat zijn er niet weinig) denken zo helemaal niet. Hoogstens verdelen ze mensen op basis van de nationaliteit van hun afkomst (Marokkanen, Belgen, Turken,... en ook 'negers'), net als wij (hoewel ik dat zoveel mogelijk probeer te vermijden) trouwens. (maar 'wij' dan eerder Vlamingen, Walen, allochtonen)
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 09:00   #67
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zouden Smiley, EHRLICH, Deryz en consoorten wel beseffen dat ze met hun reacties de stelling in de openingspost gewoon bevestigen?
Beseft u, dat u alleen maar leest wat u wilt lezen en dat u alleen maar begrijpt wat u wil begrijpen en dat u alleen maar geloof hecht aan hetgeen u uitkomt enz. Dus iets dat u niet uitkomt en onbruikbaar is om uw haat en leugens te verkondigen wordt door u en aanhangsel afgedaan als een gevaarlijke gedachte, on-democratisch en zou moeten worden vervolgd en indien mogelijk worden verboden. Uw manier van denken was terug te vinden in het "arbeidersparadijs" voor het einde ervan in 1989 een jaartal dat velen niet meer hebben moeten meemaken door uw denkbeeld. Hetzelfde ondervinden ze nu in het midden oosten waar de slachtoffers en de eeuwige vervolgde rustig hun gang kunnen gaan aangemoedigd door hen die hier de vrije mening aan banden leggen.

Bedankt om erlich er boven uit te laten steken. Maar gelieve dan wel op de schrijfwijze te letten. Aan die reactie zou ik mischien kunnen uitmaken dat ik u heb bewogen, geraakt of hoe u het zou willen noemen, wel dan is dit met veel plezier gedaan. We zijn nu eenmaal op de wereld om "elkander te helpen nietwaar".
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:25   #68
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
-De Morgen: de culturele verschillen draaiden vooral rond de taal die ze thuis spreken. Er wordt met geen woord gerept, en ik zie ook niet in waarom dat zo zou zijn, dat de islam achter die achterstand bij allochtone leerlingen zou zitten.
Vreemd toch dat uitgerekend de islamitische migranten overal in Europa zo'n problemen hebben om mee te draaien in onze maatschappij.
Citaat:
-Aanpassing? Zolang enkele gemeenschappelijke fundamentele basisprincipes worden nageleefd, hoeft niemand zich aan te passen. Sommigen zeggen dat dat Vrijheid, Gelijkheid en Solidariteit zou moeten zijn, en ik heb de neiging om te volgen.
Om te beginnen worden Vrijheid, Gelijkheid en Solidariteit zoals deze begrippen in het Westen begrepen worden, niet geaccepteerd in de koran.
Ten tweede zal de maatschappij totaal geen samenhang vertonen wanneer de leden daarvan slechts een klein aantal vage principes gemeenschappelijk hebben.
Citaat:
-Je baseert je mening volledig op theoriën en boeken. Er is geen enkele praktijkervaring. De moslims die ik ken (en dat zijn er niet weinig) denken zo helemaal niet. Hoogstens verdelen ze mensen op basis van de nationaliteit van hun afkomst (Marokkanen, Belgen, Turken,... en ook 'negers'), net als wij (hoewel ik dat zoveel mogelijk probeer te vermijden) trouwens. (maar 'wij' dan eerder Vlamingen, Walen, allochtonen)
Als die mensen zo denken, dan is dat ondanks de koran en niet dankzij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be