![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beetje off topic, maar kan het niet laten: bewustzijn is alles behalve een menselijke eigenschap! Dat delen we tenminste met alle andere zoogdieren en met vogels. Ik vermoed dat je zelfbewustzijn bedoelt, maar zelfs dat is niet voorbehouden aan de mens... En dieren kunnen wel degelijk depressief zijn overigens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat dieren depressief worden, bv in en door gevangenschap, maar kunnen dieren ook geestesziek zijn? Dat wist ik niet... Ik vermoed dat het zou kunnen, als we maar eerst dierpsychiaters hadden. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 maart 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Depressie is een geestesziekte en dieren - niet alleen in gevangenschap trouwens - kunnen wel degelijk depressief zijn. En het zou me ten zeerste verbazen dat andere geestesziektes niet zouden voorkomen bij dieren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Depressie is voornamelijk gevoelsgerelateerd, dacht ik. (maar men gebruikt nogal vlot het label 'depressief' als eufemisme voor 'geestesziek', dat verwart een beetje de issue) Depressie is duidelijk nog een niveautje lager dan geestesziekten, die een aandoening zijn van het brein en die een grote talige exponent en invloed vertonen, iets waar dieren ook geen last van hebben. Nee, ik zie nog niet direct een grote toekomst voor dierpsychiaters... Denk je dat je een aap kan analyseren, als het al bij mensen zo moeilijk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
De cross-culturele psychologie weet al sinds Margaret Mead dat depressies en neuroses veel meer voorkomen in Westerse burgerlijke maatschappijen waar het liberalisme en het individualisme weeldig tieren, dan in andere samenlevingen. We zouden die inzichten kunnen gebruiken om ons vragen te stellen over de redenen voor zoveel depressies en zelfmoordneigingen bij ons. Dat is nodig om er iets aan te kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij perfect voorstellen, dat als je 5 kinderen hebt en je bent depressief, en je krijgt niet veel steun van je partner, dat het dan eens zo zwaar wordt. De taak van de partner eindigt echt niet bij het uit gaan werken imo. Depressies, zeker zulke zware, los je niet op 1 2 3 op. Maar als partner kan je toch een beetje moeite doen om te helpen, te steunen en te ontzien. Ik spreek niet goed dat zij haar 5 kinderen vermoord heeft omwille van depressie. Ik begrijp het wel. Wie weet wou ze zelfmoord plegen en haar kinderen om één of andere reden niet achterlaten bij haar man of familie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Serieus, Laya, je maakt me een beetje kwaad! Wie zou er geld in het laadje gebracht hebben als die man niet meer was gaan werken? Dan had je hem pas mogen aanklagen wegens onverantwoordelijkheid en verwaarlozing. Terzijde: waarom is de depressie van een vrouw de verantwoordelijkheid van haar man? Is zij een klein kind misschien? Is zij niet in de eerste plaats verantwoordelijk voor zichzelf? Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als iemand die vijf kinderen ombrengt met messteken geen gevaar is voor de maatschappij, dan weet ik niet meer wie het wel nog zou zijn hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou jij dat gezin misschien onderhouden hebben als de papa thuis was gebleven om zijn vrouw te verzorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooie maatschappij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker in dit geval: als ze per sé zelfmoord wilde plegen, was er nog altijd de vader die de kinderen had kunnen grootbrengen. De moorden waren dus niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De rechten van de kinderen op een toekomst, en de rechten van de papa ivm zijn kinderen, dat is allemaal ondergeschikt aan het feit dat madame beslist heeft dat ze het niet meer aankan? Ben ik blij dat ik een iets eerlijker vrouw heb, zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die vrouw dient verzorgt te worden. die vrouw is geen gevaar voor de maatschappij. (net zo min als die dokteres die onlangs haar depressieve zoon euthanaseerde en daarna zelfmoord pleegde, zij dient mi wel haar licentie te verspelen omdat de formaliteiten niet compleet gevolgd waren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps is er niet net een foetus van 22 weken geboren en succesvol 'erdoorgehaald in couveuse' ? Amalia geloof ik, mocht vorige week naar huis ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En die zijn al dood, wil je in al je cynisme zeggen?
Citaat:
Dit lijkt me een koele, bijna psychopathische moordenaar. Als je dat kunt, (een kind met een mes doden, weet je hoe lang dat duurt?), dan ben je tot alles in staat. Het medelijden dat jullie hier voor die moordenares opbrengen staat in schril contrast met het schrale aantal woorden die jullie besteden aan de verloren toekomst van de vijf kinderen en aan het verdriet van de vader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed idd. dat ze zelfmoord wou plegen, maar haar kinderen niet bij de vader durfde achterlaten. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |