Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 13:14   #61
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar Bekijk bericht
Raf Verbeke is geen filosoof, maar een ex-delegee uit een bedrijf in het Gentse dat gesloten werd (Carnoy dacht ik dat het heette), en waar hij mee de strijd tegen die sluiting heeft geleid. Nu werkt hij als chauffeur bij De Lijn.
Waarvan akte.
Oud 1 maart 2007, 13:35   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bekeken door een liberale bril, kan dat kloppen.
Franz Oppenheimer, ja, dat was een pure neoliberaal zeg.
Oud 1 maart 2007, 19:02   #63
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf Verbeke van CAP sloeg zojuist nagels met koppen in "Morgen Beter". Van Velthoven en Blanpain zaten erbij en "keken er naar"
Als ik in juni de kans krijg om CAP mijn stem te geven, krijgen ze die ook
Ik vond zijn betogen wat onsamenhangend. Maar goed;

Op het einde richtte het debat zich vooral op wie er best kan vertrekken bij een sluiting: de jongeren of de ervaren ouderen.
Bij Agfa-Gevaert hebben ze de keuze gemaakt om de ouderen binnen het bedrijf te houden. Bij VW zouden het vooral de jongere werknemers die worden afgedankt (volgens wat ik gehoord heb in MorgenBeter).
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:08   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Schrijnend dat er zo veel mensen zijn die vinden dat chantage moet kunnen, als het maar van een multinational komt.
Triest..
Een overgrote meerderheid van de VW-arbeiders koos voor haar werk en niet voor oproepen van marxistische dogmatici om de industrieële uitbuiter een neus te zetten. Kennelijk vertegenwoordigen jullie niet eens de arbeiders die PVDA en CAP claimen te helpen, buiten een radicale kern beroepsstakers van de FGTB.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 maart 2007 om 20:08.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:09   #65
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
We zullen na de verkiezingen ook zien hoeveel van die uitgezogen, bedrogen en uitgebuitte arbeiders hun stem hebben gegeven aan PVDA en CAP. Lijkt me nog de beste lakmoesproef om te testen wat de arbeiders er zélf van denken, in plaats van een paar marxistische achterkeukenrevolutionairen...
Hier wordt maar niet op ingegaan door onze vrienden van CAP en PVDA?
Oud 1 maart 2007, 20:18   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ik vond zijn betogen wat onsamenhangend. Maar goed;

Op het einde richtte het debat zich vooral op wie er best kan vertrekken bij een sluiting: de jongeren of de ervaren ouderen.
Bij Agfa-Gevaert hebben ze de keuze gemaakt om de ouderen binnen het bedrijf te houden. Bij VW zouden het vooral de jongere werknemers die worden afgedankt (volgens wat ik gehoord heb in MorgenBeter).
Ik denk dat ge het werk in die bedrijven moeilijk met elkaar kunt vergelijken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 01:31   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Hier wordt maar niet op ingegaan door onze vrienden van CAP en PVDA?
Als jij morgen naast een stembus met een pistool staat en de volgende dag blijkt dat de NVA 100% van de stemmen heeft gehaald dan zouden mensen zich vragen kunnen stellen bij deze uitslag, niet? Misschien kan men zich ook die vraag stellen bij de stemming bij Volkswagen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 maart 2007 om 01:39.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 16:22   #68
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als jij morgen naast een stembus met een pistool staat en de volgende dag blijkt dat de NVA 100% van de stemmen heeft gehaald dan zouden mensen zich vragen kunnen stellen bij deze uitslag, niet? Misschien kan men zich ook die vraag stellen bij de stemming bij Volkswagen.
Nochtans had ik het niet over het referendum, maar over de verkiezingen. Daar staat het grootkapitaal niet met een al dan niet symbolisch pistool naast de stembus, maar desalniettemin stemt er geen hond op LSP of PVDA. Dus ook niet al die onderdrukte arbeiders die daar nochtans de kans krijgen om in alle discretie te kiezen voor jullie marxistische alternatief.
Oud 2 maart 2007, 16:28   #69
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Kerel, kom eens terug op planeet aarde. De vakbonden bezitten de bedrijven niet, het enige wat ze kunnen doen is het sociaal bloedblad wat temperen. Je zit tegen de verkeerde boom te zeiken, het zijn niet de vakbonden die miljarden winst maken en dan nog besluiten de mensen buiten te zwieren.
Spijtig voor u nog niet. De gasten waar uw signature voor staat bezaten de bedrijven wel en waar is dat op uit gedraaid, armoede en ellende troef. Dus steek uw propaganda waar het zonlicht niet schijnt.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 10:54   #70
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf Verbeke van CAP sloeg zojuist nagels met koppen in "Morgen Beter". Van Velthoven en Blanpain zaten erbij en "keken er naar"
Als ik in juni de kans krijg om CAP mijn stem te geven, krijgen ze die ook
Nooit zo'n gelul gehoord...
't Is niet omdat men een hoog Louis Tobback gehalte heeft, dat men bekwaam is ...
Als men anderen niet aan het woord laat komen, moet men wel 'de anderen zaten erbij en keken ernaar')...

Die twee anderen, die sloegen, voor de weinige momenten dat Raf hun aan het woord liet, nagels met koppen...

Dat een pietluttig vakbondsafgevaardigde de Raf een stem wil geven, zegt veel over sommige vakbonden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be