Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de E dag/dagen veralgemeend worden
Ja 7 70,00%
Nee,kost te veel aan de werkgever 2 20,00%
Geen idee 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 00:23   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als ge een heel jaar werkt, geef je (minstens ) 6 maand van je werk aan de Staat af.Dus, na 6 maand werken, als ge dan stopt voor 6 maand, krijgt ge het deel dat je afgestaan hebt terug.Uw eigen, zelfverdiende geld dus.Dus, als ik van iemand profiteer...is het van mijn eigen.Logisch toch?
zelfs als je helemaal niks werkt zijt ge geen profiteur. Tenzij de staat iedereen grond enzo zou geven hebt ge zowieso recht op geld genoeg om een plekje onder de zon te hebben en te kunnen eten enzo

het zijn de grote bazen die zelf een hele dag op hun luie krent liggen en die de mensen voor hun laten werken die profiteur zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2007 om 00:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:32   #62
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zelfs als je helemaal niks werkt zijt ge geen profiteur. Tenzij de staat iedereen grond enzo zou geven hebt ge zowieso recht op geld genoeg om een plekje onder de zon te hebben en te kunnen eten enzo

het zijn de grote bazen die zelf een hele dag op hun luie krent liggen en die de mensen voor hun laten werken die profiteur zijn
bazen werken mischien nog wel, hangt er van af dewelke.Maar renteniers, die enkel leven van wat hun aandelen opbrengen, hoe moet ge dat nu noemen?Die voeren nu eens niks , maar dan ook niks uit! Hun bankier houd zich bezig met de beleggingen, en zij profiteren daarvan, zonder een poot uit te steken!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:33   #63
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bazen werken mischien nog wel, hangt er van af dewelke.Maar renteniers, die enkel leven van wat hun aandelen opbrengen, hoe moet ge dat nu noemen?Die voeren nu eens niks , maar dan ook niks uit! Hun bankier houd zich bezig met de beleggingen, en zij profiteren daarvan, zonder een poot uit te steken!
die werken inderdaad niet maar laten gewoon hun geld voor hun werken. met dat geld kopen ze huizen en gronden op waardoor ik die niet meer kan betalen.

dus heb ik recht op schadevergoeding van hen - en zonder er een poot voor uit te steken - elke maand gewoon op de bankrekening - en zoniet kraak ik hun huizen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2007 om 00:44.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 11:20   #64
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ge een heel jaar werkt, geef je (minstens ) 6 maand van je werk aan de Staat af.Dus, na 6 maand werken, als ge dan stopt voor 6 maand, krijgt ge het deel dat je afgestaan hebt terug.Uw eigen, zelfverdiende geld dus.Dus, als ik van iemand profiteer...is het van mijn eigen.Logisch toch?
Neen, niet logisch...
De werkloosheidsbijdragen zijn solidariteitsbijdragen, als ik me niet vergis..

Hoe zou de onsterfelijke anders bijna heel zijn actieve periode aan de dop kunnen 'hangen'... Als hij moest leven van hetgeen hij als werkende aan de staat heeft afgestaan, dan waren de offerblokken wss nog minder gerust als nu...

Die 'hangt' daar o.a. met een gedeelte van uw bijdrage...

Btw, heeft hij U daarvoor al bedankt?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:12   #65
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
alleen ons oordeel over ons eigen beinvloed ons gevoel van eigenwaarde - niet dat van anderen
Wie zijn "ons"?
Oud 5 maart 2007, 13:20   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wie zijn "ons"?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be