Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 02:17   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3 Bekijk bericht
Alé degene die geen handicap hebben weten het weer beter !!
Sorry, maar als ik als invalide met mijn moeder in haar rolstoel daar heen ga, moet ik ook voor beide betalen en dat is niet meer dan normaal.

Er bestaan voldoende andere middelen voor een dove om met horende te communiceren.
Het was dus echt niet nodig om met twee naar binnen te willen met 1 ticket. Trouwens als parlementaire zal ze wel voldoende verdienen zekers om die 10€ te kunnen betalen.
Anders had ze maar een ticket meer moeten vragen aan het bedrijf waarvoor ze kwam.

En ik heb zelfs nog aan de ingang gratis toegangskaarten gekregen van een exposant, dus ze moet niet zeveren.
Want dit is zuiver moedwil om te bewijzen dat men doven achteruitsteld tegenover horende. Niet meer, niet minder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 09:01   #62
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Dat dit een vorm van discriminatie is is wel duidelijk, en er kan ook aan verholpen worden omdat de handicap is vastgesteld .. edoch een klacht indiennen bij het CGKR is overdreven.. waarom wel stel nu dat er een niet zo heel erg geintegreerde belg (lees iemand die onze talen niet machtig is) en die daardoor dus tot een minderheidsgroep behoord dan ook aanspraak maken op een tolk om hem/haar op batibouw te vergezellen ?
Ergens moet in deze toch eens nagedacht worden waar de lijn van discriminatie en profetariaat ligt voordat er een uitspraak in deze komt
Oud 28 februari 2007, 09:49   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat dit een vorm van discriminatie is is wel duidelijk, en er kan ook aan verholpen worden omdat de handicap is vastgesteld .. edoch een klacht indiennen bij het CGKR is overdreven.. waarom wel stel nu dat er een niet zo heel erg geintegreerde belg (lees iemand die onze talen niet machtig is) en die daardoor dus tot een minderheidsgroep behoord dan ook aanspraak maken op een tolk om hem/haar op batibouw te vergezellen ?
Ergens moet in deze toch eens nagedacht worden waar de lijn van discriminatie en profetariaat ligt voordat er een uitspraak in deze komt
Dit is totaal geen discriminatie.
Een dove kan wel perfect lezen en schrijven.
Daar komt bij dat zij ook kan liplezen en een laptop kan gebruiken.
Je kan hier anders ook de vraag stellen, waarom men in niet ieder bedrijf en iedere winkel verplicht om een dovetolk in dienst te hebben.
Of moet haar tolk ook gratis binnen mogen in een cinema en een pretpark.
En gaat hij ook mee naar haar slaapkamer om te tolken tussen haar en haar echtgenoot?

Dat zij een dovetolk heeft om beroepsmatige reden en dat deze gratis mee moet kunnen als zij ergens heen gaat om beroepsreden is normaal.
Maar naar een beurs gaan is ontspanning en dat is iets wat een dove perfect kan zonder tolk.

Zij wil hier enkel voordeel uit halen.
Trouwens waarom moet zij 24uur per dag 7/7dagen een tolk hebben en deze overal gratis mee naartoe mogen nemen. Zij discrimineerd andere doven, die vaak zelfs geen dovetolk ter beschikken hebben. Dit omdat alle dovetolken te veel werk hebben en er niet voldoende beschikbaar zijn voor alle doven.

Vele doven moeten vaak jaren wachten en in groep leren om met niet doven te praten, enkel en alleen omdat er geen dovetolken ter beschikking zijn.

Deze politicus zou in de grond moeten zakken van schaamte, want terwijl zij een dovetolk gebruikt voor haar ontspanning, is een andere dove bezig met de verkeerde medicijnen in te nemen, omdat er geen dovetolk beschikbaar was voor de ziekenhuizen.
Oud 28 februari 2007, 09:56   #64
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dit is totaal geen discriminatie.
Een dove kan wel perfect lezen en schrijven.
Daar komt bij dat zij ook kan liplezen en een laptop kan gebruiken.
Je kan hier anders ook de vraag stellen, waarom men in niet ieder bedrijf en iedere winkel verplicht om een dovetolk in dienst te hebben.
Of moet haar tolk ook gratis binnen mogen in een cinema en een pretpark.
En gaat hij ook mee naar haar slaapkamer om te tolken tussen haar en haar echtgenoot?

Dat zij een dovetolk heeft om beroepsmatige reden en dat deze gratis mee moet kunnen als zij ergens heen gaat om beroepsreden is normaal.
Maar naar een beurs gaan is ontspanning en dat is iets wat een dove perfect kan zonder tolk.

Zij wil hier enkel voordeel uit halen.
Trouwens waarom moet zij 24uur per dag 7/7dagen een tolk hebben en deze overal gratis mee naartoe mogen nemen. Zij discrimineerd andere doven, die vaak zelfs geen dovetolk ter beschikken hebben. Dit omdat alle dovetolken te veel werk hebben en er niet voldoende beschikbaar zijn voor alle doven.

Vele doven moeten vaak jaren wachten en in groep leren om met niet doven te praten, enkel en alleen omdat er geen dovetolken ter beschikking zijn.

Deze politicus zou in de grond moeten zakken van schaamte, want terwijl zij een dovetolk gebruikt voor haar ontspanning, is een andere dove bezig met de verkeerde medicijnen in te nemen, omdat er geen dovetolk beschikbaar was voor de ziekenhuizen.
Compleet waar hoor, maar er staat nergens in het bericht dat zeal dan niet beroepsmatig aanwezig was daar. En vermits ze er gewag van maakt door haar functie veronderstel ik wel dat het beroepsmatig was. Anders vermengd ze haar beroepsleven met haar privéleven ... en dan zal ze niet alleen door de grond zakken van schaamte
Oud 28 februari 2007, 10:17   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Compleet waar hoor, maar er staat nergens in het bericht dat zeal dan niet beroepsmatig aanwezig was daar. En vermits ze er gewag van maakt door haar functie veronderstel ik wel dat het beroepsmatig was. Anders vermengd ze haar beroepsleven met haar privéleven ... en dan zal ze niet alleen door de grond zakken van schaamte

Zij kan daar niet beroepsmatig aanwezig zijn geweest.

1) als parlementaire had zij met voorrang behandeld geweest en zonder problemen binnen kunnen gaan met haar tolk en lijfwachten.
Men zo haar dan zelfs een gids van Batibouw hebben gegeven.
2) als zij daar was voor een bedrijf, dan had dit bedrijf gezorgd voor de toegang van haar tolk en was er ook geen probleem geweest.

Enkel het feit dat ze moest betalen, verraad reeds dat ze daar niet beroepsmatig was, anders had ze immers zonder problemen met haar tolk kunnen binnen gaan.
Oud 28 februari 2007, 16:24   #66
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Reactie Fevlado !!!

http://www.gbarchief.be/site/index.p...from=&ucat=42&

Lees dit maar eens
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 16:28   #67
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Een niet profiterende gehandicapte zal het volkomen met u eens zijn.
Mijn dochter was 7 jaar alvorens ik wist dat ze recht had op verhhogt kindergeld. anderen weten het van de eerste dag
wat noemt u een niet profiterende gehandicapte?
Oud 28 februari 2007, 17:23   #68
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Een dove kameraad van ons komt regelmatig op bijeenkomsten van onze hobby en wat heeft hij dan bij ? Een GSM met toetsenbord. Iedereen kan dan met hem communiceren, er kan zelfs op getekend worden (belangrijk in onze hobby) en hij heeft die GSM alleen maar omdat in Nederland je bij een abonnement van de provider gratis zo'n ding kunt krijgen (mag in België niet want dat is hier "koppelverkoop"). Slechts 1 keer overwoog hij een tolk mee te nemen, maar dat was omdat het een internationaal evenement ging zijn en hij nauwelijks Engels kent, hij ging er wel hard voor moeten sparen om dat te kunnen bekostigen. Tegenwoordig gaat hij mee naar Engeland zonder tolk want we slagen er toch wel in om hem te helpen.
Die jongen gaat echt niet naar zoiets als Batibouw kunnen gaan met een tolk... hij kan het niet betalen.
Dat een goedbetaalde politica er toch op staat haar werknemer (want dat is een tolk volgens mij) gratis mee naar binnen te nemen op een persoonlijk bezoek is naar mijn mening een vertoon van slechte smaak. Als je het kunt betalen dan bet�*�*l je.
En zoals HAMC al aanhaalde: dat die tolk het maar op z'n onkostennota zette !
Oud 28 februari 2007, 19:28   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon zuivere onzin om haar uitbuiting te verantwoorden.
En de verklaring dat die tolk nodig is om te zorgen voor een goede en juiste communicatie is totaal slaagd op niets.
De meeste mensen zonder de nodige technische kennis begrijpen toch niets van de bouwkundige matrieel-technische uitleg.
En voor offertes heeft ze ook geen tolk nodig, want de meeste standhouders geven daar terplaats slecht een schatting en komen daarna op de bouwplaats zelf eerst kijken wat er juist moet gebeuren en maken pas daarna een blijvende offerte.
Bati-bouw is immers geen autosaloon waar men directe verkoop/koop doet, maar een informatie-beurs waar men kan kijken naar de mogelijkheden en nieuwe bouw/woonsnufjes.

Maar ook in op deze site word gewoon toegegeven dat ze daar enkel was voor privé-doeleinden. Als ze daar een tolk 35€ per uur kan betalen, wel dan moet ze zekers niet zitten kankeren op die 10€ inkom voor hem/haar.
Want zij verhinderd wel dat die tolk kan in gezet worden op plaatsen waar hij van levensbelang kan zijn(spoeddiensten van ziekenhuizen).

Men zou haar voor de rechtbank moeten slepen, wegens machtsmisbruik en discriminatie van arme doven. Want deze kunnen geen35€ per uur ophoesten om een tolk mee naar de dokter te nemen, laat staan naar Bati-bouw.
Oud 28 februari 2007, 19:44   #70
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Gewoon zuivere onzin om haar uitbuiting te verantwoorden.
En de verklaring dat die tolk nodig is om te zorgen voor een goede en juiste communicatie is totaal slaagd op niets.
De meeste mensen zonder de nodige technische kennis begrijpen toch niets van de bouwkundige matrieel-technische uitleg.
En voor offertes heeft ze ook geen tolk nodig, want de meeste standhouders geven daar terplaats slecht een schatting en komen daarna op de bouwplaats zelf eerst kijken wat er juist moet gebeuren en maken pas daarna een blijvende offerte.
Bati-bouw is immers geen autosaloon waar men directe verkoop/koop doet, maar een informatie-beurs waar men kan kijken naar de mogelijkheden en nieuwe bouw/woonsnufjes.

Maar ook in op deze site word gewoon toegegeven dat ze daar enkel was voor privé-doeleinden. Als ze daar een tolk 35€ per uur kan betalen, wel dan moet ze zekers niet zitten kankeren op die 10€ inkom voor hem/haar.
Want zij verhinderd wel dat die tolk kan in gezet worden op plaatsen waar hij van levensbelang kan zijn(spoeddiensten van ziekenhuizen).

Men zou haar voor de rechtbank moeten slepen, wegens machtsmisbruik en discriminatie van arme doven. Want deze kunnen geen35€ per uur ophoesten om een tolk mee naar de dokter te nemen, laat staan naar Bati-bouw.
Ach ja zever maar kunde niet beter zeggen weg met de handicapten ze kosten ons toch geld

Nu weet ik waarom ik niet Rechts stem
Oud 28 februari 2007, 19:47   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Poedels zijn geen honden. Poedels zijn homofiele mini-lama's! (dixit Wim Helsen en hij heeft gelijk!)
Correct
Oud 28 februari 2007, 20:11   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja zever maar kunde niet beter zeggen weg met de handicapten ze kosten ons toch geld

Als je zou geweten hebben dat ik zelf een invalide ben, zou je zulke stomme en achterlijke opmerking niet naar mij gericht hebben.

Ik, als invalide weet dus perfect waarover ik praat.
Ik zie dagelijks zelf wat een invalide moet doorstaan en lijden om een menswaardig bestaan te verwerven.
Ik ondervind zelf dagelijks de problemen van een invalide in onze maatschappij.
Maar ik zie zelf ook dagelijks hoe sommige invaliden hun handicap misbruiken.
En dit was duidelijk één van deze misbruiken. Zaken zoals de deze doen helemaal geen goed voor de andersvaliden, men zal hen hierdoor nog meer als profiteurs en parasieten gaan bekijken. En dit terwijl de meeste invaliden dus wel echte problemen hebben voor hun aanvaarding binnen de maatschappij.

Wist je trouwens dat er een wachtlijst bestaat voor horende partners van doven om gebarentaal te leren, wegens gebrek aan beschikbare tolken om hen deze taal te leren. En dan gaat een politica even een proces beginnen omdat zij zich beledigd voeld, omdat haar tolk ergens inkom moet betalen. Hoe moeten die andere doven zich voelen?
Moeten zij zich soms als vuil en afval voelen, omdat ze geen politici zijn?
Oud 1 maart 2007, 10:41   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je zou geweten hebben dat ik zelf een invalide ben, zou je zulke stomme en achterlijke opmerking niet naar mij gericht hebben.

Ik, als invalide weet dus perfect waarover ik praat.
Ik zie dagelijks zelf wat een invalide moet doorstaan en lijden om een menswaardig bestaan te verwerven.
Ik ondervind zelf dagelijks de problemen van een invalide in onze maatschappij.
Maar ik zie zelf ook dagelijks hoe sommige invaliden hun handicap misbruiken.
En dit was duidelijk één van deze misbruiken. Zaken zoals de deze doen helemaal geen goed voor de andersvaliden, men zal hen hierdoor nog meer als profiteurs en parasieten gaan bekijken. En dit terwijl de meeste invaliden dus wel echte problemen hebben voor hun aanvaarding binnen de maatschappij.

Wist je trouwens dat er een wachtlijst bestaat voor horende partners van doven om gebarentaal te leren, wegens gebrek aan beschikbare tolken om hen deze taal te leren. En dan gaat een politica even een proces beginnen omdat zij zich beledigd voeld, omdat haar tolk ergens inkom moet betalen. Hoe moeten die andere doven zich voelen?
Moeten zij zich soms als vuil en afval voelen, omdat ze geen politici zijn?
De profituers maken het steeds, en overal kapot voor degenen die het werkelijk nodig hebben. De meeste mensen met een handicap weten zelfs niet waar ze recht op hebben.
deze week vernomen dat degene die een gehandicapte begeleid op de bus, ook een abbonnement kan krijgen. mijn dochter is 26 jaar!!!!!! al die jaren heeft mijn vrouw steeds de bus betaald.
Nooit genoten van de studiebeurs, ben maar verwittigd als ze 22 jaar was. telefoonrekening verminderd op 12 jaar, en doe zo maar verder. degenen die het zeer goed weten, zullen het ook wel uitbuiten!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:48   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
De profituers maken het steeds, en overal kapot voor degenen die het werkelijk nodig hebben. De meeste mensen met een handicap weten zelfs niet waar ze recht op hebben.
deze week vernomen dat degene die een gehandicapte begeleid op de bus, ook een abbonnement kan krijgen. mijn dochter is 26 jaar!!!!!! al die jaren heeft mijn vrouw steeds de bus betaald.
Nooit genoten van de studiebeurs, ben maar verwittigd als ze 22 jaar was. telefoonrekening verminderd op 12 jaar, en doe zo maar verder. degenen die het zeer goed weten, zullen het ook wel uitbuiten!
Het klopt idd dat de profiteurs zoals deze parlementaire de boel voor de echte behoeftigen verkloten.

Maar ik weet niet bij welke ziekenkas je bent aangesloten, maar die haar sociale dienst had jullie bij de vaststelling en erkening van je dochters handicap, moeten inlichten welke zaken je als hulpmiddel en als voordeel(kostenverminderingen) kan krijgen.

Hier is dus je ziekenfonds totaal in de fout gegaan.
Maar je kan alsnog deze dienst raadplegen en inschakelen, zekers om een nummer aan te vragen bij het vlaamsfonds. Eens een herkenning daar, krijg je een massa voordelen als invalide, als je het voordelen wil noemen.
Het zijn tussenkomsten om het leven van de invalide een beetje menselijker te maken en niet naar een instelling te moeten sturen.

Zeker doen dus, je zal dan zelf versteld staan van hoe weinig mensen eigenlijk weten, over de hulp aan invaliden. Hoewel er voor bepaalde zaken wel enorme wachtlijsten bestaan. Je weet zelf wel wie daar de grootste schuldigen van zijn.
Oud 1 maart 2007, 12:44   #75
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Volmondig akkoord: de gehandicapten worden te weinig ingelicht over hun rechten, tot je ineens hoort hoe anderen de boel oplichten .
En het is zoals met alles: door de profiteurs wordt het de echt behoeftigen zeer moeilijk gemaakt.
Zo moest mijn vader : half verlamd en zo goed als immobiel maanden wachten op een simpele parkeerkaart, terwijl er honderden uit hun auto stappen zonder dat er ook maar iets te zien is aan hun mobiliteit;
Ik stel hen dan steeds de vraag of ze mentaal gehandicapt zijn.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 13:36   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Volmondig akkoord: de gehandicapten worden te weinig ingelicht over hun rechten, tot je ineens hoort hoe anderen de boel oplichten .
En het is zoals met alles: door de profiteurs wordt het de echt behoeftigen zeer moeilijk gemaakt.
Zo moest mijn vader : half verlamd en zo goed als immobiel maanden wachten op een simpele parkeerkaart, terwijl er honderden uit hun auto stappen zonder dat er ook maar iets te zien is aan hun mobiliteit;
Ik stel hen dan steeds de vraag of ze mentaal gehandicapt zijn.
Parkeerkaart...
Nog zo'n ding dat door iedereen misbruikt word.
Eigenlijk komt zij enkel toe aan rolstoelgangers.
Dit niet omdat zij dichterbij zouden kunnen parkeren, maar grotere parkingplaatsen zouden kunnen gebruiken, om voldoende plaats te hebben bij het overstappen van stoel in auto en omgekeerd.
Maar iedereen met 66% invaliditeit kan ze bekomen en vaak word ze daarna gewoon gebruikt door valide familieleden.
Oud 2 maart 2007, 19:15   #77
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik ben 66 % invalide, heb geen parkeerkaart, en bij momenten zou ik ze ècht wel goed kunnen gebruiken. Ben van de week weer eens uitgeput geraakt omdat ik boodschappen ging doen, en 50 meter verder met een doos boodschappen sjouwen maakt in mijn geval echt wel verschil zennè. Mensen met mijn chronische ziekte worden vaak voor profiteurs versleten omdat we er vaak "nog goed uitzien". Men vergeet daarbij wel dat we alleen maar buitenkomen wanneer we ons goed genoeg voelen om het te doen, en dat als we buitenkomen het vaak is omdat er iets moèt gedaan worden.

Desondanks ben ik blij dat ik die kaart nog niet (nodig) heb. Dan blijven die parkeerplaatsen open voor de mensen die er nog erger aan toe zijn dan ik.
Dat is de houding van een zelfbewuste invalide.
Oud 2 maart 2007, 19:22   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En mensen die rechts denken kunnen niet ivalide zijn hé Gert3 *kug*
Oud 4 maart 2007, 09:21   #79
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er hier enkel om dat die doventolk een hulpmiddel is en een noodzaak !
Dat hulpmiddel mag dan wel geen :

Folder meedoen van een mooie terrastegel.
Foto nemen van bvb een mooie schouw.
Adres of gegevens opschrijven van een interessant product/bedrijf.
.....
Dan mag het hulpmiddel gratis binnen net zoals een begeleidingshond.

Anders betalen gelijk iedereen .

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 09:36   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Dat hulpmiddel mag dan wel geen :

Folder meedoen van een mooie terrastegel.
Foto nemen van bvb een mooie schouw.
Adres of gegevens opschrijven van een interessant product/bedrijf.
.....
Dan mag het hulpmiddel gratis binnen net zoals een begeleidingshond.

Anders betalen gelijk iedereen .
Maar het was geen hulpmiddel, maar gezelschap.
Batibouw is juist één van de beter beurzen voor mindervaliden.
En wat heeft zij daar op een zondag aan een doventolk, terwijl het er drummen van je welste is en die tolk meer bezig is om op zijn/haar benen te kunnen bijven staan, dan met tolken.
Alleen de dag dat ze er is heen gegaan, verraad al dat het een gewone uitstap was en verder niets. Anders was ze wel in de week gegaan, zonder de grote drukte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be