Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 17:26   #61
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Wij schooien nergens stemmen en likken niemands hielen.
Laat me je een citaat van FDW voorleggen

Citaat:
"Ik ben er zeker van dat tenminste een derde van de Joodse burgers op mij zal stemmen. De Joden zijn onze broeders in de strijd tegen de extremistische Islam in Antwerpen. De Joden maken deel uit van de Europese cultuur; moslims daarentegen doen dat niet. Joden en Vlamingen hebben een gezamenlijk belang bij de strijd tegen Islam in Europa."
Nu vind ik de tweede zin toch een beetje ruiken naar stemmenronselarij. "De Joden zijn onze broeders in de strijd tegen de extremistische Islam in Antwerpen" - Amai, en dan durft het Vlaams Belang indertijd JahJah te beschuldigen van het importeren van het Palestijns-Israelisch conflict, maar dit is er anders ook niet naast hé.

Het was toch ook Filip de Winter die interviews gaf in Haaretz en gesprekken aanging met rabbi's? Niet dat ik er tegen ben; ik stel enkel maar vast.

Is er volgens u geen enkele sprake van het "aanpappen" met de joodse gemeenschap in Antwerpen? Ik betwijfel het toch.

Citaat:
Het etnisch stemmen: wij zetten bijv. geen Turken op de lijst om Turkse kiezers te lokken, geen joden om te hengelen naar joodse stemmen: andere partijen doen dat wel... En er zijn wel Turken en joden die hen daarop precies afrekenen.
U bedoelt Belgen van Turkse afkomst, denk ik.

Citaat:
Omdat we vriendelijk zijn over en tegen de joodse gemeenschap die al eeuwenlang Antwerpen mee helpt verrijken zouden we daar zogezegd zieltjes willen winnen. Eerst waren we negationisten in de ogen van onze tegenstanders, nu zouden we bijna zionisten zijn. Niets van dat alles: wij zijn nationalisten, en iedereen die onze Vlaamse natie verrijkt en onze gastvrijheid waardeert, kan rekenen op onze steun. Zo ook de joodse gemeenschap in Antwerpen.
Nu het viel me gewoon op dat een partij die de Vlaamse waarden zo fel in het vaandel draagt, en de Vlaamse cultuur zo hard wil beschermen, dat ze het plots fel gaan opnemen voor de joodse gemeenschap.

Het is toch geen toeval dat het veiligheidsthema makkelijk op de joodse gemeenschap kan worden losgelaten, zeker in tijden van AEL. Inspelen op het zogenaamde onveiligheidsgevoel bij de Antwerpse joden was toen maar een "intikkertje", nietwaar?
Havana is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:59   #62
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Gezien het feit dat de discussie ineens toch weer alle kanten uitgaat, herhaal ik de vraag nog maar even:

Geachte heer Schoofs, wat moet uw partij nog met een De Man die zich 'cru', onzorgvuldig en ongenuanceerd uit en waarin vele VB-ers zich niet (meer) herkennen? Dit, in het licht gezien van onder meer uw eigen opvattingen en die van de heer Verstrepen die, zachtgezegd, een minder enge definitie van 'volk' hanteren?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:30   #63
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Geachte heer Schoofs, wat moet uw partij nog met een De Man die zich 'cru', onzorgvuldig en ongenuanceerd uit en waarin vele VB-ers zich niet (meer) herkennen? Dit, in het licht gezien van onder meer uw eigen opvattingen en die van de heer Verstrepen die, zachtgezegd, een minder enge definitie van 'volk' hanteren?
U kijkt veel te veel naar Verstrepen. Hij representeert zeker niet de gemiddelde Vlaams Belang mandataris. Nu ik ga niet beweren dat mijn gedachtegoed eigen is aan de gemiddelde Vlaams Belang mandataris, ik als gewoon Vlaams Belang lid, behoor tot veruit de meest radicale vleugel van de partij. Die vleugel heeft wel de partij opgericht en grootgemaakt. Gemiddeld gezien is de partij zachter geworden, mijn inziens programmatisch verzwakt, maar god zij dank is Jurgen Verstrepen zijn ideeëngoed, niet dat van de partij en laat ons hopen dat dit nooit gebeurt. Het gematigd rechtse en liberale ideeengoed van Verstrepen binnenhalen, zou een knieval zijn onder druk van het regime. Vlaams Belang moet zich keihard blijven opstellen, als rasechte oppositie en actie-partij met een stevig, uitgesproken en klaar en duidelijk programma.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 februari 2007 om 19:32.
Max van Dietschland is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:34   #64
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
U kijkt veel te veel naar Verstrepen. Hij representeert zeker niet de gemiddelde Vlaams Belang mandataris. Nu ik ga niet beweren dat mijn gedachtegoed eigen is aan de gemiddelde Vlaams Belang mandataris, ik als gewoon Vlaams Belang lid, behoor tot veruit de meest radicale vleugel van de partij. Die vleugel heeft wel de partij opgericht en grootgemaakt. Gemiddeld gezien is de partij zachter geworden, mijn inziens programmatisch verzwakt, maar god zij dank is Jurgen Verstrepen zijn ideeëngoed, niet dat van de partij en laat ons hopen dat dit nooit gebeurt. Het gematigd rechtse en liberale ideeengoed van Verstrepen binnenhalen, zou een knieval zijn onder druk van het regime. Vlaams Belang moet zich keihard blijven opstellen, als rasechte oppositie en actie-partij met een stevig, uitgesproken en klaar en duidelijk programma.

Troost je, ze gaan terug naar de bron.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=81850

De radicale de Man verheugt zich alvast.
Oud 27 februari 2007, 19:35   #65
PAJOT
Banneling

Standaard

positief toch ? Verstrepen zal het in ieder geval niet gaarne horen.
PAJOT is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:38   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
positief toch ? Verstrepen zal het in ieder geval niet gaarne horen.

Mensen als de Man zullen dus de zaken bepalen, de radicalisten binnen het VB zullen in hun handen wrijven.
Oud 27 februari 2007, 19:43   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Mensen als de Man zullen dus de zaken bepalen, de radicalisten binnen het VB zullen in hun handen wrijven.
Fijn, een reden temeer om het VB volledig te isoleren
Pietje is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:48   #68
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Fijn, een reden temeer om het VB volledig te isoleren

Hopelijk ziet de niet radicale VB-stemmer nu ook welke strategie en welke manier van politiek voeren zijn partij nu verkiest.
Hij/zij kan er altijd natuurlijk de forumsessie op nalezen.
Ik zou er eigenlijk alle fameuze uitspraken van de Man bij moeten halen.

Je weet wel over katten die in een viswinkel bevallen, bloed en bodem, als het over de moorden in Antwerpen gaat enkel de dood van Luna betreuren en het niet eens over de anderen hebben, allochtonen die zich niet hebben te moeien met onze samenleving, Ward de Bever, enz...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 februari 2007 om 19:55.
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:53   #69
Bert Schoofs

Bert Schoofs's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet Filip een schouderklopje/tik op de vingers krijgen?
Wij dragen in deze beiden consequent het partijprogramma uit.
Bert Schoofs is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:55   #70
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Verstrepen niet. Dat is een doorn in het oog van vele militanten.
PAJOT is offline  
Oud 27 februari 2007, 20:00   #71
ilfalco
Minister-President

Standaard

De verpakking is mssh veranderd maar in de fles zit nog steeds hetzelfde heldere ,frissen en zuivere water . De scherpe kanten zijn er af.

Maar het VB is en blijft de partij van een onafhankelijk vlaamse staat. Van een waterdichte migratiestop( terwijl alle andere partijen een nieuwe migratietsoenami bepleiten). De partij van het rotsvaste verzet tegen de islamisering.

Mag ik overigens opmerken dat de bron van het VB het rechtlijnige vlaams-nationalisme is. En met valkeniers en de bont etc als nieuwe figuren is dat meer dan ooit actueel.

Citaat:
Verstrepen niet. Dat is een doorn in het oog van vele militanten
Ik zie de meerwaarde van verstrepen ook niet meteen. Ik heb inhoudelijk( itt tot dhr schoofs) nog niet veel interessante bijdragen gelezen van hem.

te oppervlakkig, te vluchtig..

Als we die mensen nodig hebben om vlaamse onafhankelijkheid te bereiken dan vind ik het OK. Maar ze moeten wel het partijprogramma onderschrijven.

Maar los van dit denk ik dat dhr verstrepen en het Vb veel meer gemeen hebben dan bvb een linkse acw'er een rechtse decrem.

Dus zolang we recht op koers blijven moet dat zeker mogelijk zijn.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 27 februari 2007 om 20:03.
ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 21:01   #72
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heer Schoofs,

Een teleurstelling mag ik dit antwoord niet noemen. Ik had eigenlijk niets anders meer hoeven te verwachten nu de mensen van de 'harde-lijn' zich hier weer volop roeren en een op zich onschuldige vraag door allerlei welles/nietus berichtjes weer buiten proporties weten op te blazen.

Toch had ik meer van u verwacht dan dit standaard (mag ik het zelfs 'politiek-correcte' noemen?) antwoord.
Ik heb geruime tijd op uw webstek vertoefd en de opvattingen die u daar tentoonspreidt (en ook hier op dit forum) hadden bij mij de hoop gevestigd dat u hier een meer inhoudelijke reactie zou plaatsen.

Afgezien daarvan klopt uw antwoord niet. U kunt niet beiden hét partijprogramma consequent uitdragen want uw versie ervan lijkt in niets op dat van de heer De Man. Eén van de twee heeft het dus mis.

Concreter: De Man is duidelijk in zijn bedoelingen. Vlaanderen, en de regering van Vlaanderen, is voorbehouden aan nederlandssprekende blanken die elk geloof behalve de islam mogen aanhangen. Ook mensen met de belgische nationaliteit, die hier geboren en getogen zijn en volstrekt geïntegreerd, maar allochtone ouders hebben, hebben zich volgens hem 'niet te moeien' met hoe 'wij' dit land inrichten. Gemengde huwelijken worden afgeraden en politieke tegenstanders bestrijd je het beste door hun naam te ridiculiseren. Oja, aan de woorden 'Bloed en bodem' hoeft niemand zich te storen, dat was alleen bedoeld om te 'provoceren'.

Nu zullen er weer mensen zeggen "hij bedoelt het niet zo'' etc. Laat me dan zeggen dat ook de hier op het forum aanwezige 'traditionalisten' en 'radicale nationaal solidaristen' het zo begrepen hebben maar het niet wilden geloven omdat z�*j er nu weer vanuit gaan dat de VB 'te liberaal' aan het worden is.

Voor wat ik van u heb gelezen bent u een fatsoenlijk man. Dus zou ik alsnog willen proberen van u een inhoudelijk antwoord te krijgen. Wat zal het zijn? Is de versie van De Man of die van u hét partijprogramma?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 21:24   #73
ilfalco
Minister-President

Standaard

U bent wel zeer assertief.

u wilt het Vb programma lezen?

http://vlaamsbelang.be/index.php?p=21

Ziezo.

Uiteraard zijn er verschillen tussen mensen onderling. Bij het Vb zijn dat nuances. bij andere partijzijn het zelfs voleldige breuklijnen.

Maar daar waar men bij het Vb zelfs geen verschil in nuance kan verdragen en alles doet om verdeeldheid te zaaien blijft men DOOF, STOm en BLIND voor de onoverbrugbare verschillen die er zijn bij andere partijen.

bvb vandenbrande vs belgicist phlip heylen.
ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 21:27   #74
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
U bent wel zeer assertief.

u wilt het Vb programma lezen?

http://vlaamsbelang.be/index.php?p=21

Ziezo.

Uiteraard zijn er verschillen tussen mensen onderling. Bij het Vb zijn dat nuances. bij andere partijzijn het zelfs voleldige breuklijnen.

Maar daar waar men bij het Vb zelfs geen verschil in nuance kan verdragen en alles doet om verdeeldheid te zaaien blijft men DOOF, STOm en BLIND voor de onoverbrugbare verschillen die er zijn bij andere partijen.

bvb vandenbrande vs belgicist phlip heylen.
Dus nu mogen we nog geen kritiek geven op andere partijen?
VB'ers mogen dat over jan en alleman, maar de rest van de wereld moet ook kritiek hebben op de rest van de wereld behalve het VB.
Oud 27 februari 2007, 21:27   #75
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Ik ben er zeker van dat tenminste een derde van de Joodse burgers op mij zal stemmen. De Joden zijn onze broeders in de strijd tegen de extremistische Islam in Antwerpen. De Joden maken deel uit van de Europese cultuur; moslims daarentegen doen dat niet. Joden en Vlamingen hebben een gezamenlijk belang bij de strijd tegen Islam in Europa."
Dat 1/3 van de joden op hem gestemd zou hebebn lijkt me sterk aangezien een groot deel zelfs niet gaat stemmen.

Maar bij hem is het een natuurlijk bondgenootschap.

Maar ga je nu zeggen dat de moskeen en de islamieten die opgevrijd worden door janssens ..; dat dat ok is?

Zoals FDW zegt de joden zijn een bondgenoot tegen de islamisering. Niet omdat wij daar naar streven , maar omdat de realiteit dat zo wil.
ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 21:55   #76
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat 1/3 van de joden op hem gestemd zou hebebn lijkt me sterk aangezien een groot deel zelfs niet gaat stemmen.

Maar bij hem is het een natuurlijk bondgenootschap.

Maar ga je nu zeggen dat de moskeen en de islamieten die opgevrijd worden door janssens ..; dat dat ok is?

Zoals FDW zegt de joden zijn een bondgenoot tegen de islamisering. Niet omdat wij daar naar streven , maar omdat de realiteit dat zo wil.
Ik vraag mij af waarom elke kritiek op het VB moet afgeleid worden op en de sossen dan? En de VLD dan? En CD&V dan?

Je mag nog geen kritiek geven op het VB voor alle andere bekritiseerd te hebben.
Alleen voor de eigen partij geldt dat dan niet he
Oud 28 februari 2007, 02:13   #77
ilfalco
Minister-President

Standaard

neen maar het is wel zeer hypocriet om met een microscoop naar de verschillen tussen Vb'ers onderling te gaan zoeken maar terwijl DOOF, STOM en BLIND te blijven voor de heuse breuklijnen die door andere partijen lopen.
ilfalco is offline  
Oud 28 februari 2007, 09:24   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Is het ook niet een beetje vreemd, dat een partij zoals de uwe, zich tracht te verbroederen met de joden, terwijl er binnen zich binnen die partij juist feiten voordoen die daar rechtlijnig tegen ingaan?

Geef toe, het is toch wat ongeloofwaardig dat uw partij zoveel goeds te vertellen heeft over de joden, terwijl uw partij contacten heeft met Le Pen, een uitgesproken negationist.
Of dat Bert Eriksson, voormalig vmo-leider die vindt dat Hitler maar 1 fout heeft gemaakt, namelijk de oorlog verliezen (en ex-lid van de hitlerjugend) in het vb-partijblad wordt geprezen?
In het partijblad werd Eriksson geprezen voor zijn inzet in de Vlaamse Beweging, niet voor allerlei andere dingen, niet voor zijn kookkunst of allerlei andere persoonlijke kundes of opvattingen.

Le Pen is geen negationist. Hij ontkent geenszins dat de Joden vervolgd en ook massaal gedood werden. Evenwel meent hij dat men die episode niet moet gaan overbenadrukken.

En Bert Eriksson was geen mandataris van het Vlaams Belang. Dus waarom die erbij betrokken wordt, is al evenmin duidelijk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 februari 2007, 09:28   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ben tegen dat allochtonen op lijsten staan van Vlaams Belang.

Ik zeg dat klaar en duidelijk, ik ben tegen de komst van vreemdelingen naar het Vlaams Belang. Beiden hebben geen Vlaams bloed door hun aderen stromen. Zoals Cynicus ook terecht opmerkte, moeten we streven naar een overwegend blank Vlaanderen. Ik wil dus een Vlaanderen waar de mensen zonder complexen nog katholiek, blank en trots kunnen zijn op hun Vlaamse afkomst.
Dit is onzin, en ja, dat hoort u van een VB'er die sedert vele jaren lid is van de partij. Wat is "Vlaams bloed" als ik u vragen mag? Ikzelf ben - zij het wel tamelijk ver - van moederszijde van vreemde origine. Ben ik volgens u dan geen Vlaming? Vlaming is alwie zich inschrijft in onze cultuur, onze taal, onze gewoonten, dus deel gaat worden van ons sociaal weefsel. Misschien kunt u dat jammer vinden, maar door adoptie bijvoorbeeld zijn zwarte kinderen hier komen wonen. Door hun opvoeding zijn ze een deel van ons geworden, zelfs al maakt de huidskleur wel duidelijk dat er naar de bloedlijn ergens anders vandaan komen. Cultureel, maatschappelijk, zelfs religieus hebben ze bijna steeds geen enkele band meer met het land waar ze geboren maar niet opgevoed zijn. Dat is heel anders met bijvoorbeeld de grote stroming in de Marokkaanse gemeenschap die nog steeds haar verbondenheid met het vroegere thuisland blijft koesteren, een ander waardenpatroon erop nahoudt en zich van onze cultuur distancieert en er in bepaalde gevallen zelfs vijandig tegenover staat.
Oud 28 februari 2007, 09:31   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De Man daarentegen vond dat een moslim dan weer niet eens op de lijsten kon staan, want dat zijn 'geen democraten'.
Weeral die dubbele boodschap.
Er is een verschil tussen een moslim en iemand van islamitische achtergrond. Er zijn heel wat mensen van katholieken huize die evenwel geen katholiek meer zijn. Net zo bij de allochtonen waar sommigen wel in de islam zijn opgegroeid, maar er zich van gedistancieerd hebben. Deze mensen kunnen ongetwijfeld een plaats krijgen bij het Vlaams Belang, daar ze door hun afwijzing van de islam ook de basiswaarden van onze westerse beschaving aangenomen hebben. Een gelovige moslim doet dat niet, daar die juist indruisen tegen zijn geloof. Die kan bijgevolg geen plaats krijgen in de partij. Zoveel is wel duidelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be