Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2004, 22:21   #61
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Dat is één benadering, de andere is dat wapens enkel maar gevaarlijk zijn als ze worden gebruikt door 'mensen'. Een simpel mes kan je gebruiken om een appel te schillen, je kan er ook iemand mee kelen! . Ik denk dat we de discussie moeten verleggen naar een keiharde aanpak van die verloren jeugd die, uit politieke correctheid, niet mag aangepakt worden. Wat mij betreft mogen ze die jeugd die totaal misloopt gewoon verrot slaan, hun ouders alles afpakken wat ze bezitten en indien het vreemdelingen zijn sito presto terug vanwaar ze gekomen zijn. We zullen er ons bij moeten neerleggen dat er drastische maatregelen nodig zullen zijn om de boel onder controle te houden, inclusief het 'opgeven' van sommige 'jeugdigen', ongeacht hun afkomst, voor de maatschappij!!! De doodstraf invoeren, en natuurlijk zo goedkoop mogelijk uitvoeren, lijkt mij al een 'menselijk' begin!!!
Howhow, ik gaf mijne kleine een muilpeer over 20 jaar, en ik kon het gaan uitleggenbij de juge he.
Kerel was 12 jaar en kwam met de pakkemannen naar huis. Grote PV, en 14 dagen nadien, bij mijnheer de zwartrok.
Laat de ouders er dan maar al vantussen. Dat de zwartrok dan maar verteld wat er moet gebeuren!
Dat klopt Fenand, het is juist die softe houding die ons de das gaat omdoen hoor, en de rechtbanken zijn er mee schuldig aan dat onze jeugd zo verloopt. Binnen een jaar of 20 gaan er nog velen onze generatie verwijten waarom we zo achterlijk soft zijn geweest. Je kan er echter niet omheen dat tegenwoordig veel ouders hun 'kind?' als enig 'goed' kind beschouwen, terwijl dat kind gewoon door sommige achterlijke ouders gewoon mismeesterd is. Ik heb persoonlijk al zelfs een politieagent geweten die de leraar waar zijne idd 'lompe' zoon les van kreeg, kwam bedreigen met 'ik ken u wel, parkeer niet verkeerd enz..want wat denkt dat stukske leraar wel, ne zoon van ne polis moet toch wat voorkrijgen zekers Ook dit is de triestige werkelijkheid van onze doodzieke samen(?)leving
Oud 13 januari 2004, 22:35   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Volgens mij is het wapenbezit maar een gegeven van heel ondergeschikt belang in heel deze affaire.

Geven volgens mij veel meer de doorslag :

- de "Amerikanisering" van de samenleving
-(...)
Wapenbezit is in deze van héél klein en ondergeschikt belang.

Het zijn niet de wapens die niet deugen, het is onze samenleving die niet deugt.
ik vraag me af of het de veramerikanisering is?

Of dacht je dat in de oosterse landen of noordafrikaanse landen sowieso een wapenwet BESTAAT?

Schieten de hier levende AMERIKANEN de directeurs van de school af?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 22:36   #63
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eugene, wat jij hier beschrijft is voor mij typisch D66. Dat het slachtoffer nu uitgerekend D66er is... Is het wel toeval dat die leerling geen LPFer beschoten heeft? Allez, ik weet het niet, maar na Pim zijn uitspraken zoud ge verwachten dat eerder 'n LPFer beschoten wordt door 'n moslim, maar 't was 'n D66er, iemand van een partij die links is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 22:38   #64
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schieten de hier leven AMERIKANEN de directeurs van de school af?
Zeer goede vraag. Zeer goede vraag. Ik denk wel dat de Amerikanen die hier wonen voor de NAVO werken en heel goed betaald worden. Anderzijds, die leerlingen op Columbine waren niet kansarm als ik het goed heb (is al 'n aantal jaar geleden). Maar als ik 't mij goed herinner waren die middenklasse.
Oud 13 januari 2004, 22:41   #65
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

iemand de reportage op ter zake over deze probleemschool gezien?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 22:42   #66
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dimitri
Ja, laten we kinderen nog verder isoleren. En wie gaan er dan lesgeven, papa en mama? Dat zullen wel kwalitatief hoogstaande lessen zijn...
Isoleren van de schoolmiserie.
Overzicht onderzoeksresultaten ivm effectiviteit op coginitief en sociaal vlak:
http://www.sco-kohnstamminstituut.uv...ectiviteit.pdf
meer links:
http://www.worldzone.net/lifestyles/...esolution.html
http://www.unesco.org/courier/2000_06/uk/apprend.htm
http://www.jspr.btinternet.co.uk/Res.../abstracts.htm
http://www.hslda.org/docs/study/rudner1999/default.asp
http://www.ed.gov/offices/OERI/SAI/h...ool/index.html
http://www.pousset.de/01_schul.html
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=1652
http://www.wit-be.org/publicaties/wi...w7-2003.html#b
Oud 13 januari 2004, 22:48   #67
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Het zijn niet de wapens die niet deugen, het is onze samenleving die niet deugt.
-> Reden te meer om de toegang tot wapens maximaal te reduceren. --> harde wapenwet !
http://www.wit-be.org/publicaties/wi...11-2003.html#b
Oud 13 januari 2004, 22:51   #68
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Eugene, wat jij hier beschrijft is voor mij typisch D66. Dat het slachtoffer nu uitgerekend D66er is... Is het wel toeval dat die leerling geen LPFer beschoten heeft? Allez, ik weet het niet, maar na Pim zijn uitspraken zoud ge verwachten dat eerder 'n LPFer beschoten wordt door 'n moslim, maar 't was 'n D66er, iemand van een partij die links is.
Wel links is altijd al vergoelijkend geweest, zéér tolerant t.o.v criminelen, hopelijk veranderen ze nu van gedacht want....DE LERAAR IS ZOJUIST OVERLEDEN.
Oud 13 januari 2004, 22:56   #69
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Volgens mij is het wapenbezit maar een gegeven van heel ondergeschikt belang in heel deze affaire.

Geven volgens mij veel meer de doorslag :

- de "Amerikanisering" van de samenleving
-(...)
Wapenbezit is in deze van héél klein en ondergeschikt belang.

ik vraag me af of het de veramerikanisering is?

Of dacht je dat in de oosterse landen of noordafrikaanse landen sowieso een wapenwet BESTAAT?

Schieten de hier leven AMERIKANEN de directeurs van de school af?
Ik heb eens op die site maroc.nl gaan kijken. Ook daar gebruikt men spontaan het woord van "Amerikaanse invloed".

Die "Amerikanisering" komt neer op een samenleving waar het individu vrijgevochten is en het opneemt tegen de ganse omgeving. Het individu leeft er als het ware als een cowboy in het wilde westen en loopt met een revolver aan zijn riem om zelf voor gerechtigheid te zorgen zoals hem of haar dat zo uitkomt.

Het begon met zaken als Hamburgertenten, dan kwamen de TV-zenders met reclame, dan belachelijke soaps op de kijkast die elke dag hetzelfde zijn, dan reality shows als Big Brother en co die de Jerry Springers in waanzin en stompzinnigheid trachten te overtreffen.

De multiculturele samenleving is ook zo'n Amerikaans ideaal.

De film "Blackboard Jungle" niet gezien? Dat was indertijd schokkend om te zien en maakte dat je je als Europeaan gelukkig voelde om niet in de States te moeten leven.

Nu is dat hier helaas ook voor ons realiteit geworden. Onze steden worden op termijn allemaal Chicago's.

Niet moeilijk dat in een cultuur die het nihilisme verheerlijkt mensen andere mensen als "nihil" beginnen te bekijken en er ook naar handelen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 23:02   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lees wat meer topics op die marokkaanse site Darwin.

Als iemand een scheet laat is het de "Amerikaanse invloed". Als iemand 'twee' scheten laat is het de zionistische invloed. En als iemand diarree krijgt is het de schuld van de zionisten die gesteund worden door Amerika.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 23:02   #71
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het begon met zaken als Hamburgertenten, dan kwamen de TV-zenders met reclame, dan belachelijke soaps op de kijkast die elke dag hetzelfde zijn, dan reality shows als Big Brother en co die de Jerry Springers in waanzin en stompzinnigheid trachten te overtreffen.
Big Brother is Nederlands, net als die leraar. Jerry Springer is inderdaad Amerikaans.
Oud 13 januari 2004, 23:43   #72
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
'k heb precies iets gemist in het nieuws, Zijn België en Nederland "terug" één. En walonië, is dat ook nog binnenland of zijn die walen nu bij Frankrijk? 't is maar dak het weet hé, ik zou niet graag iets verkeerd plaatsen.
Zeg, hoe zit dat hier nu, mag ek met ne coffeeshop beginnen of ni?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 23:48   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
iemand de reportage op ter zake over deze probleemschool gezien?
Nog niet, zal ik straks eens doen.
Uit een getuigenverklaring kon ik opmaken dat het om een pistool ging.
Daar gaat de theorie van Dimiti dat het wapen in België zou gekocht zijn.
Pistolen zijn hier even moeilijk te verkrijgen als in Nederland.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 00:00   #74
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb eens op die site maroc.nl gaan kijken. Ook daar gebruikt men spontaan het woord van "Amerikaanse invloed".

Die "Amerikanisering" komt neer op een samenleving waar het individu vrijgevochten is en het opneemt tegen de ganse omgeving. Het individu leeft er als het ware als een cowboy in het wilde westen en loopt met een revolver aan zijn riem om zelf voor gerechtigheid te zorgen zoals hem of haar dat zo uitkomt.

De film "Blackboard Jungle" niet gezien? Dat was indertijd schokkend om te zien en maakte dat je je als Europeaan gelukkig voelde om niet in de States te moeten leven.

Nu is dat hier helaas ook voor ons realiteit geworden. Onze steden worden op termijn allemaal Chicago's.

Niet moeilijk dat in een cultuur die het nihilisme verheerlijkt mensen andere mensen als "nihil" beginnen te bekijken en er ook naar handelen
ik heb nochthans geen enkele Marrokaan of Turk in Amerika gezien, en alle arme negers zijn Amerikanen leven in getto's, maar zoeken geen last op straat. In de meeste steden is de multiculturaliteit zelfs zeer geslaagd (bv. Vancouver)
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 00:10   #75
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Waarom plaatst men aan de scholen geen dedectoren,zoals op de luchthavens,en voor de aanvang van een belangrijk proces
Strenge controle en niet enkel op vuurwapens.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 00:13   #76
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Niet moeilijk dat in een cultuur die het nihilisme verheerlijkt mensen andere mensen als "nihil" beginnen te bekijken en er ook naar handelen
ik heb nochthans geen enkele Marrokaan of Turk in Amerika gezien, en alle arme negers zijn Amerikanen leven in getto's, maar zoeken geen last op straat. In de meeste steden is de multiculturaliteit zelfs zeer geslaagd (bv. Vancouver)
Dju toch, aardrijkskundig loop ik wel echt achter, bij mijn laatste herinnering lag Vancouver in Canada. Ik peins dak dringend ne nieuwen atlas nodig heb.

Lamzakl
Oud 14 januari 2004, 00:14   #77
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dju toch, aardrijkskundig loop ik wel echt achter, bij mijn laatste herinnering lag Vancouver in Canada. Ik peins dak dringend ne nieuwen atlas nodig heb
correct, ik bedoelde Noord-Amerika in het algemeen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 00:16   #78
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Dju toch, aardrijkskundig loop ik wel echt achter, bij mijn laatste herinnering lag Vancouver in Canada. Ik peins dak dringend ne nieuwen atlas nodig heb
correct, ik bedoelde Noord-Amerika in het algemeen

Had ik wel door hoor maar kon het niet laten

Lamzakl
Oud 14 januari 2004, 00:39   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Waarom plaatst men aan de scholen geen dedectoren,zoals op de luchthavens,en voor de aanvang van een belangrijk proces
Strenge controle en niet enkel op vuurwapens.
Ja waarom niet ? Idem voor alle openbare plaatsen, grootwarenhuizen, treinstations enz.
Wapendracht is verboden in België, daarmee is de hele discussie over het wapenverbod opgelost.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 01:18   #80
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Opnieuw kan men vaststellen dat ons collectief geheugen zeer kort is.

Nog niet zo lang geleden werd het op het VTI te Deurne een leraar, die een opmerking t.o.v. een leerling maakte, tijdens de les neergestoken.
Het was louter aan het toeval te wijten dat het slachtoffer overleefde, want zijn hart werd op nauwelijks 15 mm gemist.

Het feit of er een strenge of minder strenge wapenwet bestaat is volledig zonder belang i.v.m. het voorkomen van dit soort misdaden, omdat hier helemaal geen vuurwapen gebruikt werd.

Opvallend bij deze twee misdaden, is wel dat bijna alle andere gegevens, zowel in Deurne als Den Haag vergelijkbaar zijn.

BTW :
Over de eventuele bestraffing van de allochtone dader in Deurne kon men later niets vernemen.
Enkel dat de betrokken leraar ervoor gepleit had de dader opnieuw op de school toe te laten.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be