![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() En aan al diegenen die dreigementen uitvoeren....bring it on
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die toevallig tot de VB strekking behoort. Ik ben er echter de mens niet naar om zijn gedrag te gaan projecteren op het geheel van de VB aanhang. Dat zou intellectueel oneerlijk zijn. In de rand wil ik toch wel mijn ontgoocheling uitdrukken over het feit dat een ietwat normaal debat op dit forum wel zeer moeilijk is.
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 5 maart 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Gooi die pb openbaar of stuur ze eens op (of bedoelde u dat als een grap?)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Openbaar gooien vind ik zielig gedrag. En het is geen grap. Ik schrijf soms wat te moeilijk denk ik. Ik wilde er gewoon mee aangeven dat sommigen het nodig vinden om deelnemers aan een debat af te dreigen. Rondsturen? Waarom zou ik? Als ze al bij iemand terecht moeten dan is het bij de moderators. Maar daar zie ik de meerwaarde niet van in. Wat mij betreft: einde van dit deel van de discussie.
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 5 maart 2007 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Sorry, maar ik heb zo een beetje het gevoel dat u eigenlijk helemaal geen 'dreigpm's' hebt gekregen.. 2. 'toevallig tot de VB strekking behoort'... geen idee over wie u het precies hebt - als het wel waar zou zijn - maar u zou op dit forum ondertussen toch mogen doorhebben dat de 'vlag' de lading vaak niet dekt hier. 3. het niveau van dit forum is idd niet denderend. Bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat de zwijgende meerderheid van de Vlamingen het Vlaams Belang haat. Diegenen die echt een vicerale afkeer koesteren tegenover het Vlaams Belang zijn in wezen een kleine minderheid, die echter wel op zeer veel aandacht van de media kan rekenen.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Er zijn veel mensen die ik ken die bv op vld ofzo stemmen maar die tegen mij zeggen;ik heb niets tegen het vb maar vind mij beter bij de vld/cd&v ect.....Hun goed recht en zo zijn er velen,velen die er niet opstemmen maar wel helemaal niets tegen het vb hebben en alsook zelf soms zeggen;ze mogen eens grote kuis houden bij die relschoppers zoals nu deze week opnieuw is geweest.
Of ze zeggen;ze hebben goeie punten en men zou beter eens ze de kans geven of wat meerdere hardere punten van hen uitvoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat zijn gvdm als enige keihard de waarheid naar buiten durven zeggen en brengen?Omdat ze geen blad voor de mond nemen?Omdat ze met de vuist op tafel durven smijten?Omdat ze tenminste durven ingaan tegen vreemdelingen en walen en noem maar op?Omdat ze tenminste eens zouden optreden zoals het zou moeten en hetgeen vele mensen al jarenlang willen? Mensenrechten mensenrechten;ja,geen probleem,alleen voor de mensen die het nodig hebben,waarvan het moet en logisch is zoals mensen die bv vluchten uit hun land wegens oorlog.Opvangen,eten en drinken geven,no problem voor mij en mijn partij. Maar al die andere die hier illegaal komen,om te profiteren,de boel omzeep en steeds opnieuw opstelten zetten;dan kunnen die mensenrechten de pot op;den vlieger op godverdomme,dat ze hetgeen ze hier doen eens in hun land proberen en dat ze daar maar de grote jan gaan uithangen,eens zien wat men dan zal zeggen daar:mensenrechten. Wij zijn geen onmensen,wij behandelen mensen niet als uitschot of wat dan ook maar zijn idd staalhard op gebied van migratie,integratie en noem maar op omdat we niet anders kunnen ook doordat al die andere partijen vroeger en nu het veel tever laten komen en al hebben laten komen zonder na te denken aan de gevolgen na zovele jaren en de jaren die nog komen voor onze kinderen en hun kindere,ik mag er niet aan denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Schepen
|
![]() Ik heb een antipathie voor het VB als ze het verdienen: wanneer ze opportunistisch, kort door de bocht of intellectueel oneerlijk zijn en dat gebeurt regelmatig, maar hetzelfde geldt voor alle andere partijen.
Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 28 oktober 2007 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Het VB onderscheidt zich door een schrijnend tekort aan empathisch vermogen en door zijn nietaflatende en erg selectieve zoektocht naar tastbare zondebokken, in casu 'de vreemdelingen', voor problemen die m.i. niet tot individuele intenties zijn terug te voeren. Daarbij laat men niet na in simplistische, op maat van het boerenverstand gesneden vriend/vijand-denkbeelden te vervallen, waarbij het eigen volk door een eigenaardig toeval altijd het goede en onschuldige belichaamt.
Mijn grootste bekommernis echter betreft de fascistoïde Grondbeginselen van het oude Vlaams Blok. Mede dankzij het (weliswaar laattijdig) herschrijven daarvan is mijn stemming omgeslagen van vijandigheid naar wantrouwen. Ook de aanwezigheid van lieden die maar al te graag het oude 'vuile' Vlaams Blok uit zijn asse zien herrijzen stemt mij niet gunstig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn veel mensen waarvan de ogen zijn open gegaan dat het hier zo niet verder kan,helaas zijn het er nog steeds te weinig. Geen enkele partij buiten het vb wil eindelijk eens echt grote kuis hadden in alles wat je maar kan bedenken. Het probleem is dan zelfs al zouden ze macht hebben ze dan nog steeds niet hetgeen kunnen doen hetgeen ze allemaal willen,helaas,de andere partijen moeten ook stemmen,er moet een meerderheid zijn enz...... En heel wat wetten laten bepaalde zaken ook niet toe en al deze zaken is bijna onmogelijk om daar nog wat aan te doen,zeker aangezien men er als enige alleen voorstaat. Het zullen mss wij niet zijn maar wel onze kinderen en vooral dan hun kinderen die ermee zullen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Welke boel is er al ferm om zeep? Wat bedoel je met "dat het zo niet meer verder kan"? Waarmee zullen onze kinderen van onze kinderen dan zitten? Wat je schreef, klinkt alsof je een arm jongetje bent in een arm land waar geen kansen op een goede toekomst bestaan. De meesten onder ons hebben het zodanig goed, dat we het als 'normaal', 'vanzelfsprekend' beschouwen. Ik zeg niet dat wij ons geen zorgen mogen maken over de problemen in onze leefwereld. Maar ik pleit wel voor die gezonde portie relativisme. Moest ik de woorden die uw schreef vertellen aan mensen die het echt niet goed hebben, hoe denk je dat ze zouden reageren? Hoe zou jijzelf op je eigen woorden reageren, moest je (kans)arm zijn? Ik ben blij met wat ik heb. En ik besef dat, wat ik heb, al meer dan voldoende is voor een gelukkig leven. Pallas Athena Laatst gewijzigd door Pallas Athena : 2 november 2007 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier niet over armen. Ik heb het over die islam/moslims die overal in europa zich overal meer en meer vestigen en kweken als......... Er zijn trouwens al genoeg bewijzen van. En ik zal het blijven herhalen;ooit zal de dag er komen dat al onze waarden en normen en noem maar op teniet zullen gaan door de mensen die hier al de boel verkloten en meehelpen verkloten en dit zal uiteindelijk ten koste gaan van de vlaamse bevolking. Men mag gerust zoveel lachen met mij als men wil;tot de dag het wel zover zal zijn,wie laatst lacht lacht best. De moslims hun wetten staan boven de onze,meer en meer moslimkinderen worden geboren,meer en meer zaken komen als paddestoelen uit de grond gerezen,meer en meer bewijzen dat hetgeen ik zeg en ik trouwens niet alleen meer en meer waarheid aan het worden is. De islam is een gveaarlijke overheersende godsdienst en heel die organisatie zit daarachter natuurlijk en beetje bij beetje zijn ze ermee bezig tot grote spijt nog steeds velen het niet willen inzien. Nu;begrijp mij niet verkeerd;ik heb respect voor mensen die hier komen die onze taal leren en willen werken ect...........Maar alles in z'n geheel bekeken;het gaat enorm de slechte kant uit. En nogmaals;zit maar lekker met mij te lachen enz..... De dag zal wel nog komen en dan zal het te laat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Welke onzin is dit?! Je plakt een stempel op me en het voelt alsof je mijn woorden daarop hebt beoordeeld. Of ik nu autochtoon, allochtoon, links of rechts ben, daar gaat het hier niet om, het gaat over de inhoud van mijn betoog en de uitwisseling van een mening. Hopelijk begrijp je, Marlboro, hoe onzinnig het is de ander aan te spreken op een vermoeden van eigenschap. Want 1: Het komt me als belediging over en 2: het is alsof niet naar mijn woorden wordt geluisterd, ik wordt in een bepaald hok gestoken.
Verder heb je helemaal niet gereageerd op wat de inhoud van mijn schrijven was, nl: dat de meesten onder ons hier het echt goed hebben, maar dat we dat gewoon worden en het bij tijden niet meer ten volle beseffen. Wat je wel deed was een betoog afsteken over Moslims en Islamieten die naar jou gevoel alles wat ons dierbaar is in de toekomst zullen verpesten. M.a.w.: je antwoorde niet op mijn inhoud, ik daag je dan ook uit eens voor jezelf na te gaan hoe goed jij het zelf nu hebt en om daar een algemeen idee op te bouwen. Pallas Athena Laatst gewijzigd door Pallas Athena : 3 november 2007 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben het wel met je eens dat de mix van religies, levensstijlen en opvattingen ons voor ernstige problemen stelt. Ik ga ervan uit dat een samenleving een limiet kent voor de hoeveelheid diversiteit die ze kan beheersen. Om die reden juich ik een strengere wet op gezinshereniging en andere migratie-achterppoortjes toe, terwijl de inspanningen om de integratie van de aanwezige allochtonen moet worden opgevoerd, in combinatie met een doordacht armoede- en huisvestingsbeleid. De tactiek van het Vlaams Belang - allochtonen als zondebokken gebruiken - keur ik echter ten zeerste af. Ik denk dat er vandaag ook alternatieven zijn voor het Belang - LDD, N-VA - die de perverse en vaak contraproductieve aanpak van het VB overbodig maken. Wie in deze omstandigheden nog op het VB stemt en tot de jaren van verstand is gekomen, out zichzelf als een moreel verwerpelijk mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ik denk dat omgeving ook veel meespeelt.
Enkele dagen werd ik met hamer en moker geslagen toen ik een indische vriendin van me hoorde preken over wat ze had gelezen op blokwatch. Ik wilde der effe duidelijk maken dat ze een domme geit is om die nonsens te geloven... maar ze is vrij hot en het was vrij gezellig met ons 2 aan het tafeltje, dus knikte ik maar eventjes mee. Voila, omgeving hé ![]() Maar dat is geen politiek meer, dat is een man zijn, en weten wat je zegt als zij de grenzen van fatsoen heeft vastgelegd ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 november 2007 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt jouw vraagstelling wel? Zijn er idd zoveel mensen die TEGEN het VB zijn? Ik denk het eerder niet.
![]()
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans staan de kranten alle dagen vol...
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet alleen om de boel overnemen;vandaag nog gehoord van een maat die gelezen heeft dat jullie vrienden de moslims alweer eens eisen hebben en hier hun zinnetje aan het opdringen zijn zoals gewoonlijk.
Heb het hier gevonden; MECHELSE MOSLIMS VRAGEN BEGRAAFPLAATS *************************************** In Mechelen vraagt de moslimgemeenschap naar een aparte begraafplaats waar moslims volgens hun eigen rituelen kunnen worden begraven. Vooral de jongere generatie verlangt ernaar in hun eigen stad te kunnen worden begraven, zegt de bevoegde schepen Rita Janssens. De rustplaats voor moslims zou kunnen aansluiten bij het bestaande kerkhof. Schepen Janssens onderzoekt of zoiets financieel haalbaar is en of het kan worden ingepast worden in de werken die nu aan de gang zijn op de centrale begraafplaats. Onvoorstelbaar;lang leve hun godsdienst niewaar en de mechelaar zal er voor mogen opdraaien. Ze zijn hier toch o zo aangepast meneer,yeah right,hun zin,hun wil,hun wetten. |
![]() |
![]() |