Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 09:16   #61
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse nationalisten zien geen heil in de Belgische federatie en zij worden mentaalgehandicapten genoemd.Nederlandse nationalisten zeggen nee tegen een EU grondwet en Balkenende wordt in het EU parlement weggehoond.
Wat is dit voor een democratie?
Ik wind me niet op over personen.Het gaat mij om de zaak.
Onafhankelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel en daarom reageer ik zo op Belgicisten, Beneluxisten en EU federalisten.

Gisteravond zag ik een programma op "netwerk" over Wallonie.
Het was om te schrikken.Wat een armoede ,werkloosheid en verval.
Je zou denken dat het Roemenie was ,maar niet te geloven ,het was een land een paar uur rijden van hier.
Ieder Vlaming betaalt 1100 euro per jaar voor Wallonie en in deze
ideale federatie toch zoveel armoede.
Di Rupo stond als een clown te dansen in de campage.
De man moet zich schamen voor het resultaat van zijn politiek.
Hoe kan een Belgische regering trots zijn op haar prestaties met een derdewereld land binnen haar grens?
Zo sociaal nu zijn dergelijke geweldige federaties.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 9 juni 2007 om 09:22.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:18   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat belangrijk is, is ongevraagd met uw fikken van andermans goed afblijven.

Eenvoudige regel, lijkt me.

There is only one basic human right, the right to do as you damn well please. And with it comes the only basic human duty, the duty to take the consequences.

– P.J. O'Rourke
Oud 9 juni 2007, 09:26   #63
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het enige wat belangrijk is, is ongevraagd met uw fikken van andermans goed afblijven.

Eenvoudige regel, lijkt me.

There is only one basic human right, the right to do as you damn well please. And with it comes the only basic human duty, the duty to take the consequences.

– P.J. O'Rourke
Vertel dit maar in Brussel.
De regenten en buraucraten daar doen niets anders, dan ongevraagd met geld smijten dat van een ander is.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:28   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De regenten en buraucraten daar doen niets anders, dan ongevraagd met geld smijten dat van een ander is.
Natuurlijk, met dat van een ander, dat is altijd plezanter.
Oud 9 juni 2007, 09:48   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Nederland is in se niet verplicht geld af te staan aan de EU.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 07:10   #66
kilgore
Banneling

Standaard

samenwerking maar geen eenmaking in de zin van een europese copie van de vs.geen vse.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 01:33   #67
erka
Vreemdeling

Standaard

Nu... Ik zou dan misschien eerder voor een VSE zijn, al moet ik zeggen dat het verdwijnen van mijn autonomie mij toch ook parten speelt...

Maar toen men zo'n grote woorden gebruikte ten tijde van de eenmaking; en dat we nu Europese burgers zouden zijn, wegvallen van de grenzen, juichte ik dat toe; eindelijk zou ik in Engeland voor dezelfde prijs van autochtone Engelsen kunnen studeren; maar ik merk dat ik nog steeds een klein fortuin meer moet betalen.
Heel die eenmaking is volgens mij eerder een farce onder een mooie naam dan een serieuze realiteit.
erka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 14:28   #68
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erka Bekijk bericht
Nu... Ik zou dan misschien eerder voor een VSE zijn, al moet ik zeggen dat het verdwijnen van mijn autonomie mij toch ook parten speelt...
Autonomie???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De G8-bijeenkomst drukt Nederland en België weer eens met de neus op de feiten. Zij doen niet mee, beslissen niet mee en zullen in de toekomst ook niet participeren. Dat feit is een zuiver pleidooi voor het belang van de EU en voor democratische Europese beslissingsprocedures. Tegenstanders van de ontwerpgrondwet zijn nog al eens bang voor de teloorgang van Nederlandse resp. Vlaamse invloed in het grote Europa. Maar met een verdrag dat de belangen van allerlei kleinere landen onder een Europese verantwoordelijkheid brengt, heeft ieder van die kleine landen zijn part aan inspraak. Nu met de G8 wordt over politieke zaken van wereldbelang beslist, zonder formele invloed van de kleine Europese landen, zonder Nederland of België.
De EU landen zonder Duitsland, Frankrijk en het VK vertegenwoordigen zo’n 300 mln mensen. Ze hebben een BBP dat uitstijgt boven dat van alle deelnemers, behalve de VS. En zij mogen slechts officieus (Barroso) toekijken bij de G8. Volgens mij zijn er veel mensen (300 mln) een beetje dom bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erka
Maar toen men zo'n grote woorden gebruikte ten tijde van de eenmaking; en dat we nu Europese burgers zouden zijn, wegvallen van de grenzen, juichte ik dat toe; eindelijk zou ik in Engeland voor dezelfde prijs van autochtone Engelsen kunnen studeren; maar ik merk dat ik nog steeds een klein fortuin meer moet betalen.
Heel die eenmaking is volgens mij eerder een farce onder een mooie naam dan een serieuze realiteit.
Het gaat om het idee. Zie je meer voordelen of meer nadelen? De EU is niet een kant-en-klaar product dat je kunt nemen of afwijzen. Het is een politiek project dat je kunt verbeteren door je actief op te stellen, of kunt afwijzen eveneens door er actief tegen te fulmineren. Maar als je onverschillig blijft, heb je grote kans op een bureaucratische zooi. Dan blijft de EU een farce onder een mooie naam.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 14:47   #69
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Autonomie???

De EU landen zonder Duitsland, Frankrijk en het VK vertegenwoordigen zo’n 300 mln mensen. Ze hebben een BBP dat uitstijgt boven dat van alle deelnemers, behalve de VS. En zij mogen slechts officieus (Barroso) toekijken bij de G8. Volgens mij zijn er veel mensen (300 mln) een beetje dom bezig.

Het gaat om het idee. Zie je meer voordelen of meer nadelen? De EU is niet een kant-en-klaar product dat je kunt nemen of afwijzen. Het is een politiek project dat je kunt verbeteren door je actief op te stellen, of kunt afwijzen eveneens door er actief tegen te fulmineren. Maar als je onverschillig blijft, heb je grote kans op een bureaucratische zooi. Dan blijft de EU een farce onder een mooie naam.
Een paar EU-landen/landjes, waaronder o.a Nederland en de door jou genoemde Grote Drie, torsen de financiële EU-last waarvan de overige in jouw berekening ca. 300 miljoen slechts profiteren.
Oud 11 juni 2007, 23:42   #70
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een paar EU-landen/landjes, waaronder o.a Nederland en de door jou genoemde Grote Drie, torsen de financiële EU-last waarvan de overige in jouw berekening ca. 300 miljoen slechts profiteren.
Dat noemt men ook wel solidariteit. Iedereen, iedere Europeaan profiteert van de vergrote markt. Als dan de armsten iets meer profiteren dan de rijke landen noemt men dat solidariteit.

Van iets minder solidariteit getuigt het dat de kleine landen niks te zeggen hebben op de G8. Maar ja, dat ligt ook aan die kleinen die mekaar schrik aanpraten dat de één wellicht iets meer invloed krijgt dan de ander. En dat de één iets meer profiteert van de EU dan de ander.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 01:01   #71
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat noemt men ook wel solidariteit. Iedereen, iedere Europeaan profiteert van de vergrote markt. Als dan de armsten iets meer profiteren dan de rijke landen noemt men dat solidariteit.

Van iets minder solidariteit getuigt het dat de kleine landen niks te zeggen hebben op de G8. Maar ja, dat ligt ook aan die kleinen die mekaar schrik aanpraten dat de één wellicht iets meer invloed krijgt dan de ander. En dat de één iets meer profiteert van de EU dan de ander.
Het onrecht steekt vooral wanneer een klein land per hoofd van de (over-)bevolking tot grootste netto betaler wordt gebombardeerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be